Már javában zajlik az év első igazán nagy jelentőségű kritikai díjának szavazóülése (aminek az elejéről lemaradtam, hála a MÁV illetékeseinek és annak a kemény 3 centi hónak, ami betett nekik). Szűz területre érkeztünk tehát, ahol illik elfelejteni, hogy minek kéne nyerni, hiszen úgy sem az fog. A listát folyamatosan frissítjük...
Legjobb film: Zero Dark Thirty
Legjobb rendező: Kathryn Bigelow (Zero Dark Thirty)
Legjobb forgatókönyv: Tony Kushner (Lincoln)
Legjobb női főszereplő: Rachel Weisz (Örvény)
Legjobb férfi főszereplő: Daniel Day-Lewis (Lincoln)
Legjobb női mellékszereplő: Sally Field (Lincoln)
Legjobb férfi mellékszereplő: Matthew McConaughey (Magic Mike és Börni, az eszelős temetős)
Legjobb operatőr: Greig Fraser (Zero Dark Thirty)
Legjobb animációs film: Frankenweeinie - Ebcsont beforr
Legjobb idegen nyelvű film: Szerelem (Amour)
Legjobb első film: How to Survive a Plague
Legjobb dokumentumfilm: The Central Park Five
Tanulságból akadt itt bőven:
- Ne hallgass a hype-ra! Megmondták már sokan, de nem lehet elégszer elismételni. Az aktuálisan jól csengő nevek látványos szerepeit néha elhomályosítja olyasmi, amit csak a kritikusok láttak.
- A New York-i kritikusok bár szeretik Spielberg filmjeit, őt magát valahogy nem akarják elismerni.
- A Zero Dark Thirty és a Lincoln nagy hátszelet kapott ugyan, de a kevésbé liberális Los Angeles-i kritikusok majd árnyalják a képet a hét második felében. Ha nem, unalmas díjszezonunk lesz.
- Matthew McConaughey-t idén tessék komolyan venni. A dupla Independent Spirit Award jelölés után egy dupla díj innen, nem semmi teljesítmény.
- Akinek/Aminek ez most nem tett jót: The Master és A messzi dél vadjai és az alkotóik. Mindkettő tipikus New York-i kritikusálom, szóval ez nekik most duplán fájt.