aeon flux

ready for the action now, danger boy?

játékteszt: fable II Zalaba_Ferenc
2008. november 18. 23:31:38

Kategória: 9 komment

Aligha akad olyan X360 tulajdonos, aki az utóbbi hetekben ne nyüstölte volna órákat (napokat?) az év egyik legnagyobb dobásaként elhíresült Fable 2-t. Azon kevesek, akik mindebből valamiképp mégis kimaradtak, talán nem egészen értik mire is ez a nagy felhajtás. Nos, mindjárt elmondom.

A Fable 2 értékei első látásra még nem mutatkoznak meg. Grafikája csinos ugyan és szépen mutat a HD TV-n, de az év többi nagy cimével összemérve bizony alulmarad. Története se hengerli le elsőre az embert (egy fantasy világban bosszút kell állnunk nővérünk haláláért, és le kell győznünk egy világuralomra törő varázslót). S ha esetleg csak pár percre próbáljuk ki, könnyen lehet, hogy még mindig értetlenül tesszük szét a kezünket (nem véletlen, hogy nem készült hozzá demo).

A Fable 2 az a játék amiben el kell mélyedni, hogy aztán menthetetlenül magába szippantson. A történet főszála mellett számtalan mellék-küldetés vár megoldásra, melyek igen változatosra sikerültek. Noha Albion földje telis-tele van felfedezésre váró barlangokkal és megmentésre váró bajba jutottakkal, küldetéseink nem merülnek ki abban, hogy kardélre hányjuk a rosszarcúakat. Hol egy megtört szívű szerelmes kísértete buzdít minket aljas bosszúra (az a kívánsága, hogy csábítsuk el a nőt, aki elhagyta; majd miután belénk habarodott, dobjuk el magunktól), hol egy barát kéri, hogy segítsük városfejlesztési terveit.

S miközben egyik kalandból a másikba huppanunk, rá kell ébredjünk, hogy a hőssé váláshoz bizony rengeteg pénz kell. Az elején mint kezdő hős, kénytelenek leszünk csaposként, favágóként vagy épp kovácsként megszerezni a napi betevőt. Bevállalosabbak próbálkozhatnak szerencsejátékkal is. Később a helyi biztonsági szerveket vagy épp a "bérgyilkosok céhét" segítve is duzzaszthatjuk tartalékainkat, de idővel úgyis rá kell ébrednünk, hogy az igazán nagy pénz az 'ingatlan bizniszben' van. A Fable-ben a cigánytábor lecövekelt szekereitől kezdve a legnagyobb kastélyokig, minden megvehető. Eleinte kisebb boltokat érdemes venni, amiknek a bevétele így egyenesen a mi tarsolyunkban landol.


S ha már elindultunk a gazdagodás útján, akár olyan rizikós küldetésekbe is belevághatunk, mint a családalapítás. Szívünk hölgye természetesen igényli majd a megfelelő apanázst. Bár ha egy utcaszéli prostit vettünk el, nyugodtan alhatunk: ő be fogja érni kevéssel is. Ha viszont párunkat arisztokrata körökből választottuk, akkor vigyázni kell: egy nem megfelelően berendezett otthon már válóok lehet.

Dönteni kell. Ez akár a Fable 2 mottója is lehetne. Számtalanszor kerülünk olyan döntések elé, melyek aztán befolyásolhatják a játék további menetét. Már a legelején választanunk kell, hogy gyermekként a csendőrnek vagy a bünözőnek segítünk, s ettől függően válik Lugaskő óvárosa később tip-top kis településsé vagy lepusztult senkiföldjévé. Döntéseink/cselekedeteink nem csak a világra, de ránk is állandó hatással vannak: ha életerőnket zsíros húsokkal tornásszuk föl, óriási pocakot és tokát eresztünk, míg a csodaszerek túlzott használata kéken izzó varázsereket eredményez. De küllemünket tetteink is épp így befolyásolják: ha mindig példásan viselkedünk és a jó ügye mellett harcolunk, külsönk is megszépül, és még egy glóriát is kaphatunk a fejünk fölé. Ha viszont teszem azt, a lakosokat rabszolga-kereskedők kezére adjuk, a fogadókban lerészegedünk, a boltjainkban felsrófoljuk az árakat és ráérő időnkben emberáldozatokat mutatunk be az Árnyak templomában, akkor testünkön kelések jelennek meg, szarvunk nő, s puszta jelenlétünk rémületet szül mindenhol. Hogy hőssé vagy antihőssé válunk, az csupán rajtunk múlik.

Hosszan lehetne még beszélni a játékban rejlő lehetőségekről, de én inkább már csak a játékhoz készült magyar feliratról szólók pár szót. Ha a DVD-n megjelenő filmekhez készült feliratokból indulunk ki, joggal tarthatunk a végeredménytől, pláne hogy ezuttal elképesztően sok szöveget (menüket, párbeszédeket, tárgyleírásokat, könyvrészleteket) kellett lefordítani. De az eredmény igazán kiváló lett. Végre olyanok fordítottak, akik maguk is ismerői és értői a magyar nyelvnek. S ez bizony felteszi a habot arra a bizonyos tortára. A Fable 2 simán az év egyik legnagyobb durranása.

Címkék

xbox360 konzol játék

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr534536048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2008.11.18. 23:37:43

érdekesnek tűnik, ha lenne xboxom és lenne időm és türelmem egy mély játékhoz, biztosan belekóstolnék. kár, hogy sok a "ha". :)

Ismeretlen_62806 2008.11.18. 23:52:29

az elsőt pc-n végigvittem, nagyszerű játék volt, de a túlzott linearitás megölte a soknak tűnő lehetőséget. a második rész is hasonlóan kötött játékmenetű vagy szabadabban lehet járni a világban?

Ismeretlen_85452 2008.11.19. 09:55:23

Szerencsére szabadabb mint az első. Nyugodtan lelehet térni a bejáratott ösvényekről, sőt érdemes is.

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.19. 09:56:16

eszetlen jó ez a játék. kicsit abbahagytam, mert bejött közben a Fallout, msot azzal tolom, viszont tegnap végre megkaptam a collectors kódjait (az év legnagyobb lehúzása), úgyhogy most kénytelen leszek a live-os accommal újrakezdeni... megpróbálom a gonosz oldalon, mert a tarázslótornyos jelenet nagyon megviselt, kipróbálom kegyetlen gyilkosként :)

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.19. 09:58:44

Bomarr: le lehet térni, bár azon gondolkodom, ha nem mész el a varázslótoronyba és végigcsinálsz mindent, annyira megerősödsz, hogy nem lesz kihívás utána... Tűzlabda meg időlassítás 5-ösöm simán megvolt, pedig az max a játék fele, ha jól sejtem. Ha nem, akkor viszont csalódom a rövidségében. Hirdetik, hogy 10x akkora mint az első rész, én nem ezt tapasztaltam...

Ismeretlen_85452 2008.11.19. 11:09:13

Igen, viszont ha tényleg megcsinálsz mindent (beleértve az összes fejvadász-küldetést, a segitséget az archeológusnak, a vizköpők megtalálását, amivel megkaphatod a Lugaskői hid alatti kincset stb. stb.) az azért borzasztó sok idő. Nekem ehhez az utobbihoz speciel már nem is volt türelmem. Egyébként van olyan küldetés, ami azután aktivizálodik, hogy végigvitted a játékot. Utána pl. megvehető maga a Fairfax kastély is, amihez tartozik egy jópofa mellékküldetés (ahol nem is a harc az igazán nagy kihivás, hanem egy bizonyos ajtó kinyitása).

Ismeretlen_85452 2008.11.19. 11:18:03

Hogy a játék felénél tartasz vagy sem az attól függ hanyadszorra mész a varázslótoronyba. Ha ez lesz az első (amikor még csak egyetlen hőst találtál meg; a pap lányát) akkor tényleg a közepe táján lehetsz. Ha viszont már felkutattad mind a három hőst, akkor az már a vége.

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.19. 14:30:09

Még az elsőre gondolok igen. Ma előveszem, aztán meglátjuk. De jó ötletet adtál, elkezdek vásárolgatni üzleteket, bár a gazdasági részből nekem a kardkészítés tetszik nagyon.

hahakocka 2008.11.19. 21:14:47

Csak jöjjön jövőre bővítetten Pc-re mint az első kiváló része. :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása