aeon flux

ready for the action now, danger boy?

koporsószeget a blu-raynek? Zalaba_Ferenc
2011. június 14. 17:08:12

Kategória: 63 komment

Egy percig sem vitatkozom azon, hogy Magyarországon picsadrága a Blu-ray. 6-7.000 Ft-ot ki kell perkálni egy olyan kiadványért, melyet bármely külföldi online boltból be lehet szerezni 30-40, akár 50%-kal is olcsóbban (csupán magyar vonatkozás nélkül). Ez a helyzet, és ez bizony patt. Habár egy mostani bejelentés kapcsán lehet, hogy nagyon gyorsan borulni fog minden, és utána nem marad más, csak néhány értetlenül pislogó HD-fanatik, aki a sebeit nyalogatja.

Egy percig sem vitatkozom azon, hogy Magyarországon picsadrága a Blu-ray. 6-7.000 Ft-ot ki kell perkálni egy olyan kiadványért, melyet bármely külföldi online boltból be lehet szerezni 30-40, akár 50%-kal is olcsóbban (csupán magyar vonatkozás nélkül). Ez a helyzet, és ez bizony patt. Habár egy mostani bejelentés kapcsán lehet, hogy nagyon gyorsan borulni fog minden, és utána nem marad más, csak néhány értetlenül pislogó HD-fanatik, aki a sebeit nyalogatja.

De előbb lamentálnék a kialakult helyzetről, ahogy én látom. Ahhoz, hogy itthon is olcsóbban férhessünk kedvenceinkhez BD-n, jóval többet kellene belőlük eladni, mivel jelenleg ugyanazon költségeken (jogdíj, szinkron, felirat, marketing, stb.) jóval kevesebb kiadvány osztozkodik, mint más országokban. Ahhoz viszont, hogy több kiadvány fogyjon, manapság már vért kell izzadni. Magyarán nem biztos, hogy megérné sem pénzt, sem energiát belefektetni. Egy, a DVD-hez képest (a tömegek számára) látványos előrelépést nem hozó médiummal nehéz új piacrészt nyerni, főleg ha versenyezni kell a szélesre tárult internet kincseivel, sok-sok magyar nyelvű tévéadóval és persze magával a DVD-vel és annak nemzetközi szinten rettenetesen alacsony árával.

De miért is lett ilyen olcsó a DVD nálunk? Miért lehet még a legnagyobb címekből is nevetségesen keveset eladni, amennyiben az árcédula 2.990 Ft-ot ír? Sok-sok évvel ezelőtt, mikor az akciós ár nem ment 3.990 Ft alá, befutott az első DVD-mellékletes magazin, amiért ellenállhatatlan árat: 2.490 Ft-ot kértek. Hogy mit kaptál a magazin mellé (az Art of War című közepesen szar Wesley Snipes-filmet), az tulajdonképpen másodlagos volt: mindenki bezsákolta, és örült neki, hogy milyen jó boltot csinált. És a magazin kiadója is jó boltot csinált, minek hatására egyik napról a másikra megszaporodtak a mellékletes magazinok, melyek nem csak árban licitáltak egymás alá (aztán minőségben és tartalomban is, hisz a végén már csak nevükben voltak magazinok azok a kartonlapok, melyekhez DVD-t csomagoltak), hanem mértéktelenül magas példányszámmal jelentkeztek, melynek hatására iszonyatos mennyiségű remittenda gyűlt össze, mit aztán szépen kiszórtak mindenhová 990 Ft-ért. A vevők meg örültek, és onnantól kezdve csak azt lesték, hogy mit tudnak megvenni ezen az áron. A minőség, a tartalom másodlagos volt. Ahhoz, hogy a minőségi filmekre szakosodott kiadók ilyen igények mellett életben maradhassanak, kénytelenek voltak együtt úszni az árral: lejjebb adni a minőségből, rámenni az olcsóra, és ahogy mondani szokták, a többi már történelem.

Visszakanyarodva a Blu-rayhez. Nehéz a sorsa itthon a kiadványnak (külföldön jobb a helyzet, de egyes elemzések szerint ott sem váltott be minden hozzáfűzött titkos reményt), de ahelyett, hogy ésszerű döntések nyomán az esetleges vevőket tájékoztassák a formátum előnyeiről (vevőkör pedig létezik, hisz nincs is menőbb a lapostévénél, főleg ha 3D-s) és az árszínvonal lassú, de konzekvens lefelé módosításával nyerjenek új rajongókat (van olyan kiadó, aki ezt teszi), beüt a krach: megjelent az első BD-mellékletes magazin, méghozzá 2.490 Ft-os áron.

Vajh a történelem megismétli-e önmagát? Talán igen, talán nem. A magazin ezúttal is részben alibinek tűnik (a szakértői hozzáállás már a formátum nevének hibás leírásánál megkérdőjelezhető), az 54 oldal pedig még tartalomból sem kínálhat fenséges mennyiséget: szóval a lényeg ezúttal is a lemez, melynek specifikációi első pillantásra ugyan nem tűnnek rosszak (a tartalmát nem ismerem: jó film?), de az némi viszolygásra ad okot, hogy egyik főszereplő nevét sem sikerült helyesen feltüntetni a borítón. Na, de ha a korong ennek ellenére minden tekintetben megállja a helyét, sőt rá is tud licitálni néhány 6-7.000 Ft-os versenytársára, akkor is felvetődik a kérdés: újfent rohannak-e majd az emberek zsákolni?

Ahhoz, hogy ez a magazin és ez a BD ilyen áron megjelenhessen, valószínűleg elég tetemes példányszámot kellett legyártatni belőle (minimum 5.000 db-ot, de esélyesebb, hogy 10.000-et), és ezt a mennyiséget még ilyen áron sem biztos, hogy el lehet majd adni. Hisz mint említettem, megváltoztak a körülmények. Lehet, hogy mostantól ez az összeg és ez a magazin lesz az egyik fő hivatkozási alap abban a vitában, hogy "miért ilyen drágák a BD-k nálunk", és megint jön a viharos siker, aztán a szimpla vihar, majd a sebnyalogatás, de az is lehet, hogy ez a vállalkozás pillanatok alatt kifullad, és visszaáll az alaphelyzet, ami korántsem rózsás, de még létező. Ti hogy látjátok?

kövess minket facebookon!

Címkék

velemeny blu ray magyarvalosag

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr404539844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_9654 2011.06.14. 17:24:13

szerintem semmiképpen nem érintheti hátrányosan a piacot. a 6-7000 ft-os ár pofátlanul magas, ráadásul láttam már jó néhány bd-t ilyen áron, ami semmilyen HD színvonalat nem ütött meg. igen, a 2500 ft tényleg kicsit alacsony, de legalább majd valamit elindít itthon is. sajnos azt veszem észre, hogy hiába csökkentik az áraikat egyes forgalmazók, ha például egy megyeszékhelyen a legnagyobb műszaki áruházban (na ki ismeri?) erre szarnak magasról, és simán kiteszik 6990 ft-ért a bd-ket. nekem nem para, mert mondhatom, hogy tudatos vásárló vagyok, de aki az új tévéjéhez szeretne filmet venni csak azzal szembesül, hogy kurva drága egy új megjelenés, de még az akciós filmet is 5000 ft körüli áron mozognak. és nem mindenki geek, el kell fogadni, hogy vannak, akik csak normális körülmények között meg akarnak nézni egy filmet otthon. nekik lehet, hogy ez egy jó kezdeményezés.

gyusi 2011.06.14. 17:31:12

a blue-ray nagyon drága. elhiszem, hogy odakint jobban veszik, mikor a németekenél, angoloknál 2-300 ezer között mozog a minimálbér, itthon meg 65 ezer körül van a nettó kereset. innestől kezdve nincs is miről beszélni. ha azaz ára, hogy egy gyenge filmet (mint ez is) 2500-ért szerezzünk be, elérve vele azt, hogy a blue-ray lemezek alulértékelődjenek, akkor legyen. azt viszont hozzá kell tennem, hogy aki minimálbért keres, így sem fogja megvenni, bár nem hiszem, hogy a "magazin" nekik szólna.

Süti 2011.06.14. 17:35:48

először a telefonom olvastam a bejegyzést, és amikor a képhez értem, felugrottam örömömben, mert nagyon régóta vadászom ezt a filmet, szerte európában. még angliában sem jelent meg, pedig akkor már rég megvettem volna. én üdvözlöm a megjelenést, jöhetnek ezen az áron a jó filmek.

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 17:40:39

Ha minden igaz, a következő szám melléklete a 36 lesz.

Dilibogyo 2011.06.14. 17:48:47

Egyetértek azzal, hogy néhány év alatt le fog épülni ez a piac is. De igazából már a szupermarketekben elkezdődött a tendencia (a legolcsóbb BD 990 Ft volt, amit láttam), úgyhogy ez itt talán nem sokat változtat a helyzeten. De amúgy én is dvd-magazinnal lettem beavatott (Get Carter), akkor még diákként (jó sok letöltéssel), és nem fejlődtem rossz irányba. :) Amúgy meg ... az utóbbi években is a hc-gyűjtők elkezdtek külföldről rendelgetni, legrosszabb esetben felerősödik ez a mozgalom. Legalább a fiam nem lesz tévé-őrült, amíg meg nem tanul angolul olvasni. :)

he 2011.06.14. 17:57:04

OLCSÓBBAN KELLENE ADNI A BD-ET, ÉS NEM VOLNA GOND (PERSZE A MINŐSÉG AZ MARADJON)! A HIRTELEN GAZDAGSÁG HELYETT, GONDOLKODNI KELLENE! TECHNIKAILAG SZINTE SEMMIBEN NEM KÜLÖNBÖZIK A DVD-TŐL A BD, EBBŐL KIFOLYÓLAG KELLENE UGYANOLYAN ÁRBAN ÁRULNI A BD-ET, MINT A DVD-KET! ÉS NEM VOLNA GOND! LÁSD A LEJÁTSZÓKAT IS MÁR MAJDNEM EGYFORMA ÁRBAN ÁRULJÁK... ELEVE NEM IS KELLETT VOLNA EZ AZ ŐRÜLETES ÁRKÜLÖNBSÉG SEM A HARDVER, SEM A SOFTWARE OLDALON! DRÁGÁBBAN=KEVESEBBET VAGY OLCSÓBBAN=TÖBBET!? SAJNOS AMI ÚJ, AZ ÁLTALÁBAN DRÁGÁBB IS! AMÚGY SZERINTEM EZ A MELLÉKLETES ÚJSÁG NAGY KÁRT NEM FOG OKOZNI, SŐT MÉG ÁRCSÖKKENÉSHEZ IS VEZET MAJD! OLCSÓ BD-EK MÁR ÍGY IS VANNAK. EZZEL NINCS IS BAJ, CSAK A MINŐSÉG MARADJON A BD-EKHEZ MÉLTÓ (AMIRE MOST IS VAN PÉLDA ÉS ELLENPÉLDA IS, MÉG ILYEN MOSTANI MAGAS ÉS NÉHA ALACSONY ÁRON IS)!

ex.spy 2011.06.14. 17:59:36

a Largo Winch egy Best Hollywood kiadvány, ők meg mindig is szerettek alányesni a piacnak (15 forintos DVD-akció 4 évvel ezelőtt). Sanszos, hogy volt egy legyártott mennyiség, amit a cash-flow érdekében sürgősen értékesíteni kellett, és ezzel az akcióval gondolták ezt meglépni. A nagy mennyiség pedig a gyártási költségek csökkentése érdekében lettek megrendelve, úgyhogy itt megint összegabalyodik minden... a lényeg, hogy a nagy stúdiók továbbra sem fognak engedni az árból, csak a kisebbek, akikből jelenleg elég kevés van, kevesebb, mint a DVD fénykorában. Az húzhatná a piacot, hogy szaporodnak a HD lapostévék, de a képminőség ilyen szintű ugrását kevesen észlelik, és hiába nő az ilyen tv-k penetrációja (30% közelében jár) ha a BD lejátszóké nem emelkedik. Csak a tv-csatornák tudnák kihasználni, de ők sem lépnek sajnos. Elképzelni sem merem, mekkora húzóerőt jelentene, ha a két nagy ker.tévé végre meglépné a 16:9-es képarányra váltás (welcome to the XXI. century) és esetleg egyes műsorok HD-ban való sugárzását...

Corax 2011.06.14. 18:14:16

"a szakértői hozzáállás már a formátum nevének hibás leírásánál megkérdőjelezhető" ez a Blu-ray-re vonatkozik, mert ezt így írják. nem Blue-ray!

Corax 2011.06.14. 18:14:44

, helyett ?

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 18:15:27

7: Mivel a Best Hollywood egy-két vallási témájú megjelenést leszámítva kvázi tetszhalott állapotban van, ezért nem tartom valószínűnek, hogy csak úgy legyártott volna egy mellékletes magazinra való BD-t. Inkább megállapodtak a jogokról ezzel a DVD Multimédia Kft-vel, mint anno a Fantasy Filmmel is.

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 18:16:30

8-9: Ezt most ismételd meg, kérlek, mert nem igazán értem.

anthony711 2011.06.14. 18:17:05

Én azt nem értem, hogy most miért panaszkodtok??? Egyszer azt kéritek, legyen olcsó a blu, egyszer meg azt, hogy drága. Most akkor mi van? Elhiszem, hogy ez értéktelenedést von majd maga után, de na és? A DVD értéktelenedése után is jöttek zseniálisan igényes kiadványok, sőt, jönnek még ma is. Nem értem, hogy miért szól a panasz.

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 18:18:55

12: Ja, jönnek. Mondjuk 2-3 havonta egy.

anthony711 2011.06.14. 18:23:15

13: Ez igaz, de akkor is, ha figyelembe vesszük, a mostani blu-k sem annyira jó minőségűek. Lehagyják róla a slipcase-eket, a trilógiák bontva jelennek meg. Nem ez fogja eltemetni a blu-t Magyarországon.

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 18:25:26

14: Igen, a slipcase-t én is sokszor hiányolom, ugyanakkor steelbookot manapság itthon jószerivel csak BD kap.

anthony711 2011.06.14. 18:32:01

15: Ebben is igazad van. Én már egy éve vagyok blu-ray lejátszó tulajdonos, és csak most sikerült végre kimondanom, hogy igen, teljes mértékben átálltam a blu-ra (és mondom ezt úgy, hogy sok filmet vásárolok, havonta kb. 2-t, katalóguscímeket és új megjelenéseket egyaránt), és ezt nem azért tehetem meg, mert felvet a pénz, sőt. Bár tudom, hogy ezzel én is csak rontom a hazai piacot, de azért tudok ennyi filmet vásárolni, mert külföldön veszem meg mindet, ahol az itthonihoz egy picit sem hasonlítható minőséget kapok, nagyon sokszor DVD-áron, vagy maximum egy ezressel drágábban. Éppen ezért, ha ennyiért is meg tudom venni a filmet, nem fogom az itthoni horribilis összeget kifizetni a nem is annyira jó minőségért. Tudom, hogy ez fogja tönkretenni a piacot, valamint a torrentoldalak, de gyűjtőként nem tehetek mást, ha nincs pénzem az itthonira.

stepboy 2011.06.14. 18:37:49

Én igazából azt nem értem, amit már a DVD-korban sem értettem. Ha egyszer technikailag az megoldható, h egy lemezre sok-sok országnak elegendő feliratot rá tudnak égetni, akkor miért nem gyártanak egy olyan kiadványt (eredeti hang, felirat sok nyelven) - így aztán nem kéne körülményes lokalizációval foglalkozni olyan helyeken, ahol az úgy sem térül meg. Cserébe lenne olyan réteg, akinek ez is elég lenne abban a sok-sok országban, ahol ugyanazt a kiadványt adnák el. A nagy piacra meg úgyis megéri lokalizálni, legfeljebb az extra kiadásokat. Gondolom, h elsősorban jogi akadályok és a helyi érdekcsoportok tesznek keresztbe ennek az "üzleti modellnek", de könyörgöm a DVD óta ezt a problémát már ideje lenne megtanulni kezelni...

Ismeretlen_87470 2011.06.14. 18:50:46

Ez a módszer addig működik, amíg ritkaságszámba megy. Mert 2490-ért sokan úgy voltak vele, hogy mindegy milyen a film, mégiscsak DVD és "ennyit megér". Amikor elszaporodtak ezek a "kiadványok" már lehetett válogatni, az alacsony ár önmagában kevés volt. Ugyanez érvényes a BD-re is. Nálam a lélektani határ 4-5000 forint. 6-7 ezret sokallok egy olyan filmért, amit nem akarok mindenáron a gyűjteményemben tudni. Nem érdekel, hogy van hozzá DVD, meg duplalemez, meg extrák. Ezek nekem - néhány kivételtől eltekintve - nagyon keveset érnek. Régebben sokat nyomott nálam latba a szép csomagolás, de manapság erre vagy nem fordítanak figyelmet, vagy a tervezők valamilyen fura szagú gombát esznek (lásd: Alien-tojás, Blade Runner aktatáska). Marad a HD kép és hang, ami véleményem szerint 2011-ben nem prémium kategória, hanem alap. Szerintem az emberek hajlandóak áldozni arra, hogy otthon nézzenek filmeket, de ki kell találni azt a terméket/szolgáltatást, ami eladható az itthoni átlag jövedelmek mellett.

Ismeretlen_87470 2011.06.14. 18:54:28

A másik problémám, hogy valamiért itthon nem azok a filmek jelennek meg BD-n, amik engem inkább érdekelnek.

SpockCooper · http://twitter 2011.06.14. 18:55:59

Nos, én is elindultam valamelyik nap, hogy megveszem a Kaptárt, de 7000Ft sok. Brit amazonon 10GBP. Én szépen kivárom, amíg lemegy a filmek ára, mert mindennek lemegy. A Ponyvaregényt mondjuk megvettem, nem érdekelt az ára, de annak meg nem tetszett a képminősége. Én azt tapasztalom, hogy a legszélesebb réteg nem is vásárol boltban filmeket, hanem letölti őket. Nem lehetne két ország piacát megcélozni egyszerre? Szlovák és magyar feliratokat és szinkront tetetni a filmekre? Úgy talán megtérülne egy-egy film kiadása.

Gyulus 2011.06.14. 18:57:48

11: Én értem, és meg is válaszolom, ha nem bánod. Corax mondandója helyesen: "Ez a Blu-ray-re vonatkozik? Mert ezt így írják. Nem Blue-ray!" A válasz pedig: Igazad van, és gondolom, a szerző is tisztában van vele, hogy a formátum nem Blue-ray, hanem Blu-ray, ellenben a magazin szerkesztői szemmel láthatóan bizonytalanok, hiszen az újság címében nem Blu-ray-t írnak, hanem Blu-Ray-t.

Gyulus 2011.06.14. 19:13:14

"...de az némi viszolygásra ad okot, hogy egyik főszereplő nevét sem sikerült helyesen feltüntetni a borítón" Tomer Sisley és Kristin Scott Thomas neve egyébként a DVD kiadáson is pont úgy szerepel, mint az itteni BD-n, sőt, az Xpress-adatlapon is.

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 19:13:16

16: Nálam fele-fel arányban történik a beszerzés. Törekszem arra, hogy ami lehet, magyar vonatkozással legyen meg - gondolnom kell a gyerekemre is :) -, viszont nagyon kevés az olyan hazai kiadvány, amiért ne fogcsikorgatva perkálnám le a vételi díjat. Érdekes amúgy, hogy anno nem fájt ennyire a 10.000 Ft a Fight Clubért vagy később a bővített LotR kiadványokért.

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 19:17:42

17: A globalizált filmterjesztés sok mindenre megoldást nyújtana, ugyanakkor mégis kellenek a helyi érdekeltségek, amelyek jobban fel tudják mérni a közvetlen igényeket. Másrészt meg a gyártónak is gazdaságosabb, ha sok esetben csak a terméke jogait értékesíti és nem maga végzi a bemutatóhoz/megjelenéshez kapcsolódó minden teendőt. Idővel azonban szerintem mégis globalizálódni fog a filmek terjesztése: eltűnnek a mozik és velük együtt a közösségi, kimozdulós élmény, mindenki otthon néz majd filmeket. Egyedül vagy baráti társaságban.

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2011.06.14. 19:20:35

Hát, én meg már azt hittem az első pillanatban, hogy az Expendables lesz a melléklet. Le is állt a szívem rövid időre.

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 19:25:05

21: Ó, így már világos. Természetesen a Blu-ray (helyes) vs. Blu-Ray (helytelen) anomáliára gondoltam.

anthony711 2011.06.14. 19:27:17

Igen, az tényleg érdekes, hogy a bővített Lotr trilógiára nekem sem fájt kiadni a sok pénzt: de ennek ugye az volt az oka, hogy a kiadvány ugyanolyan értékű volt, mint a külföldiek. Semmiben nem különböztek. A blu-nál csak egy-két kiadványról mondhatjuk el ugyanezt (pl. Alien tojás), de akkor pedig horribilis összeget kérnek el érte (ezért jött nekem az is külföldről). A Vissza a jövőbe viszont egyenesen nevetséges. 20000 forint egy teljesen csillámmentes dobozért, ami ráadásul csúnya. Angliából ezt vettem meg 15000-ért: http://www.amazon.co.uk/Future-Trilogy-Limited-Collectors-Blu-ray/dp/B003U5UQCE/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1308072413&sr=8-4

Dean 2011.06.14. 19:28:56

20:Az a gond a film ár csökkenésének a megvárásával,vagyis legalábbis én azt tapasztalom,hogy bizonyos filmeknél,bizonyos eltelt idő után már nem beszerezhetőek a filmek. Én jártam úgy,hogy vártam vártam egy filmmel majd megjelent, hogy joglejárt, és sehol sem kaptam meg.

brown 2011.06.14. 19:49:34

Én meg azon kérdésedet válaszolom meg, miszerint jó film-e a Largo Winch? Nos, nekem nem tetszett. És igen, a Largo Winch eredetileg tv-sorozat volt, mely nálunk anno az RTL Klubon futott, pár évvel késöbb csináltak ezen ötletből egy moziváltozatot is(lásd a cikkben), teljesen más szereplőkkel.

SpockCooper 2011.06.14. 19:53:47

Dean Igen, ez egy valós probléma. A Kaptárból is csak kettő volt, amikor kerestem. De külföldről sokkal tovább meg lehet rendelni, végső esetben.

mutant · http://universal.blog.hu 2011.06.14. 20:04:00

64 oldalas lesz, illetve a helyesírásról annyit, hogy a cikkedet átolvashatnád párszor, mielőtt publikálod.:)Mielőtt belekötsz a másikba, a "saját portádon seperj":) Én még a VHS-ért is rajongok, sokat a büdös életben nem fognak kiadni jó minőségben, Annyira sznob meg nem vagyok, hogy a látvány miatt ne nézzek meg újra és újra egy számomra nagy élményt jelenthető alkotást.Még narrátoros verzióm is van. :) Mivel három nyelvet beszélek, nekem a szinkron sem fontos, és a gyerekeimnek sem. Akit a technikai újdonságok és a cikkek is érdekelnek, meg fogja venni. Rossz az a hozzáállás, miszerint csak a mellékletet kell figyelembe venni!

Ismeretlen_9654 2011.06.14. 20:08:33

"Marad a HD kép és hang, ami véleményem szerint 2011-ben nem prémium kategória, hanem alap." és akkor itt a lényeg. full hd tv-n dvd-t nézni a legtöbb esetben egyenes kellemetlen érzés, ha már láttál/hallottál korábban bd-t. nem mondom, hogy vállalhatatlan, de iszonyat nagy visszalépés.

mutant · http://universal.blog.hu 2011.06.14. 20:12:07

Arról meg, hogy mi az igénytelenség, lehetne vitatkozni. Van, aki 4-5 ezret áldoz egy Szex és New York filmre, más meg megveszi például a Terminátort extra nélküli verzióban. Melyik az igénytelenebb?:D Majd kiderül, hogy sikeres-e a kezdeményezés. Minden esetre én a mellékletet nem veszem figyelembe, csak a tartalmat.

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 20:14:40

31: Oké, amíg én itt sepregetek, addig ők igazán megtanulhatnák leírni a formátum nevét, amiről az újságjuk szól. Elnézést, hogy megint megjegyeztem. :)

kamel 2011.06.14. 20:17:25

lehet direkt így akarták a magazin nevében az R betűt...(?)

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 20:23:58

35: A kiküldött hírlevélben is konzekvensen rosszul írják (sőt, a tördelésnek hála valahogy így: "Blu- Ray").

Az igazi Largo Winch 2011.06.14. 20:26:31

29: A Largo Winch eredetileg belga képregénysorozat. Az első rész 1990-ben jelent meg. 2007-től nálunk a Képes Kiadó kezdte kiadni. De készült belőle televíziós sorozat is.

kamel 2011.06.14. 20:28:35

de ha hivatalosan ez az újság neve, nagy R-rel, akkor mindenhol így kell leírni,különben te írod rosszul :D

anthony711 2011.06.14. 20:34:30

38: Ez teljesen egyértelmű, hogy a formátum neve Blu-ray, még a borítókra is úgy van ráírva, nézd csak meg;) Ezen nincs mit vitatkozni.

kamel 2011.06.14. 20:37:32

jól mondod,de én az újság nevéről beszélek, nem a formátumról.

Ismeretlen_89107 2011.06.14. 20:43:18

én a vásárlási morált nem értem. ami nagyon jó, azt bármennyiért megveszem. mert nagyon jó. ami nem jó, azt ingyen sem. még azt sem, ami nem rossz meg ami jó, az sem kell ingyen. semmi értelme olyat venni, ami a limit alatt van.

Ismeretlen_81703 2011.06.14. 21:19:47

2190-ért is vettem jó pár régebben megjelent bd-filmet anno a digicenter webáruházban, és 2500 környékén is párat mm-ben, szóval ez a magazin ár sem újdonság tény, hogy sokan alapban nem akarnak továbblépni dvd-ről, néhányan nem is látják a különbséget, mert még szemüvegre sem költenek, miért pont bd-re tennék, másokat meg alapban nem érdekel a minőség, szóval nem hinném, hogy pont ez a largo winch indítaná be a tömegeket... majd meglátjuk én amúgy ezt az árat tudnám elképzelni akciós árnak, és 4 ezret az újaknak, az korrekt lenne, és több vevő is lenne... sztem

B. 2011.06.14. 21:21:32

Épp tegnap rendeltem az amazonról 4 filmet , ebből 2 teljesen friss megjelenés (aliens, volt egy egy vadnyugat) átlag 11 dollárt,vagyis nem egészen 2 ezer forintot fizettem filmenként, persze a posta dobott rajta picit, de így se fizettem 10 ezer felett sokkal. 1,5 éve van lejátszóm, filmem úgy 50, egyet se itthon vettem, és nem is fogok venni, ennyi. Értelmetlen (és egyben szomorúan röhejes) ilyen áron itthon árusítani ilyesmit, halott ügy. Azért ne fizessek már 3szor annyit mint mennyit Angliából/USÁból postával együtt fizetnék, csak mert van rajta felirat vagy szinkron magyarul.

Ismeretlen_81703 2011.06.14. 21:30:03

27: én is ezt a bttf-et vettem meg, nagyon jópofa extrák vannak hozzá, almanac, rendszám, a változó fénykép, tervrajz, miegymás, tényleg ötletes, kár, hogy a kocsisat lefújták, pedig nem volt sokkal drágább (volt vmi alternatíva, amazon küldött levelet róla, de nem volt kedvem utánajárni) mindenesetre egy rajongónak valóban sokkal értékesebb kiadvány, mint a sima magyar digi az új szinkronnal, az, hogy még olcsóbb is volt, csak újabb extra, de én drágábban is inkább ezt vettem volna

Ismeretlen_1068 2011.06.14. 22:10:18

38: Ehem. Nem csak az újság nevét írják nagy R-rel a hírlevélben, hanem azt is, hogy "Blu-ray", akkor is, ha nem az újságról, hanem a formátumról beszélnek. Bónuszként a mellékelt film tartalma kétszer szerepel egymás után. :)

Ismeretlen_29159 2011.06.15. 00:50:19

Nem biztos, hogy lecserélném a DVD gyűjteményemet blu-rayre még ha 5000 alá menne se, max az új címeket kéklemezen venném, vagy esetleg pár látványfilmet. Talán a teljes digitális átállás lenne, amit nagy lépésnek éreznék: fizikai adathordozó nélkül, bárhol, bármikor, korlátlanul (bármennyire is materialista voltam rég-e téren, örülnék, ha végre online mennének ezek a dolgok).

trent 2011.06.15. 01:02:48

majd kíváncsi leszek, ha a kezembe veszem:) ha a magazin is igényes és a film is jó minőségű, akkor nem igen lehet okunk panaszra ilyen áron... szerintem egyébként vérlázító a hazai BD-k ára, főleg ha összehasonlítjuk a külföldiekkel, azért a szinkron, meg a felírat ennyire csak nem kerül sokba a drága kiadóknak...

freddyD 2011.06.15. 10:35:57

400 darabos DVD gyűjteményem van, hülye leszek lecserélni őket. Ahogy írtad a cikkben, nekem speciel nem ad akkora pluszt az a kékség, hogy indokolt legyen átállni. Ilyen áraknál pláne nem. De új megjelenéseknél már lehet, hogy bekékülök, de azt csak nagyon kiszemelt filmeknél. Az ilyen magazin meg nem fog sok port kavarni, ezek a filmek dvd-n sem arattak zajos sikert.

freddyD 2011.06.15. 10:49:05

Egyébként az újságos kiadványok nem voltak mindig szükségszerűen szarok. Első DVD-im egyike a Házimozi magazinhoz adott "Invázium" volt, aminek kifejezetten szép a képe és még kétféle DTS hang is van rajta. Az elején lévő átugorhatatlan Westel 900-as reklámot meg ma már poén megnézni :P

Ismeretlen_87470 2011.06.15. 12:31:57

Sokat árt a BD piacnak, hogy még mindig ott a DVD is a polcokon. Csak BD-t kéne kiadni, és akkor mindenki azt venné. Persze a legtöbb háztartásban még mindig csak DVD lejátszó van*, de erre is van megoldás: plusz DVD a tokban, illetve az alap BD lejátszók árának lenyomása. Ez lenne/lehetett volna egy sikeres átnevelő stratégia. Ehelyett most megoszlik az amúgy is zsugorodó piac a két formátum között, és nem látszik a vége. Persze a marketingstratégia inkább arról szólt, hogy többért lehessen eladni a "prémium" terméket. Egyre inkább úgy érzem, hogy a HD DVD több szempontból is nyerőbb formátum lett volna, és ha a Warner nem hátrál ki mögüle, a Toshiba pedig nem dobja be a törülközőt, akkor behozta volna a BD-t, és talán le is nyomja. *Nem, nem _KELL_ fullHD tévé egy BD megnézéséhez. Még az én tévém sem az, így én sem használom ki száz százalékosan, de ha annyiba kerül, mint a DVD, akkor kit érdekel? Lenne egy formátum és mindenki olyan minőségben nézné, amit a felszerelése megenged.

Ismeretlen_1068 2011.06.15. 13:10:55

49: Az nem olyan, hogy a magyar dts és az angol csak 2.0? Nekem valami ilyesmi rémlik.

Ismeretlen_1068 2011.06.15. 13:15:31

50: No, azt hiszem, ki is tört volna a palotaforradalom, ha hirtelenjében eltűnt volna a DVD a polcokról, vagy ajándék-csatolmány lett volna egy olyan formátumhoz, ami még a gyűjtők körében sem kell mindenkinek.

freddyD 2011.06.15. 14:02:35

@aeon_flux: De, igazad van. Rákerestem. Magyat DTS és 5.1, angol meg csak surround :D

Ismeretlen_1068 2011.06.15. 14:06:52

53: No, az ilyenre szoktam mondani, hogy kenjék a hajukra. :)

creeper 2011.06.15. 14:16:52

53. Jegyezzük meg, mindez természetesen bárminemű felirat nélkül.

gusson 2011.06.15. 17:26:50

"Ahhoz, hogy itthon is olcsóbban férhessünk kedvenceinkhez BD-n, jóval többet kellene belőlük eladni, mivel jelenleg ugyanazon költségeken (jogdíj, szinkron, felirat, marketing, stb.) jóval kevesebb kiadvány osztozkodik, mint más országokban." Tudom, lerágott csont, de mi van azokkal a kiadványokkal, amik nem is jelennek meg itthon, vagy csak évek múlva, és mégis van rajtuk magyar vonatkozás? Ki a tüdő fizeti ilyenkor a jogdíj, szinkron, felirat, marketing, stb. költségeit? Erre sosem kapok kielégítő választ, max. a "nem értesz hozzá, ne nyafogj" szöveget. A kis műszaki agyammal nem foghatom fel, ha a technika engedi a raklap felirat, és hangsáv felpakolását egy lemezre, és a tárterület már nem kicsi, hogy egy átlagos film elől elvegye a helyet, akkor mi a bánatért nem régióznak (mondjuk egy tucat ország a cél, az alsó hangon is több tízmillió potenciális vásárló)? Miért kell országozni (aztán meg köpködni a pógárra, mert nem veszi aranyárban a kiadványt)? Csak nem a Dagobert bácsi effektus miatt? :) S még egy, amíg a Ratyi mami 222. részét is kiadják fullosan, ami a mozikban és a torrent oldalakon is elhasalt, addig miért is kell zokogni, hogy nem fogynak a lemezek?

trent 2011.06.15. 21:14:36

Na sikeresen megvásároltam a magazint egy szimpla újságosnál. Nem papírtokos a cucc, és a nevek is jól vannak rajta, ez valami elrontott promó kép lehet. A magazinban mindenhol Blu-Ray-ként hivatkoznak magára termékre, bár ez engem nem különösebben zavar. Az újság egyébként ritka igényes, sőt.. az írásokkal semmi baj nincsen, pár helyesírási hibát leszámítva, érthető, nem fellengzős nyelven...a film pedig ritka jó minőségben... a 36-ot meg pláne várom. engem meggyőztek!

creeper 2011.06.15. 23:17:12

56. A stúdió ilyenkor megelőlegezi a szinkron- és feliratköltség elkészítését a hazai forgalmazónak, aki végül az itthoni megjelentetés alkalmával fizeti ki ezt a költséget a jogtulajdonosnak. Az első körben (emlékezzünk csak a 2007-es Sony-címekre) minden célcsoport nyelve fellelhető volt feliratként, ekkor a stúdiók azt mondták, "mi előre megcsináljuk és kifizetjük, ti később a szerződéskötést követően utólag kifizetitek nekünk és vihetitek", manapság viszont az a jellemző, hogy "megnézzük, a mozis sikertörténetből vagy a korábbi, az aktuális hasonló típusú film/kiadvány fogyásából következtetünk, szerintünk kell-e ez nektek, és ha igen, akkor rárakunk benneteket. Ha szerintünk nálatok ez nem fogyna, akkor nem kaptok magyar vonatkozást így nincs mit megjelentetnek sem."

Gabika143 2011.06.17. 14:37:56

AEON: Az első DVD mellékletes újságom mellé a Wonder Boys című film járt, ami nem egyenlő azzal a minőséggel, ami emlékeidben él azokkal az újságokkal kapcsolatban. Csak néhány cím, amit megvettem akkoriban: Majd megdöglik érte, Horrorra akadva, Született gyilkosok (Rendező változat!), Jay és Néma Bob visszavág, Sztárom a párom; A Házimozi magazin egyébként nagyon jó újság volt, tele tesztekkel és kritikákkal és nagyon sokan voltak, akik elsősorban az újság miatt vették. Van igény az ilyen jellegű lapokra! Még a neten sem igazán lehet találni Blu-ray kritikákat magyarul, főleg nem rendszeresen publikált cikkeket! Én nagyon örülök ennek a kezdeményezésnek! Valószínűleg ez az egész, azért nem tetszik neked, mert érdekelt vagy az egyik hazai kiadónál.

mutant · http://universal.blog.hu 2011.06.17. 18:07:02

59: A Jay és Néma Bob visszavág nekem is így van meg :) Szerintem is van igény az ilyesmire.

Ismeretlen_1068 2011.06.19. 07:37:40

2.500 Ft sok lett volna egy próbáért, úgyhogy egy barátomtól kaptam kölcsön az újságot, ami külalakra tényleg veri a legtöbb hazai magazint, a grafika és a tipó is rendben van, csupán a tartalom tragikus. Hol pongyola, hol magyartalanul túlcsavart, tele van tárgyi tévedésekkel, helyesírási hibákkal és elírásokkal (talán minderre példa lehet a Colin Firthről szóló kis keretes, ami A király beszéde cikknél olvasható, pedig alig néhány sor). És ha teszem azt, valamelyik írás odáig merészkedik, hogy magáról a BD-ről is ír, azt elképesztő stílusban teszi. Részlet az Ördög című filmről szóló cikkből: "egyetlen pozitívum a már említett DTS-HD hang, ami viszont odaver rendesen. Na meg a kép minősége, de az meg alap BD esetén". Tényleg odaver? Tényleg alap? Ha így van, akkor minek tesztelni bármit is, hisz a teszter szerint BD-n alap, hogy jó legyen a képminőség. A mellékelt film továbbra sem érdekel (azt kölcsön se kértem), úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni, de szerintem csak akkor vegyétek meg ezt az újságot, ha magáért a filmért teszitek.

kamel 2011.06.20. 09:56:33

mint ahogy írták már előttem: egyszer az a baj, h olcsó a blu-ray, egyszer meg az, h drága. 61: az is baj, ha egyszerűen fogalmaznak, az is, ha bonyolultan :D Valószínűsítem, hogy nem 100% filmbúzáknak szánják az újságot, nekik nem is lehetne; ők mindent, ami érdekli őket elolvassák külföldi vagy magyar blogokon. Amúgy meg nem csak negatív kritikát lehet róluk olvasni (lásd: facebook oldaluk), névtelenül amúgy is könnyebb fikázni valamit, de akkor tesssék egy színvonalasabb BD újságot kreálni! (Ja, senki nem fektet belétek pénzt?) Legalább már van ilyen MO-on, én örülök minden ilyen kezdeményezésnek. Ahogy általában az emberek-ha olcsóbb valami. Akik meg leszólják a dolgokat, az egy hozzáértő, de kis réteg (őket valszeg a célcsoportba sem számolták bele), akik ilyenkor elgondolkozhatnak azon, hogy miért inkább nem őket kérték fel az újság szerkesztésére. Na és ezután jönnek a negatív kritikák. Kicsit az is ciki, hogy az újságot a kedves cikkíró 06.19-én vette először a kezébe, de leszólni már 06.14-től kezdte. Filmekből meg lehet fog jobb is jönni; első számhoz, NYÁRON (mikor kb minden pang) érthető, hogy nem egy kasszasiker filmet kapunk; ellenben karácsonykor szerintem már számíthatunk sokkal jobbra (meg persze, hogy milyen jogokat sikeredett megvenniük..) bocs, de ha már fikázunk....akkor fikázzuk.

Ismeretlen_1068 2011.06.20. 13:04:51

62: A szokásos panelek: "ha nem tetszik, csinálj jobbat", amire csípőből vissza lehet dobni egy megint csak szokásos panelt: "ha valaki publikál valamit, akkor készüljön fel rá, hogy azt kritika is éri majd". Egyébként egyáltalán nem ciki, amit írtam, mert nem az ujjamból szoptam, hanem a kiadott sajtóanyagból (azt is át kellene nézni valakinek): egyébként örülök, hogy a BD-borítón már jól írták a szereplők nevét, illetve tök jó, hogy nem 54, hanem 68 oldalas a végeredmény, de ez mit sem változtat azon, hogy a tartalom olyan, amilyen. Egyébként félő, hogy az újság ott fog elbukni, hogy a tömegeknek akar szólni, míg Magyarországon a BD egyáltalán nem azokat érdekli. Ne legyen igazam.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása