aeon flux

ready for the action now, danger boy?

sziget 2007 4. nap (nin) Zalaba_Ferenc
2007. augusztus 12. 12:00:00

Kategória: 28 komment

reznor pénteken megígérte, hogy itt lesznek, hát itt is voltak és itt is maradnak (*szívére mutat*), míg világ a világ, de ae első tokyo hotel koncertjéig biztosan. 2005 nyarán, mikor legutóbb élőben láttam őket, elkövettem azt a hibát, hogy túlzásba vittem az alapozást, így csak a testem emlékezett a bulira, én magam nem igazán. ezt a fiaskót nem követhettem el újra, mert hát hiába volt kijózanító az első sorok szaunája, magától a zenétől minden műértő megrészegült.

a 42 éves reznor és folyamatosan formálódó bandája az évek során valamivel megfontoltabb lett: már nem tépték darabokra sem a színpadot, sem magukat, gondolom, valahol rájöttek, hogy önmagában a zene is elég ahhoz, hogy a hallgatóságot lenyűgözze, felzaklassa, kifektesse. szerencsére, felnőtté válásról szó sincs, hisz az a művészet halála, s az indulatok azért elszabadultak kisebb adagokban, ügyesen, melynek egy fender gitár látta kárát.

szóval azok ott öten jól érezték magukat, miközben végig professzinoális performanszot produkáltak: a közönség egészéről nem tudok nyilatkozni, de mi ötszázan ott az első sorokban eggyé váltunk - zenével, mozgással, egymással, mintha visszaléptünk volna a babilon előtti időkbe.

középen, elől a hangosítás is gyönyörű volt (a jóval távolabbról figyelő zs szerint viszont a basszus mindent elnyomott), s ez leginkább a the great destroyernél volt tetten érhető, mivel annak minden egyes brutálisan finom elektro zördülése átjött: a közönség laikusabb fele nem is tudott mit kezdeni az aphex twin legelborultabb napjait idéző zajparádéval, míg ági csak simán ledupstepezte. :)

bármennyire nem kedvelem az új albumot, számomra ez volt a koncert egyik csúcspontja olyan személyes kedvencek, mint a burn és az eraser mellett. gossip: ez utóbbi alatt majdnem meggyilkoltunk egy idióta hollandot(?), aki elkezdett szirénázni egy játék-megafonnal.

még több gossip: pár percig azt hittem, lekésem a show elejét, ugyanis nagyivó balázs barátom beígért nekem egy backstage pozíciót, amiről aztán kiderült, hogy nem más, mint a vip-kert, ahová én is be tudtam menni (amíg le nem kopott a szalagomról a "szakmai" jelzés, ami miatt némi később problémába is ütköztem egy görcsös ajtónálló kisasszony által). némi rohangászás és sármászás után végül a legjobb helyen kötöttünk ki ty-jal és lapáttal, habár szitne biztos voltam benne, hogy pillanatok alatt elveszítem őket, de elől olyan durva prés alakult ki, hogy szinte végig egymás mellett maradtunk. egyik oldalamban egy szemüveges kocarajongó, hátamban egy halálra rémült kiscsitri, én meg vmi csaj busa hajkoronáján keresztül vettem a levegőt. muszáj volt némi helyet csinálni. :)

és akkor a tények: a banda közel 100 percig volt színpadon, egyáltalán nem várakoztattak meg minket; visszatapsolás nem volt, az apróbb szünetek a színpad gyors átrendezéséhez kellettek, szóval nettó 90-95 percet játszottak. a hurt alatt valahol a hátam mögött kisebb fajta vitaest bontakozott ki, hogy ez most akkor egy johnny cash-szám feldolgozása vagy fordítva. ha az olvasók közül esetleg valaki nem tudná, annak elárulom: a néhai man in black adaptálta a trent által írt dalt.

íme az index fórumáról elcsent setlist:

Hyperpower!
The Beginning of the End
Heresy
Terrible Lie
March of the Pigs
Closer
Survivalism
Gave Up
Me, I'm Not
The Great Destroyer
Eraser
Only
Wish
The Good Soldier
Dead Souls
Suck
The Hand That Feeds
Head Like a Hole
Hurt

a lista nem teljes, ugyanis volt még burn, no you don't (az egyetlen szám a fragile-ról :\ ) és az it's a rainy man. na jó, ez utóbbi nem. napestig lehetne sorolni, mit hiányoltam (the wretched, starfuckers inc., something i can never have), s vannak olyan zseniális dalok, amiket soha/nem nagyon szoktak játszani (we're in this together, the perfect drug, all the love in the world), hát most se tettek kivételt.

valahol a koncert hevében trent megícsérte a tömeget, felemlegette a skinny puppy-t és remélem magában elhatározta, hogy nem ez volt az első és utolsó alkalom, hogy magyarországra jött koncertezni.

azt hiszem, tegnap este más említésre méltó dolog nem történt.

Címkék

koncert sziget fesztival nine inch nails trent reznor

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr654534659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2007.08.12. 12:07:00

még lenne vagy 4-5 kép, amit kiraknék, csak egyszerűen képtelenség őket feltölteni. hahó, freeblog, működj máááár!

Ismeretlen_1068 2007.08.12. 13:00:48

egy valamivel pontosabb setlist (szintén index): HYPERPOWER! The Beginning Of The End Heresy Terrible Lie March Of The Pigs Closer Survivalism Burn Gave Up Me, I'm Not The Great Destroyer Eraser Only The Good Soldier Wish No, You Don't Suck Dead Souls The Hand That Feeds Head Like A Hole Hurt

Ismeretlen_1068 2007.08.12. 13:14:51

s hogy ne csak áradozzak: a visual nem volt tökéletes. színeltolódás, black out és még "kék képernyő" is bejátszott (maces webfelület formájában) vagy kétszer. persze, ezen inkább csak vidulni lehet, meg amilyen gyorsan összerakták a színpadot, csoda, hogy ennyire futotta. egy fesztiválon.

Angelus 2007.08.12. 14:04:47

A Terrible line és a Closter alatt hívtak onnan telórol, az utóbbit végig is hallgattam. Már a fülemnek is feltűnt, hogy nincs nagy zúzás és eszméletlenkedés. Hát nem is volt ezek szerint, de a koncert jó lehetett. Majd legközelebb :)

Ismeretlen_1068 2007.08.12. 14:31:06

terrible line? closter? telefonos közvetítésben feltűnt, hogy nem zúztak? néha nagyon fáj, amit írsz...

Ismeretlen_62806 2007.08.12. 15:25:25

Azt hiszem, életem eddigi legjobb koncertélménye volt - melyet már csak egy ennél is hosszabb, intenzívebb nin fellépés múlhatna felül. Reznorék zsenialitását hűen mutatja, hogy bár tucatnyi számot hiányoltam (fragile összes, something i can never have, stb), így is úgy érzem, tökéletes volt a setlist; minden dallal együtt éltem, átjárt a zene, az összes gondomat elfeledtem. Katartikus pillanatokból sok volt (mondhatni 100 percnyi), a heresy-terrible lie-march of the pigs-closer négyes, a great destroyer elektroorgiája a marhajó vizuállal vagy a mikrofonállvány leverése után elém repülő gitár mind ilyenek voltak, de az első könnycseppet a Hurt alatt morzsoltam el. Azóta is gyászolok. :) (ae, képekből teljes felbontású verziókat nem tudnál valahova máshova feltölteni? megköszönném)

Angelus 2007.08.12. 16:50:33

Tudom h rendszeresen elgépelem a dolgokat, ez van.

Lobster 2007.08.12. 18:35:32

A Burn és a Dead Souls című számokról még nem is hallottam. Ezek milyen albumon vannak? Mert ha minden igaz Halo 24-ig(Year Zero) mind megvan.

The Tornado 2007.08.12. 19:00:02

Lobster: A Burn a Született Gyilkosok OST-n, a Dead Soulsmeg a Crow OST-n volt

Ismeretlen_1068 2007.08.12. 19:12:11

mindkét film zenéjének trent reznor volt a producere. a harmadik ost, ami felett szintén ő bábáskodott a lost highway. ezen jelent meg a the perfect drug c. szám.

Lobster 2007.08.12. 19:12:37

Kösz. Ez sok mindent megmagyaráz :)

Ismeretlen_1068 2007.08.12. 19:13:14

angelus: az elírás hagyján (habár a terrible LINE azért gyanús :), de áruld már el nekem, hogy lehet megállapítani telefonon keresztül, hogy épp mit csinálnak színpadon?

Angelus 2007.08.12. 20:11:09

Nem a színpadi zúzásra értettem te :) Hanem, hogy a közönséget nem hallottam ordítani, pedig ez azért már gyanús egy tömeg közepén, nem? Tökéletesen hallottam a koncertet és az éneket is! Ezért volt fura, máskor csak sikoltozást és zörejeket hallottam ha valaki felhívott egy koncert közepéről :) Remélem ez már érthetőbb volt. ;) Pedig az tényleg elarás, szörnyű mikre vagyok képes :]

Opa · http://www.stud.u-szeged.hu/Medovaszki.Mihaly 2007.08.13. 01:26:17

Én kb 30. sorból verekedtem előre az ötödikbe. A pogózás nekem annyira durva volt, hogy éhol már képtelen voltam a zenére koncentrálni és ez borzasztóan zavart. De amúgy hatalmas koncert volt, ez tény.

Ismeretlen_1068 2007.08.13. 01:37:47

opa: nem tudom, miről beszélsz. angelus előtted írta, hogy telefonon keresztül is hallani lehetett, hogy nem volt zúzás.

Gerike · kgeri.freeblog.hu 2007.08.13. 05:12:26

hát angie elég nagy zózda volt :) mikor meghallottam a heresyt akkorát ugrottam ott az 5. sorban hogy kb. szerintem 10 ember fogát törtem ki :) terible lie alatt meg a fél arcomról vált le a bőr :) a koncert tényleg nagyon profi volt, trento megkomolyodott :) nagyon örültem neki hogy kicsit beszélt is hozzánk. a koncert óta a great destroyer sorai járnak a fejemben annyira jól szólt az a szám hogy valami hihetetlen. :) végén a hurt pedig gyönyörű lezárása volt egy történelmi estének :) szép volt jó volt, remélem jövőre lesz még valami kisebb eu turné :)

Ismeretlen_27731 2007.08.13. 16:40:23

ahol én álltam ott is volt előttünk egy nagy pogózó mag... hátráltam is...

Angelus 2007.08.13. 16:43:58

:))) Meg sem szólalok legközelebb...

Ismeretlen_37621 2007.08.13. 18:07:43

jó koncert volt. nehezen tudom összehasonlítani, mert amikor 2005-ben voltam, akkor az első sor volt, most meg vagy 3x kellett távot felezni a nyugdíjas részleg irányából :) túl sok nyugis szám volt, pl amikor eleredt az eső, nyomhattak volna vmi bulisabbat.

Ismeretlen_37621 2007.08.13. 18:09:14

a pógózás meg pont a lagymatagság jele, hogy nincsenek elég sűrűn az emberek, és van hely :)

Ismeretlen_1068 2007.08.13. 18:21:41

marhaság. aki elég spenótot evett, az a legnagyobb tömegben is képes pogózni, s akinek meg csak az ugribugi kell, az menjen ma este napalm death-re. :)

Ismeretlen_37621 2007.08.13. 19:31:28

hánemtom, de én csalódott voltam, hogy akárhova állok, sehol sem löknek fel:)

Ismeretlen_1068 2007.08.13. 19:48:05

jöttél volna beljebb.

Angelus 2007.08.13. 20:23:42

Az első sor klassz prés, volt már hogy a bordáim szorsabb ismeretségre tettek szert a tüdőmmel és nem kaptam levegőt. :) Egy ideig még poén is, de utána jön a rosszabb része a dolognak. :)

Ismeretlen_26500 2007.08.15. 14:12:02

én speciel a Sunspots-ot és az I Do Not Want This-t hiányoltam. mivel két kedvenc, számonként -1 %, így "csak" 98 %-ot adtam a koncertnek a saját kis belső értékelésemben... :D

Ismeretlen_22570 2007.08.15. 15:47:45

Az úgy volt, h Trent eldobta a csörgődobot. Négy nemzet harcolt érte...HUN, ITA, GER, USA. Végül remek meggyőzőerővel és egy kis futással (Neki a Head Like a Hole-nál véget ért a koncert)kishazánk gyermeke győzedelmeskedett...Ő egy nagyon kedves barátom...én pedig érinthettem a hangszert...életem abban a pillanatban, ott a Soproni Sörkert mögötti csomagmegőrzőben kiteljesedett!!! :) Ja! Simán játszhattak volna többet a PHM-ről. De így is varázslatos volt, mégha a basszus valóban szétcsapta is picit...

Ismeretlen_1068 2007.08.16. 09:06:41

darázs: a sin-t én is elviseltem volna, de nagyon mást nem szoktak rakni onnan. magyarországi képek a nin.com-ról: http://www.ninwiki.com/Image:Photo-786612-786650.jpg http://www.ninwiki.com/Image:Photo-753396-753432.jpg http://www.ninwiki.com/Image:Photo-784231-784271.jpg http://www.ninwiki.com/Image:Photo-754561-754609.jpg http://www.ninwiki.com/Image:Photo-730196-730233.jpg http://www.ninwiki.com/Image:Photo-780053-780085.jpg http://www.ninwiki.com/Image:Photo-737565-737621.jpg http://www.ninwiki.com/Image:Photo-757339-757375.jpg http://www.ninwiki.com/Image:Photo-740983-741027.jpg http://www.ninwiki.com/Image:Photo-705424-705461.jpg

Ismeretlen_61802 2007.08.20. 15:06:40

felkerült a dimeadonzenre a szigetes nin koncert hanganyaga. remek a minősége. most tartok épp a terrible lienál :) és ujra a koncerten érzem magam :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása