aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: a holnap határa [edge of tomorrow] (2014) Zalaba_Ferenc
2014. május 26. 23:55:00

Kategória: film 61 komment

Bill Cage (Tom Cruise) nap mint nap meghal. Nem valami videojáték főhőseként, nem is egyfajta fantasy-perverzióból, hanem történt az, hogy az idegenek lerohanták a Földet - surprise, surprise, ezúttal Európával kezdték -, és egy miután letarolták az öreg kontinenst, egy mindent eldöntő, partra szállós, idegent és embert egyaránt ölős-szétszabós ütközet során Cage letüdőzte az egyik idegen főmufti vérét, mire Punxsutawney-i Phil Connorsként újra meg újra képes lett megélni a nagy napot, amely csak akkor ismétlődik meg, ha Cage meghal. És mint említettem, ő bizony nap mint nap meghal. Így aztán a harcokban már bizonyított, és ezzel a képességgel közeli ismertséget ápoló Rita Vrataskival (Emily Blunt) kiegészülve megpróbálja megfordítani a háborút.

edgeoftomorrow620.jpg

Félre az útból, Godzilla, lendülj odébb, Pókember, te pedig húzz vissza a hetvenes évekbe, Rozsomák: Tom Cruise, a jó öreg, sokszor leírt, az egyszerre kiállhatatlan és kiállhatatlanul zseniális Tom Cruise szállítja a nyár eddigi legszórakoztatóbb filmjét. Mindezt úgy, hogy A holnap határában egy momentumnyi eredetiség sincs, mi több, odáig merészkedik, hogy bizonyos tekintetben Cruise legutóbbi sci-fi/akcióját, a Feledést nyúlja, amely szintén kegyetlenül összelopkodta magát.

És a referenciákat napestig lehetne sorolni az Alienstől át az Avatarig (helló, Bill Paxton!), hogy végül az Idétlen időkignél lyukadjunk ki, csakhogy ez a Phil nem a nőt akarja ágyba vinni, hanem a világot akarja megmenteni, mert Tom Cruise-tól még 50-en túl is ez a minimum. Na jó, ha már itt tart, akkor a nőt is szívesen kipipálná, amiért egy rossz szavam se lehet rá, hisz Emily Blunt már akkor is kiszabott dögös volt, mikor még nem mangásan túldimenzionált harci bárdokkal, csodálatosan kidolgozott izmokkal (azt a csuklyát figyeld!) felfegyverkezve aprította a csúnya, rossz idegeneket. De mivel most azt teszi, nincs az a férfi, aki nem buzdulna bele a Full Metal Bitchbe.

Mint ahogy magát a filmet is muszáj imádattal övezni, hisz piszkosul begyakorlott módon, leplezetlen maszkulinitással és magas hőfokon égő akció-nosztalgiával rohanja le a filmvásznat, és egy pillanatig sem próbál mellébeszélni, aktualizálni, ilyen-olyan tónusúra festeni a történéseket; A holnap határa egy - vigyázat, közhely jön! - faltól falig tartó akcióorgia, az a típusú, egyszerre könnyed és kemény vegytiszta zsánerfilm, amely Neo megjelenésével együtt végleg kikopott a mozikból. Mondom ezt úgy, hogy az idegenek közeli rokonságot mutatnak a Mátrix sentineljeivel.

Félő, hogy pont ez lehet a film veszte, mikor csütörtökön (illetve Amerikában jövő pénteken) a filmszínházak megnyitják neki kapuit, hisz nem feldolgozás (egészen pontosan egy japán regény adaptációja), nem közkézen forgó forró anyag, ráadásul Ethan Huntot leszámítva Cruise-ra sokan még mindig úgy emlékeznek, mint aki Oprah Winfrey kanapéjáról a feledhetőségbe ugrándozott át. Pedig jó őt nézni ebben a szerepben, ahogy eleinte sodródik, hogy aztán valóságos terminátorra kupálja ki magát, vagy ahogy eme sorokban már többször is megidézett Phil Connors mondaná: istenné. És mégsem érzed öncélúnak azt, amit tesz, mert nem pózol, hanem szolgál, részben a világot, részben Rita mindenre elszánt katonáját, akibe szépen lassan beleszeret, és mindent megtesz azért, hogy ő is kicsivel tovább éljen, kicsivel messzebb tolja ki a holnap határát. De mindenekelőtt a nézőt szolgálja, és ezért nem lehetek elég hálás.

Ki tudja, talán mégis megragad ez a film: megnézheti az is, aki szereti Cruise-t, mert jó benne, meg az is, aki utálja, mert jó sokszor meghal benne, de leginkább azért nézd meg, ami: egy bitang jó nyári mozi.

Kövess minket facebookon és twitteren!

poster_edgeoftomorrow_hun.jpg

Címkék

kritika **** sci fi tom cruise action brendan gleeson doug liman emily blunt bill paxton time travel

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr416212809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csgergo 2014.05.27. 00:04:45

Elég meglepő, hogy milyen pozitív a film fogadtatása. Annyira nem fogott meg az első előzetes, de a cimborák nagyon megszerették volna nézni, szóval bizakodva tartok velük csütörtökön :)

vargatom 2014.05.27. 00:14:33

Igen!! Nagyon akartam hogy jó legyen, és ezek szerint végre bejött :)

Zalus nagyon vigyázott, hogy semmit ne írjon a sztoriról azon felül ami a trailerekben volt, úgyhogy én is csak kis pluszt merészelek: az eredeti regényben azért elég érdekes és nem totál konvencionális a végjáték, nekem kifejezetten tetszett.
Mondjuk biztosan átírtak rajta ezt-azt (a trailerek alapján is) de ahogy a kritikákat elnézem, valszleg még javítottak is rajta ezzel.

Remélem a siker sem marad el, azért az Oblivion se szerepelt rosszul, itt meg gyakorlatilag minden írás áradozik a filmről. Ha még a szóbeszéd is beindul, akkor azért lehet ebből is egy 500+ körüli eredmény vagy több is...

És akkor talán beindítják a Forever Wart is, ami meg kb. ez és az Interstellar szerelemgyereke lehetne ;)) Pedig valójában ugye mindkettő abból (is) merít bőségesen.

DHOPW42 2014.05.27. 00:16:26

Azt írod, hogy a filmben "egy momentumnyi eredetiség nincs", ez mennyire vonatkozik a film... "dramaturgiájára", szkriptjére? Szóval mennyire mondanád klisésnek? Hogy őszinte legyek, engem azért kezdenek el tömegével taszítani az efféle közönségfilmek (és sorozatok), mert elképesztő mód tele vannak nagggyon tipikus forgatókönyv-, párbeszéd-, monológ-, sztori-beli fordulatokkal, amiktől nagyon nagyon herótom van már, mert lehet maga a történet érdekes és újszerű, de ha ez egyszer klisé-téglákból van felépítve, már nem tudok a film többi összetevőjére koncentrálni... szóval ilyen szempontból sincs benne eredetiség, vagy azt máshogyan értetted?

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.05.27. 00:16:53

figyeljétek meg... mindenki dicséri a filmet, de mégis bukni fog a pénztáraknál.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.27. 00:20:53

@vargatom: SPOILER-szerűség: sajna pont a végkifejlet az, ami egy kissé soványka; nem is az a baj, hogy konvencionális, hanem inkább az, hogy kilóg az egész koncepciójából, szóval biztos vagyok benne, hogy eléggé átírták az eredeti sztorit.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.27. 00:23:32

@DHOPW42: Olyan figurákkal, panelekkel, megoldásokkal dolgozik, melyek 20-30 évvel ezelőtt alaptényezők - közhelyek voltak -, mára viszont olyannyira kikoptak a mozikból, hogy a kor technikájának és tempójának köszönhetően tök frissnek hatnak. Szóval...

vargatom 2014.05.27. 00:52:57

@Zalaba_Ferenc: Na majd ha végre meg tudom nézni, megpróbálom megírni hogy mit változtattak meg ;)

-creeper- 2014.05.27. 07:56:17

Király! (A jól összevágott előzetes alapján egyébként is, most meg végképp) nézős!

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.27. 08:07:46

Nem szoktam foglalkozni a "nagy riválisunk" machinációival, de ha érzékenyek vagytok a film sztorijára (ami azért tényleg nem egy vasziszdasz), meg úgy általában a spoilerekre, akkor a geekz írását inkább csak a megtekintés után olvassátok el.

Bérgyilkos Bohóc 2014.05.27. 08:49:44

@Zalaba_Ferenc: én speciel ezt a kritikát sem olvastam el. Ilyenkor max. az utolsó bekezdést és a pontozást nézem meg ;)

Bérgyilkos Bohóc 2014.05.27. 08:58:06

Jah amúgy meg kritikát amúgy is utólag olvasok. Sokkal érdekesebb AKKOR látni, hogy hogyan látta a cikkíró a filmet, amikor már én is ismerem. Előtte eldönteni, hogy akkor ez biztos jó lesz és megnézem, eszement marhaság, mert minden filmhez van pozitív es negatív kritika is egyaránt. Szóval ilyen erővel csak keresni kell egy nekem megfelelőt :)

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2014.05.27. 10:23:37

Jó kritika lett! Nem mond el semmit mégis felkelti az érdeklődést. A haverokkal pénteken megyünk meglesni, csak persze természetesen angol eredeti nyelven és felirattal ismét sehol sem vetítik. Kár bár TC hangját biztos ugyanaz adja aki eddig is.

Pénteken akkor majd kiderül.

TrishtanAG · tudfan.blog.hu 2014.05.27. 12:08:49

Mint a könyv nagy rajongója azt kell mondanom, hogy az eredeti, borongós, tipikus japán sztorit sikerült úgy amerikásítani, hogy nem erőszakolták meg oda-vissza az alapanyagot. Persze, popcorn filmet kaptunk, de mégis mit várnánk az álomgyártól?

A film legjobb momentumai azok voltak, melyek nem kapcsolódtak szorosan a film történetéhez, de kellemesen kikacsintanak a regényre (pl. dagadt srác és a repülő esete).
A vége pedig... tipikus hollywoodi.

bcrics 2014.05.27. 13:19:07

Akkor lett olyan jó a film mint a különvélemény?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.27. 13:26:13

@bcrics: Nálam egy szinten mozog a kettő. Mindkettőnek izgalmas a felütése, mindkettő ügyesen navigál saját zsánerén belül, és mindkettő csak ezzel-azzal botlik meg.

Kidkid · http://gyerekbutorda.hu/ 2014.05.27. 15:57:53

("és egy miután letarolták az öreg kontinenst, egy mindent eldöntő")

Remélem nem járunk úgy vele, mint a Johnny Deep filmmel, vagyis bemutató alapján klafa, egyébként meg nem.

Tényleg, Ferenc, hol lehet egy ilyen filmet premier előtt megnézni?

MátéRialista 2014.05.27. 17:59:02

Ez a cikk is kb. úgy lehet összelopva, ötletek szintjén, más (feltehetően külföldi) cikkekből, mint ahogy a cikk állítja a filmről, hogy "kölcsönzött". Mert mi az például, hogy Cruise-ra úgy emlékszünk, mint aki Oprah kanapéjáról továbbugrált a feledésbe? Hát Magyarországon szerintem nem sok mindenki van, az arányokat tekintve, aki itt tudja miről van szó, például én sem. Pedig nem szatyorban élek.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.27. 19:34:18

@MátéRialista: Szeretem, amikor az emberek saját tudatlanságukkal szembesülve inkább vádaskodni kezdenek, semmint kérdezzenek vagy netalántán utánanézzenek a dolgoknak. És ez a vádaskodás különösen légből kapott. De azért segítek:

www.youtube.com/watch?v=frI_BUkH5OY

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2014.05.27. 19:34:51

@Kidkid: Végül is mivel a cikkíró már látta ezért a pozitív cikk biztató.

A Tansendecét már premier előtti kritikák is alaposan lehúzták.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.27. 19:39:03

@Kidkid: A Transzcendenshez nem volt szerencsém, viszont a nálunk megjelent enyhén szólva is lehúzó kritika szerzője A holnap határát viszont szerette, ezért talán lesz némi minőségbeli különbség a két film között.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.27. 20:32:50

úgy néz ki, hogy cruisenak végleg a sci-fik fognak bejönni?!

Dean6 2014.05.27. 20:59:39

@doggfather: Már miért csak a sci-fik? Kapásból MI5 és Jack Reacher folytatás jön majd tőle.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.27. 21:48:21

@Dean6: hát (szerintem) fogalmazzunk úgy, hogy azokat jobb feledni...

a jack reacher egy jó b mozi volt max, de semmi több.

Az mi4 meg az egyik leggyengébb mi film lett.

A feledés viszont jó volt, és ezt is dicsérik.

Dean6 2014.05.27. 23:57:31

@doggfather: Mindkettő Jobb kritikákat kapott az Oblivion-nál és jobbak is voltak szerintem.

vargatom 2014.05.28. 00:12:19

@bcrics: Ha olvastad Dick novelláját, akkor a Különvélemény szerintem azért csalódás, pont az egyik legérdekesebb fordulatot írták ki a sztoriból.

vargatom 2014.05.28. 00:13:47

@Prof. William: Hát a Transcendence szerintem már az első trailerek alapján is nagyon gázosnak tűnt...

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2014.05.28. 08:12:51

@vargatom: Nekem akkor még még nem de amikor valamelyik első plakáton megláttam mérföldes betűkkel hogy CHRISTOPHER NOLAN! majd alatta hanygyafaxxnyi betűkkel hogy "operatőre rendezni" akkor már sejtettem hogy ez gázos lehet. Ez ilyen B-köynves stílus mint amikor a múltkor az alexandrában már a bejáratnál láttam egy könyvnél hogy STEPHEN KING! majd odaérve láttam apró betűkkel hogy "elismerően nyilatkozott a szerzőről." Hát ez kb az volt.

Ezt a filmet várom. Az Oblivion is meglepően jó volt, és ez a pozitív kritika is meghozta a kedvemet. :)

mikka 2014.05.28. 10:28:08

Tom Cruise jó színész, charme-os férfi, nem is véletlenül a világ egyik legismertebb színésze.
Az hogy miben hisz, vagy hogy örül valaminek az az ő dolga. Unom már hogy állandó fika céltábla.
A sok alkoholista, drogos, tehetségtelen színművész közt mindig egy megbízható pont.Nem kell Laurence Olivier-hez hasonlítani. Mi értelme lenne egyébként is.. A filmjei soha nem rosszak. Lehet valakinek nem jön be, de a filmek melyekben szerepet vállal mindig nézhetőek. Legalább is én így látom, láttam a filmjeit. Nem mindegyik kiemelkedő, de ha minden együtt áll, akkor igen is az egyik legjobb abban amit csinál. Látta valaki a Noah-t Russel Crowe-al? Egyetlen percre sem feledkeztem el hogy kit nézek..Ami azért gáz.. Két óra szenvedés volt..Na az a faszi egy rossz szinész. Talált egy aranyrögöt anno a Gladiátorral és azóta sem képes megközelíteni azt a filmet. Lenne miért szapulni mégsem teszik a médiagecik :)

OneBoy FromBrasil 2014.05.28. 13:15:28

im so excited.... bíztam benne, mert tom profi és ez van.

MátéRialista 2014.05.28. 19:06:24

@Zalaba_Ferenc: jól van, elmagyarázom, mert egyszerűen nem értetted meg, amit írtam. Azt írtam, hogy a cikkben az lett írva, hogy Tom Cruise-ra legtöbben úgy emlékszünk, mint aki Oprah kanapéjáról továbbugrált a feledésbe. Nos, Amerikában lehet, hogy így emlékeznek rá, de Magyarországon tuti nem erre emlékszünk Tom Cruise-zal kapcsolatban, márpedig ez a cikk nem az amerikai közönségnek lett írva. Ezt próbáltam kifejteni. Érted már?
Persze, hogy utána tudok nézni. Zimbabwe 3. elnökének a nevét is ki tudom deríteni 2 kattintással az interneten (nem az én érdemem), csak éppen teljesen másról beszéltem, nem arról, hogy valóban megtörtént-e, hogy Tomi valamit csinált Oprah kanapéján.
Nyilvánvaló, hogy megtörtént, elvégre nem te találtad ki. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.28. 20:00:01

@MátéRialista: Úgy tűnik, más körökben mozgunk, ugyanis a körülöttem lévő emberek szinte mind tudják, mit művelt Tom Cruse Oprah Winfrey beszélgető-showjában, és hová vezetett mindez. Pedig engem úgy általában nem érdekelnek a színészek magánélete, maximum akkor, ha ez kihat a karrierjükre (lásd Mel Gibson esete).

vargatom 2014.05.29. 02:32:15

@mikka: Így van, színésznek Cruise nagyon is profi. Jól válogatja a szerepeit, komolyan elkötelezi magát gyakorlatilag minden filmje mellett, tud egy nagyon jó arcot mutatni a kamerának (nem véletlenül nem látod sosem a hasát) és a promócióban is odateszi magát. Plusz ugye majdnem minden filmjében könyékig benne van a produkciós oldalon is, gondolom van egy hasonlóan profi stábja aki intézi a dolgait. Szinte az utolsó klasszikus filmsztár, akinek a neve jelent valamit és legalább egy korrekt bevételt képes garantálni (Will Smith viszont ugye mellényúlt már párszor).

Ez az egész szci dolog inkább úgy értelmezhető szerintem, hogy szinte egyetlen ilyen sztár sem képes 100%-osan kezelni az elkerülhetetlen mellékhatásokat. Talán a legjobb példa Sheen, aki ugye szétdrogozta magát (vagy ott van Downey is), de nyilván mindegyiknek megvannak a maga hülyeségei. Cruise esetében ezt a vallásos marhaságot adta a gép, valószínűleg nem is kell se innia se anyagoznia mellé. Alapjaiban abnormális ez az egész, a fószer legalább olyan irányt választott ami a szokásosnál kevésbé hat ki a munkájára.
Meg hát ugye ő az átlag palimadárhoz képest egy egészen más bánásmódban részesül, amit mi valószínűleg el sem tudunk képzelni... Ha nekünk tolnának ilyen műsort mint amit ő kaphat, szerintem tízszer ilyen hülyék lennénk tőle.

Dean6 2014.05.29. 16:03:53

Meglepően jó lett tényleg,Tom Cruise-on látszott,hogy komolyan vette a szerepet,szerintem tök jó játszott. Tetszett,hogy fordulatos,pörgős,mindig történik valami.Egy dolog volt ami zavart,hogy néha olyan gyorsan mozgott a kamera és akkor nem volt éles a kép...:/
4/5

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.29. 19:14:03

@Dean6: tom cruise minden szerepet komolyan vesz.

Van olyan film ahol ez elég, és jó lesz a film, és van ahol kevés és max közepes, de igazán rossz filmje nem sok van.

Nyílméregbéka 2014.05.29. 23:00:05

Annak ellenére, hogy szinte egy eredeti ötlet nem volt a filmben, és szépen szemezgetett innen-onnan, sci-fi és más filmklasszikusokból, nekem nagyon tetszett. Az Idétlen időkig megfejelve egy kis forráskóddal, hozzá egy csipetnyi Mátrix, és egy adag Battle:LA hozzáadásával felépített sztori azért simán megállt a saját lábán. Tom Cruis jó színész, rutinból hozta a tőle elvártat, Bill Paxton remek volt a főtörzs szerepében, Emily Blunt bár szerintem kissé halványabb volt, de pompásan tudott folyton meghalni (egy kicsit többet is adhattak volna badass Verdun angyalából). A szinkron jó volt, de csak a hangok, a fordítás már kevésbé. Úgylátszik Cruse nem tud hibázni, bár az Oblivion szerintem azért ennél kicsit jobb volt, de remek kis sci-fi lett ez is. Egy erős 8/10

Eddard · www.panagia.hu 2014.05.30. 12:09:34

SPOILER:

A vége az nem csúszott el idősikokban? Valaki magyarázza el kérem. A helikopteren, amikor felébred már Párizsban felrobbant az agy, de nem azon a napon pusztították el a valóságban, nem?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.30. 12:18:19

@Eddard: SPOILER!

Sajna a vége komplett hülyeség. Egyrészt miért két nappal korábbra küldik vissza a szokásos egy nap helyett, és igen, hogy robbanhatott fel a cucc akkor, és miért nem két nappal később?

Ugyanakkor felvetődött bennem egy újabb kérdés: mikor a Cruise-t hajszoló alfa vagy a központ a film végén látja, hogy baj van, akkor miért nem rezetelnek? :)

Eddard · www.panagia.hu 2014.05.30. 13:22:22

@Zalaba_Ferenc:

Igen igazad lehet. Köszi. Elszúrták. Ez a szimpla magyarázat. Gondolom a stúdi beleszólt, hogy így zárjátok le gyorsan és kész...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.30. 13:26:32

@Eddard: SPOILER!

Persze, kapásból rá lehet vágni, hogy a központ két nappal tekeri vissza az időt, míg az alfák csak eggyel. De ha már itt tartunk, ők miért napban mérik az időt? :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.30. 13:50:58

@Zalaba_Ferenc: SPOILER
Mert az alfák is csak akkor tudnak resetelni, ha meghaltak, pont úgy, mint Cruise. Direkt nem is ölték meg az alfát, ezért van benne az a mondat, amikor a többiek kérdezik, hogy "- Mi van, ha szembejön egy alfa? - Hősi halált haltok."
A központ meg szerintem nem tud magától resetelni, ő csak a képességet biztosítja az alfáknak.
Szóval a metódus úgy nézett ki, hogy jöttek az emberek, győztek, egy alfa meghalt, visszament az időben, elmondta mi a szitu, és utána ennek megfelelően tudták, mire számítsanak.

Amúgy a vége szerintem egyértelmű abból kiindulva, hogy ott a központ "vére" folyt bele az arcába, ennek megfelelően valami komolyabb időmachináció történt.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.30. 14:14:53

@danialves: SPOILER!

Ez így oké, csak két dolog: ha egy ember tudatáig eljut az, hogy ő maga is végezhet magával, hogy újrakezdje a kört, akkor egy alfának ez miért nem jut eszébe? De akár vihetne magával egy drónt is, hogy elvégezze a melót, ahogy azt - gondolom - egyébként meg is teszik. A másik, hogy ha a központnak a vérében van a reset, ahogy azt te is említetted, akkor ő miért nem képes újraindulni?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.30. 14:37:18

@Zalaba_Ferenc: SPOILER
Lehet, hogy eszébe jutott, csak éppenséggel egyszer sem volt szüksége rá, amíg Cruise kezében meg nem látta a biztosítószegeket. (Gondolom te sem nyírod ki magad egy FPS-ben csak azért, mert simábban is végigmehettél volna a pályán.) Addigra meg már késő volt.

Azért, mert akkor kiirthatatlan lenne a faj, és nem lenne értelme az egész filmnek? :D
De attól, hogy a vérében van, még nem kell neki szükségszerűen újraindulnia, elég ha a képességet biztosítja vele a többieknek.
Ld. a szíved sem indul újra magától, külső stimuláció nélkül, ennek ellenére a véred képes a tested többi részét életben tartani

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.30. 18:19:09

@danialves: SPOILER! Én úgy értelmeztem a látottakat, hogy az ellenség egy idő után tudni fogja, hogy képes vagy újraindulni - ezért is állítottak csapdát Cruise-nak a gátnál, és ezért is próbálták megakadályozni, hogy kinyírja magát (szerintem foglyul akarták ejteni), így egy kicsit előbb kellett volna kapcsolniuk (mondjuk, mikor az alfa kiszúrta őt a Louvre-nál), nem amikor már késő volt. Ami az időutazást illeti, nem hiszem, hogy ez egy született képesség, amit ne tudnának vezérelni, inkább egy eszköz, amit kifejlesztettek, de még ha képesség is volt, azért a központi tudatnak igazán ildomos lett volna megtanulnia kezelni, nem csak olyan lényeket szülni, melyek tudják kezelni. De ez csak az én véleményem. :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.30. 18:34:38

@Zalaba_Ferenc: SPOILER
Éppen azt mondom, hogy attól, hogy meg tudták volna akadályozni akár azt is, hogy egyáltalán leszálljon, még nem feltétlenül lett volna ez indokolt, hiszen az alfa így is levadászta és megölte. (Cruise pedig addigra elvesztette a képességét, tehát a mimicek nem ismerhették fel.)

Pedig nem tudták vezérelni, elmondták a filmben, hogy Cruise ugyanazt a képességet kapta, márpedig ő is csak annyit tudott, hogy meghalt és feléledt.
Amúgy ezzel a logikával mondhatod azt is, hogy ha az ember már képes a 3 dimenziós térben mozogni, akkor igazán ildomos lenne tudnunk teleportálni is. De nem tudunk, ugyanígy, attól, hogy valaki képes az időben mozogni, nem szükségszerű, hogy erre teljesen tetszőlegesen legyen képes, sőt, inkább reálisabb, hogy ezt csak bizonyos feltételek mellett tudja.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.05.30. 20:16:05

@danialves: SPOILER! Végül is van logika abban, amit mondasz, de azért mégsem hiszem, hogy az ellenfél ne lett volna képes vezérelni a dolgot, különben nem csak minden hatmilliomodik támadó lett volna alfa (ahogy ez elhangzik a filmben), és még azt se lehet mondani, hogy az ilyen ritkaságok is arra törekedtek volna, hogy meghaljanak: az, amelyik Cruise fejére robbant, csak akkor tűnt fel, amikor a drónok már letakarították az asztalt. De ez már inkább érzésre alapul: majd megnézem újra. Ezt a filmet meg lehet. :)

nekromanta4 2014.05.31. 09:48:26

@Zalaba_Ferenc: SPOILER "A másik, hogy ha a központnak a vérében van a reset, ahogy azt te is említetted, akkor ő miért nem képes újraindulni?"

Szerintem a központnak nincs a vérében semmiféle reset, a végén Cruise-ra a mellette meghalt alfa vére "folyik" rá. Nem is lenne sok értelme, ha a központ bármikor képes lenne időmanipulációra. A filmben is úgy gondolták, hogy csak az alfa képes rá. (Persze ezzel sincs megmagyarázva, hogy miért lett két nap az egyből.)

Spawn85 2014.05.31. 10:54:43

Nekem is bejött. Pedig előzetesen nem vártam sokat a filmtől, Doug Liman előző két munkája amit láttam (Hipervándor, Mr. és Mrs. Smith) nem nyűgözött le annyira, ez viszont jó volt.

Tom Cruise-ra lehet sok mindent mondani, de nagyon jó színész. És egyébként több filmjének a premierjén volt szerencsém ott lenni (ezén a mostanin pont nem, reggél 7-kor volt itt Londonban május 28-án akkor meg én dolgoztam) és a rajongókkal is nagyon jófej.

Emily Blunt is jól tolta. (Jól emlékszem, hogy eredetileg neki szánták a Fekete Özvegy szerepét a Marvel filmekben?)

Persze nem mondom, hogy a sztoriba nem lehet belekötni itt-ott (melyik filmbe nem lehet?) de szórakoztató volt.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2014.05.31. 10:54:44

Rég szórakoztam ilyen jól filmen. Kellemes az elejétől a végégig pörgős volt.

Sőt a harcok (viszonylag) nem voltak annyira kamerarángatósok mint amennyire számítottam rá.

+ Az Elysiummal ellentétben itt végre tényleg láttuk hogy hogyan harcolna valaki exoskeletonban.

SPOILER

Az Alfa dolog: Szerintem az alfák azért nem nyírták ki magukat mert éppen az volt lényeg hogy csak akkor haltak meg ha tényleg elveszett a csata. És akkor elmondtál hogy hol szúrták el.

szkristof92 2014.05.31. 11:17:42

Az egyik legszórakoztatóbb film, amit az utóbbi időben láttam. Nem köntörfalaz, csak szórakoztat, azt viszont piszkosul jól.

infobalog 2014.06.01. 11:01:54

SPOILER!
Eredetileg is két napot ugrott mindig vissza, attól a pillanattól kezdődött minden újra, amikor megbilincselve megérkezik Londonba.Ott tölti a J rajnál az éjszakát és másnap reggel indulnak a partra a csatába. Ezen a második napon halt meg mindig.
Az utolsó alkalommal az első nap este mennek el a tábornokhoz, aki odaadja a szerkentyűt és kiderítik, hogy a Louvre-ban van az Omega, majd autóbaleset és utána vért kap. Kiszabadulnak, de Cage már elvesztette a képességét, hogy visszamenjen az időben, ez az utolsó esélyük és reggelig, a csata kezdetéig kell megölniük az Omegát. Aznap este szervezik be a J rajt és mennek el Párizsba. Megölik az Omegát és az alfát is, ami már nem tud újraindulni (semelyik), mivel egy organizmus az egész, minden idegen lény kipurcant. Az Omega azért nem tudja előre, hogy mi fog történni, mert nem előtte halt meg az alfa, nem tudta visszamenve elmondani, hogy hogy lehet elkerülni, mivel egyszerre robbantak fel. Cage-re ráfolyt valamelyikük vére (szerintem az alfáé) és ő viszont újra képes lett visszamenni, ha meghal. Meg is halt ő is a robbanásban (éppen a Omega és alfa után) és így újra tudott menni, éppen oda, ahová eddig is mindig az első nap reggelére, ahogy megérkezik Londonba. Csakhogy az Omega pusztulása már megváltoztatta az "új" múltat, mert nem bilincsben érkezett, hanem mint amerikai tiszt, ahogy eredetileg is érkezett volna. És a csaj éppen ugyanúgy fogadta, mint addig mindig, ott van a J raj is épségben. Cage arcán győztes vigyor.
Az Omega elpusztult, hiába halt meg az alfa és az alfa véréből kapott Cage is és hiába megy vissza ismét két napot az idő, a lények már legyőzhetőek, fokozatosan meghal az egész organizmus. Csata lesz még, de ez lesz az utolsó és győzelem lesz a vége. Ezt fogja elmondani Cage a végén a csajnak, meg azt, hogy az ő érdemük, mert ők ölték meg együtt. Ezért van az, hogy már aznap reggel döglődnek, amikor csak elvileg este halna meg az Omega.
Ha nem jó ez az értelmezés, akkor Cage újraindulása a teljes napot is újraindítaná, a lények (Omega, alfák) is megint élnének, vissza megint a nap elejére és Cage csupán annak örül, hogy a csaj újra él és most újra van esélyük legyőzni az Omegát, ráadásul okosabban, mert már végre tudják, hogy hol van és hogyan intézzék el. Mondjuk ennek a másodiknak nem lenne sok értelme, mert akkor az Omega is tudja, hogy hogy fognak jönni, pont ezért döntötték el a párizsi támadás előtt, hogy ha alfával találkoznak, akkor nem szabad megölni, hanem hősi halált kell halni. Szerintetek?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.06.01. 11:04:32

@infobalog: "Eredetileg is két napot ugrott mindig vissza, attól a pillanattól kezdődött minden újra, amikor megbilincselve megérkezik Londonba.Ott tölti a J rajnál az éjszakát és másnap reggel indulnak a partra a csatába. Ezen a második napon halt meg mindig."

Azaz mindig egy napot ugrott vissza az időben. :)

infobalog 2014.06.01. 12:01:32

@Zalaba_Ferenc:
SPOILER!
Gyakorlatilag egy logikai hiba van benne, én úgy írtam volna meg a végét, hogy nem tisztként tér vissza ismét, ami nyakatekert és nehezen magyarázható, mert a dezertálás még egy nappal előbb volt, hanem újra dezertált közlegényként a szokásos módon, és a parancsnoktól tudja meg, hogy valami történt a lényekkel, mert döglődni kezdtek, és most egy szuper győztes csata részese lehet majd. Utána keresi meg megint a csajt és mond neki valami olyasmit, hogy Köszönöm Rita ROSE Vrataski, hogy segített megölni az Omegát.A csaj kapcsol és visszamosolyog.

Nyílméregbéka 2014.06.01. 14:04:22

@infobalog: Ez szépen hangzik, csak nem egészen így volt. :) SPOILER Az Omegát a csata hajnalán nyírták ki, csak egy-két órával a partraszállás előtt, mutatták is a hajnali sorakozót a harci felkészülés előtt, amikor a főtörzs látja hogy hiányzik a J szakasz, miközben ők a levegőben vannak Párizs felé menet. A végén mikor Cage megöli a központot, és összefolyik a vére vele, nem egy nappal kerül vissza, ahogy szokta, hanem az időparadoxon miatt, a történéseket előidéző eseménysor kezdetéhez, azaz ahhoz az ébredéshez a helikopteren, mielőtt a tábornokkal találkozna, ami az egészet elindította. Csata már nem lesz, hiszen láthattuk, hogy az Omega pusztulása az egész ellenség halálával járt, és Cage-nek is mondják mikor leszállt a helikopterről, hogy vége, az ellenség elpusztult, ezért nem megy a tábornokhoz, hanem egyenest a bázisra, hogy lássa a csajt.

cr4ft 2014.06.03. 19:26:01

@infobalog:
SPOILER

Nekem tetszett a vége, mondjuk másképp értelmeztem. Egyszer láttam, szóval ha hibázok a részleteket illetően, akkor elnézést!

Az alfák(és minden más is) egy egész részei. Nem rendelkeznek külön tudattal, ezért ők személy szerint nem mondanak el semmit senkinek. Amolyan indikátoroknak fogtam fel őket. Ha meghalnak, azt jelenti, hogy gixer van, változtatni kell a stratégián.
A központi egységben lévő folyadék is hordozza azt a képességet, ami az idő visszaforgatásáért felel. Tehát az a kulcsa a dolognak. Vagyis maga a folyadék nem engedi elpusztítani magát. Na, ezt már lehet kicsit túlgondoltam. A lényeg, hogy a végén szerintem csak beetette őket a cucc, hogy támadhatnak. Ugyanúgy, ahogy a legelső csatánál történt, amikor győztek. Arról is azt mesélte a csaj, hogy engedte a győzelmet, és ezzel csalta csapdába őket később.

Rivendell 2014.06.08. 09:33:55

remélem ez már élvezhető scifi lesz,mert 1 éve az Oblivion még csak 1x nézősnek is gyenge volt,pedig imádom a scifit,bár én nem igazán rajongok Tom-ért,valahogy részemről nem illenek neki az ilyen szerepek,de ezzel valszeg egyedül vagyok így.

Fishi 2014.06.08. 10:22:30

@Zalaba_Ferenc: Pontosan hová vezetett az inkriminált interjú? Ha jól olvastam, itt jelentette be, hogy összejött (vagy házasodik?) Holmessal, de ennél többet nem sikerült kiderítenem. Köszi!

Sardaukar Bashar 2014.06.10. 08:36:35

Na ez óriási volt!

Ilyennek kell lennie egy igazi akciódús scifinek! Semmi nyál, semmi mély, erőltetett depresszió. Egyszerűen "csak" lenyűgöz a látványával, a brutálisan jól megkoreografált akciójeleneteivel, a frappáns, könnyed poénjaival, és még picit el is gondolkodtat! Ez kell ide, semmi több! És mégis kapunk azért még valamit: Tom Cruise szerintem egyre jobb. Emily Bluntba pedig beleszerettem. És nagyon működik köztük a kémia.És zseniális, hogy nem túlozták el a szerelmi szálat. Sőt, inkább csak sejtették, de azt hiszem a film legutolsó snitje, ahogy Cruise szeme könnyfátyolos, és a végefőcím dal is: mindent elárul. :) A mellékszereplők is pont annyira vannak kidolgozva, amennyire szükséges. De egyértelműen ez kettejük filmje.
Amúgy sokan írták, hogy nincs benne "elgondolkodtatni való". Hát, azért jó látni, hogy itt is bizony megy az agyalás, a film végét illetően. És nem azért, mert logikátlan lenne.
Na de összegezve: Azt hiszem nálam, bármi is jön még a nyáron, de az Edge of Tomorrow elnyerte a nyár legjobb filmjének járó díjat.Tökéletes szórakozás.

Edge of Tomorrow

10/10

És azt hiszem a filmnek köszönhetően ez a zene bekerült a kedvenceim közé.

www.youtube.com/watch?v=m0ijKegouEs

Sándor Kilencz 2014.10.04. 16:28:20

Számomra érthetetlen miért van körbeajnározva annyira ez a film. Tipikus agykikapcsolós felejthető popcornmozi, semmi több. Egy szinten van a Pacific rimel vagy a Transformers filmekkel. Meg se néztem volna ha nem lettek volna annyira kedvezőek a visszhangok.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása