aeon flux

ready for the action now, danger boy?

bajok a prometheus 2 körül? Zalaba_Ferenc
2013. március 28. 09:04:00

Kategória: film 70 komment

Mint egy jóféle xenomorph, úgy Ridley Scott Alien-prequelje is szép kis transzformáción ment keresztül, mire elérte a mozivásznat: levedlette címét, lazított a kapcsolatokon, új helyszínre költözött és még befejezését is nyitva hagyta. Forrongott is rendesen a rajongói bázis: válaszokat akartak, nem kérdéseket, böhöm nagy kapcsolódási pontokat, nem újabb útvesztőket a két film között. És mindezért Damon Lindelofot okolták.

Mert az eredeti forgatókönyvíró, Jon Spaihts egyetlen önálló sztorit képzelt el, amely közvetlenül az Alienbe torkollott volna, és Lindelof volt az, aki addig duruzsolt Scott és a Fox fülébe, mire a Prometheus immáron két- vagy háromfilmes projektté dagadt, hogy aztán váratlanul faképnél hagyja őket. És a Bloody Disgusting szerint Scott és a stúdió most teljesen ki van borulva, mert nem tudják, hogy folytathatnák a sztorit, és szinte minden írástudót felkértek rá, hogy találjon ki valamit, mert ajaj, nagy a baj.

Nos, ez nem igaz.

Egyrészt már Spaihts is többfilmes sztoriról fantáziált: az Empire-nek adott interjúja szerint olyan folytatásokat álmodott meg, melyben többek között a Yutani Company is feltűnt volna, hogy részt vállaljon az Építészek bolygója utáni hajszában. És nem Lindelof volt az, aki ragaszkodott a folytatásokhoz, mint ahogy az a Slashfilmnek írt leveléből ki is derül. Szerinte Scott régóta játszadozott azzal a gondolattal, hogy a Prometheus-sztori ne csupán az Alien előtt, de vele párhuzamosan is játszódjon. A Prometheus lényegében előzményfilm, ám az Alien nem közvetlen folytatás.

És hogy miért hagyta el a folytatást? Egyrészt a Prometheus után nem körvonalazódott a folytatás, és ugyan minden közreműködő jelezte, hogy szívesen benne lenne a sequelben, a Fox a mai napig nem adott hivatalosan zöld utat a projektnek. Miért is ülne akkor a rendező (aki ugyebár épp a The Counselort fejezi be, és még vagy tucatnyi projekt áll előtte) vagy a forgatókönyvíró ölbe tett kézzel? Lindelof pedig nyakig benne van a Sötétségben - Star Trekben, és a Brad Birddel közös Tomorrowlandben: egyiket sem akarja összecsapni, s főleg nem mellé kitolni magából egy - szerinte - szar Prometheus 2-t.

Végül, de nem utolsósorban: Lindelof meg lenne lepve azon, ha a Fox és Scott ki lenne rá bukva azért, mert ott hagyta azt a projektet, melynek nyitott befejezése nem az ő ötlete volt.

Címkék

sci fi hollywood ridley scott sequel aliens damon lindelof prometheus brad bird

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr395177085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsedáj 2013.03.28. 09:14:23

A Prometheus az utóbbi 10 év egyik legfontosabb sci-fije.
Még most is simán 10/9-es film.

A folytatásra nagyon kíváncsi vagyok. Damon Lindelofot valahogy meg kell győzni, hogy visszatérjen.
Ő tette azt a csodát a filmmel, amiért ma is szívesen gondolunk rá.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.28. 09:15:17

@Dzsedáj: Hogy ezért te mit fogsz mindjárt kapni... :)

cszn · http://cszn83.blogspot.com/ 2013.03.28. 09:28:48

@Zalaba_Ferenc: Hát de nem érdemelné meg? Most mondd meg! :D
Mi ez a többes szám? Én egyáltalán nem gondolok szívesen vissza rá.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.28. 09:36:29

Most ezt már egyre kevésbé értem, kvázi Lindelof és Spaiths mutogat egymásra, h ki nem talált ki befejezést. Pedig sztem qrva egyszerű a dolog: ha Lindelofot felkérték Spaiths szkriptjének újraírására, és ő nem egy lezárt filmet készített, akkor talán jogos lenne elvárni tőle, h van elképzelése a folytatásról. (főleg, h itt nem csak egy szimpla befejezésről van szó, hanem rengeteg nyitva hagyott dologról)
Vagy akk mondta volna azt, h "ok srácok, megírom ezt, de igazából onnantól kezdve azt csináltok a sztorival, amit akartok"

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.28. 09:48:42

@cszn: Szerintem nem: osztom a véleményét, úgyhogy máris helytálló a többesszám. :)

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2013.03.28. 09:55:35

érdekes, hogy Blade Runner kapcsán is volt a kezdő és befejező író között egy icipici feszültség :-))

Én nagyon várom a folytatást. Kíváncsi vagyok, hogy ezt a zseniális koncepciót, amit az első rész eltékozolt, mennyire tudnák megmenteni.

kaamir 2013.03.28. 10:05:42

Adják oda Sas Tamásnak a folytatást. Ha már szar, legalább fröcsögjön :D

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2013.03.28. 10:15:17

Ez a hír csak megerősíti, amit az első perctől tudni lehetett: hogy nem volt egy átgondolt tervük a folytatást illetően. Emiatt egyáltalán nem lep meg, hogy a projekt szép lassan szétesik.

vargatom 2013.03.28. 10:46:15

Amióta kikerült Spaiths eredeti változata és össze lehet hasonlítani Lindelof moziba került változatával, azóta elég egyértelmű hogy melyikük mennyit is tud...

Nem is nagyon értem, hogy Birdék mit akarnak az arctól

SoZi · https://www.facebook.com/SosGraphicDepartment 2013.03.28. 11:10:25

Az az előzményes-párhuzamos sztori ötlet, na az...! Azt tessék kidolgozni! Így kell univerzumot bővíteni!

Scott ötletei jöhetnek, nagyon szeretem az öreget. Bár sajnos lassan úgy vagyok vele, mint a Rolling Stones-szal. Falom, amit művelnek, mert nem mai srácok, ki tudja meddig nézhetjük és hallgathatjuk még. Azért Ridley is 76, akárhogy nézzük.

cszn · http://cszn83.blogspot.com/ 2013.03.28. 11:29:37

@vargatom: Basszus ezt eddig nem olvastam. Ki volt az az őrült aki bevette Lindelofot? Egy egész jó film lehetett volna.

vargatom 2013.03.28. 11:38:22

@cszn: Asszem az volt a tényező, hogy Spaihtsnak nem volt még megjelent film a háta mögött, a stúdió meg bejáratott nevet akart, vagy vmi ilyesmi.
Amúgy is akartak változtatásokat a stúdiósok, mert az első elképzelésükben még erősebb kapcsolat lett volna az Aliennel, de aztán meggondolták magukat. Ha meg már úgyis újra kell írni, akkor legyen ismert név.

Sokaknak egyébként láthatod, hogy bejött az eredmény, erről rengeteg vita volt már itt is és máshol is hogy ez mennyiben is múlt Lindelof képességein és mennyiben a lyukakat maguknak kreatívan kipótló nézőkén...

Ha érdekel az eredeti, keress rá, sok helyen fent van asszem.

cszn · http://cszn83.blogspot.com/ 2013.03.28. 11:40:08

@vargatom: Most olvastam az előbb, azért mondom, hogy jobb lehetett volna. :)

batboy 2013.03.28. 14:33:59

mögolvastam mindkét forgatókönyvet és amondó vagyok hogy Spaiths a Prometheus cselekményének 60-70%-át stabilan szállította, amiért maximális elismerésem.

Sajnos a karakterei egydimenziósak, a párbeszédei pedig unalmasak. David nála az idegenek wifijével való szinkronizálás után kergül meg, nyoma sincs benne az eredendő kettősségnek, az apa-fia vagy ha úgy tetszik nővér-bátyus párhuzamnak. Gyakorlatilag ő töfködi az arctámadót Shaw-ra (itt még Watts) aki majd az Alien parazitát szedi ki magából a Medpoddal. Leszögezném, hogy a karaktereknek Lindelof adott velőt, ő találta ki hogy Peter Weyland utazik titokban a hajón (nem pedig egy kommandó, mint Spaiths-nél). az már tényleg csak ízlés kérdése, hogy Lindenlof írói stílusa izgalmasabb, a forgatókönyve olvasmányosabb.

meggyőződésem szerint a Prometheus pont azért lett olyan remek film amilyen, mert ketten dolgoztak rajta: az egyik a történet álmodta meg, a másik a szereplőket.

manuel_ 2013.03.28. 15:37:40

A Shadow 19 volt az a bizonyos eredeti - Spaihts-féle - forgatókönyv?

batboy 2013.03.28. 15:51:51

@manuel_: én egy Alien Engineers című forgatókönyvet olvastam tőle.

Rodzservaltersz 2013.03.28. 16:16:53

A Prometheus az egyik leggyengébb film, amit valaha készítettek. Mint Alien-vonulat pedig egyszerűen értékelhetetlen fos. Aki mást mond, az pedig egy fasz.

frmn 2013.03.28. 16:21:55

Elolvasva a Spaiths-féle forgatókönyvet, csak még jobban elkeseredtem.

vargatom 2013.03.28. 16:24:36

@batboy: Davidből Fassbender csinált karaktert.

Lindelofról meg az derült ki, hogy a Misztikus Nyitott Kérdések úgy születnek, hogy töröl vagy csak elfelejt kopipésztelni darabokat egy már meglévő forgatókönyvből.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.03.28. 16:25:00

A Prometheus kurvajó. Rodzservaltersz meg buzi.
Kihagytam valamit? :D

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.28. 16:49:57

@enpera: @Rodzservaltersz: Szerintem mindketten kihagytatok néhány évet az általános iskolából.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.28. 16:52:34

@vargatom: "Davidből Fassbender csinált karaktert."

Hát ezzel nagyon nem értek egyet. Míg az összes korábbi film androidjának hajtogatnia kellett azt, hogy ő így meg úgy van az emberrel és az emberiséggel, addig ennek a karakternek a tettei határozták meg azt, hogy hogy tekint ránk: kb. úgy, mint az Építészek. David az egyik legjobban megírt karakter az egész Alien-mitológiában.

frmn 2013.03.28. 16:55:08

@Zalaba_Ferenc: És azt honnan tudjuk, hogy mindebbe mennyit rakott bele Spaiths, Lindelof, Scott vagy Fassbender?

Ne tulajdoníts mindent feltétel nélkül Lindelofnak, csak azért mert neked tetszett a film :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.28. 16:56:58

@frmn: Miért tennék ilyet? Nem azt mondtam, hogy "Davidből Lindelof csinált karaktert", ugyanis én egyik forgatókönyvet sem olvastam. De nem hinném, hogy egy színész átírhatná a forgatókönyvet.

frmn 2013.03.28. 17:01:39

@Zalaba_Ferenc: Bocs, feltételeztem, hogy a "megírást" a forgatókönyvírónak tulajdonítottad. Izé, tudod... író... :)

batboy 2013.03.28. 17:04:37

@frmn: @vargatom: nyilvánvaló hogy Fassbender, de még Scott is rakott a karakterhez, ám a figura cselekedeteit, a többi szereplőhöz való viszonyát és szövegének nagy részét a forgatókönyvíró jegyzi. ebből a szempontból pedig Lindelof végzett jobb munkát és nem Spaiths.

frmn 2013.03.28. 17:15:18

@batboy: A logikus következmények/események/reakciók felvázolásában viszont elbukott. Cserébe hagyott maga után egy rakás következetlenséget, (ál)misztikus maszlagot, hasonlókat, ahogy korábban a Lostban is.

De mindegy is, ízlések és pofonok.

TommyGun77 2013.03.28. 17:18:00

Nekem is vegyes érzéseim vannak a filmel kapcsolatban bár én annyit nem agyaltam rajta, elfogadtam olyannak amilyen, és elfogadtam hogy ezt majd tán jobban kifejtik a kövi részekben. Scott meg egy isten, minent imádok tőle, remélem megéli hogy befejezhesse.

Reménykedjünk abban, ahogy Lucas rájött hogy az SW1 egy fos lett a többiben már átvette a gyeplőt és a 2-3 rész sokkal jobbak lettek...

TommyGun77 2013.03.28. 17:18:46

@TommyGun77: Szal úgy értem scott is rájön majd ha folytatást akar akkor neki kell diktálnia a cselekményben is...nem holni Lostos misztikus buzigyerekeknek...

zobod 2013.03.28. 18:23:15

Örülök hogy szóba került, mert nekem 2012 egyik filmes csalódása volt, ezt most ki is írom magamból :). Szóval, szerintem erős sztori lenne, rengeteg folytatási/leágazási lehetőséggel, de annyira grandiózus látványvilágot akartak csinálni, hogy végül a sztori háttérbe szorult, a film lényege a CGI izmozás. Nem a látványvilág ad keretet a történetnek, hanem a történet az ürügy a 2012-es hightech CGI villantására. Kétségtelenül impresszív volt egyszeri mozizásra, de így aztán tizenkettő egy tucat látványfilm lett belőle, amin pár év múlva már csak a vállunk vonogatjuk, mikor ez a látványvilág már a játékokba is megszokott lesz, mert akkor az erősebbre vett sztori és hangsúlyosabb karakterek hiányát észre fogjuk venni jobban. Pedig jó színészek, passzoló karakterek vannak benne, nem rajtuk múlt. Ebből nem lesz kultfilm.

☉ ☾ 2013.03.28. 18:42:10

Ha a rendező is így aggódna a filmért mint ahogyan ti teszitek, biztosan jobb alkotás születne, mint amiket látni fogunk.

Ti élvezni szeretnétek az újkori mitológiát, ők pénzt akarnak keresni vele.

Sajnos ez a két dolog manapság teljesen eltér egymástól.

batboy 2013.03.28. 19:19:04

@☉ ☾: hatszor láttam moziban, megvettem BD-n a legdrágább kiadást, így remélem kerestek vele pénzt, mert én nagyon élveztem az újkori mitológiát. :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.28. 19:27:18

@zobod: "Ebből nem lesz kultfilm." Ja végül is csak a premier után durván 9 hónappal is még oldalakon keresztül húzódó vitákat folytatnak róla az emberek :D

szkristof92 2013.03.28. 19:30:25

@zobod: Mert kultfilmet csak úgy lazán lehet csinálni, ha a rendező is annak tervezi, nem pedig az idő dönti el...

dr. saint555 2013.03.28. 19:44:38

@Dzsedáj: Neked ez a kupac gőzölgő trágya tetszett? Kezeltesd magad.

Behajtó70 2013.03.28. 19:54:22

@Dzsedáj: a prométeusz az utóbbi 10 év legnagyobb átverése! Logikátlan, rosszul összerakott butaság! Csak a gyors pénzer ment.

Nem kéne a ridliszkott-tól hanyatt esni, és minden darab szarát performanszként felfogni.

Leone_510 2013.03.28. 20:05:07

A prometheus szar, aki védi csak azért teszi mert nem érti a filmet. Mert ha értené, rájönne arra, hogy egy érthetetlen fostalicska az egész! Mondhatni, boldogok a lelki szegények :)
Az alapötlet kiváló , nekem bejön, de látszik, hogy a lostos hülyegyerek a stúdióval kefélte el a cuccot, valszeg túl sokat szippantottak. Az Alien univerzumának sokkal egyszerűbbnek kell lennie , nem ilyen agyament szarnak.
Volt egy magyar hülyegyerek aki megválaszolta a 40 feltett kérdést gondolom tudjátok mire célzok, ha nem akkor ez van). Avval kezdte, hogy elolvasott minden szart, megnézte a kommentárokat a lemezekről a kimaradt jeleneteket, és megértette a filmet. Ja persze, és a mozi változattal mi lesz? Az ilyen kis okostojásnak elég lesz az is, hogy főcím majd utána szereplők és vége persze 3D-ben 1.500-ért, és majd bluray lemezen megnézi a filmet 10.000-ért. :D

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2013.03.28. 20:11:39

Hiába lesz akármilyen a következő rész, egyszer húztak be a csőbe! Nagyon felbosszantott az a film. Persze ha nem fújták volna fel annyira, akkor simán ráfogom az "egyszer nézhető" jelzőt. Oda kellett volna írni, hogy a 15-20 éves korosztálynak készült.

billy reed 2013.03.28. 21:07:59

@batboy: "hatszor láttam moziban, megvettem BD-n a legdrágább kiadást, így remélem kerestek vele pénzt,"

Igen, te kiadtad a pénzt, ők kerestek.

Az azért mindig gyanús, ha magyarázni kell, miért is olyan zseniális valami...
A Terminatornál nem kellett magyarázni. A Gyűrűk Uránál sem, Az Aliennél sem, a Star Warsnál sem.
Itt igen. Mit jelenthet ez...?

batboy 2013.03.28. 21:16:48

@billy reed: tömegével nézek gondolkodós, magyarázós sci-fiket, de ezek szinte mindegyike filléres költségvetésből készült. a Prometheus már úgy hiányzott ebbe sorba, mint egy falat kenyér: nagy költségvetésű, látványos, és ha nem is annyira agyas mint némelyik low budget sci-fi, azért ott van a szeren.

az említett filmeknél nem kell magyarázni semmit, mert más ambíciók vezették a készítésüket.

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.28. 21:22:58

Szerintem a Prometheus egy nagyon jó sztori, egészen addig a pontig, amíg a sas lakmározza a sziklához kötött hős máját, és az naponta visszanő.

Azt sajnálom, hogy a Pandóra sztori kimaradt a filmből, de azt Cameron egy másik filmben úgyis jól kivesézte.

batboy 2013.03.28. 21:27:55

@tundrazuzmo: igen, a Pandora jó ötlet. vártam is a filmben, hogy az emberiség addig tárogatja azt a bolygót, amíg kiderül, hogy az unobtanium hosszú távon kicsinálja az egész fajunkat. :D

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2013.03.28. 21:32:34

A Prometheus filmnek nem volt szíve. Se sztorija, se színészei, de ez másodlagos.

Az Alien szíve a szörny és a zavarodott emberek voltak, köztük a magányos nővel, aki megpróbálja túlélni ezt a mindenfelől koszos űrt.

A második rész szíve az önbizalmát elveszített kis csapat volt, akiknek szakértelme csak a késleltetett halálhoz elég, és csak a rögtönzött család (+robotkutya) élhet túl.

A Prometheusnak viszont nincs szíve, csak biliárdgolyóként random koccanó figurák és események. Épp ezért úgy morzsálódik és potyog szét a film, mint a korhadt fa. Hogy a színészek is tökéletesen érdektelenek ebben a semmiben már szinte fel sem tűnik.

2013.03.28. 21:35:31

Én igazán nagy rajongója vagyok RS-nak, még a gyengébb filmjeihez is szoros szálak fűznek ( a totál szar Hannibált a hangulata miatt vagy 12-szer néztem meg), de ezt a Prometheust nem tudom hova tenni, szerintem teljesen félresikerült. A koncepció ígéretes, de a nagy rejtélyből csak némi felületes filozófia-zagyvaság, meg másfél órányi futkosás lett, pár igazán bődületes jelenettel, mint a dőlő hajó alatti tomésjerrys szaladás, ott konkrétan kínomban elfordultam. Ebbe a filmbe azért lehet sokmindent belemagyarázni, mert alapból szinte semmi nincs benne, olyan, mintha a forgatás előtt tucatjával tépkedték volna ki az oldalak a forgatókönyvből. Egy szalagról frissen legurult csillogó Bentley, motor nélkül. Nagyot akart mondani, sületlenség lett, pont az eredeti Alien film egyszerűsége, csiszolatlansága hiányzik. A második részt fenntartásokkal várom, félek, hogy ebből a kiindulópontból nehéz lesz valami értelmes, következetes dolgot kihozni.

TetraB 2013.03.28. 21:40:59

mivel ilyen nagy vita van a filmről, azt jelenti, valami azért van benne, mégha a forgatókönyv fos, és óriási lyukak is tátonganak a történetben. valamit felpiszkált a sci-fi rajongókban, akiknek türelmesebb része azt mondta: na jó, még egy esélyt kaptok, megvárjuk a 2. részt. a türelmetlenebb sci-fi és Aliens rajongók viszont elküldték a halál f@szára a filmet, érthetően. én magam a türelmesebb kategóriába sorolom magam, és hajlandó vagyok megnézni a 2. részt. ha azonban abból nem lesz semmi, vagy hasonlóképpen alig látszik ki a fosból, akkor örökre lehúzom a Prometheus cuccot a WC-n.

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.28. 21:53:02

@Chigavera: Semmi baj, a P ugyanúgy az Alien sémát követi:

1. rész: Egy idegen (most épp egy izompacsirta), aki gyilkolja a hajó legénységét, de a nő legyőzi.
2. rész: A nő elvetődik az idegenek bolygójára (oda indult a P végén), ahol tömegesen fogják őt várni az idegenek. A végét nem akarom megjósolni, de nekik is lesz egy királynőjük, az hót ziher.
3. rész: Valahol játszódik, a helyszín nem lényeg. A végén az emberrel hibridálódni készülő idegennel együtt a főhősnő is meghal.

Nem olyan nehéz ez, a sok hülye meg csak gondolkodjék a míves filozófián, meg a semmitmondóan sokértelmű félmondatokon.

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2013.03.28. 22:39:19

nem azért megy a vita a prometheuson, mert valami kurvajó és eredeti volt, hanem azért, mert RS-nak volt egy lehetősége, hogy egy jobb irányba újraindítsa az Alien brand-et/univerzumot... ... és RS elbaszta! ennyi ..

etwas kultur muss sein 2013.03.28. 22:44:11

@TetraB: "mivel ilyen nagy vita van a filmről, azt jelenti, valami azért van benne"

Azt kellene már végre megértenetek, hogy nem a Prometheusban van valami, hanem az Alienben. És mivel ez a szar kapcsolódik a méltán népszerű Alienhez, logikus, hogy még hosszú ideig beszédtéma marad, akármilyen ócska tömegtermék is lett.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2013.03.28. 22:44:58

@tundrazuzmo: Azt hiszem, nem ugyanarra gondolunk. Amelyik Alien jó, azért működik, mert jól belakható mítosza van. A szarok meg azért szarok, mert nincs ilyenjük, csak nyögvenyelősen barkácsolt filmgyári hulladékok.
Ezért más a fabula és a szüzsé. Az utóbbiaknak jobbára csak fabulájuk van, abból is a gyengébb kivitel.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.28. 22:58:00

@FiszkölPekidzs: Szerintem a kutya se foglalkozott a Batman és Robinnal, sem a Hegylakó 2-vel, sem a Blues Brothers 2000-rel, sem a Menekülés Los Anegelesből - vagy Scottnál maradva a Hanniballal -, pedig milyen istenkirály filmek folytatásai voltak.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.03.28. 22:58:17

@Zalaba_Ferenc: te pedig amikor a humorérzéket tanították, azt

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.03.28. 23:01:41

Tök jó hogy mindenki meg akarja magyarázni azt, hogy akinek tetszett az hülye. Szerintem meg aki így gondolkozik az barom, fogadjuk már el hogy van akinek tetszik.
Nekem meg az avatar egy kalap gőzölgő szar, mégsem hülyézek le érte senkit.

TetraB 2013.03.29. 10:42:10

@FiszkölPekidzs: nem voltam soha túl nagy Alien rajongó, nekem ez a Tervezők vonal tetszett. abban igazad van, hogy talán nem kellett volna az Alient beleerőltetni. sajnos RS kicsit elszállt magától öregségére, de arra remélhetőleg nem lesz már ideje, hogy a Szárnyas Fejvadászt is összebarkácsolja az Aliennel.

Gallion 2013.03.29. 11:02:51

@Zalaba_Ferenc: A Batman és Robint speciel elég sokat szokták szerintem emlegetni és nem csak képregényfanok, de sima filmrajongók is nagyon szivesen rugnak bele még igy bő másfél évtized távlatából is.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.29. 11:27:05

@Gallion: Az addig rendben van, de koránt sincs az a kakasviadal, mint a Prometheus körül, pedig mint ahogy itt fent nyilatkozta valaki, az is egy nagy múltú film csökevényes folytatása.

De jobb példa lett volna az Alien Vs. Predator meg annak folytatása. Ma már senki sem beszél róluk, pedig micsoda förmedvények voltak, atyám.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2013.03.29. 12:12:40

@Zalaba_Ferenc: Az Alien vs Predatorok eleve B-filmnek készültek (igaz, az eredeti Predator is, csak az kurva jól sikerült), a Prometheus viszontmegy gigaprodukció volt, ezert más is a besorolása. Egyszerűen magasabbról esett, ezért szólt magyobbat.

szkristof92 2013.03.29. 12:31:25

@enpera: +1. Igazából csak magát minősíti az, aki egy neki nem tetsző film esetén csak úgy tudja az ebből jövő "hogy jöhet ez be másoknak" típusú frusztrációját levezetni, hogy nekiáll a másik oldalt hülyézni.

szkristof92 2013.03.29. 12:33:29

@Chigavera: Hát amennyire én emlékszem, az első AVP körül nem egy húszdolláros kacatnak megfelelő méretű hype volt.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.29. 12:40:46

@Chigavera: @szkristof92: Ugyanakkor az Alien B-filmnek készült. Egyébként ez mióta szitokszó?

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2013.03.29. 12:42:15

@szkristof92: Igen, mert két nagy sztori találkozott, az eredmény viszont sajnos az lett.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2013.03.29. 12:43:46

@Zalaba_Ferenc: Dehogy szitokszó, személyes kedvenceim :) Ettől még más a jellegzetes életpályájuk.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2013.03.29. 12:47:11

@Zalaba_Ferenc: Hm, mire alapozod, hogy az Alien B-film ek készült? Emlékszem anno a bemutatóra, megkapta a teljes sztárfilm körítést és felhajtást, nem volt abban hiba.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.03.29. 12:52:13

@Chigavera: Arra célzok, ahonnan indult: Dan O'Bannon és Ronald Shusett sztorijára. Igazából csak a Star Wars sikerének köszönhetően kapott akkora felhajtást (és olyan produkciós támogatást), mint amit végül is élvezett. Szerencsére a gyökereit ez nem érintette: jó kis szörnyfilm.

kaamir 2013.03.29. 13:09:44

@zobod: Lehet belőle egyfajta réteg-kultfilm, végül is a Lost meg Däniken körül is elég nagy a kultusz, márpedig a Prometheus leginkább belőlük táplálkozik.
De - ellentétben az Alien-nel - nem lesz számtalanszor idézett, műfajteremtő klasszikus, nem fog úgy beivódni a kultúrába. Ahhoz túl megosztó és túl jellegtelen.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2013.03.29. 13:54:16

@Zalaba_Ferenc: Ó, hát a forrás az bármi lehet, tényleg, nincs jelentősége. A Bűn és bűnhődés forrása pl. egy rendőrségi rövidhír volt az újságban, Fjodor Mihajlovics aztán kicsit kiszínezte :)

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2013.03.29. 14:00:01

@kaamir: Hozzáteszem, egyszerűen nincs belőle mit idézni, egy halom klisé az egész. Az Alien és a Predator, mint ahogy a Terminator vagy akár a Vissza a jövőbe vagy a Robotzsaru (csak hogy valami vicces is legyen a sorban) olyan pluszokat adtak, ami valamilyen módon kilógott a maguk korszakából, a Prometheusban viszont nincs ilyen, tucatból nyolcadik (hehe) több pénzből. Nem ég bele egy korszak popkultúrájába, nincs miért emlékezni rá.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása