aeon flux

ready for the action now, danger boy?

beszámoló: coldplay live @ papp lászló sportaréna 08-09-23 Zalaba_Ferenc
2008. szeptember 24. 08:30:43

Kategória: 21 komment

a világháló magyar szeglete hamarosan tele lesz beszámolókkal, hisz összejött egy arénányi ember - chris martin szerint 22.000: mind buzi természetesen, hogy letudjam a kötelező poént -, s feltételezhetően olyan élménnyal távoztak, melyet érdemes elmesélni. a coldplay az a típusú zenekar, amely mindent kitesz a kirakatba, keményen izmozik azért, hogy számaik mindenkihez elérjenek, és még a "kísérletezgetés" mögött is mértani precizitás rejtőzik.  mondhatni, profi u2 impresszáriók, de munkájuknak meg is van a gyümölcse: jelenleg aligha létezik náluk népszerűbb zenekar albionon innen és túl (ez itt a vitatkozás helye).

a fenti hitvallás a koncerten is meglátszik: lazának, néhol esetlegesnek tűnik (gyors összebújás, "hangolás" az egyik szám előtt, jaj, valami gerjed, most mi lesz?), mégis másodpercre kimunkált élvezet-gépezet, melyet még a legfinnyásabb koncertboncolgatók (jelen!) is csont nélkül bevesznek.

lézershow, színes ballonok, vetítés ide meg oda, meg mindenhová, sok-sok ezer uv-reagáns pillangó-konfetti (ó, a giccs, a giccs!) és mennyei hangzás: egy része természetesen "magnóról" megy, de a fiúk teszik a dolgukat, zenélnek és nem hibáznak - ha mégis, azzal is csak azt jelzik, hogy igen, itt vagyunk, nektek írtuk, nektek játszuk. martin hangjának szűkös korlátait feszegeti, még a szokásosnál is haloványabb (meg van fázva? - kérdi zsé; szerintem csak ennyit tud), de hát nem is a közhelyes dalszövegek kiéneklésén van a hangsúly, hanem az óbégatáson, amelybe a közönség is besegít és még hazafelé menet is azt visszhangozza.

110 percnyi makulátlan munka: a banda kétszer is elhagyja a nagyszínpadot, hogy előbb egy kisebb kifutón, később pedig az ülőhelyek között felállított miniatűr pódiumon zenélgessen - az előbbin diszkós medleyt, az utóbbin akusztikus örömködést. mindenki imádja őket. én sem sajnálom tőlük a hozsonnát.

számcímeket direkt nem írok, hisz a nóták számomra nehezen disztingválhatók (azért ha lesz tracklist, kirakom), de a coldplay, mint zenekar, mint jelenség, mint brand már annál inkább.

Címkék

pop koncert beszamolo

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr904535882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süti 2008.09.24. 09:09:08

én nem ismerem, tehát nem lehet olyan nagyon híresek :))

zsé 2008.09.24. 09:14:32

sokan mondják, h a CP mindenféle eredetiséget nélkülöz. nekem is az volt az érzésem, hogy egyszerre van színpadon a U2, a James és a Snow Patrol, de ezek a fiúk olyan szeretetreméltóak, közvetlenek és manír-mentesek, hogy én magam is megvettem a showt úgy ahogy volt. na jó, a pillangóknál valami eltört bennem, mert a giccset, még, ha jól is néz ki, nem tolerálom. jó volt látni, hogy van még a Földön olyan zenekar a Depeche Mode-on kívül, aki megtölti az Arénát, és minden dicséretem a közönségnek, akik az elejétől a végéig őrjöngve táncolták végig a koncertet (külön köszönet a mellettem ordító lánynak, akinek elszántsága figyelemre méltó volt, de azért a felénél inkább átáltam AE másik oldalára, mert féletettem a dobhártyámat), tudták a szövegeket, értették Martin szövegelését és arra megfelelően reagáltak. nagyon pozitív, h semmilyen politikai maszlag nem hangzott el, ami Serj Tankian szigetes koncertjén végtelenül kellemetlen és demagóg volt. és igen, a fix you olyan meghatóan szép volt, hogy a könnyem is majdnem kicsordult. egyszóval, lehet, h hatásvadász és programozott az egész, DE JÓ!

Ismeretlen_1068 2008.09.24. 09:27:35

süti: az nem lehet, hogy ezt a számot ne ismernéd: http://www.youtube.com/watch?v=c9j_RZDqYc4

Mics 2008.09.24. 09:28:44

nem is tudom mitöl féltem jobban: attol hogy nem irsz rola kritikát, vagy attol hogy leszarozod megint a hangzást. jo megnyugodtam. tényleg kurva jó volt. a coldplay a legnagyobb. ooóó óóoo óóóóóóóóóóóóóóó

Ismeretlen_1068 2008.09.24. 09:29:40

ja igen, ahogy zsé írta, külön kiemelendő, hogy martin teljes egészében kihagyta a "mentsétek meg a bálnákat" részt meg mindent, ami ehhez tartozik, s egyedül a zenére és a szórakoztatásra koncentrált. volt rendes kommunikáció a közönséggel, a szokásos magyar szavak, magyar vonatkozás elrejtése a dalokban, stb. a "tavaszi szél" sem lepett volna meg. :)

Ismeretlen_82723 2008.09.24. 09:49:51

Az előzenekarnak nevezett ricsajkodás (felrémlett a Vissza a jövőbe: "sajnos túl hangosak vagytok") megalapozta, hogy bármit prezentáljanak, imádjam. De erre a felfokozásra se lett volna szükség, nagyon élveztem az egészet. It was all yellow. Celeb-vadászat: Héder Barnát (ammegki...) szúrtam ki, és lehetséges, hogy a BBC-s Robin Hood sorozat főhőse, Jonas Armstrong álldogált még ott az előtérben?....

Süti 2008.09.24. 11:13:19

amit beszúrtál azt hallottam már, de nem az én izlésem

Ismeretlen_1068 2008.09.24. 12:41:51

én mintha gwyneth paltrow-t fedeztem volna fel a sorokban, de aztán oldalára fordult és eltűnt. ha ha.

Ismeretlen_1068 2008.09.24. 12:49:08

és az ígért setlist: Life In Technicolor Violet Hill Clocks In My Place Speed Of Sound Cemeteries Of London Chinese Sleep Chant 42 Fix You Strawberry Swing God Put A Smile Upon Your Face (techno version) Talk (partial - techno version) The Hardest Part (piano - Chris) Postcards From Far Away (piano instrumental) Viva La Vida Lost! The Scientist (acoustic) Death Will Never Conquer (acoustic - Will singing) Viva La Vida (remix interlude) ------ Politik Lovers In Japan Death And All His Friends ------- Yellow The Escapist azért azt sajnáltam, hogy az új album legjobb száma, a yes nem volt.

kissk 2008.09.24. 14:29:43

én is ott voltam tegnap, Szlovákiából mentünk megnézni őket, elől álltunk kb 10 méterre a színpadtól. Miután megjelentek, kb 10 másodperc mulva eleredt a könnyem, annyira tökéletes volt az egész. És hogy a közönség még a parkolóházban is óóóóó-zott azt hiszem mindent elmond...

Z 2008.09.24. 14:42:16

na, most már sajnálom, hogy nem lehettem ott. köszönöm! :)

Ismeretlen_1068 2008.09.24. 14:43:22

vasárnap még úgy volt, hogy mi sem mgyünk, aztán jack skellington kolléga segített rajtunk. :)

Z 2008.09.24. 15:27:04

tényleg, ae, rányúltál már az új oasisre?

Ismeretlen_1068 2008.09.24. 18:02:52

azt bottal se. :)

Ismeretlen_9654 2008.09.24. 18:42:08

a chemical brothers mixe az új oasis nótáház viszonylag jól sikerült, persze ettől még az egész banda seggfejekből áll. mármint az oasis...

frmn 2008.09.24. 21:12:36

Nem seggfejek azok, csak őszinték! :)

Ismeretlen_1068 2008.09.24. 21:31:50

nem seggfejek: angolok. :)

Ismeretlen_9654 2008.09.24. 21:58:22

fogalmazhatunk így is. :)

Ismeretlen_38951 2008.09.25. 20:53:25

Köszi a setlist-et! Egyébként én inkább disco versiont mondanék techno helyett. Ott be is ugrott Donna Summer. :) Jó volt, na.

Ismeretlen_1068 2008.09.26. 00:29:18

viszont az a helykitöltő remix talán nem kellett volna (amíg a fiúk a miniszínpadról visszadzsaltak a nagy színpadra).

lilitekla 2008.09.28. 19:31:57

Nagyszerű volt és tökéletes, úgy, ahogy volt. Legközelebb állójegyet veszek. Mikor is jönnek legközelebb?:)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása