aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: sötétségben - star trek [star trek into darkness] (2013) Zalaba_Ferenc
2013. május 08. 14:35:00

Kategória: film 85 komment

- SPOILERMENTES -

John Harrison (Benedict Cumberbatch) egyszemélyes háborút hirdet a Csillagflotta ellen, melyet Jim Kirk kapitány (Chris Pine) érthető okokból mellre szív, és úgy dönt, elkapja ezt a gazembert. No, de miféle agenda vezérli Harrisont?

startrek_intodarkness620_3.jpg

Jeffrey Jacob, te gazember! Megint jól átvertél mindenkit. Az még hagyján, hogy a Sötétségben közel sem annyira sötét, mint azt az előzetes információk alapján gondolhattuk volna, de ezek a bizonyos előzetes információk az orrunknál fogva vezettek minket. Az Internet korában már nem lehet titkot tartani, és ha valakinek ez mégis sikerült - történetesen Abrams ebben mindig is élen járt -, akkor onnantól kezdve annak minden lépését nagy lencséjű távcsővel vizslatták. Mit lehet ilyenkor tenni? Blöffölni. Terelni. Vagy éppenséggel nyílt lapokkal játszani: már az első trailerben megidézni a Star Trek filmes univerzum legfontosabb momentumát, hogy mindenki tudja, hányadán álljon ezzel a filmmel.

Aztán jött a pofára esés. De az ilyet csak szeretni lehet, mert beton helyett az ismeretlen szédítő izgalma legyint pofán, de nem az a zavarba ejtő fajta, ahol nem tudod, mi vár az alagút végén: inkább olyan, mint amit egy többször megült hullámvasút szerez, ahol az emelkedő tetején visszafojtod a lélegzeted, s miközben lefelé suhansz, szíved a torkodban dobog, félsz és rettegsz, pedig tudod, mikor és hogyan lesz vége a szédítő lejtőnek. Szóval a film messzire megy, új utakat jár be, de azt nem lehet mondani, egy nem ismert tartományt fedezne fel.

És ez a bizonyosság, ez az ismerős közeg kell is ahhoz, hogy egy nagy nyári blockbustert az ember teljes egészében átélhessen, ez a film pedig azt kínálja: a nagybetűs Élményt. Szélsebes tempót, pattogó dialógusokat, könnyen beazonosítható és átélhető érzelmeket, humort, kacsingatásokat műfajon innen és túl, akciót, akciót, akciót, egy fantasztikus főgonoszt és egy olyan cselekményt, amelybe beleveszni ha nem is, de tökéletesen bele lehet feledkezni.

Hogy ennek mennyi köze van Gene Roddenberry szüleményéhez? Nagyon is sok. A Star Trek a maga naiv pacifizmusával és szentimentalizmusával együtt is a kalandról szólt: egy futurisztikus hajóról, amely ismeretlen vizekre evezett, új szigeteket fedezett fel, és kincsekre lelt, és nem is mindig kézzel foghatóra (mondjuk egy előbb felpofozható, aztán megvigasztalható hercegnőre), hanem filozófiákra, erkölcsi értékekre, tanításokra. Nem olcsókra, inkább univerzálisakra. És ez Abramsék felpimpelt univerzumában is jelen van, úgyhogy haladjunk tovább!

A direktor arról beszélt, hogy az új film legnagyobb kihívása az volt, hogy mélyítse azokat a figurákat, akik tulajdonképpen hősök archetípusai; a válasz úgy tűnik, egyszerű: hagyd, hogy továbbra is azt tegyék, ami tőlük elvárható. Kirk legyen érzelmes, Spock legyen logikus (hangsúlyozom: hős-axiómákról van szó), ez a két dolog úgy is újabb és újabb konfliktusokat teremt, amire megoldást kell találni - ésszerű keretek között. Ebben nincs is hiba: egyik figura sem lép ki szerepéből, csak hogy mélyítse a karaktert, s ugyan Harrison kemény próbatétel elé állítja őket, ami széthúzáshoz, torzsalkodáshoz vezet, végül rájönnek, hogy ketten együtt igazán hatékonyak. És hogy miért csak Kirkről és Spockról beszélek? Nos, ez a film egyik - egyetlen igazi? - hibája: Uhura, Scotty, Bones és a többiek csupán statiszták. Természetesen ők sem ugornak ki bőrükből, de azon kívül túl sok tennivalójuk nem akad, hogy a cselekményt csiszolják (beülnek a kapitányi székbe, ha Kirknek dolga van, jelzik Spocknak, ha túl sokat matekozik, ilyenek), mert a Sötétségben igazából egy háromszereplős játék.

Három szereplő, igen. De most tényleg: kell-e méltatnom Benedict Cumberbatchet, aki még úgy is elképesztő jelenléttel bír, hogy a szinkron megfosztja egyik legnagyobb fegyverétől, az orgánumától? S ahogy a figura agendái lelepleződnek, úgy lesz egyre érthetőbb az a teátrális kiállás, amivel szerepét hozza. Érzelmi alapon dönt ő is, csak döntéseit egy félelmetesen fejlett intelligencia szolgálja. Mondhatni Kirk és Spock emberükre akadtak.

És tudjátok, mi a durva? A film még hármójuk nélkül is elképesztő teljesítmény lenne, hisz óriási kedvvel tágítja a Star Trek univerzumát, méghozzá nem is feltétlenül az űr irányában. Végre nem csak az ismeretlen váltakozik hajóbelsőkkel, hanem kapunk egy kis betekintést a jövő hétköznapjaiba is - egy reggeli ébredés rutinjába, egy kórházba, egy sürgő nagyvárosba vagy egy diszkóba. Apróságok ezek, de ettől lesz életszerű az, ami sok esetben mű volt. És most nem csak a semmibe révedő tekintettel szónokló William Shatnerre gondolok.

Kapcsolódó anyag:
Star Trek - kritika

kövess minket facebookon és twitteren!

Címkék

kritika star trek sci fi zachary quinto sequel anton yelchin karl urban simon pegg jj abrams chris pine zoe saldana alice eve damon lindelof benedict cumberbatch 9csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr395288038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Creativ3Form 2013.05.08. 14:50:50

Rossz hírre ébredtem, de most feldobtad picit a napomat. :-)

szkristof92 2013.05.08. 14:59:52

You just made my day. Most már tényleg tűpárna van a hátsóm alatt. :)

TomPowell25 2013.05.08. 15:00:39

Ritka az ilyen, hogy ennyire egyet értünk egy filmet tekintve, de most ez a helyzet. (Megjegyzés: azért Anger Zsolt éles, rideg hangja így se volt rossz Cumberbatch-hez.)

McCl@ne 2013.05.08. 15:24:21

Geekzen minden kap egy nagy adag negatív körítést, itt azért jóval filmszeretőbb írások vannak :) Nagyon megjött hozzá a kedvem!
3D-nek van valami értelme/haszna/létjogosultsága?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 15:33:37

@McCl@ne: Nem sok. Nem véletlen, hogy Abrams azt mondta, hogy ez egy 2D-s film, aminek van 3D-s változata is. Viszont ajánlanám az IMAX-et - szinkron ide, 3D oda, 2K amoda -, ugyanis a filmnek kb. a felét 1.78:1-es, és természetesen a látványosabb fele. :)

McCl@ne 2013.05.08. 15:42:28

@Zalaba_Ferenc: Köszi! Hát ezzel csak az a gond, hogy 20e körül lenne egy kör az IMAX-be, és bár filmeken spórolnék legutoljára, ez szerintem kimarad. Majd a Pacific Rim, az a titkos szerelem így látatlanban.
(így is Veszprém megye legnagyobb vásznán nézem - ez ám a nagy szó :D -, de képarány szempontjából ez végülis lényegtelen)

nokontakt 2013.05.08. 15:53:05

Megint nagyon örülök a kritikádnak, mert ez a második legjobban várt film nekem ebben az évben. Az első nyilván a Man of Steel :)

frmn 2013.05.08. 15:58:15

Biztos voltam benne, hogy legalább 9 pontot adsz majd rá :)

McCl@ne 2013.05.08. 16:02:59

@Zalaba_Ferenc: Tudom, láttam én ezt már, szomorú is vagyok... Úgy értettem amúgy, hogy hiába nézem az átlagnál nagyobb vásznon a "helyi" moziban, a képarány akkor is ugyanakkora lesz, mint bármilyen nem-IMAX mozi esetében... Úgyhogy csak a szívemet fájdítod :( Meg szerintem sok vidékiét, biztos állati jó lehetett!
Bezzeg arra a rohadt Die Hard 5-re fel bírtam menni IMAX premierre -.-

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 16:05:01

@McCl@ne: Így már értem, miért nem fűlik a fogad újra befizetni rá. :)

Vigasztaljon a tudat, hogy jó eséllyel BD-n majd ilyen, váltakozó képaránnyal jön ki, mint a TD/TDKR.

nokontakt 2013.05.08. 16:06:09

Ennyire jó az IMAX? Mert akkor nyilván az első filmélményem abban a formátumban a Man of Steel lesz. Történjék bármi.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 16:10:48

@nokontakt: Az IMAX jó... de nem a hazai. Itthon ugyanis egy 2K-s vetítő van, ami gyakorlatilag BD-minőséget tud csak, és ez sajna látszik is (pixeles, digitálisan nagyított a kép).

DE.

Ezt a filmet mégis érdemes IMAX-moziban nézni, ugyanis több képi információt kínál, mint bárhol máshol, és egy ilyen jellegű filmnél ez esszenciális.

Nem tudom, hogy Az acélembernél lesz-e ilyesmi.

MrRaizy 2013.05.08. 16:21:57

Ezt a 9/10 úgy kell értelmezni, hogyha eredeti nyelven menne akkor 10/10?

nokontakt 2013.05.08. 16:30:59

@Zalaba_Ferenc: Sajnos a Ster Trek-et már nem áll módomban IMAX-ben nézni, de remélem, a Man of Steel-t is előttem látod pár nappal, és majd felhomályosítasz :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 16:45:27

@rAdEEEr: Nem. Úgy kell értelmezni, hogy a film nem tökéletes, csak majdnem.

Amúgy van benne egy-két logikai megbicsaklás is, de igazából apróságok.

HaPLeX 2013.05.08. 16:46:20

@Zalaba_Ferenc: Akkor jól értelmezem, hogy ha az itthoni IMAX teremben nézem meg a filmet, akkor a linkelt képen lévő három kép közül a középsőnek megfelelő képi információt fogom látni a 2k vetítő miatt?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 17:01:13

@HaPLeX: Igen, de nem azért, mert 2K-s a vetítő, hanem azért, mert digitális. Egyébként úgy a film felében 2.40:1 képarányú lesz IMAX-ben is.

HaPLeX 2013.05.08. 17:06:11

@Zalaba_Ferenc: Köszönöm a választ. Hát ez elég szomorú. Én azt hittem a lehető legjobb vetítőrendszer van a budapesti IMAX-ben. Múltkor nagyot csalódtam Iron Man 3 IMAX 3D vetítésen. Egyrészt (szerintem) a minőség elég szar volt a 3D meg egy nagy nulla. Ezek után biztos nem nézem meg IMAX 3D-ben Star Trek-et, mivel úgyis konvertált 3D. Remélem lesz 2D vetítés is.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 17:09:35

@HaPLeX: Nem lenne semmi bajom a budapesti IMAX-szel, ha beruháznának egy 4k-s vetítőre. Lassan el kellene kezdeni bombázni őket mindenféle minőségi kifogással, hátha... (igen, bilibe lóg).

ungverjaland 2013.05.08. 17:14:39

Hm, pedig olvastam róla nagyon negatív kritikát is, mondjuk én már az előző filmet is unalmasnak ill. nagyon klisésnek találtam. Ha valakinek már az előző film sem jött be, akkor gondolom ezzel nem is érdemes próbálkozni?

HaPLeX 2013.05.08. 17:27:57

@Zalaba_Ferenc: Hát sajnos ugyebár nem olyan rég (2 éve) váltottak 2k digitális vetítőkre. És szerintem ezt is csak azért, mert baromi drága volt (7,5 millió / film) egy-egy kópia legyártása az analóg vetítőhöz. Mindezekből kiindulva erősen kétlem, hogy 4k-ra váltanának a közeljövőben. (Ha jól sejtem az se a 3. képnek megfelelő képi információt vetítené ... (?) - Ha nem, akkor olyat vegyenek, ami igen. :D )

Lord Picard · https://jphungary.blog.hu/ 2013.05.08. 17:36:42

Nagyon várom már a filmet, a kritika pedig jó, és nem spoileres, ellenben aki még nem vette meg, de tervezi, el ne olvassa a Vox magazin interjúját J.J.-vel!!! Mert nem lenne amúgy rossz, ha nem lenne benne ordas nagy spoiler! Meg szerettem volna kímélni magam azoktól az infóktól, amelyek benne vannak, persze ahogy olvastam, rögtön hajtottam is tovább, a kritikát pedig eleve nem is akartam elolvasni (spoileres az is). Ez van, egy fokkal kevesebb meglepi :(

TomPowell25 2013.05.08. 17:44:55

@Lord Picard: nyugi, így is van a filmben még bőven. (SPOILER: Az meg már a kezdettől sejthető volt, hiába tagadták.)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.08. 17:45:10

jah, hogy nálad már az első rész is ilyen magas pontszámot kapott?
Akkor nincs is kérdésem.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 17:54:03

@ungverjaland: Ha azt se szeretted, akkor ezt se fogod, ugyanis ez csak egy karakteresebb gonosszal jobb annál.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 17:55:29

@Zalaba_Ferenc: Ugyanakkor az első filmben a mellékszereplők belépője volt jobb, szóval egál. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 18:00:29

@Lord Picard: Egy SPOILER-taggal kísérve elárulod, mi volt az interjúban?

HaPLeX 2013.05.08. 18:00:46

@Zalaba_Ferenc: Engem nem zavarna. :) Amíg analóg volt, soha egyszer sem volt problémám a minőséggel. És ha ezen múlik, hogy majdnem kétszer annyi képi információt láthatok, akkor részemről jöhet a 70mm analóg vetítő. :) (Persze nyilván nem lesz, tekintve az előbb említett 7,5 millió Ft / film árat.)

Na de ez már bőven OFFTOPIC. :P

Andrews 2013.05.08. 18:20:15

Ezt is IMAX kamerával forgatták? Ala TDK-TDKR? Mert mondta hogy BD-n lehet váltogatós lesz a képarány és minőség emiatt.

Kár hogy nincs Pécsett IMAX már úgy néznék ott filmet bár sajnos már csak 3D-s IMAX van az meg szűkít és sötétít és 90%-ban felesleges pénzkidobás.

Lord Picard · https://jphungary.blog.hu/ 2013.05.08. 18:40:06

@Zalaba_Ferenc: SPOILER!!!! Elárulták benne, kit is alakít Cumberbatch, valójában...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 21:10:13

A Star Trek 3-at 2016-ban, a Trek univerzum 50. évfordulóján mutatják be.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 21:11:06

@Lord Picard: SPOILER!!!

Ez igazából nyílt titok (az első trailer óta). Az IMDb-n is ez a név van Cumberbatch neve mellett.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 21:11:38

@Andrews: Igen, vannak jelenetek, melyeket IMAX-kamerával forgattak.

Lord Picard · https://jphungary.blog.hu/ 2013.05.08. 21:25:44

@Zalaba_Ferenc: Úgy tudom, csak nem rég került oda a név az IMDb-n. És valóban, az első trailer árulkodó volt, de azért lehetett volna meglepetés, mert én már elég jól bemagoltam a John Harrison nevet :D Na mindegy, remélem mihamarabb láthatom majd én is, bár a jövő heti beosztásomat elnézve, nem lesz egyszerű :S

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.08. 21:26:53

@Lord Picard: Azért így is lesz meglepi, bízd csak ide! :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.08. 22:08:01

na most én egy hírt, vagy trailert se olvastam/néztem erről, de nekem tök egyértelmű volt ki lesz Cumberbath (vagy lehet számít, hogy megnéztem a TOS-ból az első évadot? :D)

amúgy megint csak túlzásba estél, 9 pont, én a 8-at is túlzónak tartom, szép, jó, lapozzunk, 7-es, 7 és fél

jaaaaj engem az asztal körül kergetett apám anno, hogy a teljes filmélmény csak 4K IMAX fiam, nem érted, 4K-s IMAX - örültünk ha a fekete fehér tévén bejött az M1-egy abban a 6 órában amikor adás volt

szkristof92 2013.05.08. 22:10:35

@scal: Egyszer tudnál ide olyan kommentet írni, amiben nem kötekedsz a főszerkesztő úrral....

McCl@ne 2013.05.08. 22:56:56

@scal: Annyira, de annyira jó érv a 4K-s IMAX mozi ellen, hogy az, hogy hol tartott a technika Magyarországon (meg a világon úgy általában) 25 éve, hogy még cinizmus nélkül is hatalmasat ütött volna, de így aztán!!! :O

Most nem azért, de 9 pontot kapott a film, az miért baj? Hogy lett abból 7? Veszítenek filmek évek múlásával az erejükből, de pl. az előző Star Trek ugyanúgy 8 pontos nálam, mint amikor először láttam.

Jack Skellington75 2013.05.09. 09:30:16

Ez a film nálam pont ugyanolyan pontszámot kapott, mint az előző! 10/8 Van, ami az előzőben volt jobb, van ami ebben, de igazából picit többet vártam... A látvány és a 3 főszereplő zseniális, a kritikával is majdnem maximálisan egyet tudok érteni... Mégis hiányérzetem van... Mindenesetre klasszisokkal veri a Vasember 3-at! Alig várom a JJ által vezényelt Star Wars 7-et!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.09. 13:18:08

Indexen egymás alatt két kritika:

"A sorozat szellemiségét megőrző, majdnem hibátlan filmutazás a Sötétségben - Star Trek. Jó kezekben lesz az Episode VII."

vs.

"J.J. Abrams filmje teljesen maga mögött hagyja a franchise fő eszményeit, mint a felfedezés, a moralitás és a humanizmus."

Így egymás alatt kifejezetten vicces, nem??

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.09. 19:12:14

@szkristof92: bocs de szerintem TE nem tudod mi a különbség az érvelés meg a kötekedés közt, csak hogy lásd most még meglepő módon több helyen egyet is értek vele (mert rendszerint semmiben nem szoktam)

"Az még hagyján, hogy a Sötétségben közel sem annyira sötét, mint azt az előzetes információk alapján gondolhattuk volna, de ezek a bizonyos előzetes információk az orrunknál fogva vezettek minket."

ott a pont, egész végig azon agyaltam, mi a faszért kapta ez a SÖTÉTSÉGBEN címet

"A Star Trek a maga naiv pacifizmusával és szentimentalizmusával együtt is a kalandról szólt: egy futurisztikus hajóról, amely ismeretlen vizekre evezett, új szigeteket fedezett fel, és kincsekre lelt, és nem is mindig kézzel foghatóra (mondjuk egy előbb felpofozható, aztán megvigasztalható hercegnőre), hanem filozófiákra, erkölcsi értékekre, tanításokra. Nem olcsókra, inkább univerzálisakra."

ez se rossz és mindig elfelejtik az emberek, hogy a Star Trek a Holdra szállás előtt kezdődött, Star Wars meg még tíz év mire jön

"És hogy miért csak Kirkről és Spockról beszélek? Nos, ez a film egyik - egyetlen igazi? - hibája: Uhura, Scotty, Bones és a többiek csupán statiszták."

ez 100%-ban zavart is egész film alatt, de lényegében a sorozatban ez azért nem tűnt fel mert ott mindig volt egy egy beköpésük, vagy kiemelték ezt vagy azt, ez meg egy kétórás film

"Végre nem csak az ismeretlen váltakozik hajóbelsőkkel, hanem kapunk egy kis betekintést a jövő hétköznapjaiba is - egy reggeli ébredés rutinjába, egy kórházba, egy sürgő nagyvárosba vagy egy diszkóba. Apróságok ezek, de ettől lesz életszerű az, ami sok esetben mű volt."

ez szintén nekem is nagyon tetszett

a többivel természetesen nem, :D Cumberbath pl. tök ugyanúgy ripacskodott mint anno Ric Montelban, és a Star Trek nem a rohanásról szól meg a hullámvasútról

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.09. 19:47:32

@McCl@ne: nézd a Star Trek 2-re 9-et dobni még akkor is sok, ha a Prométeus is ennyi volt, sőt ha AZ ennyi,akkor ez pláne nem 9, kivéve ha a következő félévben ugyanazt kell végignéznem ami tavaly volt, spoileres, spoilermentes kritikát, vitát hogy milyen mély, hogy ossza meg a sci-fi társadalmat, de legalábbis a trekkereket, és még folytathatnám

EZ egy 9-es film ismérve, a 8-as az valami olyan ami egy kurvajó film, amit akár holnap megnéznél a moziban újra

a 7-es meg egy jó film, amire abszolút megéri beülni, de őszintén szólva én már ma nem emlékszek a felére se :D nem égett be semmi, és az első azért lehetett meglepőbb, mert ott rebootolni kellett, jó casting kellett, forradalmasítani kellett az egészet - kb mint amikor adaptálták a GYU-t, ezért az első rész szerintem jobb is, de ennek sincs szégyenkeznivalója

csak a szerkesztő úr nem tud súlyozni, ez van

az IMAX négy kapcsán meg csak annyi, hogy tegyük össze a kezünket hogy van IMAXunk, és bármit nézel ott akkor is sokkal jobb élményt kapsz mint egy átlagmoziban, ez a sznobos hozzáállás... komolyan egyesek azt elfelejtik, hogy másoknak a kenyérre össze kell kaparni nap mind nap a pénzt, nem hogy azon agyaljanak, hogy elmennék IMAX-be de itthon az úgyis olyan szar

McCl@ne 2013.05.10. 08:30:30

@scal: az egy dolog, hogy én sem értek egyet mindenben AE-vel (azért többnyire igen), de az 100%, hogy - a helyedben - nem járnék egy olyan oldalra, aminek a szerkesztője szerintem nem tud súlyozni :) Mert hát akkor mit keresek én ott? Maximum trollkodnék egy ilyen helyen, hiszen érdemi információra nem számíthatok...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.10. 09:00:25

@McCl@ne: szerintem meg pont fontos, hogy ne csak olyat olvasson/nézzen az ember amivel egyetért és ezzel visszaigazolja a saját nézőpontját, hanem igenis kutya kötelességem/ed más szempontból is megvizsgálni egy kérdést.

Ilyen szempontból külön jó, ha olyan oldalra/oldalakra járkálsz ahol nem egyezik a véleményed a szerzővel, nem??

McCl@ne 2013.05.10. 09:02:29

@doggfather: De én nem erről beszélek. Scar azt mondta, hogy a szerkesztő itt nem tud súlyozni. Mármint egyáltalán. Akkor mi az információ számára pl. egy ilyen cikkben, kritikában? Hogy van ilyen című film?

Nem egyetértésről és egyet nem értésről beszélek :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.10. 09:09:31

@McCl@ne: bocsi, erre a részre reagáltam, csak nem idéztem, de majd most:

"de az 100%, hogy - a helyedben - nem járnék egy olyan oldalra, aminek a szerkesztője szerintem nem tud súlyozni "

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.10. 12:06:18

@McCl@ne: gondolom az fel sem merült benned, hogy olvasom a kommenteket is, sőt hát vannak ezen az oldalon tök új tehetségek is (és nem utolsó sorban jókat röhögök, amikor ilyen 9 pontokat kap egy Star Trek)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.10. 12:15:17

@scal: Mint említettem, mindenkinek jobb lesz - de elsősorban neked -, ha nem jársz ide. Vagy ha igen, akkor read onlyként. Ne haragudj, amiért ezt a döntést én hoztam meg helyetted.

Llew 2013.05.10. 13:07:44

Ebből nem lesz ország szerte feliratos verzió, mint az IM3-ból? Cumberbatch hangja miatt érdemes lenne úgy nézni, de a műsorokban nincs nyoma.

mamoulian 2013.05.10. 14:25:28

@Zalaba_Ferenc: Engem is mindig bosszantott a kép minősége IMAXben, sima 3D-s vetítéseken jobb?

drazsika 2013.05.11. 12:33:55

Nagyon látványos volt, nagyon jól szórakoztam és mivel ez volt a cél, a film abszolút sikeres. JJ Abrams pedig nagyon érti a dolgát, volt néhány jelenet amikor a fejemet vakartam hogy ezt vajon hogy a p*csába' csinálták. Viszont olyan ordas lyukak vannak a sztoriban, amin egyszerűen nem tudok átsiklani, szerencséje a filmnek hogy az irdatlan tempó miatt ezeken nincs közben gondolkodni. Nálam 7,8-8 pont, azt kaptam amit vártam.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.11. 12:51:56

@Zalaba_Ferenc:
@scal:
Szerintem legközelebb rendezzétek le rögtön a sajtó után face to face :D
De viccet félretéve, komolyan le kell tiltani valakit az oldalról azért mert nem ért egyet? Egy kritikus bírja már a kritikát, nem? Vagy legalább szálljon vitába, vagy érveljen a másik véleménnyel, nem? A lekezelő hangvétel meg a kitiltás persze kényelmesebb, de nem hiszem, hogy egy filmes blogra csak talpnyaló kommentek kellenek.

Drakeamarth 2013.05.11. 14:43:38

Tetszett a film, izgalmas, pörgős és látványos volt. Jók voltak a poénok, a párbeszédek és a karakterek. Ami viszont nagyon lerántotta nálam a filmet, azaz utolsó 15 perc. Spoilerek nélkül szerintem annyit elmondhatok, hogy meglepően gyáva és ötlettelen lett a befejezés. Semmi dráma, semmi meglepetés. Nagyon egyszerűen lett elintézve, amiért igen-igen haragszom az alkotókra.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.11. 16:10:15

@Santino89: Örülök, hogy egyetlen eltiltás után sikerült máris leszűrnöd, hogy nekem csak talpnyaló kommentek kellenek. Pártatlan, megalapozott bírálatodat mi sem indokolja jobban, hogy társszerkesztők vagytok scallal a neved melletti blogon. Ami pedig őt illeti: gyakorlatilag egy éve nincs konstruktív hozzászólása, kötözködik, pocskondiázik, egyfolytában az értékítéletemen csüng, és ezredik alkalommal jön a Prometheusszal, amit lassan már egy éve mutattak be. Volt idő, amíg érdemesnek tartottam a vitára, de aztán egyre jobban kifordult magából, és mára minden megnyilvánulása bűzlika az epétől. Lehet, hogy ő ezt élvezi, nem tudom, az emberi elme szörnyű mélységekbe képes süllyedni, de ha így is van, nekem nincs szükségem ilyen ember megszólalására itt. Ennyit erről. Többet nem kívánok hozzászólni a témához.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.11. 16:11:31

@mamoulian: Mondhatni igen, mivel kisebb a vászon, így kevésbé szembeötlő a pixelesedés, de ha teheted, keress olyan mozit, ahol 4k-ban vetítenek, ott jó eséllyel csudát fogsz látni... ellenben sajna nem a teljes képet.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.11. 16:12:18

@Llew: Ha jól tudom, a MOM-on kívül csak Debrecenben lesz eredeti nyelvű (nem feliratos) vetítés.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.11. 16:14:28

@drazsika: Spoiler-tagok között beszélnél ezekről? Engem tulajdonképpen csak egy dolog zavart:

SPOILER!!!

Hogy a film végén miért csak Spockot küldték Khan nyomába, miért nem mindjárt két tucat embert. Végtére is csak ezreket ölt meg + Kirköt. Aztán ugye amikor leküldték Uhurát, akkor megint csak: miért őt egyedül? :) Jó, oké, akkor már egy elég kicsi platformon voltak, de inkább ment volna Bones vagy egy-két fegyveres.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.11. 16:15:43

@Drakeamarth:

SPOILER!!!

Kirk halálát én azért elég nagy drámának éltem meg: még ha utána fel is élesztették. De ebben nincs is hiba, hisz anno egy egész részt szántak Spock feltámasztására (ráadásul meglehetősen értékelhetetlen fejezetet).

Drakeamarth 2013.05.11. 18:23:48

@Zalaba_Ferenc:

SPOILER!!!

Azzal nem is volt bajom, csak az utána levő résszel. Egyrészt utálom, mikor csak azért ölnek meg valakit, hogy utána 10 perccel föltámasszák (ld. Transformers 2), plusz elég olcsó húzásnak is tartom. Lehet, hogy a régi ST3 érdektelen volt, de a Khan haragját akkor is jobbá tette, hogy valóban bevállalta Spock kinyírását.

Az ezután lévő utolsó akciójelent és a film fináléja szerintem az igazán gyenge. A hihetetlen badass-nek és ultraintelligensnek beállított Khant mindenféle probléma nélkül Spock lekaratézi, Uhura megküldi pár sokkolólövedékkel, majd visszaküldik a fridzsiderbe. Sokkal többet vártam egy ilyen ellenféltől annál, hogy susogós bőrkabátban szambázik fel-alá, meg néha elmond 1-2 badass szöveget.
A film pedig egy az egyben úgy ér véget, mint az előző rész. Mindenki happy, fent vannak a hajón, elmormolják a híres szöveget, majd elhúznak a francba egy "különleges küldetésre". Semmi baj nincs ezzel a befejezéssel, ha nem láttam volna ugyanezt már négy éve.

Simán felvezethettek volna egy nagyobb ívű történetet a klingonokkal, vagy a borggal, akárkivel. De a végén azt éreztem hogy kifogyott a szufla, és a lehető legegyszerűbb és leglustább módon ért véget a film.

SPOILER OFF

Egyébként az ezelőtti 110 percet így is nagyon élveztem, de összességében egy kicsit csalódás lett a film számomra. Hiányoltam azt az 1 eredeti vagy vadafakk momentumot, ami igazán nagyszerűvé tett volna. Így csak korrekt.
Mondanám, hogy minden bizadalmam a Man of Steelben, de David S. Goyer (Penge3, Láthatatlan, The Unborn, Ghost Rider 2) forgatókönyvétel nem kicsit félek.

disfear 2013.05.11. 21:39:05

Félig-meddig off de mégse:
A MOM Park szerinti 3D-s, erdeti nyelven megjelölés mit takar?
Angolul, felirat nélkül? (ugyebár nem tudom 3D-ben hogy megy a feliratozás, tudtommal kb. sehogy)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.12. 07:18:35

@Drakeamarth: SPOILER!

Abban nem vitatkozom, hogy a Khan haragját tényleg nagyszerűvé tette, Spock halála (valószínűleg az alkotók sem gondolták, hogy lehet még folytatás), ugyanakkor én ezt a megoldást sem érzem túl meredeknek (hisz például az E.T. esetében is lenyeltük :), sőt, inkább egyfajta gonosz, ironikus fricskaként gondolok rá, hisz szartak az ilyenkor kötelező "lassan, izgatottan beadjuk a szérumot, alsó ajkunkat beszívva várjuk a reakciót, meredt szemmel nézzük a monitort, majd a hős hirtelen felköhög" jelenetekre, és egyből azt mutatták, hogy Kirk ott rendetlenkedik a kórházi ágyán. :)

Ami meg Khant illeti: mikor a Földön menekült, akkor már egy megtört, vesztes gonosz volt, és mondjuk épp megölt több tízezer embert, ami nem túl szép dolog, és vesztett helyzetben lévő gonosznál kissé szokatlan (ilyenkor már nem szokták felrobbantani azt a bombát, amivel a film során végig fenyegetőztek), de ez volt az a rész, amikor a hősök, és velük együtt a néző végre elégtételt vehetett azért a sok gonoszságért, amit előtte művelt.

Nem lehet, hogy valami nagyon sötét epizódra számítottál?

Drakeamarth 2013.05.12. 10:52:45

@Zalaba_Ferenc: Nagyjából rendben volt a film, és én is meg tudnám magamnak magyarázni a végét, ahogy te teszed. Nem is a sötétség hiányával volt gondom, hanem a kreativitáséval. Ahogy fentebb is írtam, egyszer sem történt semmi meglepő dolog a történet során, ezért arra számítottam, hogy a végére időzítenek valami érdekesebb fordulatot. Erre ugyanazt lenyomják a torkomon, mint 4 éve. Felhozom a klasszikus példát: "olyan, mint a szexet pont az orgazmus előtt abbahagyni."

Csongor666 2013.05.12. 14:42:50

Engem nagyon zavart, hogy az ami engem megfogott a star trek-ben, vagyis a tudományos hitelesség, az sok esetben nem volt benne pl.: nem értem hogy mi az a kék kristályos anyag ami kijön a gondolákból térváltás esetén, mert ugye az eredetileg azért látszott a gondola világítása a sorozatokban térváltásnál mert annyira felgyorsulnak, hogy ezáltal a külső szemlélő számára a hajó megnyúlik és ezáltal a fény is amit a gondola kibocsájt. A reaktor körüli fém burok amiben Kirk meghalt és ami elvileg a sugárzás ellen védne sincs sok értelme és egyetlen más sorozatban vagy filmben sincs még csak hasonló se.Engem még zavart a Klingongok ki nézete, egy Kisé hasonlítót rájuk de a piercingek a ruhák és a maszkok nem passzoltak túlságosan a Klingon kultúrához. Engem is zavart egy kicsit az hogy Uhura, Bones és a többiek csak statiszták voltak. Öszeségében azt kaptuk amit ígértek vagyis nem egy filmet a real trekieknek hanem egy filmet amivel új fanokat lehet szerezni.

vargatom 2013.05.16. 23:13:13

Sok mindennel egyetértek, meg hiányolom kicsit azt a komolyabb léptéket is ami pl. a ST6-ban volt a klingonokkal kötendő béke ügyében, meg az is gáz hogy még mindig egy rohadt sörfőzde van az Enterprise-ban.

De a leginkább az a bajom hogy az űrcsata megint totál követhetetlen káosz, a taktikát kb. Taggart kapitány diktálja a Galaxy Questből (lőnek rájuk a pirossal, meg utána a kékkel), megint szétesik a fél Enterprise, megint változatos kínhalálokat hal egy csomó szerencsétlen redshirt, és megint valami agyafúrt átbaszással nyernek csak.

Egyszer, csak egyszer lenne már egy olyan csata, amit lehet térben követni, érthető, kiderül belőle hogy miért, milyen megoldással nyeri meg a főhős, és neadjisten még a hajó is csak kicsit karcolódik össze vagy ilyesmi. Ja és van annyi eszük hogy ilyen veszélyeztetett helyekre ne nagyon menjen senki, amikor tudják hogy lőni fognak rájuk.
Oké hogy nem elsősorban hadihajó, de azért ne hülyék legyenek csak rajta.

Mittomén, közelmúltban Kosinski bírt jó akciókat dirigálni meg nyilván Blomkamp, de nála csak gyalogosok voltak, na tán majd az Elysium... Oké, meg persze Cameron.

toroloco 2013.05.17. 12:42:43

@Csongor666: "ami engem megfogott a star trek-ben, ... a tudományos hitelesség", you must be kidding! :)

10/8???? (125%?)

ez nem egy matek blog és én se vagyok egy matek zseni (finoman szólva) de aggasztónak találom, hogy az utóbbi időben egyre gyakrabban tünnek fel a 10/x<10 értékelések a mozis és sorozatos oldalakon.

igen tudom, kérem kapcsoljam ki magam!

McCl@ne 2013.05.18. 11:54:34

Tegnap megnéztük mi is, hát ez nagyon nem 9.
Az első (előző) rész jobb volt, meg ez is nagyjából a 3/4-ig, de ott nagyon szétesett, olcsó lett és borzalmasan kiszámítható, azaz unalmas. Ez egy jó erős 7-es, ami esetleg gyenge 8-assá növi ki magát eredeti hangon, 2D-ben, mert úgy a polcomon a helye.

Ami viszont most már kezd tényleg kurva fárasztó lenni, az a rohadt, felkonvertált, minden szarra ráerőltetett 3D. Egyszerűen nem tudom már kulturáltan megfogalmazni, hogy mit csináljon az édesanyjával, aki ezt a szart erőlteti, a világon SEMMI értelme annak, hogy félóránként elúszik egy szikra az arcom előtt, meg alkalmanként hozzám vágnak egy lándzsát.

...és persze most szembesültem a ténnyel, hogy az Acélember is ilyen lesz. GYALÁZAT. Van még, aki ezt élvezi?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.18. 12:30:57

@McCl@ne: Szerencsére egyre kevesebben. Mondjuk amíg gazdaságos lépés felkonvertálni egy filmet 3D-ben (a Jurassic Park 10 millióba került, és az állítólag tök jó lett), addig sima ügy, de azt leszámítva, hogy a szereplők és tárgyak térben voltak elhelyezve, művészeti szempontból valóban nem volt szerepe a 3D-nek.

McCl@ne 2013.05.18. 12:46:32

@Zalaba_Ferenc: A Jurassic Park jó is lett, a Pi élete egyenesen kiabál a 3D-ért, és a tegnapi ST előtt bemutatott Gravity is egyértelműen megkívánja (ritkán használom ezt a szót, de egyszerűen csodálatos volt a látvány még abban a rövidke trailerben is!)...
Viszont sem az Iron Mannél, sem a Star Treknél az égvilágon semmi értelme nem volt, és szemüvegesként bizony elég zavaró tud lenni, legalábbis akkor, ha van időm/kapacitásom azon gondolkodni, hogy mennyire felesleges mindez.

Repce Manó 2013.05.20. 09:28:23

@McCl@ne: én ezért próbálok mindenképpen 2D-s előadásra eljutni, főleg ugye, hogy a 3D-s előadások esetében némileg sötétebb a kép a szemüveg miatt... de ezt is nehéz lenyelni, hogy az egész országban van egy rossz mozi, ahol normális képaránnyal lehet megnézni a filmet? Mi a fenéért nem lehet megcsinálni mezei moziban is váltott képaránnyal? Felhúzzák 2.40:1-hez arányra a képet és az IMAX jeleneteknél csak 16:9-ben menne a film. Legfeljebb a látványosabb jelenetek akkor kisebbek lesznek. De miért kell nekem 1400 Ft-okat fizetnem, hogy csonka filmet nézzek?

és még a Star Trek film sem tetszett igazán, kellemetlenül közepes volt 10/5 nálam.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.20. 09:31:33

@Repce Manó: Ez az egész világon így megy: IMAX-privilégium.

Atkakukac1989 2013.05.20. 10:09:07

Akkor én leszek a kakukktojás, mert én élveztem az ST 3D-jét. Nem mondom azt, hogy fantasztikus volt, de pl. az Iron Man 3-hoz képest sokkal több és jobb térhatású jelenet volt. Nem éreztem, hogy kidobtam a plusz pénzt.

Ettől függetlenül nem érezem azt, hogy eddig 1-2 filmen kívül bármelyik is rászorult volna erre a technikára. Sokkal több van az IMAX formátumban, de az okosok ezt biztos máshogy látják. (Azért örülök, hogy pl. a G.I. Joe 2-t is 2D-ben meg tudtam nézni, élvezetesebb volt).

ilovebubbles 2013.05.21. 08:29:26

Most néztem meg. Kezdem a 3d-vel! Én semmi 3d-t nem láttam a film alatt és ez elégé kiábrándító volt. Korábban még a konvertált filmeknek is volt valami térhatása de sem az Iron Man alatt, sem itt nem éreztem semmit.
Az előző rész után felkészülte, hogy ez egy jó akció scifi lesz mintsem jó ST film. Nem zavart, hogy úgymond más lett a történet, ezzel nem volt sok gond, sőt, szerintem Benedict Cumberbatch sokkal többet kihozott a karakterből mint azt a szerep megkívánta. Mert a többi színész egyszerűen pocsék volt (kivéve Karl Urban, egyszerűen egy az egyben a régi Bones).
A film egyszerűen pocsék! A film felétől fetrengtem a székben, ment az ásítozás és ahogy haza értem elaludtam. Nem, nem voltam álmos, direkt pihentem előtte. Szerintem egész jó ki kis forgatókönyvet dobtak össze az előző rész után, sőt, az alapfelállás még egész érdekes volt, de... kedves JJ, ez mi volt?
Annyira szeretném részletesen leírni, hogy mi volt a bajom a filmmel, de van egy apró gond: már alig emlékszem rá.

Bérgyilkos Bohóc 2013.05.27. 09:53:57

@McCl@ne:
"Ami viszont most már kezd tényleg kurva fárasztó lenni, az a rohadt, felkonvertált, minden szarra ráerőltetett 3D. "

Na, amit meg én nem fogok megérteni soha a büdös életben, hogy ha valaki ennyire nem csípi a 3D-t, akkor mi a fenéért nem ül be a 2D-s változatra??? Miért szidják úton-útfélen, amikor van alternatíva, senki nem kényszerít, hogy 3D-t nézz. Az Acélember is lesz 2D-ben, de azért majd megint beülsz a 3D-re, ugye? Amúgy meg 3D-t csak IMAX-ben, máshol tényleg nem sok értelme. Ott kifejezetten élvezetes és ütős tud lenni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.27. 10:14:34

@Bérgyilkos Bohóc: nem minden moziban van 2ds előadás.

Vidéken meg pláne, eszed nem eszed 3d-t kapsz.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.27. 10:22:54

@Bérgyilkos Bohóc: Hidegen hagy a 3D, és még IMAX-ben se túl nagy élmény, mégis ott néztem meg másodszor is, ugyanis abban a moziban kaptam a legteljesebb élményt (a szar 2K-s vetítőgépük ellenére is).

Bérgyilkos Bohóc 2013.05.27. 10:26:56

@doggfather: Direkt megnéztem komment előtt, a C.City néhány vidéki mozijait, azoknál volt 2D-s Stra Trek is. Ettől függetlenül készséggel elhiszem, hogy van olyan mozi, ahol csak 3D-t nyomnak.

McCl@ne 2013.05.27. 10:31:00

@Bérgyilkos Bohóc: Mert vidéki vagyok, ~200km-re a fővárostól. Szerinted minden héten fel fogok menni? :) Egyszerűbb lenne vidékre is néhány 2D-s kópia. Vagy szidnom a 3D-t.

Bérgyilkos Bohóc 2013.05.27. 10:31:24

@Zalaba_Ferenc: Ugyanezt mondom én is. 2K-s vetítőgép ide vagy oda, de az IMAX jelenleg a legjobb alternatíva a mozizásra. Én valószínűleg azért érzem ezt, mert az egész látóteremet lefedi a vászon és jobban "benne vagyok" a filmben. Ezek miatt nekem a Star Trek 3D-je is eléggé ott volt. Főleg az űrbéli és a repkedős jelenetek voltak hatásosak.

Bérgyilkos Bohóc 2013.05.27. 10:34:34

@McCl@ne: Oké, így már világos. Számomra továbbra is fura, hogy vannak mozik, ahol csak 3D megy.

galamb01 2013.05.27. 10:37:08

@Bérgyilkos Bohóc: miért fura? sok helyen csak 1-2 hétig adnak filmeket és utána jön az új premier. ilyenkor nincs idő 2d-s terembe áttenni. nagyon sokan rá vannak kényszerítve a gagyi 3d-re-

Kovács Erzsébet 2013.09.29. 21:42:01

Érdekes kis eszmefuttatás arról, hogy Bob Orci tőrőlmetszett '9/11 truther' konteós, Khan pedig csak balek, mint bin Laden.

badassdigest.com/2013/09/11/how-star-trek-into-darkness-is-a-crypto-truther-conspiracy-movie/

Ja, nem viccesen, mint a Vasember 3-ban.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása