aeon flux

ready for the action now, danger boy?

trailer: evil dead (2013) Zalaba_Ferenc
2012. október 24. 19:17:30

Kategória: film 59 komment

A kamerás elcsábulás után immáron hivatalosan, HD-ben is abszolválható a jövő tavasszal érkező Evil Dead remake előzetese, amely elképesztően jól használja ezeket az indusztriális zajokat. S nem győzöm hangsúlyozni: az anyag a mostani trendekkel szemben kőkemény, úgyhogy csak óvatosan.

Amit tudni érdemes: a remake mögött az eredeti változat producerei (Robert Tappert és Sam Raimi), valamint maga Ash áll, a forgatókönyvet pedig Raimi és a Juno forgatókönyvéért Oscar-díjat kapott ex-sztriptíztáncos, Diablo Cody írta. Elvileg május 9-re van kitűzve a hazai bemutató.

Címkék

horror trailer remake sam raimi evil dead bruce campbell diablo cody jane levy fede alvarez

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr724868066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Creativ3Form 2012.10.24. 19:27:59

Nem vagyok rajongója az Evil Dead trilógiának (valszeg túl idős fejjel láttam először), de ez akkor is FUCK ME kategória!

DHOPW42 2012.10.24. 19:31:49

Hát nem szar :D A végén az a nyalakodós jelenet elég gyomorgörcsöt okozott ahhoz, hogy kíváncsi legyek erre :D

szkristof92 2012.10.24. 19:32:52

Nem fognak spórolni a gore-al...

Nostro · http://www.flickr.com/photos/terraflex/ 2012.10.24. 19:39:34

Ez a trailer nagyon biztató. Úgy látom nem lesz vicc, meg kikacsintás. Ez mintha a fosatásra menne, ami nagyon helyes.
Nem tudtam eldönteni mikor játszódik, de a hosszú hajú fiú miatt azt mondanám, 20-30 évvel ezelőtt, aztán a fene sem tudja, lehet hipster a srác.
Viszont voltak benne, ilyen direkt olcsó képek (pl.:0:26) és nem olyan ordenáré módon mint a csinált Grindhouse filmekben, hanem sajátos idézetként, ami szintén örömteli.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.24. 19:53:54

@Nostro: Most olyan szemmel is újranéztem, hogy hátha el tudom helyezni egy bizonyos korban, de nem megy. Persze, az lenne a legjobb, ha tényleg a 80-as években játszódna, és akkor ki lehetne hagyni a "nincs térerőm" poént. :)

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2012.10.24. 19:55:40

Jó véres lesz, az biztos, de, hogy annál több is, arról egyelőre nem vagyok meggyőzve.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.24. 19:58:02

Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki anno találkozott "Az erdő szelleme I-II." videokazettával a lengyel piacon, melynek abszolválása aztán elég durva traumákat okozott. :)

Mert hát akkoriban még nem igazán tűnt fel, mennyire humorosak is ezek a filmek. Remélem, ez az ős-slapstick (öles gerendákkal kiosztott pofonok, pl.) az új változatból se hiányzik majd.

Meg aztán: hol van Ash 2013?

mikice 2012.10.24. 20:19:28

... hát, ezt a számból vetted (vágtad) ki: az eredeti filmeknél bizony volt nekünk egy Bruce Campbellünk, akinek csak elég volt annyit mondania: "Groovy!" - és máris minden a helyén volt.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.24. 20:20:51

@mikice: Azért azt ne felejtsd el, hogy a grúvizás csak a második résztől jött: az elsőben még elég komolyra vette a figurát (és a film elején bődületesen szarul is játszik hozzá :).

Vektor. (törölt) 2012.10.24. 20:31:19

Az Evil Dead 2 nem tekinthető az első remake-jének? Ha követik az eredeti trilógia vonalát, akkor 2013-as változat folytatása a remake remake-jének a remake-jének a remake-je lesz. :D

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.10.24. 21:02:47

@Zalaba_Ferenc: Szerintem a mostani "Ash" nő lesz, lásd "az elektromos kenyérvágóval leakarja vágni a saját kezét" részt (01:04). Én nem bánnám, ugyanis Campbell-t nem lehet utánozni, ez talán még egy jobbik eset. Igaz, így félő, hogy egy mezei "last girl" lesz belőle...

sidek 2012.10.24. 21:08:34

A trailer már engem is kezd meggyőzni. Kifejezetten jónak tűnik. Úgy látom ez poén mentes feldolgozás lesz.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.10.24. 21:28:55

:D Evil dead - Army of Darkness remake sem ártana :D "Ash. Housewares." for prezident :D

vénkujon 2012.10.24. 21:35:23

@sirdavegd: klaatu, verata, nikkhhmmm...

bandigyerek 2012.10.24. 21:52:17

fasznak csinálnak ilyeneket...

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.10.24. 21:55:30

Elsőre úgy tűnik, egy az egyben újraforgatták. Ez esetben a sztriptíztáncos mennyiben írta a forgatókönyvet?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.10.24. 22:03:03

Hm...

Ha nem a szart is az emberbol kiijesztos fajta horror akkor johet.

clt 2012.10.24. 22:27:40

@Chigavera: Ja, szinte centire ugyanazokat a jelenetek hozta a bemutató, amik az eredetiben voltak. De ha legalább ugyanazt a hangulatot meg tudja adni, akkor már megéri!

vénkujon 2012.10.24. 22:34:26

@sirdavegd: ezt írja egy okos:
"It is "verata" in Army of Darkness, but its original form, "Klaatu barada nikto", was first used in The Day the Earth Stood Still. I don't know why some people keep referring to it as "barada" in Army of Darkness as well."

:D
illetve:
"For the longest time I thought it was "Verata", not "Barada" but I looked it up and sure enough it was Barada. But then I watched this again, and I swear to god he's saying Verata."

...szóval nagy a baj.:D:D

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.10.24. 22:37:59

@clt: Igen, bár ekkor ugye marad a kérdés, miért ne nézzük az eredetit? Én pl. úgy kétévente megnézem őket :)

Gondoljunk bele, a másik nagy öreg, Romero legalább megpróbálta updatelni magát sztoriban, eszközökben.

Amit  el tudok képzelni, hogy úgy érzik, hogy az egykori megoldások ma nem ütnek akkorát, és korszerűsítik a látványvilágot, hogy a mai generációnak is eladható legyen a régi film. Ugyanez történt ugye a Dologgal (Thing).
Oké, nézzük meg, de azért ez így elég impotens dolog, nem?

Uraim, alkossanak (eredeti) remekműveket :)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.10.24. 22:38:09

@vénkujon: én egy fellelhető feliratból szedtem ki. Valóban nagy a baj - ideje beizzítani a gőzüzemű csonticséplőgépet

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.24. 23:05:38

@purga: Igen, ettől félek én is, meg persze igazad is van: Bruce-ból csak egy van, de az első rész esetében még a benne rejlő potenciált se használták ki rendesen.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.24. 23:07:30

@Chigavera: Szerintem nem figyeltél. :) Lesznek itt ikonikus jelenetek, de az újraforgatás már eme másfél perc alapján se állja meg a helyét - nekem sem élve elégetés, sem nyelv-felvágósdi nem rémlik az eredetiből, és ez csak az action.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.24. 23:11:38

@Chigavera: Az a baj, hogy egy remake sokkal könnyebben eladható, mint nagy szünet után egy folytatás. Raimiék jó ideje próbálják tető alá hozni az Evil Dead 4-et, de nem találtak hozzá tőkést, így inkább átnyergeltek a remake-re, amivel eme franchise esetében szerintem nincs is semmi baj, lévén már az első rész is egy amatőr film feldolgozása, a második rész pedig az első újrája volt (a harmadikban meg ugye volt egy kis összefoglaló, amit szintén újra felvettek).

IvánBélaCsubakka · http://ivanbelacsubakka.blog.hu 2012.10.25. 00:38:49

Szeretem a trilógiát, de nekem úgy tűnik, ez a remake, az a fajta horror lesz, amit nem csípek.

2012.10.25. 07:03:52

Hát nem tudom Diablo Cody ezen mit írt, mert a trailer alapján jól láthatóan egy-az-egyben újraforgatták a régit, plusz beletettek némi modern technikával előállított brutalitást. Engem nem győzött meg, nem látom miért lenne érdekes, hiszen az eredeti kétszer is elkészült, kurva jó volt, az új színészekkel, meg a fejlett CGI-jal meg nem lesz több.

2012.10.25. 07:05:37

@shitgun: jó, látom először olvasni kéne, már tizen leírták, amit én is:)

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.25. 08:20:37

Mennyire beteg. Mióta a technika tökéletesedett,már nem rémisztôek kezdenek lenni ezek a filmek,hanem szimplán embertelenül gusztustalanok. Inkább mélységesen elborzaszt és fôleg szomorúvá tesz,mintsem hogy borzongjak rajta. Nagyon rossz irány ez- megdöbbent hogy ennyi ember igényli ezt,hiszen ha nem lenne benne pénz,nem csinálnák. Én mint régi horror rajongó - filmen és könyvben egyaránt, emiatt a realusztikus és túlzásba vitt szimpla vérengzés miatt fordultam el a mûfajtól...

protézisesh 2012.10.25. 08:23:14

mi viszi rá az embereket, hogy ilyeneket nézzen? Annyi normális film van a világon, de nektek tényleg attól van jó érzésetek a moziból kijövet, hogy láttatok 5000 liter vért, meg 600 méter belet kifolyni?

komolyan, nem kötekedni akarok, de mondja már el valaki, mi a jó ebben a műfajban?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.25. 08:38:40

@protézisesh: Egészséges. A rémüldözés adrenalint termel, növeli a vérnyomást, tágítja az ereket, frissíti a véráramot, csökkenti a meszesedés esélyeit, stb. :)

Meg félni jó. A filmek jókora hányada olyan dolgokról mesél, melyeket a valóságban nem tapasztalhatunk meg - legyen az barangolás Középföldén, édeshármas Denise Richardsszal vagy zombiapokalipszis sült krumplival -, s mivel az ember alapvetően kíváncsi természet - az evolúciót is ennek köszönheti -, ezért érdeklik az olyan dolgok, amiért nem tud a szomszédba menni. És hogy kit mi érdekel, milyen élményre vágyik, az teljesen egyénfüggő.

Az öncélú, értelmetlen erőszakot amúgy én sem protezsálom, de ha ezt a szórakoztatás érdekében és jól művelik, akkor I'm in.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.25. 08:55:51

@kovi1970: Az még hagyján, de valószínűleg félelmetes és remélhetőleg némileg humoros is lesz. :)

windex 2012.10.25. 08:56:06

@Zalaba_Ferenc: ebben mi volt a rémüldözés? valójában persze a dramaturgia teszi, hogy rémüldözhetsz :-) példa rá ez a trailer is: egymásra halmozott vérengzős snittek a feszültség felépítése nélkül - hát nem is üt, gagyi. ha az inger csak vizuális, nagyon egyszerűnek kell lenni, hogy beszopja az ember. bizonyítja ezt az is, hogy ha levesszük a hangot, elveszti a gagyi hatását is. de vagy ellenpélda hitchcock psycho-jának mamamúmia megfordulós jelenete - ott az egész film során épült a feszültség, ami akkor sült ki, oldódott. ajjaj, akkoriban a felnőttek úgy mentek haza a moziból, hogy fostak az utcán a sötét sarkoktól :-)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.25. 09:00:31

@windex: Ember, ez egy trailer. Méghozzá teaser, az meg nem fogja neked egy percben felépíteni a Psychót.

windex 2012.10.25. 09:50:46

@Zalaba_Ferenc: világos. arra céloztam, hogy egy ilyen kilúgozott cuccra (teaser) hogy lehet azt mondani, fosató :-)

doktor.dikhed 2012.10.25. 10:00:13

Értelmetlen hülyeség ezt újraforgatni. Írhatott volna egy saját forgatókönyvet.

Az eredeti beteges fekete humora teljesen hiányzik belőle. Több mai horror visszaköszön. Véres meg minden, de a trailer alapján az eredetiben jóval több ötlet volt és ha az Evil Dead nevet használja nem kerülheti el az összehasonlítást, amiből elég nehéz jól kijönni.

Bérgyilkos Bohóc 2012.10.25. 10:09:08

@purga: 1:09-nél meg van láncfűrészes jelenet is, és ott határozottan egy férfi van :)

is 2012.10.25. 11:10:29

@Zalaba_Ferenc: "Meg félni jó."

Nem jó.

protézisesh 2012.10.25. 11:25:08

@Zalaba_Ferenc: Kösz a választ.

"adrenalint termel, növeli a vérnyomást, tágítja az ereket, frissíti a véráramot, csökkenti a meszesedés esélyeit, stb. :)"

Őőőő... szex? Őőőő... sport? Hm? :)

"Meg félni jó." Nem, nem jó.

"A filmek jókora hányada olyan dolgokról mesél, melyeket a valóságban nem tapasztalhatunk meg (...) s mivel az ember alapvetően kíváncsi természet (...) ezért érdeklik az olyan dolgok, amiért nem tud a szomszédba menni. "

Ez eddig teljesen oké. Amíg a "más élmény" valami olyan, amiről az ember álmodni szeretne. Legyen az a legjobb csaj, a legpengébb kocsi, a legmacsóbb faszi, a leggyorsabb versenyló, a legszebb lelkű szomszéd. De az ilyen öncélú fasságok (fűrész és tsai), meg az ilyen "úgyistudomhogyavégéremindenkitlemészárolegymocsárihulla" vajon mit adnak az emberiségnek?

A többiek véleményére is kíváncsi vagyok ám, tessék bátran beleszólni. Ti miért pudvás mocsárban álló félhomályos házban egy vízihulla által kiontott beleket akartok nézni, miért nem a pl. Taken2-t (ahol a végén mégis csak a jó győz)?

DHOPW42 2012.10.25. 11:58:12

@protézisesh: Függetlenül attól, hogy egy film horror, vagy akciófilm, vagy "dráma", vagy vígjáték, egy film akkor lesz jó, ha az jól össze van rakva. A Taken2-t azért nem nézi meg a többség, mert a többség szerint kurva szarul van összerakva, míg a horrorfilmeket (nyilván a jobbakat) azért szeretik, ha szeretik, mert dramaturgiailag, rendezésileg, akármi szempontjából elég korrektül meg van csinálva. Szerintem a film, mint művészeti ág még mindig a műfajai felett áll, úgy értem hiába tartja valaki jobb műfajnak az akciófilmet a horrornál, ha egyszer egy akciófilm szar mint FILM, akkor nem lesz jobb semelyik horrornál sem, ami viszont jó, mint FILM.

És van, akik szeretnek félni, még ha te nem is :D

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.10.25. 12:30:34

@protézisesh: Kedves protézisesh,

ez az én magánvéleményem:

fogjuk fel úgy, hogy a horror afféle terápia, hozzácsiszolja az értelmet a halál, szenvedés, kegyetlenség, pusztulás stb. fogalmaihoz. Nem azért mert ez jó, hanem azért, mert nem megkerülhetőek. Kicsit olyan, mint a védőoltás: gyengített vírust kapsz, hogy megbírkózhass az élessel, legyen benned ellenanyag. Furcsa módon nem megbetegít, hanem segít egészségesnek maradni. Ilyen a jó horror: szenvedés-mandala. Erre használták a görögök is a legendákat és drámákat, és hidd el, azokhoz képest a mai horrorok egyszerű Muppet show-k.
A jó horror mindig több, mint hentelés.

A rossz horror meg öncélú, ostoba, mert igen, van gagyi szenvedés is, értelmetlen halálábrázolás. Azt le kell pontozni, és azt mondani a haveroknak, figyu, ne nézd meg, nem érdemes.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.10.25. 12:46:04

@Bérgyilkos Bohóc: igen, de ha követik a dramaturgiát, akkor "Ash"-nek kell lennie annak, aki levágja az egyik kezét. Persze boldog lennék, ha lenne itt valamiféle csavar, elvégre hiába remake, nem kell ugyanazt lemásolni, kiszínezve. Na majd meglátjuk.

Egyébként az ilyen "mi értelme van a horrornak" kérdések miatt örülök, hogy nem mi kerültünk ki az indexre:)

bknn 2012.10.25. 12:54:06

Ami régen ütött az ma már csak kliséhalmaz. 2003-ban még lett volna létjogosultsága egy iyen remake-nek, ma már egy kábeltévés sorozat is nagyobb feszkót okoz ennél. Eredeti ötletekre épülő horror már nemigen készül, sajnos.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.25. 13:44:19

@purga: szerintem nem azt vetette fel hogy mi értelme van. Nem is akarok más helyett véleményt alkotni, de szerintem is van egy szint, ahol megkérdőjeleződik, és sokakat tényleg kíváncsivá tesz - hogy ebben akár filmművészetileg, akár másmilyen módon, milyen élvezetet lehet találni? Egy ilyen diskurzusban szerintem semmi ciki nincsen.

meg.mondo.ember (törölt) 2012.10.25. 13:53:54

@protézisesh:
Miért jó menő, piros verdákat kipakolni avatarnak,
vagy "penge" óótokra élvezkedni mácccsósan?

A kérdés költői.=)

protézisesh 2012.10.25. 14:35:28

@meg.mondo.ember: írtam, hogy nem kötekedésnek szánom, hanem érdekel, hogy miért sanyargatja valaki a lelkét ilyen filmek kukkolásával.

A pirosautó azért menő, mert sok évig volt egy ilyenem, rengeteg KELLEMES élmény köt hozzá, volt benne sok adrenalin-tolulás (de egy se félelmemben), ezért jó rápillantani.

A gusztustalan rettegősfilm viszont olyan, mintha valakinek a kedvenc étele a kalmopyrin lenne, mert az olyan kib*tt keserű. Ezért próbálom megérteni, mi vonz benne másokat.

@purga: gazdag gondolatvilágra vall, ha válasz helyett te, a tematikusan horror-rajongó se tudsz egy értelmes mondatot beböffenni, hogy NEKED mi tetszik ezekben. :-/

@Legelő Őse: kösz, pontosan így gondoltam, ezért tettem fel a kérdést. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.25. 16:03:40

(Zárójelben jegyzem meg, hogy az InterCom a saját facebook-oldalán már elcsöpögtetett némi infót az Evil Deaddel kapcsolatban, ami azt jelenti, hogy a film náluk van.)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.10.25. 21:13:15

@Legelő Őse: @protézisesh: nem arról van szó, hogy ciki, csak egyszerűen fárasztó. Ezt a kérdést én is megkapom havonta. Ez egyszerűen ízlés kérdése. Szerintem nem kell túldramatizálni.

Ez olyan, hogy magyarázza már meg az ember, hogy miért az Adidas a kedvenc márkája, vagy miért a spagetti a kedvenc étele. Ennyi.

protézisesh 2012.10.26. 09:20:04

@purga: bocs, én először kérdeztem és nem csak ebben a hónapban.

A spagetti, meg az Adidas azért sánta példa, mert a spagettit enni jó érzés, az Adidas cipő kényelmes, vagyis mindkettő endorfint (bódogsághormont) termel, vagyis biológiailag is jó neked. Belezőshorrort nézve viszont para van, ami olyan, mint a mazochizmus, amikor magadnak okozol fájdalmat. Egyfajta szellemi önkínzás, öncsonkítás, bőrrefüggesztés. Ezt nem értem, ezért rugózok rajta. Kár, hogy egy rajongó (TE) sem tudja/akarja elmagyarázni, mi is jó benne. :(

Lakat Barnabás · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2012.10.26. 11:49:15

Ez bennem is felmerült az előzetes nézése közben:
bloody-disgusting.com/news/3200197/is-evil-dead-actually-a-sequel/

A Necronomiconba írt "Ne olvasd el, ne hallgasd meg, ne mondd ki!" szöveg is utalhat erre. Mondjuk ez pont az a film, aminél igazából mindegy is, hogy remake, vagy folytatás, mert gyakorlatilag egyre megy, mint ahogy az már fent ki lett tárgyalva.

Lakat Barnabás · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2012.10.26. 12:06:03

@protézisesh: Én nem tudom, mi a jó pl. az x-faktorban, mégis csomóan nézik. Beállítottság kérdése az egész. Mivel én és még itt sokan olyan beállítottságú emberek vagyunk, akiknek tetszenek az Evil Dead filmek, ezért nyilván nem "szellemi önkínzásként" éljük meg őket, hanem másfél órányi kikapcsolódásként. És nem a belezésen, a trancsírozáson, a mindenféle rémségeken van a hangsúly, hanem azon, hogy mindez hogyan van előadva, milyen kontextusba van helyezve. Például: Szeretem az első Fűrész filmet, a negyedik résztől kezdve viszont rühellem a sorozatot, mert az tényleg már csak öncélú trancsírozás, szerintem rendkívül szarul tálalva. Az Evil Dead, vagy mondjuk a Hullajó is rohadt véres, brutális filmek, viszont emellett JÓ filmek is, és nem a sok vérengzés és ijesztgetés miatt, hanem azokkal együtt. Ugyanez igaz a horrorirodalomra is. Van nagyon jó horrorkönyv, amit élvezet olvasni, és van amit szenvedés, csakúgy mint bármely más műfajban.

Amúgy meg:
De gustibus non est disputandum.

-creeper- 2012.10.26. 13:25:35

@protézisesh: Kíváncsiság, a határok kitologatása, játék azzal, hogy olyan történésekre nyílik lehetőség reagálni, melyek a való életben nagy eséllyel nem esnek meg velünk.

A "jó" definiciója egyáltalán nem csak arra terjed ki, melynek átélése boldogsághormont termel, illetve biológiailag előnyös. Amikor megtapasztalsz valami kellemetlen, esetleg kínzó élményt, melynek tanulságát beépíted az életedbe, az simán sorolható a "jó" fogalomkörébe. De az is "jó", amikor hosszas és kitartó erőfeszítés árán érsz el sikert.
Ez is valami ilyesmi - a néző lerántja magát a pokolba másfél óráig, hogy aztán nagyon jólessen onnan visszatérni.

- Jean, szerezzen örömet a macskának!
Jean elkezdi a farkánál fogva pörgetni a macskát.
- Na de Jean, úgy hallom, a macska ennek nem igazán örül!
- Ó, uram, tudja, hogy fög örülni, ha elengedem?

protézisesh 2012.10.26. 14:01:46

@Brandon: az x-faktort gondolom a "szegény ember legkisebb fia" -effekt hajtja, minden néző azt hiszi, a senkiből is lehet valaki. Mégse lett egy megasztárból se Dave Gahan, vagy Billy Gibbons...

A Hullajó nekem is tetszett, de az paródia, nem? Ott már röhejes a belezés, míg az ilyen fűrész/fekete víz/fehérzaj-féle rettenetek csak nyomasztanak.

@-creeper-: Értem a logikádat, de inkább nem boncolgatom tovább, mert Brandonnal is egyet értve az már degustibus lenne. :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása