aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2012: jelöltek az effektesek Németh Barna
2013. február 06. 10:22:00

Kategória: film 11 komment

A Visual Effects Society tagjai annyira nem ódzkodnak a rossz filmektől mint az Oscar-zsűribe bevont kisebbségük, de annyira azért ők sem hatódnak meg tőlük. Viszont, ha egy film jó... de ebbe ne menjünk bele. Nézzük inkább, hogy mely filmek esélyesek idén a Richard Parker legjobb képi effektusoknak járó díjakra.

UPDATE: Vannak nyertesek.

ves awards.jpg

Legjobb képi effektusok (látványra épülő filmben)
Bosszúállók
Csatahajó
A hobbit: Váratlan utazás
Pi élete
Prometheus

Legjobb képi effektusok (nem látványra épülő filmben)
Argo-akció
Kényszerleszállás
A lehetetlen
Rust and Bone
Zero Dark Thirty

Legjobb animáció (animációs filmben)
Hotel Transylvania
Merida, a bátor
ParaNorman
Az öt legenda
Rontó Ralph

Legjobb animált karakterek (nem animációs filmben)
Bosszúállók (Hulk)
A hobbit (Ork király)
A hobbit (Gollam)
Pi élete (Richard Parker)

Legjobb animált karakter (animációs filmben)
Hotel Transylvania (Drakula)
Kalózok! (?)
Merida, a bátor (Merida)
Rontó Ralph (Vanellope)

Legjobb mesterséges környezet élőszereplős filmben
Bosszúállók (Manhattan belvárosa)
A hobbit (az orkok barlangjai)
Pi élete (a nyílt óceán)
Prometheus (LV-233)

Legjobb mesterséges környezet animációs filmben
Merida, a bátor (az erdő)
Az öt legenda (Északi sark)
ParaNorman (a temető)
ParaNorman (a fő utca)

Legjobb virtuális fényképezés élőszereplős filmben
Bosszúállók (Manhattan belvárosában játszódó jelenet)
A csodálatos Pókember
Az emlékmás (az autós üldözés)
A hobbit: Váratlan utazás

Legjobb modellek
Bosszúállók (Helicarrier)
A lehetetlen (Orchid Hotel)
Men in Black 3. (A rakétakilövő)
A sötét lovag: Felemelkedés (a repülő)

Outstanding FX and Simulation Animation in a Live Action Feature Motion Picture
Csatahajó
A hobbit
Pi élete (Isten vihara)
Pi élete (az óceán)

Outstanding FX and Simulation Animation in an Animated Feature Motion Picture
Merida, a bátor
Az öt legenda
ParaNorman

Legjobb kompozitálás
Bosszúállók
A hobbit
Pi élete
Prometheus

A tévés díjak mindegyikét a Trónok harca kapta, a nem erre épülő sorozatok közül pedig a Gengszterkorzó nyert.

Címkék

dijszezon dijszezon 2012

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr95004323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Németh Barna 2013.01.07. 23:07:58

Mea culpa, ha valamit véletlenül rosszul sikerült magyarítanom. Nem igazán vagyok jártas a témában. (Sőt, valamit le sem fordítottam).

És egy megjegyzés: A TDKR itt most kapott egy balegyenest.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.01.07. 23:13:09

Én ezeknek adnám:

Legjobb képi effektusok (látványra épülő filmben)

Pi élete

Legjobb képi effektusok (nem látványra épülő filmben)

A lehetetlen

Legjobb animáció (animációs filmben)

Rontó Ralph

Legjobb animált karakterek (nem animációs filmben)

Pi élete (Richard Parker)

Legjobb animált karakter (animációs filmben)

Merida, a bátor (Argument)

Legjobb mesterséges környezet élőszereplős filmben

Pi élete (a nyílt óceán)

Legjobb mesterséges környezet animációs filmben

Merida, a bátor (az erdő)

Legjobb virtuális fényképezés élőszereplős filmben

A hobbit: Váratlan utazás

Legjobb modellek

Bosszúállók (Helicarrier)

Outstanding FX and Simulation Animation in a Live Action Feature Motion Picture

Pi élete (az óceán)

Legjobb kompozitálás

Pi élete

(Egy-két kategóriáról én se tudtam, hogy mi a rák. :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.01.08. 14:48:13

(ha látjátok a kommentet, akkor köszönöm szépen, megoldódott)

@Németh Barna: A TDKR-ben sztem nem volt olyan nagy szám a vfx, talán egyedül a stadion volt ilyen. De elnézve a többi versenyzőt, a közelükben sincs.

Az Argo meg sztem megint csak megszokásból van ott, mert az a CGI-repülőgép olyan mű és gagyi volt, hogy azt nehéz elmondani. Ennyivel nehezebb lett volna egy igazi géppel megcsinálni?
(nem mondom, a Flight-ban is azért látványosan CGI volt, de nekik muszáj volt azt használni, és sztem a kényszerleszállás része egészen jó lett)

Gandalf Garaboncias 2013.02.06. 10:27:27

Azért Gollamot sajnálom, megérdemelte volna.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.06. 10:38:14

@Pisti, az aragorn: Láttad a Pi életét? Mert ha igen, akkor nem mondanál ilyet. :) Szerintem egy létező élőlény hiteles reprodukálása mindig nagyobb feladat, mint egy olyan, melyet a fantáziánk szerint alakíthatunk. A Pi életében egyszerűen nem lehet eldöntetni, hol végződik az igazi tigris, és hol kezdődik a CGI.

drazsika 2013.02.06. 12:34:35

Azert a TDKR nem felteltlenül való ebbe a mezőnybe, mert ott a cgi csak a praktikus effektek kiegeszitesere szolgalt, nem is nagyin volt benn cgi moneyshot, kiveve talan az epulet felett atrepuloset

Andrews 2013.02.06. 20:14:06

A TDKR-ben tényleg nem sok CGI vfx elem volt. A Pi élete és a Hobbit versenghet szerintem.

vargatom 2013.02.06. 21:47:16

Közben a Pi élete VFX-ért felelős, nagyon komoly múltú cég, a Rythm & Hues, éppen 20 millió dolláros gyorssegélyt kapott azoktól a stúdióktól, akiknek éppen a projektjein dolgozik, mert elfogyott a készpénzük.

A Pi élete az egyre biztosabb Oscarokon kívül lassan 550 millió dolláros jegyárbevételnél tart. A VFX nélkül ez a film egyszerűen nem jöhetett volna létre.

A szakmabeli levlisták és fórumokon már nyílnak a bicskák. SZVSZ idén fog kiborulni a bili, tarthatatlan hogy zsinórban dőlnek be a blockbusterek nélkülözhetetlen, és lassan már a sztároknál is fontosabb elemét gyártó stúdiók, a szakemberek meg ha munkát akarnak találni, akkor szó szerint körbe kell utazniuk a Földet évente akár többször is, mindig ahhoz a céghez ahol éppen meló van.

vargatom 2013.02.06. 23:55:55

Ja igen, és a stúdiók alapvetően azért dobták össze a pénzt, mert a R&H nem a megszokott Maya/XSI/Houdini és hasonló szoftvereket használja, hanem mindenük saját fejlesztésű - így nem lehet elkérni tőlük a file-okat és odaadni valaki másnak, ha bedőlne a cég, akkor a nulláról kéne kezdeni egy csomó jelenetet.
Az alábbi filmeket tolja amúgy a Rhythm & Hues:

- Hunger Games - Catching fire
- Percy Jackson 2
- R.I.P.D.
- 300 folytatás
- The Seventh Son

Egy 1987-ben alapított, kétszeres Oscar díjas stúdióról van szó, kb. 1400 alkalmazottal, ami a most kapott alamizsna nélkül becsődölt volna. Itt tart a VFX biznisz.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.07. 07:41:15

Amilyen trendek mostanság Hollywoodot jellemzik, egy VFX-sztrájk jobban megbénítaná őket, mint a forgatókönyvíróké. :) Vagyis inkább :(.

vargatom 2013.02.07. 12:40:43

Évek óta téma a sztrájk is meg a szakszervezet is, de sosem bírnak összeszerveződni. Ráadásul ahogy írtam, a munkaerő jelentős része folyamatosan vándorol a kisebb-nagyobb stúdiók között, LA, London, Vancouver, Wellington, satöbbi, szóval még csak arról se nagyon lehet beszélni hogy fix cégek lennének...

Bónusznak ma olvastam valakinek a beszámolóját, hogy kirúgták, benézett a Google-hoz - és jobb melót kapott sokkal magasabb fizetésért, sokkal kevesebb stresszel. Vagy pl. a Valve is tele van filmiparos "menekültekkel".

A Digital Domain tavalyi csődje volt szerintem az utolsó előtti csepp a pohárban, most a R&H megúszta, de a következő ekkora balhé ki fogja csapni a biztosítékot szerintem.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása