aeon flux

ready for the action now, danger boy?

mégis csak lesz terminator salvation director's cut? Zalaba_Ferenc
2009. augusztus 27. 08:26:43

Kategória: 32 komment

Köztünk szólva: hülyeség is lett volna, ha nem. A filmről a legkevesebb, ami elmondható, hogy hiányérzetet keltett (daesu-ban és bennem is). Az hagyján, hogy bevételi szempontból messze elmaradt a várakozástól, de a moziban látott formájában nem hinném, hogy 4-5 év múlva bárki is emlékezni fog rá, hacsak nem valami epés érzésre, ami sokunkat átjárta a moziból kifelé menet. A film DVD- és BD-megjelenésével együtt talán ez változni fog. Talán.

Köztünk szólva: hülyeség is lett volna, ha nem. A filmről a legkevesebb, ami elmondható, hogy hiányérzetet keltett (daesu-ban és bennem is). Az hagyján, hogy bevételi szempontból messze elmaradt a várakozástól, de a moziban látott formájában nem hinném, hogy 4-5 év múlva bárki is emlékezni fog rá, hacsak nem valami epés érzésre, ami sokunkat átjárta a moziból kifelé menet. A film DVD- és BD-megjelenésével együtt talán ez változni fog. Talán. 

Az amerikai (Warner) és a nemzetközi (Sony) forgalmazó egyaránt csendben volt a novemberre (decemberre?) időzített megjelenéssel kapcsolatban (már ami magát, a filmet illeti, az extrákról ugyanis volt szó), s nem is rajtuk keresztül érkezett az infó, hanem az MPAA hírlevelén keresztül: a TERMINATOR SALVATION rendezői változatban kerül fel a DVD-re és a Blu-rayre, ami ezúttal nem unrated, hanem R-rated besorolást kap majd, méghozzá "némi erőszak és egy rövid meztelenkedés" folyományaként - olvasható a korhatáros táblázatból. Ez utóbbi valószínűleg Moon Bloodgood melleit jelenti, az előbbi pedig... nos, a lehetőségek határtalanok. Egyéb infó egyelőre nem tudott - sem a film hossza, sem az új jelenetek száma, sem a logikai buktatók kizárása, sem az érzelmi kontextus csizolása. Mindenesetre az új változat kap majd egy esélyt.

UPDATE: Szkeptikus vagyok, de egyesek már azt is tudni vélik, hogy mennyivel lesz hosszabb az új változat (anno ugyanis McG is 40 percről beszélt).

Címkék

sci fi terminator christian bale action mcg pletykarovat disaster movie sam worthington alternative version dvd release bd release

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr444537045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batboy 2009.08.27. 08:51:02

sajnos egyes befektetők nem várták meg a DVD eladások bevételeit így a filmet gyártó cég csődvédelmet kért: http://latimesblogs.latimes.com/entertainmentnewsbuzz/2009/08/terminator-producers-file-for-bankrupcty-creditors-include-schwarzenegger-christian-bale-mcg.html Az ORION, a Carolco és C2 Pictures után a Terminator egy újabb céget terminált :)

Ismeretlen_1068 2009.08.27. 09:02:56

kemény. ezek után ki merne újabb T-filmbe fogni? :)

Ismeretlen_1068 2009.08.27. 09:04:44

(főleg egy napjaink londonában játszódó sztorival "directed by mcg") és még egy infó: az MPAA kizárólag az amerikai változatot rangsorolta, szóval lehet, hogy a sony nem a DC-t adja ki - többek között nálunk. nem lenne jó, ha ebből a filmből is egy újabb WATCHMEN kerekedne ki.

Ismeretlen_87470 2009.08.27. 09:26:59

Sajnos?! Amilyen csillivilli szarkupacokat gyártanak mostanában film néven, sokan megértek arra, hogy a fűbe harapjanak. Inkább az a sajnos, hogy az egészet ráfogják a kalózokra, és a jónépet szivató törvényekkel, büntetésekkel és jogvédő szervezetekkel akarják fenntartani ezt a hulladékgyártást.

Ismeretlen_83946 2009.08.27. 09:50:19

Az ORION-t és a Carolco-t nem a Terminator vitte el!!! Igazából a C2-t se:)

opcsi 2009.08.27. 10:28:25

Nem értem, mit csodálkoznak. Előbb Jonathan Mostow jól megkínozta a Terminátor franchise-t, majd McG megadta neki a kegyelem-tarkólövést. Ha ilyen "rendezők" kezébe adják a filmet, akkor ne lepődjön meg senki, ha ez lesz az eredmény. Cameron-nak kéne visszavásárolni a filmjogokat, és neki kéne megint T-filmet csinálni. Még másnaposan is jobbat készítene, mint McG. (Direkt McG miatt nem néztem meg a T4-et, és valszeg nem is fogom. A manus a Charlie angyalaival már "bizonyított"...) A Carolco-t A kincses sziget "vitte el", Geena Davis főszereplésével, és kedves -akkori- férje, Renny Harlin áldásos tevékenységének következtében. Egy buta kalózfilm volt, még jóval a Karib-tenger előtt.

rtep 2009.08.27. 11:02:11

Hogy a rákba lehet visszamenni ennek a csokker blognak a főoldalára???

Ismeretlen_126095 2009.08.27. 11:02:38

Lássuk be, a Terminator-széria bizony már a harmadik résznél kifulladt. Mostow tudta ezt, a producerek is tudták, így teletömték húdefasza effektekkel - az eredményt tudjuk. Egész egyszerűen nem tudnak már mit kihozni egy szimpla chase-moziból, ezért kellett volna már korábban megállni. Nem ismerem a Terminator-könyveket, számomra az egész T-világot az első két rész adja, de amennyire hallottam, messze jobb sztorit lehetett volna filmre vinni ennél a megváltásos borzadálynál. Viszont az is biztossá vált, hogy vagy új alapokra helyezik a T-filmeket, vagy sorban szórják ki az átlagos jövőben játszódó, akció-sci-fiket, amik max. annyiban fognak eltérni a többitől, hogy lesz egy John Connor, aki vezeti az embereket. Javaslat: hagyják nyugodtan pihenni az egészet, és csináljanak igazi robotos akciófilmeket, amiket még a 80-as évek végén nyomtak - pl.: RobotJox. A mai technikával, egy jobb rendezővel, mennyivel faszább filmeket lehetne csinálni, és a nyomás se lenne a készítőkön, hogy valamihez majd hasonlítják a végeredményt!

opcsi 2009.08.27. 11:09:26

Igaza van, atyám :) Én azon röhögök, hogy az a hülye retekklub hogy hype-olta a T3-at, volt endivajnás és sztárvendéges díszbemutató, meg nagy hacacáré, aztán kiderült, hogy a "film" egy harmatgyenge fércmű. Az effektek szépek, na de könyörgöm, milyen évet is írunk? Persze, hogy jók a trükkök.

homer · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2009/08/27/megis_csak_lesz_terminator_salvation_directors_cut/#comments 2009.08.27. 12:15:48

opcsi hogy lehetsz ilyen szakértő, ha nem is láttad a filmet? Jó jó tudom csoportban fikázni elementáris élmény, és igen faszának érzi tőle magát az ember(mondjuk én pont nem), de akkor sem értem. Egyébként a mozi változat tényleg nem volt valami nagy szám, szal nagyon kíváncsi leszek a rendezői változatra, szerintem majd azt nézd meg, és akkor majd nyugodt szívvel fikázhatsz:)

Ismeretlen_1068 2009.08.27. 12:23:24

rtep: jobb felső sarok: "napi blog".

Ismeretlen_1068 2009.08.27. 12:24:37

derceto: ebben a filmben legalább volt ambíció. új környxezet, új szereplők, új tálalás... csupán nem jött össze. az olyan biztonsági szemetek, mint a TRANSFORMERS 2 és az ICE AGE 3 még dollárdmilliárdokat jövedelmeznek. szóval sajnos. hollywood levonja majd a következtetést: csináljuk azt, ami bevált.

Ismeretlen_1068 2009.08.27. 12:26:07

a carolco már eleve rosszul állt hozzá a dolgokhoz: az első sikereket követően két kézzel szórta a pénzt (a t2 reklámkampányáról mindent elmond, hogy kb. ez volt az első olyan film, melyhez olyan trailert készítettek, ami benne sem volt a filmben, s a guns'n'roses szerződtetése sem volt éppenséggel két fillér).

opcsi 2009.08.27. 12:32:44

Homer: Szakértő vagyok abból a szempontból, hogy 20 éve foglalkozom aktívan filmekkel, és ezért eléggé jól ismerem az amerikai filmipart is. McG számomra bizonyított már, ill. valószínűleg a fanyalgók sem csak a levegőbe panaszkodnak. 20 év alatt egyetlenegy pozitív példát tudok felmutatni, amikor egy rendező egy sereg xar film után váratlanul jó filmmel állt elő: Bratt Ratner és az X-Men 3. Lehet, hogy ha lesz pl. tévében a T4, akkor ráveszem magam a megnézésére, de a T3 után valahogy nem szeretném lerombolni a T1-2 adta illúziókat.

Ismeretlen_114132 2009.08.27. 12:34:10

Egyáltalán volt mostanában olyan blockbuster, ami nem valami franchise reboot, remake, sequel, prequel, könyvfeldolgozás, képregényfeldolgozás, játékfeldolgozás lett volna? Ha igen, hát nem sok! Valljuk be, Hollywood kifogyott az eredeti ötletekből. Talán még Charlie Kaufman meg Paul Haggis tud néha kicsit másképp is gondolkodni, de sokszor ők is kénytelenek adaptálni! Közben a producerek se tudják, honnan lopjanak ötletet egy új filmhez (méghogy Facebook film, hát beb@szna!), mivel lehetne ezeknek a nyavajás fiataloknak a kedvében járni?! Cameron is látta, hogy ha már történetben nem lehet nagyon újat alkotni (azért az Avatar is sokat merít más filmekből), akkor legalább technikailag megpróbálja megreformálni ezt az iparágat. De a robotos filmek jöhetnének. Főleg japán animéket látnék szívesen megfilmesítve!

Ismeretlen_114132 2009.08.27. 12:37:20

Jah, kifelejtettem Zach Helm-et, a The DisAssociate-ben pl. látok potenciált!

Ismeretlen_1068 2009.08.27. 12:38:33

mielőtt még elásnánk hollywoodot: a DISTRICT 9 és a BASTERDS sikere bizonyítja, hogy néha-néha van igény vaami másra is.

homer · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2009/08/27/megis_csak_lesz_terminator_salvation_directors_cut/#comments 2009.08.27. 12:53:06

Szerintem az X-Men 3 is nagyon ..ar volt(főleg az előző 2 epizódhoz mérten) az meg hogy ki mennyire ért a filmekhez, hát már bocsi de mi ketten pont annyira értünk hozzá mint mások(persze annyira nem mint Spielberg, Cameron vagy Lucas, Scorsese stb). MCG-ről meg annyit hogy a Charlie-angyalainál oda adtak neki egy forgató könyvnek nevezett valamit, és 3 rúd picsát(kivéve talán Lucy Liu), hogy csinálj egy sikeres szórakoztató filmet, nos én nehezen tudom elképzelni, hogy ezt a XART lehetett volna JOBBAN megcsinálni:) A We Are Marshall meg elég jó film lett, szal én ezért nem nézném le teljesen Joseph McGinty Nichol-t:) És azt se feled hogy Cameron hol kezdte, szóval én azért várok még a bővített kiadásra, hátha kellemeset csalódunk.

Ismeretlen_16964 2009.08.27. 13:20:45

AE: Mi köze van a Districtnek Hollywoodhoz? Tarantino meg köztudottan az úristen, neki még ott is megadnak minden támogatást, aztán a minőséget illetően kétesélyes a dolog, de a közönségsiker szinte garantált a neve miatt.

Ismeretlen_1068 2009.08.27. 13:27:09

kemény: ha jól tudom, amerikai pénzből készült a film.

Ismeretlen_1068 2009.08.27. 13:28:53

mondjuk blomkamp sikersztorijának hátterében egy újabb stúdiós baszakodás áll: eredetileg ő rendezte volna a HALO-filmet, de a jogokat birtkoló universal és fox addig veszekedett egymással, míg meg nem döglött a project. a D-9 volt a rendező fájdalomdíja.

vargatom 2009.08.27. 13:35:04

Tudtommal a D9-re Peter Jackson adott pénzt - zsebből. 30 milla még csak nem is fájhatott neki nagyon a LOTR sikere után. Ami viszont érdekes: Spielber állítólag nagyon motoszkál a Halo körül, előzményfilmmel nyitnának és komplett trilógia lenne. Vajon a D9 sikere után megpróbálják Blomkamppal újra?

Daemiaen 2009.08.27. 13:42:59

Szóval a District 9-sztori: District 9 director Neill Blomkamp was supposed to be Peter Jackson's helmer on Halo, which went down in flames. But Peter and his partner Fran Walsh kept Neill in New Zealand to develop his short film, Alive In Joburg. Jackson then turned it into a hard-cover faux graphic novel. That book went to Peter's longtime manager Ken Kamins to arrange financing and set it up as a film. Ken made the decision to go indie, and contacted his former colleague and current office space roomie Bill Block, who runs QED Intl (Oliver Stone's W) which was given first shot to finance foreign pre-sales. Block, being the wily coyote he is, had to commit to fully financing the movie even before AFM was underway. What a risk -- because there was no star, no budget, no script. When the deal went down that November 2007 and hit Variety, Peter Schlessel at Sony was on the phone to Block two hours later asking for a meeting the next morning at AFM. So Peter looked at the graphic novel, then got on the phone with Amy Pascal and Michael Lynton, who both insisted on a confab with Block that afternoon. Over at AFM, other studios kicked the tires but didn't buy. Finally Sony picked up the domestic (but through Tri-Star, not Columbia).

Ismeretlen_16964 2009.08.27. 14:11:26

Új-Zéland nem Amerika, abban azért egyezzünk meg ;)

Ismeretlen_1068 2009.08.27. 14:23:05

mondtam én, hogy amerikai pénzből készült: http://us.imdb.com/company/co0178111/

Ismeretlen_16964 2009.08.27. 15:12:02

Igazad van, a költségvetést illetően tehát van benne amcsi kéz. ON-oljunk akkor.

Ismeretlen_1068 2009.08.27. 15:43:30

akkor ON. ez nem túl ígéretes jelentés a DC-re vonatkozóan: http://www.blu-ray.com/news/?id=3328

opcsi 2009.08.27. 17:29:40

Homer: Az X3-mal kapcsolatban nincs igazad, ez ilyen egyszerű. Nem azért jó film, mert nekem tetszik, hanem más okokból, amibe idő- és helyszűke miatt nem mennék bele. Elég annyi, hogy nem az a gügye akciófilm, mint pl. egy Szikla vagy Armageddon, viszont nem árt hozzá ismerni a képregényt, mert anélkül a felét nem érteni. Megcáfolnám azt a kijelentésedet is, hogy én annyira értenék a filmekhez, mint mások. Egyrészt nem tudsz rólam semmit, így azt sem tudhatod, milyen végzettségem van, vagy nem vagyok-e magam is filmrendező pl... (egyébként nem vagyok). A felsorolt rendezők is azért "értenek a filmhez", mert elvégeztek valamilyen egyetemet (Lucas pl. a USC-t, Spielberg viszont csak pár éve kapta meg a diplomáját, mert qrvára otthagyta az egyetemet az ikszedik év után), és készítettek pár filmet? Vagyis a végzettség és a filmkészítés lenne a titok? Akkor viszont én értek a filmhez, mert filmes végzettségem is van, és filmet is készítettem már (amit moziban is vetítettek). 20 év az 20 év, ez tény. Ennyi ideje tanulmányozom a magyar, az amerikai, európai és ázsiai filmeket, úgyhogy hidd csak el, hogy ha én megszólalok egy film kapcsán, akkor nem csak a pofámat jártatom. Nem vésem kőbe minden kijelentésemet, hiszen ember lévén én is tévedhetek, és eszerint valóban előfordulhat, hogy McG csinál valami nézhetőt (akár a T4 DC-t), de azért engedtessék meg számomra a kételkedés lehetősége. Elég ideje volt már rá, de még sehol semmi. Valószínűleg nincs olyan rendező a világon, aki azonnal Oscar-díjas kasszasikert készítene első filmjeként, nyilván J. Cameron sem ilyen rendező. Na de a Piranha 2 utáni összes filmjét hasonlítsd össze McG eddigi filmjeivel (valljuk be, McG sem most kezdte a szakmát, nyugodtan készíthetett volna nézhető filmet, ideje volt rá). De rajta, cáfoljon meg az idő, lássuk, lássuk.

Ismeretlen_126095 2009.08.27. 18:25:11

AE: most akartam jelezni, hogy anno McG meg a stúdió azon "vitatkoztak", hogy benne hagyják-e Moon Bloodgood valamelyik vetkőzős jelenetét, mert ha igen, akkor ugrik a PG-13. Ezek alapján várható volt, hogy nem fogunk a vágatlan verzióban sem leszakadó végtagokat, szívműtétet, fogolykínzást stb. látni. Ennyire futotta és most nem az erőszak mellett érvelek, hanem innen látszik, hogy egyes embereknek mit jelent az, hogy a jövőben élet-halál harc folyik az emberek meg a gépek között.

homer · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2009/08/27/megis_csak_lesz_terminator_salvation_directors_cut/#comments 2009.08.27. 18:29:01

1: Nem a végzettség a titok, hanem az hogy a filmjeiddel vagy műveiddel megtudsz mozgatni tömegeket, olyan Movie-kat letéve az asztalra ami örökre fennmarad mert egyszerűen jók! Azok az emberek akiket felsoroltam pont ilyenek, ennyi! És itt nem egy szikláról van szó amire azt mondja, heej de pöpec akció film, csak közben nem emlékszünk a benne lévő szereplőkre, nem csinálunk neki fan klubbot, és nem lennél rá képes hogy akár 100-szor vagy 1000-szer végig nézzük, Spielberg Lucas Cameron Scorsese és még sokan mások ilyen filmeket csináltak, ezért mondtam azt hogy ők a legjobbak, de mint feljebb is írtam ez az én véleményem! Az X-men3 meg SZÁMOMRA azért gyenge, mert gyakorlatilag teljesen kiforgatja az előző részeket. pl:A szereplők máshogy viselkednek,(Pl: Xavier leoltja Rozsomákot hogy ő ne kérjen rajta számon semmit, Logen egy kedves kis fiucskának tűnik,kivéve amikor rombol, vadóc meg annyival elintézi az epizódot hogy ő biza ember akar lenni, mert hát srácok csak azt akarják, és neki is eléggé viszked már odalenn) eközben a látvány a hangulat a mondani való meg sem közelíti az előző részeket, és ráadásul még rohadt unalmas is. Sőt az előző részekben mennyire jól fel volt vezetve a következő X-men generáció, az elő történetek a mások személyiségének felvezetése bemutatása, egyszerűen olyan tökéletes volt, hogy én már 20-részt vártam a moziban(mint mondjuk James Bondnál) erre mit kapok? Fele annyi X-men van a filmben, az érdekes szálakat fél perc alatt lezavarják, félóránként meghal vagy eltűnik egy fontosabb szereplő, Jean meg Phonix-ként nem hogy félelmetes hanem randa:) És kész srácok meg van a 3.rész, örüljetek jó éjszakát. De ismétlem ez csak az én véleményem:) Az meg hogy te tanulmányozod a filmeket, hát elég baj neked:) (Őh ismétlem ez is az én véleményem) Mit lehet tanulmányozni, egy Technológiát legfeljebb, szerintem. De erre kb azt tudom példaként felhozni ami Holt költők társasága elején volt, azt a szép tanulmányt meg fogni és kitépni, mert semmi értelme. (persze nem a modern festő művészetre gondolok, mert az tényleg úgy xar ahogy van) MCG-re visszatérve fenntartom amit mondtam, egyébként meg rengetek jó sorozat producere(pl:Ódaát) és igen sok ideje volt már, de szerintem nem olyan könnyű megfelelő projectekbe kezdeni, vagy szerinted igen? Egyébként meg vele kapcsolatban is csak a saját véleményemet mondtam meg(nem a frankó igazságot) és feltételesbe tettem HOGY HÁTHA KELLEMESET CSALÓDUNK! Ki tudja lehet hogy egy isten xar rendező, lehet hogy egy el nyomot zseni(jó ez kicsit túlzás). Amit viszont nem értek hogy minek kell személyeskedned, legalábbis nekem ez jött le az írásodból. Az meg hogy volt filmed a magyar mozikba, már bocsáss meg, de mint feljebb már leírtam nem jelent semmit, te ezek szerint értesz a rendezéshez, de attól még ez nem azt jelenti hogy jobban értesz a filmek megértéséhez átérzéséhez, mint bárki más, S-Z-E-R-I-N-T-E-M!!

Lackó 2009.08.27. 19:47:12

opcsi, remélem csak viccelsz az x-men 3-mal kapcsolatban. "nem árt hozzá ismerni a képregényt, mert anélkül a felét nem érteni." én ismerem a Főnix-sztorit, és a filmből kb. a 90%-át kihagyták. ha már tények. bár nem célom bevédeni az első két részt a hárommal szemben, mert azok is puhák lettek. azért meglátszik egy ilyen jellegű filmen, ha nem egy tökös fickó rendezi, hanem valaki más.

justin 2010.06.28. 21:42:26

Túl sok az elégedetlen ember, úgy érzem. Azoknak mondom, próbáljanak meg jobbat készíteni! Ne fikázni a filmeket! Nem vagyok egy mai generáció, rengeteg filmet láttam már! De számomra a filmek inkább egyre élvezhetőbbek! A T1 jó volt a maga idejében, de már bealszom rajta. A T2-t tartom a legjobb alkotásnak. A T3 sem olyan gáz, mint ahogyan leírják egyesek. A T4 szerintem meg nagyon is a helyén van. Nem rosszabb a T2-től. Lenyűgöző a látványa, s van története, még ha nem is látják sokan. Az meg miért baj, ha effektekkel megspékelik? Legalább nem alszik be az ember! Emlegették az X-men-t is. Az X-men első részén bealudtam. 2-nél többször nem voltam hajlandó megnézni. A második része sokkal élvezhetőbb volt a számomra. De az az igazság, hogy a harmadik rész az, amelyet már 15-ször is hajlandó voltam unalom nélkül végig nézni. Szóval csak azt mondom, lehet mindent fikázni és hasonlítgatni. Semmi értelme az ég világon! Most mondjam azt, hogy a legújabb Star Trek (XI) film sokkal jobb mint az előzőek? Számomra igen! Látni kell a haladást, nem fikázni! Egy szar rendező is alkothat jót! Most mondjam azt hogy amit George Lucas rendezett az egy nagy fos? A Star Wars régi triológiája akkor kezdett egyre jobb lenni, amikor nem Ő rendezte! Az újabb triológia pedig számomra részről részre jobb! De egyesek szerint ez is fos. Hogy miért? Mert megrögzött régi dolgokhoz ragaszkodnak, pedig az újabb generáció már másképpen látja a régebben modernebbnek számító dolgokat. S csak kevesen veszik észre, hogy a régebbi filmek amik korszakalkotóak voltak, ma már egyeseknek unalom, többet akarnak látni! És ha így nézem, akkor az újabb filmek csak jobbak lehetnek, én is jobban élvezem, mint a korom belieket!

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása