aeon flux

ready for the action now, danger boy?

Demoteszt: Need for Speed - ProStreet Zalaba_Ferenc
2007. november 04. 19:02:22

Kategória: 4 komment

Az EA szokásához híven ősszel jelenteti meg a Need for Speed aktuális darabját, ezúttal ProStreet néven. A várakozások eléggé nagyok voltak, szokás szerint elhangzottak információk, hogy mennyivel jobb lesz, mint az előző, de tapasztalt játékos az ilyeneket sose veszi készpénznek;> A napokban kijött a PC-demo, szóval álljanak itt a tapasztalatok, amíg megjelenik a végső játék.

Elsőre feltűnik, hogy végre normális minőségű cutsceneket használtak a játék elején. Aki játszott a Carbonnal, az tudja, hogy milyen rondán néztek ki az átvezetők nagyobb (pl 24"os) monitoron. Szélesvásznú megjelenítőn nem tudtam tesztelni, de úgy néz ki, hogy az ilyennel rendelkezőkre is gondoltak végre. Maga a játék is lényegesen szebb lett (a Carbont eléggé sok kritiika érte, hogy rondább a Most Wantednél... fogalmazzunk úgy, hogy volt, ami a Carbonnál nézett ki jobban, volt, ami nem), a gépigénye pedig elfogadható szinten maradt.

Az irányíthatóság előnyére változott, valamennyivel tényleg reálisabb lett. A féket én még mindig túl jónak érzem, de alapvetően arcade játékról van szó, szóval ennyi belefér. Nagy sebességnél a BMW eléggé idegesnek érződött, na ilyet se sűrűn láttam még a sorozatban (szóval lényegesen kevésbé sínautós). Ellenben mintha orral kezdett volna kicsúszni a kanyarból, ami eléggé meglepő... okés, hogy mostanában az autókat biztonsági okokból így állítják be (ha a feneke indul ki, akkor a tulaj frászt kap... emiatt is kötött ki a 911/2-es Porschék egyrésze az árokban). Alapból három segítségi szint van (ahogy néztem, ez mintha az ellenfelek sebességét is befolyásolná), az elsőnél fék és kanyarrásegítés, a másodiknál kanyarrásegítés, a harmadiknál pedig nincs segítség. Legalábbis papíron, gyakorlatilag az ABSt és traction controlt (meg egy harmadik is van, amit a rövidítés alapján nem ismertem fel) egyelőre nem lehet kikapcsolni, ami engem eléggé zavart (kellett egy kis idő, amíg rájöttem, hogy miért villog folyamatosan a három rövidítés, és miért nem tudok rendesen kézifékkel kanyarodni). Remélhetőleg a teljes verzióban ezeket is ki lehet majd kapcsolni.

Lényegében sokkal reálisabb lett a játék (bár casual beállításokkal még mindig remekül lehet sínauzótni és gondolattal venni a kanyart).  Végre támogatja a külön csúszkára állított gáz és fék használatát, ez kormányosoknak öröm. Továbbá megjelent a manuális váltók között a manual with clutch opció, tehát a kuplunggal is rendelkezők még inkább örülhetnek. Ja, és végre a program normálisan vezethető kormányról is (ez a Carbonra nagyon nem volt igaz, mivel effektíve faltól falig kellett folyamatosan kanyarodni, precízióral pedig egyáltalán nem volt szükség). Billentyűzetről viszont még mindig remekül irányítható maradt, még segítségek nélkül is.

Törésmodell van, ez effektíve annyit jelent, hogy a panelek szakadoznak a helyükről. Geometriai sérülést (bezúzott tető)  nem sikerült ejtenem, pedig próbálkoztam serényen:) Az autót mindenesetre nagyon gyorsan tropára lehet törni. A sérülés mintha kihatással lenne a vezethetőségre, bár azért annyira nem vészesen.

Az AI végre nem rágógumi szkripttel íródott. Azaz, ha te gyors vagy, akkor nem lihegnek a nyakadban, és ha lassú vagy, akkor pedig nem várnak be. Ez az előző részekben (U1-2, MW, Carbon) iszonyatosan sok embert idegesített, mert  a jobb pilótákat keményen büntette (meg effektíve csak az ellenfélnél jobban gyorsuló autóval volt érdemes menni, a jobb irányíthatóság miatt meglógni kanyarban nem lehetett, egyenesben meg otthagyott). Viszont még King beállítás mellett se lett kifejezetten gyors, avagy a körversenyen az AI megy kb. 2:40-45-öt, nekem eddig 2:21 a rekord, de szvsz a 2:00-2:10 is teljesen reális.

A demóban kétféle verseny van: speed challange és grip. Zavaró, hogy az elején a konferansz beszédét nem lehet ugrani.

  • Speed challange: ez effektíve a régi speedtrap továbbértelmezése. Van egy eléggé gyors pálya, pár sebességmérő pont, és akinek a legnagyobb a mért sebessége, az nyer. Nem egyszerre indulnak a résztvevők (pár mp mindenki között), szóval az elején tumultus sincs. Viszont később ugyanúgy beéred az ellenfeleket, és mivel a pálya gyors, a szélessége meg azért annyira nem nagy (4 autó kb), sikeresen be lehet szorulni ellenfelek közé, ill. bele lehet szaladni roncsokba. Igazából ezt nem valósították meg annyira jól, mert egyrészt végig kell várnod, amíg a többiek elindulnak (ez idő ugyan nem sok, de akkor is... és mivel a nagy sebesség miatt itt könnyű tropára törni a kocsit, ez sokadikra zavaró), másrészt meg ajánlott úgy kivárni, amíg alérnek a pálya harmadáig/feléig, mert akkorra már biztos nem fognak feltartani (elvileg van időlimit, de nekem sose sikerült belőle kifutni). szóval ezt egyszerűbb lett volna átnevezni gyorsasági szakasznak, aztán pár másodperc helyett pár percenként indítani a versenyzőket.
  • Grip: a körversenyt épp így hívják:) Ennél az zavart, hogyha elvileg minden segítséget kikapcsoltam, akkor miért mutatja mégis a pálya fölött az ideális ívet... 

A hangok és a zene tradicionálisan jó, remélhetőleg a térhatás meg fog maradni (ezt nem tudtam teszteli némi driverprobléma miatt). 

Összességében:  A demo túl sok mindent nem mutat meg a játékból, ez alapján így a véglegesről nem lehet és felesleges is lenne véleményt nyilvánítani. A játékból akár még a Porsche utódja is lehetne, illetve egy használható és élvezetes arcade game pont megfelelő mennyiségű fizikával. Viszont az AI-t nem ártana megerősíteni, a segítségeket tényleg minden szinten kikapcsolni, meg a kommentárokat - és a speed challange rész játékost nem érintő részét - léptethetővé tenni. A felszínen a Carbon se volt annyira rossz, csak pont az ilyen sok kis apróság miatt lett az utóbbi 10 év egyik legidegesítőbb játéka. Csillagot egyelőre nem kap, a végleges verzió 4 és 10 között bárhol lehet...

Címkék

game ps3 wii xbox360 need for speed pc game kritika game game demo

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr344534840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2007.11.04. 23:20:25

a napfényes pályák jókora felüdülést hoznak majd a carbon konstans éjszakájához képest, de vajh itt is lesz karrier mód?

Ismeretlen_1068 2007.11.04. 23:21:04

amúgy üdv a legújabb ae-bloggernek. :)

Ismeretlen_83109 2007.11.05. 03:40:09

üdv viszont;> Carrier mód lesz (várható featureokkel direkt nem foglalkoztam, mivel az EAnál a csillagokat is le szokták ígérni az égről... pontosabban az ígéretek teljesülnek, csak nem mindig úgy, ahogy várnánk). kb annyi lesz a lényeg, hogy elvileg van 4 féle versenyszám (még lesz drift meg mégvalami), aztán a középső koronáért egy bossharc (vagy azok sorozata). papíron az autóknál is lehet majd menteni többféle beállítást (pl driftnél alacsony/közepes sebességnél kell leszorítóerő, nem árt egy csúszósabb gumi, meg alapvetően a váltóáttéteket se árt megpiszkálni, míg egy speed challangenél a nagy sebességnél való tapadás a létfontosságú, jobban tapadó gumikkal és hosszú áttétekkel). remélhetőleg megmaradnak a reward cardok, illetve a challange mód (ott mind az MW, mind a Carbon esetében voltak még öreg rókáknak is kihívást okozó feladatok, pl a Carbon hegyidriftje a Murcielagoval, ami a célra nem igazán volt alkalmas). meg még egy dolog: elvileg a kocsit verseny végén javítani lehet/kell majd. kérdés, hogy ez mennyire lesz pénzigényes feladat, illetve mennyire a motortól függ az autó tropáratörése (ld még nfs:high stakes és porsche, ahol erősen érdemes volt faros autóval menni, ha nem akartál vagyonokat költeni a javításokra), mert elég könnyen törnek az autók.

Ismeretlen_62806 2007.11.05. 18:22:12

Nahát, szépen nő a frencsájz. ;) Szintén üdv.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása