aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: the assassination of jesse james by the coward robert ford (2007) Zalaba_Ferenc
2008. március 15. 00:15:56

Kategória: 16 komment

a hívők ellenkezhetnek, ahogy csak a torkukon kifér, de a jesse james keresztény allegoriája szembeötlő: a "magas meséken" felnőtt robert ford szemében jesse maga a megváltó, aki első találkozásuk során bibliai szépségű vonatrablást hajt végre, mintha maguk az angyalok szőnék minden mozdulatát. de robert ford azt még nem tudja, amit a néző igen, hogy ő a júdás, aki elárulja majd a messiást, részben vagyonért, részben hírnévért, de leginkább csak dühében, mert hamisnak élte meg azt a ragyogást, ami korábban megtérítette.

a film elejét övező fénykoszorú abban a pillanatban szűnik meg létezni, hogy jesse james pusztán szórakozásból majdnem megöl egy embert, csak mert nem akart letérdelni előtte. ezt robert ford még nem látja, ugyanakkor james szemében már ott gomolyog az az őrület, amely hamarosan rémületes paranoiává éleződik, s mindent megöl: bandát, legendát, de legfőbbképpen saját magát.

nehéz eledel a jesse james, mint ahogy születése sem volt problémáktól mentes. melankólikus, lassan hömpölygő, ám mindvégig feszült légköre nem sok embernél lelhet társra, különleges atmoszférája, melyben az epikus szépség teremt kontrasztot a lelki mocsokkal, viszont mindenképp megkóstolandó, s ha azt mondom, hogy az egyik címszereplőt alakító brad pitt a kalifornia óta nem volt ennyire gyomorszorítóan antiszociális, még kilométerre állok attól a negatív légkörtől, melyet figurájának kiszámíthatatlan személye sugároz.

abban a pillanatban, mikor robert ford (casey affleck zseniális kígyó) meghúzza a ravaszt, az én ujjam is rátapadt.

ami pedig a westernt illeti: nem tűnt az el, csak átalakult.

Címkék

kritika western brad pitt 9csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr354535213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2008.03.15. 00:31:52

azért vannak hibák: 1. a szobordöntés egy picit jobban szájba van csámcsogva, mitn kéne 2. a nyelvezet avittásgának eröltetése gyakorta céltalan 3. zooey deschanel mindössze 3 percet szerepel a filmben

vasmacs 2008.03.15. 00:34:51

No még ilyet... kb. 40 perce néztem meg a filmet (azóta meg megy az OST), nem gondoltam volna, hogy ilyen gyors leszel :-)) Nálam ez 9/10, még mindig a hatása alatt vagyok kicsit.

Ismeretlen_6782 2008.03.15. 00:34:51

Én úgy éreztem, Brad Pitt nem gyomorszorítóan, hanem gyomorforgatóan antiszociális, Robert Ford annyira semmilyen alak, hogy vele nem lehet azonosulni, az epikus szépséget nagyon művinek láttam - szóval nekem nem tetszett. De az vitán felül áll, hogy a két címszereplő zseniális.

Ismeretlen_1068 2008.03.15. 00:37:20

RT: természetsen a film szanaszét volt szűrőzve, reflektorozva, photoshoppolva, meg minden, de koncepciózusan. életem egyik legjobb "vak bd-vásárlása" volt. :)

brando 2008.03.15. 02:15:38

nemtudom.ambivalens. unalmas, de jo atmoszfera. mar megint a brad pitt idiota szineszi jateka, de a fejehez illett a szerep. ugyerzem nem jatszattak ki eleg jol, hogy miert loveti le magat azzal a szerencsetlen robert forddal, irracionails. viszont robert ford jol meg van csinalva. az elejen azt hittem felkegyelmu is, de nem :D

ringsider · geekz.blog.hu 2008.03.15. 02:18:00

mi is ma néztük mozgóban... habár a közepe egy kicsit terebélyes a pisztolydörrenésekkor minden meg van bocsátva:-) szerintem látni kell.. ja és még mindig nem hiszem el hogy deakins nem kapott oscart...:-S

Ismeretlen_62806 2008.03.15. 02:56:48

most akkor casey affleck mégis színész?

Ismeretlen_87170 2008.03.15. 03:39:25

én még filmen olyan profin kitalált, megírt és előadott karaktert, mint a film két címszereplője, életemben nem láttam. lehet, hogy ez az én szegénységi bizonyítványom, de vállalom, katartikus élmény volt az egész! "a nyelvezet avittásgának eröltetése gyakorta céltalan" még szerencse, hogy amikor nem, akkor nélkülözhetetlen pluszt ad a hangulathoz! gondolok itt pl. a zseniális narrációra, kb. mint egy t.malick filmben!

Ismeretlen_1068 2008.03.15. 08:30:06

látszik, hogy dominik malick-buzi, mondjuk a choppernek stílusában semmi köze nem volt a jesse jameshez, szóval könnyen lehet, hogy legközelebb előáll egy bourne ultimutum 2-vel. :)

Ismeretlen_1068 2008.03.15. 08:31:42

brando: irracionális? én azon csodálkoztam, hogy bírták ki olyan sokáig, hogy ne lőjék le. :)

DCIJB 2008.03.15. 09:55:48

Kissé csodálkoztam, amikor a moziban senki sem hagyta el a termat a film lassan hömpölygő közel három órája alatt. Pedig nem művészmoziban láttam. :) Talán azért, miert a film tényleg zseniális? A melankólikus zene, Roger Deakins kissé tolakodó, de álomszép felvételei és a két főszereplő alakítása egytől-egyig tökéletes. Kölönösen Casey Affleck. Az ő alakítása felejthetetlen. A férfi mellékszereplői Oscar rossz helyre került. ;)

Ismeretlen_1068 2008.03.15. 10:20:07

nem került az rossz helyre, de egy másik évben szívesen nekiadtam volna.

Ismeretlen_46562 2008.03.15. 10:25:34

Zseniális film, és már megint egyetértünk:)

rivera 2008.03.16. 20:11:56

Igen nagy film, bár az első órában még utáltam. Aztán befogadtam, hatott. Casey zseni, a hangjától és beszédstílusától a hideg futkos a hátamon. Szerintem érdemes még megemlíteni Nick Cavet, a jelenet is és a zenéje is telitalálat.

Ismeretlen_1068 2008.03.16. 20:50:48

nos igen. casey affleck ezzel az alakítással kamatostul kárpótolta azt a színjátszás ellen elkövetett merényletét, amit néhol gone baby gone-nak hívnak.

Daemiaen 2008.03.17. 09:14:22

Hurrá, nagyon örülök, hogy ennyire tetszett! :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása