aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2013: bafta-díjak Németh Barna
2014. február 16. 18:55:00

Kategória: film 84 komment

Talán érdemesebb volna ezt március másodikán ellőni, de nem véletlen, hogy sokan már most aktuálisnak gondolják: Eljött az igazság pillanata! A Brit Filmakadémia hamarosan megkezdi éves díjátadó ceremóniáját, amely esemény a prognózisok szerint egy hatalmas Oscar-spoiler lehet. Igen, nagy valószínűséggel már itt eldől a Gravitáció és a 12 év rabszolgaság párharca, és vele együtt a rendezőik csatája is. Itt láthatjuk meg, mennyire erős az Amerikai botrány vagy a Phillips kapitány, mennyire szenvedett csorbát Cate Blanchett a Woody Allen-botrányból. Emellett talán arra is választ kapunk, hogy mi lesz a női mellékszereplők sorsa, a férfi főszereplőknél pedig ez lesz Leo DiCaprio legnagyobb erőpróbája. 

Hogy kinek, hogy jött be? A nyertesek névsora a tovább mögött...

UPDATE: Alfonso Cuarón válaszolt a "legjobb brit film" kategóriát ért kritikákra...

A jelöltek listája itt böngészhető, a nyertesek pedig...

LEGJOBB FILM: 12 év rabszolgaság
LEGJOBB BRIT FILM: Gravitáció
LEGJOBB IDEGEN NYELVŰ FILM: A nagy szépség
LEGJOBB ANIMÁCIÓ: Jégvarázs
LEGJOBB RENDEZŐAlfonso Cuarón (Gravitáció)
LEGJOBB NŐI FŐSZEREPLŐCate Blanchett (Blue Jasmine)
LEGJOBB FÉRFI FŐSZEREPLŐChiwetel Ejiofor (12 év rabszolgaság)
LEGJOBB NŐI MELLÉKSZEREPLŐJennifer Lawrence (Amerikai botrány)
LEGJOBB FÉRFI MELLÉKSZEREPLŐBarkhad Abdi (Phillips kapitány)
LEGJOBB EREDETI FORGATÓKÖNYVEric Warren Singer, David O. Russell (Amerikai botrány)
LEGJOBB ADAPTÁLT FORGATÓKÖNYVSteve Coogan és Jeff Pope (Philomena)
LEGJOBB OPERATŐREmmanuel Lubezki (Gravitáció)
LEGJOBB VÁGÁS: Dan Hanley, Mike Hill (Hajsza a győzelemért)
LEGJOBB LÁTVÁNYTERVEZÉS: Catherine Martin és Beverley Dunn (A nagy Gatsby)
LEGJOBB KOSZTÜMTERVEZÉS: Catherine Martin (A nagy Gatsby)
LEGJOBB FILMZENESteven Price (Gravitáció)
LEGJOBB SMINK/MASZK: Amerikai botrány
LEGJOBB HANG: Gravitáció
LEGJOBB KÉPI EFFEKTUSOK: Gravitáció
LEGJOBB DOKUMENTUMFILM: The Act of Killing (r.: Joshua Oppenheimer)
LEGJOBB RÖVIDFILM: Room 8 (r.: James W. Griffiths, Sophie Venner)
LEGJOBB RÖVID ANIMÁCIÓ: Sleeping with the Fishes (r.: James Walker, Sarah Woolner, Yousif Al-Khalifa)
LEGJOBB ELSŐFILMES ÍRÓ, PRODUCER VAGY RENDEZŐ: Kieran Evans (Kelly + Victor)
RISING STAR AWARDWill Poulter (ő volt Rémbó fia...)

Életműdíj a brit filmművészetben betöltött szerepéért: Peter Greenaway

UPDATE: Mivel itt is felmerült a kérdés, érdemes elolvasni Alfonso Cuarón reakcióját azon kritikákra, amelyek a Gravitáció brit mivoltát vitatták. Tegnap este Cuarón filmje nyerte a BAFTA legjobb brit filmnek járó kitüntetését, amely döntés rögtön heves, cseppet sem pozitív visszhangot váltott ki az újságírókból és nézőkből egyaránt. Cuarón elmondta, hogy bár valóban amerikai színészek játszanak a filmben, és a karakterek is amerikaiak, de ő és a testvére hosszú évek óta Angliában él, mindketten ott állampolgárok, a film fő producere pedig mindig is az volt. Ezen túl a film teljes egészében angol földön forgott, és minden technikai fejlesztést itt végeztek.

bafta.JPG

Címkék

bafta dijszezon dijszezon 2013

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr705816968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Németh Barna 2014.02.16. 18:56:17

A Vörös Szönyeghez van élő adás:
www.standard.co.uk/showbiz/celebrity-news/watch-our-live-stream-from-the-baftas-red-carpet-arrivals--the-after-party-9131932.html

Ami a versenyt illeti...
1. A 12 év nyeri a filmet, a Gravitáció a brit filmet --> Oscar: vagy-vagy
2. A Gravitáció nyeri a filmet és valami más a brit filmet --> Oscar: Gravitáció

Kick-Ass 2014.02.16. 20:19:06

Én nem értem ezt a Gravitáció imádatot mindenhol. Pénteken láttam és habár a látvány csillagos 10-es én magát a filmet baromira untam, sőt rég nem untam ennyire filmet...a Hold című szintén egyszereplős, űrben játszódós film számomra milliószor eredetibb és szórakoztatóbb volt a maga nevében, mint most a Gravitáció mégse jelölték semmire szinte...

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.02.16. 20:23:41

Magához a díjátadóhoz nincs valami stream?

Németh Barna 2014.02.16. 20:23:57

Hm, úgy vitte el a brit díjat a Philomena elől, hogy nem is igazin brit. Ha behúzza a legjobb filmet is, akkor két hét múlva "kingzszpícsel" magának vagy 8 Oscart.

Németh Barna 2014.02.16. 20:27:42

@lisztes: Nincs, csak két óra múlva adja le a BBC

ungverjaland 2014.02.16. 20:36:11

Legjobb brit film --> mexikói rendező, amerikai színészek...

Vektor- 2014.02.16. 20:39:08

Remek, most ki fogja megnyerni a vágás díjat az Oscaron? Az egyik legnehezebben megtippelhető kategória.

Németh Barna 2014.02.16. 20:39:47

Most már nincs sok akadálya, hogy a vágás Oscarját behúzza a Phillips kapitány. Remélem. Viszont ez a The Act of Killing, nos, szerintem az Akadémia odaát nem lesz ilyen tökös.

NorthopViggo 2014.02.16. 20:44:18

@Németh Barna: Mit jelent a "kingzszpícsel"? :)

ungverjaland 2014.02.16. 20:44:25

Act of Killing juhé, nagyon remélem, hogy az Oscar-t is behúza.

Németh Barna 2014.02.16. 20:45:58

@NorthopViggo: A Király beszéde volt eddig az egyetlen, ami megnyerte a legjobb filmet és a legjobb brit filmet is... aztán persze tarolt az Oscaron is.

Atkakukac1989 2014.02.16. 20:49:56

Én a legjobb idegen nyelvű filmre leszek kíváncsi, hogy ki húzza be. A vágás meg tényleg a Phillips kapitánynak járna az Oscaron, de miért érzem azt folyamatosan, hogy tuti nem így lesz?

Németh Barna 2014.02.16. 21:04:31

Az Oscarra is kéne egy elsőfilmes díj, tök jó nyerteseket lehetne kihozni.

Németh Barna 2014.02.16. 21:06:50

És Barkhad Abdi elvitte Fassbender elől. Szépen mellőzik a 12 Yearst. Még a végén tényleg Leo nyeri a főszereplőt :)

Atkakukac1989 2014.02.16. 21:11:13

@Németh Barna: Én egy ilyen speciális kategóriára áhítozom. Lehet nem lenne sok értelme, de ott lehetne díjazni a minden évben felbukkanó különlegességeket.

Pl. Scarlett Johansson hangja a Her-ből vagy Andy Serkis teljesítménye a Rise of..-ból vagy a GYU-ból.

Lehet, hogy nem is kellene 5 jelölt, ha csak 3 jön össze akkor annyi, ha egy akkor annyi. De jó lenne az extra dolgokat díjazni, szerintem.

ungverjaland 2014.02.16. 21:14:24

@Németh Barna: Én is tökre örülnék egy ilyen kategóriának. Kicsit érdekesebbé tenné az egészet.

Németh Barna 2014.02.16. 21:18:57

Na kérem szépen, most van vége a dalnak. Lupita vesztett. Az Oscart a Gravity nyeri, ez már 99%. És készülhetnek a Leo rajongók is (legnagyobb bánatomra...)

ungverjaland 2014.02.16. 21:19:08

Nemár, Jennifer Lawrence? Komolyan?

Vektor- 2014.02.16. 21:20:06

@Németh Barna: Ne írd még le a Hustle-t.

Németh Barna 2014.02.16. 21:21:53

@Vektor-: Azt nem írtam le, csak a 12Yearst. A maradék 1% az American Hustle tartaléka... amíg nem győz itt. Akkor újraszámolok :)

ungverjaland 2014.02.16. 21:28:06

Azt hiszem az Oscar jelölések alatt kommenteltem, hogy én arra tippelek, hogy a 12YAS semmit nem fog nyerni. Egyre inkább úgy látszik, hogy igazam lehet. Ami azért elég szomorú.

NorthopViggo 2014.02.16. 21:29:55

@Németh Barna: Hát azért Lupita vesztése még szerintem nem garantálja a 12 Years veszteségét. Leo győzelme meg miből következtethető? Mert most Jonah Hill vesztett Abdi-val szemben.

Németh Barna 2014.02.16. 21:31:15

@NorthopViggo: Ha nem adnak semmit a 12 Years-nek, akkor Ejiofor sem nyer itt, akkor viszont Leo fog.

ungverjaland 2014.02.16. 21:33:49

Akkor ezek szerint az American Hustle-nek volt forgatókönyve. Nekem nem tűnt fel.

Németh Barna 2014.02.16. 21:35:41

@ungverjaland: Pont ezt akartam írni. Bár amennyire a Gravity brit, annyira ez is volt forgatókönyv :)

Vektor- 2014.02.16. 21:42:30

Most van vége a 12YAS esélyeinek.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.02.16. 22:02:21

Most meg a Vadászat esélyei ereszkedtek le a 0-hoz. :/

Németh Barna 2014.02.16. 22:02:37

Na, legalább nyert valamit a tényleg legjobb film is. #NagySzépség

ungverjaland 2014.02.16. 22:04:05

És az Adéle élete helyett a A nagy szépségnek adják a díjat. Nincs igazság. Ennyi erővel adhatták volna az Act of Killing-nek is, megérdemelné.

Németh Barna 2014.02.16. 22:08:22

Na, jöjjön, aminek jönnie kell... 4 kategória maradt

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.02.16. 22:08:34

@lisztes: Jah, hogy a Vadászat jelölve sem volt :) ehhe

@Németh Barna: hát nemtom, nekem nagyon nem jött be,pedig moziban láttam.

@ungverjaland: Ahogy az Adéle élete sem, pedig azt is ott láttam.

Elnézve a jelölt 5-öst 2-őt még sajna nem láttam, de annak a 3-nak amit láttam (Metro Manila a 3.) biztos nem adnám...

NorthopViggo 2014.02.16. 22:09:34

@Németh Barna: Ismét meghajlok előtted.:) Mondjuk én M. M.-et látnám szívesen az Oscaron.

Németh Barna 2014.02.16. 22:09:45

És, kib*sztak DiCaprióval. Wow.

ungverjaland 2014.02.16. 22:11:05

Na végre egy normális döntés. Ejiofor nagyon megérdemelte.

Németh Barna 2014.02.16. 22:13:16

Ó anyám, most eszmélek rá. Lea Seydoux és Lupita Nyong'o elől az vitte el a Rising Star díjat, akinek az volt a karrierje csúcsa, hogy a tökeit megcsípte egy pók? Szép :)

Németh Barna 2014.02.16. 22:14:56

És mekkora lenne, ha innen vinné a 12 a három legfontosabbat? Oké, kihúzom a biliből :)

Németh Barna 2014.02.16. 22:16:54

@lisztes: Én is ott láttam. Már háromszor.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.02.16. 22:22:22

Blanchettől sem veszi el azt az oscart már senki...

Németh Barna 2014.02.16. 22:25:14

Cate Blanchett Philip Seymour Hoffmannek ajánlotta a díját :(

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.02.16. 22:26:12

és a bafta sem mert dönteni... 12 years a legjobb film :/

ungverjaland 2014.02.16. 22:26:35

Igen! 12YAS behúzta. Szép volt.

Atkakukac1989 2014.02.16. 22:29:42

Ahogy elnézem eléggé szétosztották végül a legfontosabb díjakat, ergo az Oscar ugyanúgy nyitott kérdés.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.16. 22:31:01

csak hát mindig ott a kérdés, hogy ha egyetlen színész, illetve a forgatókönyv nem, a rendezés sem, akkor mitől az a legjobb film?
mert erre még azt sem lehet mondani, hogy látványfilm.
persze nyilván örülnek a díjazottak, de ez így csak amolyan erőltett valaminek tűnik, és azért vicces, hogy forgatóköny-rendezés-film négy különböző filmnek megy.
más kérdés persze, hogy mennyire lényeges:)

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.16. 22:33:06

@Atkakukac1989:

arra mostani tippem, hogy cuarón kapja a rendezőit, adaptáció+film meg a 12 years a slave-é.
(persze esetleg a filmet kaphatja a gravitáció, bár én azért erről nem lennék meggyőződve)

Németh Barna 2014.02.16. 22:33:25

@Deepblue Noir: Vagy mert mind tetszett nekik és mindnek akartak adni valamit? A nagy filmfesztiválokon is ezt csinálják.

ungverjaland 2014.02.16. 22:34:35

@Deepblue Noir: "csak hát mindig ott a kérdés, hogy ha egyetlen színész, illetve a forgatókönyv nem, a rendezés sem, akkor mitől az a legjobb film?"

A díjátadók mindig így működnek, hogy igyekeznek szépen szétosztogatni, hogy mindenkinek jusson valami, aztán ilyen logikátlan dolgok lesznek. Még mindig jobb mintha mindent ugyanaz a film vinne.

NorthopViggo 2014.02.16. 22:35:13

Neeeee! Ennél gyávább módon nem lehetett volna ezt lezárni. Pedig olyan jól indult...

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.16. 22:38:12

@Németh Barna:

ez is lehetséges, bár nekem fura, mert mi tesz igazán jóvá egy (hagyományos) filmet? rendezés-forgatóköny-színészek (meg persze operatőr-vágás-látvány-jelmezek).
és az év filmje ezekből (10 kategória!) egyetlenegy kategóriában győzedelmeskedett.
de ez az ő dolguk, nekik nem szabadna nyugodtan aludni emiatt:)

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.16. 22:38:58

@ungverjaland:

és az akadémia simán megcsinálja, titanic, gyűrűk ura 3, stb.:)

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.16. 22:39:42

@Deepblue Noir:

(fő kategóriában meg bárányok hallgatnak jut az eszembe, oscarhoz értők biztos tudnak több példát is)

Németh Barna 2014.02.16. 22:40:34

@Deepblue Noir: Idén mindenki így csinálta, valószínűleg ez már így is marad.

ungverjaland 2014.02.16. 22:42:15

Ejiofor és a 12YAS díja után annyira már nem is haragszom a BAFTA-ra. És még a The Act of Killing is kapott díjat, ami szép húzás. Jennifer Lawrence legjobb női mellékszereplő ill. az American Hustle legjobb forgatókönyv díja előtt továbbra is értetlenül állok.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.16. 22:45:17

@Németh Barna:

(és a zenét kifelejtettem, tehát 11/1)
na mindegy.

@ungverjaland:

igazából nem értem miért, semmivel sem jobb filmek, alakítások nyertek már díjakat és most azért nem volt olyan nagyon erős a mezőny, főleg forgatókönyv terén

iopi 2014.02.16. 22:49:06

@Deepblue Noir:

Kép, hang, zene, rendezés...
Ezeket mind vedd le a kedvenc filmedből és nézzük meg mi maradt :)

ungverjaland 2014.02.16. 22:51:00

@Deepblue Noir: Alakítások terén Lupita Nyong'o simán veri az egész mezőny, forgatókönyveknél pedig az Inside Llewyn Davis mérföldekkel jobb, de még a Blue Jasmine is.

Németh Barna 2014.02.16. 22:54:43

@Deepblue Noir: @iopi: Szóval akkor attól legjobb egy film, hogy minden kategóriában a legjobb, azaz egy díjátadón az összes díjat egy filmnek kéne nyernie? Vaslogika.

Atkakukac1989 2014.02.16. 22:55:18

@Deepblue Noir: Engem ennél (mármint, hogy 1-1 film, csak 1 díjjal távozik, akár a legfontosabb díjjal), jobban zavar, hogy nincs meglepetés. Felbukkan október környékén szinte majdnem az összes film, ami végigtarolja a fesztiválokat, alig vagy szinte nulla a meglepetés onnantól. Emiatt egyik díjátadó se nem izgalmas, se nem bátor vállalkozás.

Ez pedig szerintem nagyon nincs rendben. Nem mondom azt, hogy érdemtelenül osztogassanak össze-vissza, de lehetne tényleg 1-2 frissebb/újabb cím a gálákon. Mert még a kevésbé fontosabb fesztiválok is ráállnak a sztenderd címekre, mert azt hiszik ettől ők is fontosak lesznek. Hát nem.

Számos olyan alakítást/filmet ki lehetne emelni az 15-20 biztos címen kívül, ami nyerhetne valamit.

iopi 2014.02.16. 23:11:28

@Németh Barna:

Ezt írtam volna? :)

Csupán annyit írtam, hogy azok a kategóriák, amiket felsoroltam (amikben nyert a Gravity) szerintem legalább olyan fontosak, mint amikben nem nyert. Lehet bármilyen jó forgatókönyved kép és hang nélkül :)

Ha a számára jelölhető kategóriákat vesszük, azok harmadában nyert, köztük egy nagyon fontos tényezővel, a rendezői díjjal, akkor igenis ott a helye a legjobb film kategóriájában.

De megfordíthatjuk a 12 év rabszolgaság szemszögéből is. 1 színészi alakítástól lett a legjobb film?

Németh Barna 2014.02.16. 23:13:27

@Atkakukac1989: Ez tényleg szép volna, de hogy nem így van, az betudható egyrészt annak, hogy a díjakat osztogatók (mármint a kritikusok kivételével) nem nagy mozijárók, azt nézik meg, amit a seggük alá tolnak, és amiről hallottak. Másrészt a média felelőssége sem kicsi, amikor akkor is azt a fél tucat filmet tolják, amikor nem fizetnek nekik. Mondjuk ez utóbbi érthető valamelyest, hiszen hülyék lennének Oscar Isaacről cikkezni, mikor DiCaprióval vagy Sandra Bullockkal nagyobb olvasottságot lehet generálni.

Németh Barna 2014.02.16. 23:14:38

@iopi: Nem, attól lett a legjobb film, hogy a szavazók többsége a legjobb filmnek tartotta.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.16. 23:14:48

Szóval a Gravitáció behúzott 6 díjat, a 12 év rabszolgaság pedig kettőt, mégis az lett a legjobb film. Hát...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.16. 23:16:41

Ezek után a Gravitációnak mennyi esélye van elvinni az Oscart?

Németh Barna 2014.02.16. 23:23:32

@Zalaba_Ferenc: Hát ez jó kérdés :) Fifti-fifti.

iopi 2014.02.16. 23:24:26

@Németh Barna:

Nyilván sokan úgy gondolják, hogy részeiben hiába "gyengébb" a többieknél, összességében mégis jobb.
Vannak, akik pedig úgy vélik, minél több komponensben erősebb egy film, annál jobban megérdemelt a legjobb film díja.

Elvakultan egyikben sem hiszek. :)

Én sosem szeretem, ha ketté választják a díjazott filmet, a díjazott rendezőtől.

Az idei felhozatalból nálam Gravitynél a fődíj. 10 év múlva a 12 évet molyolni kell, majd, hogy mi is volt az, míg a Gravity hivatkozási alap lesz, Oscartól függetlenül is.

iopi 2014.02.16. 23:27:30

Amúgy nem akarom, hogy Oscar-eső hulljon rá alá az űrből, pár díj elég, amit megérdemelne: film, rendező, operatőr, zene, hang :)

Atkakukac1989 2014.02.16. 23:47:29

@Németh Barna: Azt még meg is értem, hogy az öreg akadémiai tagok csak azt nézik meg, amit elküldenek nekik, de a többiek?

"Másrészt a média felelőssége sem kicsi, amikor akkor is azt a fél tucat filmet tolják, amikor nem fizetnek nekik. Mondjuk ez utóbbi érthető valamelyest, hiszen hülyék lennének Oscar Isaacről cikkezni, mikor DiCaprióval vagy Sandra Bullockkal nagyobb olvasottságot lehet generálni."

Tehát mégis csak azokat a filmeket tolják, amit kell és ami nekik megéri. Kivétel néhanapján. De a sajtó (és média) és a díjazottak listája ne legyen egybecsengő. Lehet attól címlapon Sandra Bullock (és vele egy jó interjú), hogy ne kelljen attól A szív bajnokaiért díjazni. Az a gáz, hogy az egész mögött is már csak a pénz van, meg az egymás körbenyalása. Lehet ezt szépen és diszkréten is csinálni. Csak lehet, hogy manapság már ez azért böki egyre több kívülálló és szakmabeli csőrét, mert már nem is titok. És ez benne a legszomorúbb. Oda az egésznek a varázsa, vele együtt az értéke is. Meg amiért létrejött. Amiatt, hogy ezek a nyilvánvaló dolgok felszínen vannak, az még elkeserítőbb, hogy ugyanúgy próbálják fenntartani a látszatot, hogy attól ezek még fontos díjak. (Persze nem mindegyik szervezet, de a legfontosabbak igen). Viszont, ha tényleg ezek a legfontosabb és értéket képviselő díjak, akkor ne legyen már az egész mögött, ami van. :(

pody31 2014.02.17. 10:05:12

Par eve volt, hogy Sam Rockwell brutal jo jatekat magasan leszartak, mert a gyarto studio nem tolt bele penzt, hogy minden tevecsatornan, radioban 5 percenkent istenitsek. Iden is semmit nem ert, ha a legjobb voltal, mert Amerika alap kedvenceinek berelt helyuk van (kis ellentmondas, hogy Tom Hanks megsem kapott jelolest), ill egy brutal reklamkampannyal (es nehany vastag boritekkal) Oscar eselyeseket faragnak "barmibol".

Németh Barna 2014.02.17. 12:05:36

@pody31: @Atkakukac1989: @iopi: Az a baj (illetve nem biztos, hogy baj), hogy mindenki a saját preferenciái alapján közelíti meg ezt az egészet. Ha tetszett egy film, akkor jól döntöttek, ha nem, akkor nem. Tudom, ezen piszok nehéz felülemelkedni, pedig kell. Én az évek során már odáig jutottam, hogy most már csak a személyes ízlésem szerint 6/10 vagy annál rosszabb filmek díjazása akaszt ki, de már az is csak öt percig :)

Ami a marketinget illeti, nem így van minden téren? Azt is előre lehet jósolni, hogy egy film mennyit hoz majd. Az emberek azt nézik, amit jobban reklámoznak nekik. Még a nagy Amerikai Filmakadémia (lánykori nevén Filmművészeti és Tudományos Akadémia) is külön csoportot tart fenn a marketingeseknek. Viszont az is hozzátartozik az összképhez, hogy a marketing sem minden. Ha az volna, akkor a BAFTA-t a Philomena és a Wall Street uralta volna, a Sony által rondán marára hagyott Phillips kapitány pedig semmit nem kapott volna.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.17. 12:44:30

@Németh Barna:

ezt hogy következtetted ki?:)
az van, hogy ha említek 11 kategóriát, abból azért párban győzedelmeskednie kell az év legjobb filmjének, anélkül kicsit vicces és hiteltelen.

kaamir 2014.02.17. 12:45:03

"a film teljes egészében angol földön forgott" -azért ez elég vicces a Gravitáció kapcsán...:D

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.17. 12:45:47

@Atkakukac1989:

azért mondom, hogy ezek igazából érdektelenek. meg sokszor neveket, témákat díjaznak, ha megkérnék egyik-másik szavazót, hogy védje meg döntését, hát, érdekes dolgok is történnének:)

Németh Barna 2014.02.17. 13:04:14

@Deepblue Noir: És miért kéne megvédeniük? Több ezer emberről beszélünk. Mindenki szavaz valahogy, aztán lesz egy végeredmény. Nyilván van köztük egy csomó, aki egy filmre adott sok voksot, mások pedig más filmre adtak ugyanannyit, de olyan is voltak, akik szétosztották, mert sok film tetszett nekik. Én például ha szavaznék egy ilyenen, az idei év alapján biztos szétszórnám a szavazataimat. És hogy védeném? Úgy, hogy nekem azok tetszettek a legjobban, és mindet szeretném elismertetni valamilyen formában.

Németh Barna 2014.02.17. 13:05:42

@Deepblue Noir: De ha amúgy is érdektelennek tartod*, akkor talán keress magadnak egy más témát a filmvilágon belül. Van elég.

*ami érdekes, mert hónapok óta ezen sírsz

isvaen 2014.02.17. 13:15:15

de ha a gravitáció nem amerikai, hogy indulhat a legjobb film/rendezés kategóriákban? nincs erre szabály? mert ha nem, akkor csak mint legjobb külföldi mehetne, nm?

Németh Barna 2014.02.17. 13:25:21

@isvaen: Nem, a legjobb film kategóriában minden játszik, amit az adott évben bemutattak a mozik. Ez akármilyen nyelvű lehet, a brit kategóriában viszont csak brit, az idegen nyelvűben pedig csak nem angol nyelvű filmek indulhatnak.

Például a Metro Manila mind a három kategóriánál indult, mert megvolt a bemutatója, brit film, viszont nem angol nyelvű.

isvaen 2014.02.17. 13:36:57

értem.
ettől függetlenül akkor is elég vicces ez az egész díjátadósdi...
olybá tűnik, mintha minden fesztivál egymásra akarna licitálni, vagy nem nagyon eltérni egy sémától.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.17. 13:41:03

@Németh Barna:

erre hosszan tudnék csak válaszolni, ahhoz meg itt kevesen olvasnak hogy megérje.
mindenesetre a teljesen szubjektív tetszik-nem tetszik alapon történő szavazáshoz nem kell akadémia, akkor már a közönség szava is többet ér, elvégre nekik készülnek a filmek.

Németh Barna 2014.02.17. 13:53:41

@Deepblue Noir: És tovább lovagolsz a témán, elképesztő :) Most tényleg arra kéne szavazniuk, ami nem tetszik nekik? Komolyan? Ha viszont közönségdíjat akarsz, az is van. Nyert az Iron Man 3 és Sandra Bullock az összes színészi kategóriában. Írtunk róla, keresd meg.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.17. 14:17:41

@Németh Barna:

ez már akkora elképesztő hülyeség, hogy azt gondolom csak trollkodsz (a saját blogodban), így ebben magadra hagylak, további szép napot.

TommyGun77 2014.02.18. 15:15:17

Nem tudom hogy vagytok vele de nekem a Gravity az utóbbi 10 de talán 20 év legnagyobb mozi élménye volt. Elég sok filmet nézek, mondhatni fanatikus filmnéző vagyok. A történet egyszerűsége mindent vitt, és sokat nem dumálnak benne de a színészi alakítás nálam csillagos ötös. És a kevés duma ellenére baromi nagy érzelmi töltete van az egész filmnek, a végén én totál meghatódtam, meg a film közben is volt pár jelenet amit teljesen át tudtam érzeni noha csak beszélnek róla, vagy épp beképzelik...A 12 évet még nem láttam de úgy gondolom hogy ez a film amit letett az asztalra így egészében véve is megérdemli az oscart.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása