aeon flux

ready for the action now, danger boy?

varázslatok vistaföldön Zalaba_Ferenc
2008. november 27. 00:39:07

Kategória: 67 komment

Más esetben azonnal blogot ragadtam volna, de igazából a Vista szapulása legalább annyira fárasztó, mint amennyire közhelyes, végül az eset furcsasága késztetett arra, hogy megosszam veletek.

Tegnap este egyik pillanatról a másikra eltűnt a munkakönyvtáram tartalmának 95%-a. Ahol korábban egész szakmai életem lenyomatát őriztem, 21:39-kor csupán néhány és azok megfogyatkozott tartalma maradt. Először azt hittem, rosszul látok. Aztán arra gyanakodtam, hogy az alvó állapotba merült gépezet nem tért magához rendesen (az energiatakarékos képernyő-megjelenítés sem változott ragyogó normál módba), szóval eszközöltem egy újraindítást. A fájlok, könyvtárak ugyanúgy M.I.A. maradtak. Ekkor kezdtem kétségbeesni: eszembe jutott pl. az a húsz perces rövidfilm, amihez hallás után izzadtam ki timecode-os magyar feliratot - természetesen nem volt sehol, ugyanis az egész könyvtár eltűnt, ahol annak lennie kellett.

Mozgósítottam az informatikához némileg konyító cimborámat, aki azonnal bevette a kérdéskörbe egy másik haverját, akinek töténetesen IT-vel foglalkozó cége van. Először megnéztük, minden rendben van-e a hardverrel: a diagnosztika szerint 100%-osan jó a rendszer. Akkor még ez volt a jó hír. Utána felraktunk egy Undelete névre hallgató programot, ami pontosan azt teszi, amit a neve sugall. Hosszú, gyötrelmes várakozással teli órákat követően a program összeszkennelt vagy 40.000 törölt file-t, köztük a munkámmal! Random lehívtam egy-két fájlt, úgy tűnt, szépen és jól működnek. Némi örömködés következett, aztán rákerestem a fenti kisfilm feliratára - lévén még aznap este le kellett volna adnom: nem votl sehol. Vertem a fejemet a falba, de azért elindítottam a full helyreállítást.

Újabb csigalassúságú órák következtek, aztán a Windows Vista gondolt egyet, hogy kissé felkavarja a várakozás állóvizét, bedobott egy automatikus frissítést, amit ugyebár kérdezés nélkül telepít, s ha végzett, akkor nem adja a kezedbe a választás lehetőségt, hogy majd akkor induljon újra a masina, amikor te szeretnéd: a rebootot maximum 4 órával halaszthatod el. Mivel épp hajnali fél három volt, így inkább nem választottam a lehetőségek közül, gondolván a nyitva hagyott kérdésre csak nem ad magától választ. Milyen naiv voltam... Vártam azért még fél órát, s mikor megnyugodva konstatáltam, hogy a gép nem indul újra, elvonultam aludni.

Néhány óra múlva persze felvert az aggodalom, nem is alaptalanul: mikor ránéztem a gépre, láttam, hogy természetesen újra indult. Mondtam magamban, anyád, majd azt is mondtam, oda se neki, mivel az Undelete típus szerint válogatja szét a prgramokat, s a .doc-ok, .xls-ek és .txt-k már visszajöttek, a többit megpróbálom újra visszanyerni.

Igen ám, de ekkor jött a hidegzuhany: a visszanyert fájlok megint eltűntek! Ugyanúgy, ugyanaz a csonka könyvtár fogadott, ami tegnap este. Kínomban röhögtem, aztán kezdtem újra a recovery-t. Igen ám, de a recovery recovery-je már súlyos adatvesztéssel jár (mint kiderült, az első kör sem volt tökéletes, csak pont sikerült olyan fájlokra kattintanom, melyek megúszták a roncsolódást) - szóval amit második körben visszanyertem, az totális hulladék.

Téptem a hajam, informatikus ismerőseim értetlenkedtek, szóval hívtam a Microsoftot. Ők szépen felvették az adataimat, ajánlottak némi spamet (de komolyan), majd amikor kiderült, hogy az op.rendszert notebookkal együtt vettem (OEM), átirányítottak az Acerhez, lévén a telepítésért ők a felelősek. Felhívtam az Acert, ahol egy meglehetősen türelmetlen fickó (egyszer nem hagyta, hogy végigmondjam a problémámat) lekezelt annyival, hogy adatvesztésért ők felelőséget nem vállalnak, meg ilyen problémáról ők még nem hallottak, meg mit gondolok, mit tud ő nekem segíteni, mikor eltűntek a fájlok, varázsoljon? Aztán meggyanusított, hogy őrizetlenül hagytam a gépet, más fért hozzá, magában pedig valszeg azt feltételezte, hogy én voltma a hülye és felelőtlenül törölgettem, most pedig máson akarom elverni a balhét. Mint kiderült, ők maximum elromlott DVD-lejátszót tudnak szerelni, az úgy kioasztott gépekre nem vállalnak semmiféle garanciát vagy szervizt, melyekre megvásárláskor programgyökök vannak telepítve és a júzernek kell fél napokat rászánni az installra az életéből, mire használható(?) masinához jut. Akkor búcsúztunk el egymástól, mikor felajánlotta, hogy küldd egy futárt a gépért, de ha kiderül, hogy nem hardveres a hiba (ezt jeleztem is neki, idézve, hogy megviszgáltuk a winchester állapotát), márpedig ő innen messziről is látja, hogy nem lehet az, akkor a futárdíjat és a szervizt is kifizettetik velem.

Mintha eddig nem szívtam volna eleget. Jöhetnek a tanácsok és a tapasztalatok.

Címkék

kutyu aeonflux magyarvalosag

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr454536070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pizsama · http://yofilm.blogter.hu 2008.11.27. 01:22:03

Sógornő Vistás gépe csinál néha érdekes dolgokat. Én kezdettől fogva ódzkodom átállni rá, és hát amiket ismerősöktől hallok, pff. Megfogadtam, hogy egészen a második Service Pack-ig közelébe se megyek (XP is csak azután lett türhető), ha jól tudom nemsokára jön is. Én jól elvagyok az XP-vel, kiismertem, már csak ritkán tud meglepetést okozni. Ami többletet pedig a Vista nyújtana, az nem éri meg azt a macerát, amit a hülyeségei okoznak, én nem idegesítem magam.

Pizsama · http://yofilm.blogter.hu 2008.11.27. 01:23:46

Jah, és párom most tervez notebook-ot venni, természetesen legtöbbhöz már Vista jár, úgyhogy előre szívom a fogam, hogy nekem kell majd elhárítani a zavarokat, pedig nem is ismerem még a rendszert.

Ismeretlen_83328 2008.11.27. 01:29:08

egy próbát talán megér egy rendszer-visszaállítás, talán van egy nemrégi visszaállítási pont és az egész korrektül vissza szokott csinálni mindent. más lehetőség esetleg egy profi adatvisszanyerő cég igénybevétele, bár ők károsodott, törölt HDD-el foglalkoznak asszem elsősorban, és ugye ez nem HW hiba, de a fileok fontosságára való tekintettel talán megér az is egy próbát.

bubusoft 2008.11.27. 07:03:12

nem tapasztaltam hasonlót még hála az égnek, nem tudom milyen kis visszaállító programot sikerült futtatni, de ami nekem maradéktalanul bevált azt szívesen megosztom veled: GetData Back nevű program. létezik minden féle filerendszerhez volt hogy szakdolgozatot sikerült vele visszaállítani leadás elött 2 nappal, vagy egy épp írt könyvet annó, amit sikerült letörölni valamilyen módon. a lényeg és ezt biztos mondta az IT-s ismerősöd, hogy ne hagyd hogy vmi is írjon addig a particióra magy nincsenek meg a fileok. én a helyedbe addig a windows auto frissítését is kikapcsolnám

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 07:20:09

hát, ma reggelre megint eltűnt majdnem minden a munka könyvtárból (ugyanazok a fájlok). szellemes. már nem sírok miatta, hisz a másodszori visszanyerést követően kb. mind olvashatatlan volt. az egész szituációban az a legszebb, hogy sem a szoftvergyártóhoz, sem a hardvergyártóhoz nem fordulhatok, de még csak fel sem rakhatok egy másik operációs rendszert, mivel olyan jól ki van találva ez az egész, s létfontosságú eszközökhöz cak vistás driverek léteznek. magyarán: baszhatom. azért lehet, hogy csinálok egy újabb adatvisszaállítást, aztán bemegyek a notebook.hu-hoz, hogy tessék, erre varrjatok gombot. hisz tengernyi időm van...

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 07:40:50

no, most kipróbáltam egy olyat, hogy simán bemásoltam egy doksit a nevezetes könyvtár maradékába, majd ismét újraindítottam a rendszert (apropó, azt meséltem már, hogy minden egyes bootolást kb. 5 perces néma várakozás előz meg?) és lőn, a file eltűnt. wtf, nyitottam egy portált egy másik dimenzióba???

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.27. 07:54:36

Aeon: ha nem most vettél volna gépet, azonnali cserét javasolnék. (OSX-re) Tudom milyen, amikor létfontosságú dolgok elvesznek, nekem egy nyaralás teljes képanyagát sikerült eltüntetnie anno a windowsnak néhány másik képkönyvtárral együtt.

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 07:59:13

hogy történt az eset?

bubusoft 2008.11.27. 08:03:56

nem feltéttlenül vagy kötve a vistához, igaz a gyári oldalakon csak a vitához találod meg a meghajtóprogramokat de kis böngészéssel fellelheted az xp-hez is a dolgokat, az 5 perces néma várakozás nekem azt súgja hogy mégis lehet vmi bibi azzal a hddvel hiába mondott az ellenőrzésetek 100%os hardvert. ha nem abba a mappába másolod a dolgokat akkor is eltűnnek? ha nem akkor az adott helyen ahonnan eltűnik szerintem sectorhibás a hdd ez pedig okozhat adat vesztést és lassabb bootolást

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 08:10:42

bubu: ma beviszem a notebook.hu-hoz (akik vaszeg továbbítják a masinát az acerhez, vagy szintén széttárják a karjukat). a boot nem lassú, hanem egyszerűen nem kezdődik el: feltűnik az acer bejelentkező képernyője (tudod, amikor bemehetsz a setupba), aztán utána 5 percig semmi. meg se nyekken a gép. aztán ezt követően pikk-pakk feláll. a hardverhiba már csak azért sem valószínű, mert mindig ugyanazok a fájlok tűnnek el, mármint a könyvtárszerekezet szerint. csak tudod, hardveresen ez nem így működik: a gyors másolás érdekében a winchester közvetlenül oda írja az adatot, ahol az író/olvasó fejhez legközelebbi szabad hely van. tehát most, hogy bemásoltam egy fájlt az ominózus könyvtárba, nagyon-nagyon kicsia valószínűsége, hogy ugyanarra a helyre kerültek a fájlt dekódoló bitek.

Ismeretlen_84137 2008.11.27. 08:26:38

Kb. egy éve bnőm 2 napos notijával szívtunk: szarrá ment a memória. Kiküldtük Csehországba, mert ha nem az Acer cseréli, akkor ugye oda a garancia. Az ünnepek után vissza is jött a gép, ugyanolyan szar, mint előtte. A munkalap szerint vinyót cseréltek benne, nem memóriát, ergó mehetett újra brno-i gyárlátogtásra...

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 08:29:13

amúgy minden adatotok rendben volt? csak mert nekem kb. mindenem rá van mentve a laptopra.

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.27. 08:30:33

úgy történt, hogy valami hiba volt a vinyóval. Persze semmi nem mutatta ki, csak kicsit belassult, meg néhány fájlt nem tudott megnyitni, aztán egyszer csak elszállt. Megmenteni se lehetett. Mivel az utcába többeknek ilyen problémája volt, kiderült, hogy az áramerősség ingadozik a hálózatban, s az szép lassan, pár hónap alatt szétvágta a tápot s közvetetten a vinyót meg asszem a videokártyát is.

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.27. 08:32:23

Vegyél egy külső vinyót, mondjuk a pixmanián, 17.000 HUF a 250-es Western Digital MyPassport (talán a legjobb a piacon), az automatán archiválja a mailjeidet meg rápakolhatsz mindenből másolatot. Nekem van egy új meg egy régi, a régin rajta vannak a képek, doksik, e-mail a gmail szerverre került, az újom meg gyak a teljes vinyó le van mentve, biztos, ami biztos :)

Ismeretlen_84137 2008.11.27. 08:40:26

Adat nem volt rajta, hisz előtte vettük. De azért jó tudni, hogy milyen szakemberek dolgoznak az acernél. Arról nem is beszélve, hogy gyakorlatilag kiröhögtek és elküldtek a francba, mikor szóvá tettem, hogy ugyan miért nem azt a hibát javítják ki, ami ténylegesen fennáll. De azóta hálisten tökéletesen működik...

ebuk 2008.11.27. 09:13:18

a recuva nevu programot ajánlanám, a hiba okát sajna énsem tudom, gondolom kereséseket már mindenhol lefuttattál a hiányzo nevekre, nekem ugy tünt el egyszer pár dolog, hogy a vista saját dvd iroját használtam(vmi live izé). ha meg valahogy sikerül, akkor ezek után az adatokat tárold az oprendszeren kivül, külső vinyon, ilyesmi. (mondom én, aki nem tesz igy(:

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 09:15:09

az természetesen eldöntött kérdés, hogy beszerezek egy külső vinyót és mostantól arra másolok mindent. persze, az is behalhat, mert miért ne. :)

Pizsama · http://yofilm.blogter.hu 2008.11.27. 09:17:43

Na, itt jön be az, amikor számít az hogy a notebook gyártó milyen support-ot biztosít a géphez. Vegyetek Dell-t!!! :D

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.27. 09:22:12

Aeon: persze, ez már nem segít, de érdemes meggondolni. Ráadásul kicsi az esély, hogy a vinyó meg a külső egyszerre száll el. Apple-éknél van egy nagyon jó rendszer,gondolkodok rajta, a neve TimeCapsule. A lényeg,hogy berakod valahova a lakásban, s a gép wifin keresztül 1-2 óránkén mindent lement rá, s bármikor visszakereshetsz egy korábban letörölt dolgot. fél meg 1 terás van, a baj, hogy eszméletlen dárga.

rivera 2008.11.27. 09:34:19

Pizsama, Nekem Dell van, hasonlo kalvariat jartam vegig vele, mivel indulaskor csak Vista driverek voltak. Szerencsere a sok panasz miatt vegul kiadtak az XP-seket is, igy most a gep megy, gyors es stabil. Elotte hasonlo volt a helyzet mint aeon-nal, boot lassu/sleep nem megy/kek halal stb.

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2008.11.27. 09:39:15

Vannak az aranyszabályok: 1. menteni, 2. menteni, 3. menteni, +1. nem használni Vistát :) Külső winchester, pendrive, akármi, és mindent (_mindent_) oda másolni, mielőtt kikapcsolod/lehibernálod akármi. Unalmas is, fárasztó is, de megéri.

Pizsama · http://yofilm.blogter.hu 2008.11.27. 09:42:45

rivera! De akkor az nem a gép hibája volt. És végülis lett XP driver, nem? Nekem talán soha sem lesz Vistám, megvárom a következő Windows-t, hátha.

Pizsama · http://yofilm.blogter.hu 2008.11.27. 09:48:25

Dagenham-nak igaza van. Én félévente archiválom a fontosabb dolgokat lemezre. Tudom, AE-nek nemrég van meg a gép, ezért még nem nagyon volt értelme, sajnos IJ...

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 09:52:54

a legtöbb munkámat szerencsére nem a saját szórakoztatásomra csinálom, hanem szétküldöm a megbízóknak, szóval ezeket vissza tudom nyerni a kimenő üzenetek közül, ugyanakkor a notebook vásárlása előtt learchiváltam mindent, "csupán" azok vesztek el, melyeket még nem fejeztem be, illetve amit már befejeztem, de még nem néztem át, hogy utána elküldjem - gondolok itt arra a bizonyos kisfilmre. az volt az első kérdésem, mikor megvettema gépet, hogy lehetne-e XP-t rakni rá. hát persze, hogy nem.

Ismeretlen_88360 2008.11.27. 09:59:39

nekem egy hónapja "csak" egy 80GB-s vinyó szállt el újraindítás után, de némi hajtépést és keresgélést követően sikerült visszanyernem a kellő dolgokat - kár hogy utólag jutott eszembe, hogy pár mappát elfelejtettem. ráadásul ez csak xp - a vistát messzire kerülöm, akad néhány "atomfizikus" ismerősöm akik büszkék rá, hogy vista van a gépükön. egyelőre persze :) azóta persze szereztem egy 600GB-s WD külső vinyót, alig 80 euroért, azóta is minden rendben. (többé-kevésbé)

oker1 2008.11.27. 09:59:56

macre váltás lol nem azon múlik egyszerűen nem szokta az ember a fontos adatait notebookon tartani, úgy hogy nincs meg máshol minimum asztali gépen, de inkábbb backup, abból is offsite az igazán fontos dolgoknak

Ismeretlen_89754 2008.11.27. 10:02:02

Ez kísértetiesen emlékeztet egyik barátom kálváriájához... Neki egyszerűen az egész Vista eltűnt az egyik bekapcsolás alkalmával, vagyis úgy gondolta ő nem bootol be. Ekkor az a szar, hogy az OEM rendszer lemeze nem is volt nála, hisz feltelepítve kapta a gépet. Hívta a Photohallt, azok azt mondták, hogy hívja fel a Lenovo-t és kérje ki a sorozatszámhoz tartozó lemezt. Nos a lemez 3 hónapig nem jött meg, ekkor már a barátom a plafonon mászkált. Miután dühösen felhívta a Photohallt ott nem merték másodszorra is azt mondani, hogy hívja fel a Lenovo képviseletet. Így hát a lótop visszakerült a boltba, ahonnan elküldték a szervízbe, ott még ültek rajta 2 hónapot és bebizonyították, hogy a DVD meghajtó volt a hibás. Csak azt nem értettük, hogy a partíció, amin a Vista volt mi köze van a DVD meghajtóhoz. :S Egyszóval újratelepítették a gépét, persze minden eltűnt róla, de végre megkapta azt a szar OEM lemezt. Amit ugye csak 3-4 alkalommal lehet feltelepíteni, mert utána nem engedi. Hogy ez mekkora szívás... Nos nálam kiküszöbölendő ki van iktatva az automata frissítés, és persze szoftver nélküli lótopot kértem, majd utána lett rátéve az ismerősöm által a Vista. Így meg azt csinálok vele, amit akarok, és úgy, ahogy akarom. Ez az OEM rendszer meg alapban marhaság! Sajnálom a történteket, mert az elveszett adatok szörnyűek, főleg ha munkáról van szó.

rivera 2008.11.27. 10:06:03

Pizsama, de, abszolut a Dell sara. Mivel nem adtak ki a drivereket, kenytelen voltam fel evet szivni a Vistaval. Hiaba jo fizikailag a hardware ha rakenyszerit a ceg egy hasznaltatatlan op.rendszerre. Nagy Dell hivo voltam laptop teren, de elmult.

Ismeretlen_85627 2008.11.27. 10:06:59

"no, most kipróbáltam egy olyat, hogy simán bemásoltam egy doksit a nevezetes könyvtár maradékába, majd ismét újraindítottam a rendszert (apropó, azt meséltem már, hogy minden egyes bootolást kb. 5 perces néma várakozás előz meg?) és lőn, a file eltűnt. wtf, nyitottam egy portált egy másik dimenzióba???" hát én ez alapján azért azt mondanám, hogy gyanús, hogy ráült egy kis vírosocska a mappádra (vagy tök máshova, csak kiszúrta magának), anélkül, hogy bármilyen felelőtlen használatot feltételeznék. haverom is szopott már be vírust ugyanazzal a virusölővel/tűzfallal, amivel én évek óta nem (nod32). persze ez csak feltételezés, meg gondolom azért az IT-s ismerősőd ezt is csekkolta, de esetleg rá lehet ereszteni egy másik virusírtót is hátha az eredeti már korruptálódott...

Tomika 2008.11.27. 10:26:00

Nem ismerem a Vistát (és csodás dolgait), de ha egy live cd-s XP-vel (ha van ilyen egyáltalán) indítanád a géped, akkor talán rendesen látnád a könyvtárakat. Csak egy ötlet.

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 10:29:51

stavanger: nem rossz ötlet, jelenleg épp nod32 van a gépemen, de már rakok is fel egy másik vírusirtót.

ebuk 2008.11.27. 10:56:51

Tomika ötlete szerintem elég jó, de jobbat tudok, live cd-s ubuntu. nekem is volt már h. beszart az xp-m és azzal minden adatot kiirtam-elmentettem, még hálózat is van a live cd.n és ingyenes, hivatalos ubuntu oldalrol lehuzod, kiiirod cdre, kész.

Süti 2008.11.27. 12:05:26

ezeket az adatokat valszeg már nem kapod vissza. jótanács a jövőre. külső vinyó megvesz. 160 gigás, 2,5 colos, WB passport vagy valami hasonló. mikor befejezel egy munkát azonnal mented arra is. aztán kikapcsolod és kész. minden fontos adatod legyen meg két helyen. másik: ha mégis fájlokat kell visszaállítani, akkor a visszanyert adatokat nem ugyanarra a vinyóra kell rámásolni újból, mert -mint a péda is mutatja - újból elvesznek. nekem van egy easy recovery nevű progim, nagyon szépen működik, nekem hozott vissza már pár cuccot.

Ismeretlen_87470 2008.11.27. 12:16:24

Engem az Acer notebookoktól eltanácsoltak, de hát ez is olyan, mint minden márkánál: nagy valószínűséggel soha nem lesz problémája az embernek, de valamekkora eséllyel kifoghat egy hibás példányt. Csak az a kérdés, mekkora ez az esély. Nekem egy csúcskategóriás ASUS notebookkal ez az arány 1 szar/1 jó volt. Vírusírtóból nekem az AVAST-ot ajánlották (ingyenes). Az asztali gépem több, mint öt éves, XP fut rajta, és soha egy bit adatot nem vesztett el (kopp-kopp).

Ismeretlen_64430 2008.11.27. 12:33:47

Én egy hasonló esetet Ubuntuval tudtam csak megoldani. Live CD betesz, majd az Ubuntuból szépen az egész merevlemezt átmásolni egy külső merevlemezre. Valószínűleg az Ubuntuban látszani fognak a fájljaid, ha szerencséd van még meg is maradnak.

Daprince 2008.11.27. 14:30:54

Ae: Hozzám már több új laptopot is hoztak beüzemelni, és naná, hogy mind Vistás. De ha leszeded a megfelelő SATA drivereket, és beintegrálod egy friss rendszerlemezbe (nem olyan boyolult mint amilyenre az ember gondolna), egy kis böngészéssel össze tudod rakni bármilyen gépen az XP-t. Igazából csak a driverek levadászása nehéz néha, de manapság megcsinálják lelkes emberek otthon ami kellhet. Ha segítség kell szólj.

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 14:49:02

mindenkinek köszönöm a segítséget, de a következő lépés az lesz, hogy visszaviszem a gépet. feltettem egy másik vírusgyilkost (avg), ami 3 óra alatt átböngészte a teljes háttértárat, memóriát, mindent. talált is néhány virust és egyéb fenyegetést, melyeket szépen le is irtott, ettől függetlenül a jelenség azóta is fennáll. és az az öt perces néma gyászszünet a boot előtt sem normális. szóval megy a gép. vagy én megyek a falnak. :)

Ismeretlen_39844 2008.11.27. 15:16:11

Sziasztok! Én nem bízok semmit a Notebook-omra, és az asztali gépemre sem. Vettem egy nagy külső HDD-t (már 20 ért van 500GB), és MINDEN FONTOS adatom (filmek, zenék, doksik, nyaralásiképek, telepítők stb..) elmentem arra is. Ugyanolyan mappastruktúrába, mint a gépen. Kicsit túlbiztosításnak tűnik, de nem olyan macera, ha az ember hozzászokik. Akkor határoztam el ezt, amikor nekem is egyszerűen eltűnt(!) egy nagyon fontos mappám, és nem akadt a nyomára semmilyen helyreállító szoftver.

fákk-ing 2008.11.27. 15:24:18

hehe, én is pont tegnap este kilenc körül kezdtem el előszőr szívni a fogam a vista miatt... mondjuk az enyém nem jogtiszta, (és ha most valaki beköp a Microsoft nevű maffiának, akkor többet nem jövök ide) :))) szóval negyedik alkalommal már nem engedi, hogy lenullázzuk a harmincnapos próbaidőt... majdnem már az újratelepítést választottam xp-re, de aztán felfedeztem egy csodás cracket, és most minden szép és jó... (ki tudja meddig) viszont nem akarok bunkó lenni, főleg látatlanban, de az informatikus ismerősöknek meg kellett volna tudni ezt oldalni. minden esetre arra jó ez az egész, hogy acer-es notebookhoz az életemben nem fogok még csak közel se menni :)))

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 15:33:19

"csókolom, mikroszoft? van egy fáking nevezetű faszi a blogomon, aki lopott vistát használ." szerintem ekkor raknák le a telefont. :)

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 15:35:54

egyébként jöhetnek a tippek, hogy milyen külső vinyót vegyek és hol és mennyiért.

Ismeretlen_64430 2008.11.27. 16:06:01

WD MyBook 500 giga, 24 ezer. tökéletes és csak ajánlani tudom! http://href.hu/x/6v3v

Pizsama · http://yofilm.blogter.hu 2008.11.27. 16:14:19

AE: Attól függ, akarod (gyakran) hurcolászni, vagy nem? Én elsősorban a Western Digital vinyókat ajánlom, a kicsi a Passport, a nagy MyBook névre hallgat. Előbbi előnye a mobilitás, és hogy gép USB-jéről kapja a kraftot. Utóbbinál kell külön tápkábel, viszont nagyobb a tárhely, gyorsabb írás/olvasás, firewire és hálozati kapcsolat lehetősége is adott. Árakért érdemes körülnézni az "arukereso" és "argep" oldalakon, üzletek közül elsősorban az IPON-t, és az Aliencomputers-t tudom ajánlani. A WD vinyókról bővebben itt: http://prohardver.hu/teszt/konyvnek_alcazott_winchesterek/wd_passport.html

Pizsama · http://yofilm.blogter.hu 2008.11.27. 16:40:48

AE: Attól függ, akarod (gyakran) hurcolászni, vagy nem? Én elsősorban a Western Digital vinyókat ajánlom, a kicsi a Passport, a nagy MyBook névre hallgat. Előbbi előnye a mobilitás, és hogy gép USB-jéről kapja a kraftot. Utóbbinál kell külön tápkábel, viszont nagyobb a tárhely, gyorsabb írás/olvasás, firewire és hálozati kapcsolat lehetősége is adott. Árakért érdemes körülnézni az "arukereso" és "argep" oldalakon, üzletek közül talán az IPON-t, és az Aliencomputers-t tudom ajánlani.

Ismeretlen_87470 2008.11.27. 16:53:24

MyBook-ot használok én is (250GB Premium). Csendes, gyors, és még jól is néz ki. Van olyan MyBook is, amiben két vinyó dolgozik raid-ben, na az már igencsak biztonságos.

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 17:51:54

a notebook.hu üzletében egy formás kis wd passporttal szemeztem: 250gb 23e ft-ért, ütésálló csomagolásban, de azért a fél terrabyte ígérete is elég csábító. :)

Ismeretlen_1068 2008.11.27. 18:04:42

erről mi a véleményetek? http://www.pixmania.com/hu/hu/1770345/art/western-digital/my-passport-essential-hor.html?srcid=1846&Partenaire=argep&CodePromo=oui

Ismeretlen_62806 2008.11.27. 18:28:37

a pixmaniaról rengeteg rémtörténet kering a neten (google it), én nem merek rendelni tőlük (máshol viszont nem fogod ezen az áron megkapni).

Süti 2008.11.27. 18:47:41

én is a WD valamelyik termékét ajánlanám. nekem 500 gigás My Book van, nagyon szeretem és beruházok nemsokára egy my passportra is.

Ismeretlen_57617 2008.11.27. 18:50:22

érdekes egy post ez. sajnálom az adatokat, de furcsállom, hogy a milyen "sokára" került elő a live-cd ötlete. nekem az lett volna az első. igaz még a boltba is úgy megyek, hogy egy mini cd-n ott figyel valami nagyon kicsi, de többet tud annál live Linux. nekem is acer laptopom van amit oprendszer nélkül vettem, hogy majd jól rákerül az XP- no de nem. még az install sem akart elindulni. alapból nem igazán szeretem a Microsoft termékeket így amióta van netem azóta kizárólag szabad szoftvereket használok. tény nehezebb úgy megcsinálni a dolgokat ahogy az ember szeretné, de van egy nagy előnye. csak egyszer szív vele az ember, és onnan gondja baja se nagyon van... feltéve ha nem kezd el kísérletezni és nem hívja ki maga ellen a sorsot. Próbálj átállni... igaz nem ismerem a munkád, így nem tudom milyen programokat használsz...

Tomika 2008.11.27. 19:31:39

Ne add fel! A Vistát le kell győzni, nem nyerhet! ;) Vistáról eddig csak olyanokat hallottam, hogy milyen szép és milyen designos, de hogy valaki a működését dícsérte volna...Sajnos ez már nem hozza vissza az adataid, AE, de használj inkább XP-t szerintem is. (és a live cd-t azért próbáld meg, hátha)

ebuk 2008.11.27. 19:47:08

az UBUNTU live cd-t még mindenek előtt próáld meg mindenképpen

Ismeretlen_85627 2008.11.27. 20:04:01

Jó ötlet ez a live cd, és valóban korábban is eszünkbe juthatott volna, csak az az aggályom - és itt most lehet, hogy butaságokat beszélek, mert hálisten még nem volt szerencsém ilyen jellegű dologhoz -, hogy ha egy adatvisszaállító progi már töröltnek látta azokat a fájlokat, akkor azok bizony valami miatt törölve lettek a fájlrendszerből, és ezért egy másik oprendszer sem fogja csak úgy pikkpakk látni őket, de ne legyen igazam. Amúgy, ha majd egyszer tényleg meg lesz a megoldás, akkor majd pls oszd már meg velünk, mert engem legalábbis ezek után már nagyon izgat, hogy mégis mi okozhat ilyen jelenséget. Utolsó tippem nekem az, hogy mégis valami hardveres hiba lehet, mert: nem tudom mit csinál pontosan a windows koma leállításkor, de elképzelhetőnek tartom, hogy a működés közben sebtében másolgatott fájlokat a kicsit átrendezgeti a fájlrendszer topológiájának megfelelően, hogy később az vinyóról olvasás gyorsabban menjen. Ekkor pedig könnyen lehet, hogy újraindítás után bizony mégis nagyjából ugyanoda kerülnek (főleg ha a vistád most úgy hiszi, hogy ott szabadult fel egy csomó hely;) +1 tipp(: nemtudom milyen férgecskéket találtál (nehéz így távolról diagnosztizálni, de ha tudnám is, annyira már főleg nem vagyok szakember, hogy a vírusokhoz is értsek:), de elképzelhető, hogy áldásos tevékenységük révén a fájlrendszer sérült, és bizonyos szektorokat állandóan töröltnek fog látni az oprendszer... innét pedig visszaugorhatunk az előző tippemhez:) Na, ha ordító marhaságokat írtam, remélem valaki kijavít(elvégre most láttam, hogy főoldalon van a post).

Ismeretlen_51087 2008.11.27. 23:01:50

Üdv. Meg tudja vki mondani, mi a rákért (vagy kagylóért) lassult le a a kitoszott laptopom, mikor ráhúztam az sp3-at? Vissza lehet csinálni sp2-re? Vagy nem érdemes? Semi újat nem láttam, ami nekem hasznos lenne. Thx. Ps.: nem tudja vki, h a HP Compaq nc6000 miért nem olvassa az SD-met a saját kártyaolvasójával, mikor fut a szoftvere, van windows hang, mikor betolom?

Ismeretlen_43841 2008.11.27. 23:40:19

Először is sajnálom a történteket, másrészt a WD külső merevlemezzel kapcsolatban eddig csak jót tudok elmondani, tapasztalatok olvashatóak itt: http://tinyurl.com/57wkvh

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.11.27. 23:59:16

Undeletelni az érintett rendszerről szigorúan tilos. Ha legközelebb belefutsz egy hasonlóba, a GetDataBack-et ajánlom (de azt is szigorúan egy másik gépre telepítve). Én így több száz gigányi (!) adatot nyertem vissza sértetlenül.

goq 2008.11.28. 01:12:26

Csak ennyit mondok: kurt.hu/konyv Ezt a könyvet tanítani kellene már általános iskolában...

Ismeretlen_87470 2008.11.28. 01:23:24

Hugoméknak installáltam laptopot, amin gyárilag nem volt oprendszer. Először Ubuntuval próbálkoztam, ami seperc alatt felment, minden hardvert azonnal kezelt (beleértve a webkamerát és a kártyaolvasót is). Egyedül a wifi nem akart működni, vagyis nem tudtam a Fn+F1 kombóval bekapcsolni az eszközt. Először azt hittem driver hiba, ezzel elszüttyögtem egy darabig, aztán időhiány miatt feladtam, és úgy döntöttem, legyen Vista, azzal biztos nem lesz gond. Nos, tízszer annyi szüttyögés, driver-huzogatás, "ezt mi a szarért csinálja" momentum után végül is valóban működött minden Vista alatt. Kár, hogy a rendszer egy átláthatatlan és barátságtalan rakás szerencsétlenség az Ubuntuhoz képest. Egyet tudok érteni egyik kollégámmal aki ezt mondta: ma egy kezdőnek nem adna Windowst a kezébe, Ubuntut viszont annál inkább. Utólag nagyon bánom, hogy a Vistával való szopózás helyett nem foglalkoztam inkább a wifi életre keltésével Ubuntu alatt.

goq 2008.11.28. 01:25:38

A lényeg, hogy az adatvesztés 50%-át a felhasználók okozzák az Undelete és egyéb recovery programok futtatásával... Ha nincs +2 másolatod egy fontos munkádról különböző helyeken, akkor az olyan, mintha nem létezne.

orion 2008.11.28. 02:15:31

Akkor is várakozik, ha kihúzod a modemkábelt bekapcsolás előtt? Ha nem, lehet, hogy IP-címre vár esetleg. A Pixmánia szerintem európai garanciával dolgozik. Ha fontos dolgokra vásárolsz valamit, inkább ott érdemes, ahol hivatalos magyar garanciát adnak.

v1k · http://www.v1k.eu 2008.11.28. 08:39:24

nálam a stelar phoenix vált be inkább, mint a getdataback. amúgy switch to apple, de villámgyorsan :)

lanti · http://mindennapi.hu 2008.11.28. 08:51:12

Oprendszerrel kapcsolatban: olyan nincs, hogy egy gépre nem lehet XP-t rakni, maximum bonyolultabb.. A megoldás neve: nLite. Javaslom megkukkantását.

Ismeretlen_1068 2008.11.28. 09:26:07

orion: kipróbáltam az újraindítást lelőtt linksysszel, de ugyanúgy bootolt.

Ismeretlen_35271 2008.11.28. 15:26:13

Adatvesztéskor az is fontos, hogy ilyenkor ne kezdj el letölteni pl leveleket, meg új fájlokat menteni, mert ezek azonnal felülírják a gépen sunyiban még talán fellelhető adatokat.

Ismeretlen_1068 2008.11.29. 13:56:17

spiraea: az a gond, hogy már vígan használtam a gépemet, mire rádöbbentem, hogy elveszett róla egy csomó cucc.

torro 2008.11.30. 10:14:40

Partition Recovery v2.0.2.0138 Legutobb ezzel mentettem visz egy ujrafomazott ujratelepitett vinyorol a korabbi allomany kb. 90%at hibatlanul. Elso korben LiveCD. Ha azzal latod az allomanyokat akkor tenyleg csak atmasolod egy kulso tarolora. Ha nem akkor Partition Recovery meg ima.

wolfman8 2008.12.16. 11:44:52

Már a Windows XP-ben is telepítés után mindennemű autómatizálást azonnal le kellett tiltani! Vistában meg még több program rendelkezik automatikus üzemmóddal. A Microsoft ehhez a részhez úgy néz ki felettébb nem ért!

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása