Az amerikai mozik bevételei, 2009. március 27 - 29.
Szörnyek, űrlények és kísértetek is a legjobb formájukat igyekeztek hozni, hogy két hétnyi gyengélkedő összesített box-office után ismét egy olyan hétvégét kanyarítsanak az amerikai pénztáraknál, ami meghaladja az egy évvel korábbit. A SZÖRNYEK AZ ŰRLÉNYEK ELLEN (Monsters Vs. Aliens) vette kezébe az akció irányítását, s több mint 4000 filmszínház (és több mint 7000 vászon) lerohanásával 59 millió dollárt szakított, amiben benne foglaltatik szép summa 3 dimenziós vetítésekből is. A DreamWorks-mesék között ez abszolút standard összegnek számít, bár a MADAGASZKÁR 2 és a KUNG FU PANDA is pár millióval többet teljesített a maga idejében. Panaszra azonban semmi ok, még a kritikák tallózása után sem, hiszen a Rotten Tomatoes-on átlagolt 69% (és az öt csillag) már épp elég ahhoz, hogy biztos megérje beülni a produkcióra egy realD-s, de még inkább IMAX-terembe. Április folyamán szorgalmas gyarapodásra számíthatunk, legalábbis annyira, hogy a 175 millió ne jelentsen gondot, a negyedik 2009-es százmilliós blockbusterré avatva a SZÖRNYEK AZ ŰRLÉNYEK ELLENt.
További új bemutatók
Meglepetésről fentebb nem, ám a THE HAUNTING IN CONNECTICUT esetében nagyon is beszélhetünk. Egy megtörtént(nek vélt) esetet dolgoz fel ez a kis költségvetésű horror, amit a Lionsgate több mint 2700 moziba juttatott el, s fáradozásaik abszolút kifizetődőnek bizonyultak: 23 millió dollárig szabadították magukra a frászt az amerikai nézők, amiből egészen tetemes, 9,5 millió dollár írható a nyitónap számlájára (több mint a múlt heti KÉPLET esetében). Az elsőfilmes Peter Cornwell rendező művében Virginia Madsen és Elias Koteas ismert nevek ugyan, de nyilvánvalóan nem olyasvalakik, akik külön megérik a jegyet a tömegek számára. Nem így egy jól összevágott előzetes és egy igen ijesztő plakát. A THE HAUNTING IN CONNECTICUT a kifejezetten kedvezőtlen kritikáktól és az "igaz történet alapján" állítást ért bírálatoktól függetlenül gyors távozásra számíthat, de nem mielőtt a forgalmazó 50 millió dollárt keresett volna rajta.
Renny Harlinnak most már végleg csak a DVD-piacon lesz keresnivalója: új rendezése, a 12 MENET (12 Rounds) leszerepelt 5 milliós nyitóhétvégéjével. Tény, hogy a Fox 2331 mozis terjesztése lehetett volna szélesebb is, de ez így is alig haladja meg a 2000 dolláros átlagot. John Cena sem jó befektetés, hiszen a 2006-os A TENGERÉSZGYALOGOS ennél valamivel jobban vette az akadályt első körben. Nincs mit szépíteni, három hét, és sehol sem lesz a film, valószínűleg nálunk se, pedig a mozikban már látható volt a szinkronos előzetes is.
Korábbi filmek
A múlt hét két slágere, a KÉPLET és a SPANCSEREK továbbra is nagy érdeklődésre tart számot. Nicolas Cage és Alex Proyas közös munkája közel 15 milliót gyűjtött második nekifutásra (-40%), ami egészen jó egy efféle mozitól; 46 milliónál tart 10 nap után a Summit Entertainment bemutatója. Paul Rudd és Jason Segel párosa megint nyerő. A Universal komédiája kevesebb mint közönsége 30%-át vesztette el mindössze, s az így kapott 37 milliós összbevétel már magasabb, mint a LEPATTINTVA bevétele ugyanezen a ponton. A KETTŐS JÁTÉK vetítésein a közepes nyitány után 45%-kal kevesebb hely volt foglalt, mint egy hete, ami nem jó jel. 25 milliónál tart egyelőre a film, ami majdnem megegyezik ugyebár a THE HAUNTING IN CONNECTICUT három napos eredményével. Júlia és a szellemek - úgy tűnik, utóbbiak a nyerők.
A szörnyek és az űrlények érkezése alaposan bedózerolta A BOSZORKÁNY-HEGYet: a Disney kalandfilmje 55%-ot veszített (miután egy hete 48%-ot), ami nagyon magas egy családi mozitól. De még így is elenyésző attól, amit a WATCHMEN - AZ ŐRZŐK produkál. Harmadjára szaltózik 60%-ot a Warner képregény-adaptációja, igaz, ezt már 100 millió fölött teszi. Bár távoli lesz a vég a 150 milliós költségvetéstől (110M alatt), ami benne volt, teljesítette a film. Kilencedik a listán az ELRABOLVA, ami most már kilencedik hete látható, s még mindig 2,5 millió felett hoz - ha nem számítjuk az azóta megnövekedett jegyárakat, akkor Liam Neeson hajtóvadászta már többet keresett, mint Mel Gibsoné a VÁLTSÁGDÍJban. Nézőszámok tekintetében persze más a helyzet, de az all-time listán immáron a francia produkció szerepel előrébb. A top 10-et AZ UTOLSÓ HÁZ BALRA zárja. E horror-remake is igen hevesen hátrál, a 35 milliót már biztos nem éri el.
Ami jön
Áprilisba lépünk át, a kanyart pedig ötödik sebességben vesszük, hiszen érkezik a HALÁLOS IRAM, továbbá a Titanic filmfesztiválon is vetített ADVENTURELAND. Utóbbiről olvasd el, amit kell.
A Top 10
1. Monsters Vs. Aliens ($59.3M/$59.3M)
2. The Haunting in Connecticut ($23.0M/$23.0M)
3. Knowing ($14.7M/$46.2M)
4. I Love You, Man ($12.7M/$37.1M)
5. Duplicity ($7.7M/$25.8M)
6. Race to Witch Mountain ($5.8M/$53.5M)
7. 12 Rounds ($5.3M/$5.3M)
8. Watchmen ($2.7M/$103.3M)
9. Taken ($2.7M/$137.1M)
10. The Last House on the Left ($2.6M/$28.5M)
updated: 2009. március 30. 22:43