aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2015: az oscar-jelöltek Németh Barna
2016. február 29. 06:10:00

Kategória: film 96 komment

Nos, eljött az igazság pillanata, megtudjuk, hogy az Amerikai Filmakadémia tagsága hogy vélekedett a tavalyi felhozatalról. Vajon egyezik az ízlésük a BAFTA szavazóival vagy inkább a populárisabb Golden Globe felé hajlik a kezük? Vajon sok egyezés lesz a teljes szakma jelöltjeivel, esetleg újra feltámadnak a nagy kritikai kedvencek? Sikerül-e a Saul fiának? Ki fog extra jelöléseket kapni és melyik film prezentálja majd alul magát? Ki lesz az a szerencsés, aki a legjobb film jelölés mellé behúzza a stratégiailag még mindig nagyon fontos rendezői és vágás jelölést is? Itt vannak a válaszok...

UPDATE: A nyertesek pedig...

oscar.jpg

LEGJOBB FILM
A nagy dobás (The Bigh Short)
Kémek hídja (Bridge of Spies)
Brooklyn (Brooklyn)
Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)
Mentőexpedíció (The Martian)
A visszatérő (The Revenant)
A szoba (Room)
Spotlight -  Egy nyomozás részletei (Spotlight)

LEGJOBB IDEGEN NYELVŰ FILM
Mustang (Franciaország)
A sivatagon át (Theeb) (Jordánia)
Saul fia (Son of Saul) (Magyarország)
A War (Krigen) (Dánia)
A kígyó ölelése (El abrazo de la serpiente) (Kolumbia)

LEGJOBB ANIMÁCIÓS FILM
Anomalisa
Boy and the World
Agymanók (Inside Out)
Shaun, a bárány - A film (Shaun the Sheep Movie)
When Marnie Was There (Omoide no Mânî)

LEGJOBB DOKUMENTUMFILM
Amy - Az Amy Winehouse-story (Amy)
Cartel Land
What Happened, Miss Simone?
Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom
A csend képe (The Look of Silence)

LEGJOBB RENDEZŐ
Adam McKay, A nagy dobás (The Big Short)
George Miller, Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)
Alejandro González Iñárritu , A visszatérő (The Revenant)
Lenny Abrahamson, A szoba (Room)
Tom McCarthy, Spotlight - Egy nyomozás részletei (Spotlight)

LEGJOBB NŐI FŐSZEREPLŐ
Cate Blanchett, Carol (Carol)
Brie Larson, A szoba (Room)
Jennifer Lawrence, Joy (Joy)
Charlotte Rampling, 45 év (45 Years)
Saoirse Ronan, Brooklyn (Brooklyn)

LEGJOBB FÉRFI FŐSZEREPLŐ
Bryan Cranston, Trumbo (Trumbo)
Eddie Redmayne, A dán lány (The Danish Girl)
Leonardo DiCaprio, A visszatérő (The Revenant)
Michael Fassbender, Steve Jobs (Steve Jobs)
Matt Damon, Mentőexpedíció (The Martian)

LEGJOBB NŐI MELLÉKSZEREPLŐ
Jennifer Jason Leigh, Aljas nyolcas (The Hateful Eight)
Alicia Vikander, A dán lány (The Danish Girl)
Rooney Mara, Carol (Carol)
Rachel McAdams, Spotlight - Egy nyomozás részletei (Spotlight) 
Kate Winslet, Steve Jobs (Steve Jobs)

LEGJOBB FÉRFI MELLÉKSZEREPLŐ
Christian Bale, A nagy dobás (The Big Short)
Tom Hardy, A visszatérő (The Revenant)
Mark Rylance, Kémek hídja (Bridge of Spies)
Mark Ruffalo, Spotligh - Egy nyomozás részletei (Spotlight)
Sylvester Stallone, Creed - Apollo fia (Creed)

LEGJOBB EREDETI FORGATÓKÖNYV
Matt Charman, Ethan Coen, Joel Coen, Kémek hídja (Bridge of Spies)
Alex Garland, Ex Machina (Ex Machina)
Pete Docter, Meg LeFauve, Josh Cooley, Ronnie Del Carmen, Agymanók (Inside Out)
Josh Singer, Tom McCarthy, Spotlight - Egy nyomozás részletei (Spotlight)
Andrea Berloff, Jonathan Herman, S. Leigh Savidge, Alan Wenkus, Straight Outta Compton

LEGJOBB ADAPTÁLT FORGATÓKÖNYV
Charles Randolph, Adam McKay, A nagy dobás (The Bigh Short)
Phyllis Nagy, Carol (Carol)
Nick Hornby, Brooklyn (Brooklyn)
Drew Goddard, Mentőexpedíció (The Martian)
Emma Donoghue, A szoba (Room)

LEGJOBB OPERATŐR
Edward Lachman, Carol (Carol)
Robert Richardson, Aljas nyolcas (The Hateful Eight)
John Seale, Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)
Emmanuel Lubezki, A visszatérő (The Revenant)
Roger Deakins, Sicario - A bérgyilkos (Sicario)

LEGJOBB VÁGÁS
Hank Corwin, A nagy dobás (The Bigh Short)
Margaret Sixel, Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)
Stephen Mirrione, A visszatérő (The Revenant)
Tom McArdle, Spotlight - Egy nyomozás részletei (Spotlight)
Maryann Brandon, Mary Jo Markey, Star Wars - Az ébredő Erő (Star Wars - The Force Awakens)

LEGJOBB LÁTVÁNYTERVEZÉS
Adam Stockhausen, Rena DeAngelo, Bernhard Henrich, Kémek hídja (Bridge of Spies)
Colin Gibson, Katie Sharrock, Lisa Thompson, Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)
Eve Stewart, Michael Standish, A dán lány (The Danish Girl)
Arthur Max, Celia Bobak, Zoltán Horváth, Mentőexpedíció (The Martian)
Jack Fisk, Hamish Purdy, A visszatérő (The Revenant)

LEGJOBB KOSZTÜM
Sandy Powell, Carol (Carol)
Sandy Powell, Hamupipőke (Cinderella)
Paco Delgado, A dán lány (The Danish Girl)
Jenny Beavan, Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)
Jacqueline West, A visszatérő (The Revenant)

LEGJOBB SMINK/MASZK ÉS FRIZURA
Lesley Vanderwalt, Elka Wardega, Damian Martin, Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)
Love Larson, Eva Von Bahr, A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann)
Sian Grigg, Duncan Jarman, Robert A. Pandini, A visszatérő (The Revenant)

LEGJOBB EREDETI FILMZENE
Thomas Newman, Kémek hídja (Bridge of Spies)
Carter Burwell, Carol (Carol)
Ennio Morricone: Aljas nyolcas (The Hateful Eight)
Jóhann Jóhannsson, Sicario - A bérgyilkos (Sicario)
John Williams, Star Wars - Az ébredő Erő (Star Wars: The Force Awakens)

LEGJOBB BETÉTDAL
Sam Smith, James Napier, "Writing's On The Wall", 007 Spectre - A fantom visszatér (Spectre)
David Lang, "Simple Song #3", Ifjúság (Youth)
The Weeknd, Belly, TBD, Stephan Moccio, "Earned It", A szürke ötven árnyalata (Fifty Shades of Grey)
Diane Warren, Lady Gaga, ""Til It Happens to You", The Hunting Ground
J. Ralph, Antony Hegarty, "Manta Ray", Racing Extinciton 

LEGJOBB HANGKEVERÉS
Chris Jenkins, Gregg Rudloff, Ben Osmo, Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)
Paul Massey, Mark Taylor, Mac Ruth, Mentőexpedíció (The Martian)
Jon Taylor, Frank A. Montaño, Randy Thom, Chris Duesterdiek, A visszatérő (The Revenant)
Andy Nelson, Christopher Scarabosio, Stuart Wilson, Star Wars - Az ébredő Erő (Star Wars - The Force Awakens)
Andy Nelson, Gary Rydstrom, Drew Kunin, Kémek hídja (Bridge of Spies)

LEGJOBB HANGVÁGÁS
Mark A. Mangini, David White, Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)
Oliver Tarney, Mentőexpedíció (The Martian)
Martín Hernández, Lon Bender, A visszatérő (The Revenant)
Alan Robert Murray, Sicario - A bérgyilkos (Sicario)
Matthew Wood, David Acord, Star Wars - Az ébredő Erő (Star Wars: The Force Awakens)

LEGJOBB VIZUÁLIS EFFEKTUSOK
Andrew Whitehurst, Paul Norris, Mark Williams Ardington, Sara Bennett, Ex Machina (Ex Machina)
Andrew Jackson, Tom Wood, Dan Oliver, Andy Williams, Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)
Richard Stammers, Anders Langlands, Chris Lawrence, Steven Warner, Mentőexpedíció (The Martian)
Richard McBride, Matt Shumway, Jason Smith, Cameron Waldbauer, A visszatérő (The Revenant)
Roger Guyett, Pat Tubach, Neal Scanlan, Chris Corbould, Star Wars - Az ébredő Erő (Star Wars - The Force Awakens)

LEGJOBB ÉLŐSZEREPLŐS RÖVIDFILM
Ave Maria
Day One
Everything Will Be Okay (Alles wird gut)
Shok
Stutterer

LEGJOBB RÖVID ANIMÁCIÓS FILM
Bear Story (Historia de un oso)
We Can't Live Without Cosmos (Mi ne mozhem zhit bez kosmosa)
Prologue
Sanjay's Super Team
World of Tomorrow

LEGJOBB RÖVID DOKUMENTUMFILM
Body Team 12
War Within the Walls (Chau, Beyond the Lines)
Claude Lanzmann: Spectres of Shoah
A Girl in the River: The Price of Forgiveness
Last Day of Freedom

Címkék

oscar dijszezon dijszezon 2015

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr888269916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

milanman 2016.01.14. 15:14:35

A The Revenant-nak nincs forgatókönyvi jelölése, ami nem sok jóval kecsegtet a végső győzelmet illetően. Ha egy kategóriát kéne választanom, a Legjobb Férfi mellékszereplő a legszimpatikusabb. Hajrá Hardy vagy Sly! :) És persze nagy gratuláció a Saul fiának!

kaamir 2016.01.14. 15:18:10

Túl vagyok már azon, hogy felhúzzam magam az Oscaron, de most komolyan: Mad max, Kémek hídja, Mentőexpedíció, mint legjobb film?!

Az Inside out meg két jelölést kap...

ungverjaland 2016.01.14. 15:19:04

Először is hatalmas és nagyszerű magyar siker.

Másrészt nincs sok meglepetés. Bár az erősen váratlan, hogy Lenny Abrahamson lett jelölve, mondjuk Ridley Scott vagy Spielberg helyett.

isvaen 2016.01.14. 15:20:26

minden díjat neki:
A visszatérő (The Revenant)

misafeco 2016.01.14. 15:24:56

@milanman: A Titanic nyert legutóbb forgatókönyv jelölés nélkül, ha a Revenant hasonló tarolást tudna csinálni a technikai kategóriákban és DiCaprio is behúzná, akkor szerintem minden esély megvan a győzelemre.

sung_tongs 2016.01.14. 15:34:35

JLaw a Joy-ért... Vicc.

misafeco 2016.01.14. 15:38:39

@sung_tongs: Én láttam a filmet és abszolút megérdemelt a jelölés.

dzsoker1976 2016.01.14. 15:39:51

Az Ifjúság című film ennyire nem jött az angol nyelvű helyeken,hogy szinte semmi jelölés,de ezt kissé gyenge svéd százmillió éves embert,aki kicsoszogott az ablakont meg jelölésre méltatják?Miért?

misafeco 2016.01.14. 15:42:22

@dzsoker1976: Kapott a Youth is jelölést. Best Song kategóriában. :)
Ja, és Oscar-jelölt film A szürke ötven árnyalata. :DDD

dzsoker1976 2016.01.14. 15:54:13

Best Song?Bocsi azon átsiklottam.Köszi.
Azért simán jelölhették volna a színészeket is Matt Damont,pláne ezt a Redmayne gyereket simán bármilyen filmben lejátszák a vászonról Caine-ék.

iopi 2016.01.14. 15:54:29

@misafeco:

Nekem úgy rémlik, tavaly a Birdman is azért volt "esélytelen", mert neki is hiányzott a forgatókönyv jelölés.

Gőbel Ágoston 2016.01.14. 16:01:14

@iopi: A vágás jelölés hiányzott neki. Aztán mégsem. :)

Fejlődő szervezet 2016.01.14. 16:01:34

Egész jók a jelölések. Csak a Mad Max Legjobb Film-jelölésével nem vagyok kibékülve; teljesen értetlenül állok a film diadalútja előtt. Szerintem nem volt más, csak egy végtelenül üres vásári látványosság, kifejezetten idegesítő szövegekkel.

misafeco 2016.01.14. 16:07:32

Az Argonak pedig a rendező jelölése hiányzott. Szerintem bármi megtörténhet, a Big Short-Spotlight-Revenant hármast tartom a legesélyesebbnek. A Mad Max túl mainstream.

2016.01.14. 16:31:37

@isvaen:

van rá jegyem holnapra, nem én fizetem:)

isvaen 2016.01.14. 17:17:39

@WiteNoir: lucky man.
amúgy csak csendben kérdem: mit tud ez a inarritu, és hol volt eddig? hogy jön neki sorban két ilyen brutális film, konstans szinten, díjakkal etc?
és miért nincs a közelében egy nagy formátumú direktor sem? a tavalyi öregek, spielberg, tarantino, miller olyan gittet rágtak megint, ami tök érdektelen és felejtős éveken belül, semmi új elképzelés, látásmód, hovatovább a kanyarban sincsenek G. világához képest... csak ámulok...

dukyka 2016.01.14. 17:54:55

@isvaen: Azért Inarritu nem most jelent meg. 2007-ben ott volt a Bábel legjobb film és rendezés jelöltként. (Véleményem szerint sokkal jobb film, mint a Visszatérő)

cjnin 2016.01.14. 18:06:19

@isvaen: Háát, se a Birdman se a Revenant nem lesz az az évek múlva felemlegetett csodafilm. A Mad Max amúgy is esélytelen Oscar bácsinál, pedig nagyon egységes az egész film (a rendezés dettó), utóbbi pedig a Revenant esetében nem igazán mondható el. Nagy meglepetés amúgy önmagában, hogy egy ennyire díjszezonra felhúzott filmnél a forgatókönyvet a szőnyeg alá söprik, de teljesen jogos, egy ennél jóval nagyobb listába se fért volna bele.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2016.01.14. 18:38:30

En is reg dobtam a bizalmam az Oscar hitelesseget illetoen.. Remeny Rabjai szerintem jobb film mint a Ponyvaregeny, ha nem olyan jo mint a gyoztes Foirrest Gump volt... A LEGO MOVIE jelolve sem volt anno, Disney elintezte...
Nem csodalkoznek ha a Star Wars kapna par dijat es az Inside Out.

Revenant the best film, rendezes es operatori munka.

Mad Max..ahh, se fule se farka,ostoba tortenet, hogyan pazaroljunk vizet ami nincs es fogyasszunk uzemanyagot a semmire.. erthetetlen nulla dialogusok. a production design megerne egy dijat.

Orulok, hogy Tarantino nem lett jelolve, nem erdemelte volna meg meg azt sem. Mondjuk a mellekszereplo jelolest nem ertem, mire fel.. arra a 10 mondatra?

A sved film jopofa film, vicc, hogy csak sminkre nyert. A legjobb kulfoldi filmbe belefert volna. Habar tul vicces, eselytelen lenne egy dramaval szemben. Ide a rozsdas bokot, hogy a Saul fia fogja azt elvinni. Ami egy olyan temat feszeget amivel jol fityiszt lehet mutatni a rasszistaknak es/vagy elegedettleneknek. Mondjuk Polanski a Pianisttal mar mindent elmondott a temarol es a lheto legszebben. Kar, hogy elso filmes pont ilyen hatasvadasz es letargikus temat valasztott.

A legjobb zene a hateful8? Ha mar mindenkeppen akarnak adni egy Oscart Moriconenak akkor azt sokkal ezelott kellett volna. Emiatt kar lenne, komor monton unalmas filmzenet irt. Annal mar a Revenant zeneje is jobb volt..

Atkakukac1989 2016.01.14. 18:57:10

Sajnálom a Sault, hogy a technikai kategóriákba nem jutott még be, egy operatőri, hangkeverési és vágási díjnak/jelölésnek még örültem volna pluszban.

Amúgy nem értem, de ez a Mentőexpedíció ennyire bejött az Akadémiának? Annyira nyomatják? Nagyon jó kis film, de olyan egynyári blockbusternek tűnik. Ha nem lenne benne Matt Damon, a kutya se emlékezne rá (ld: Automata).

Jennifer Lawrence jelölése nem vicc, jól hozott egy nagyon komplex karaktert. Önmagához képest gyengébb volt persze, de attól még volt annyira erős, hogy a jelölést megérdemli abszolút.

Morricone nem írt rossz zenét a Hatefulhoz, füleket tessék kinyitni és ne csak a film alatt hallgatni, hanem külön is pörögjetek rá az albumra, mert jó cucc. :D

Leo meg ha egy ilyen gyenge mezőnyben sem nyer, az lesz az igazi szégyen.

Razzul 2016.01.14. 18:59:03

Remélem a legjobb animáció kategóriáját az Inside Out vagy a When Marnie Was There nyeri majd. Mindkettő nagyon megérdemelné.

isvaen 2016.01.14. 20:34:51

@dukyka: igen, azok is zseniális filmek voltak. csak épp annyi évig el volt, most meg 2 éve akkorát megy... nekem ez a fura. de jól teszi... beérett, továbblépett. és a maximumon pörög. és ezt jó látni...

isvaen 2016.01.14. 20:41:10

@cjnin: de, sztem meg pont hogy az lesz.
1, a palinál látok egy evolúciót. a fent említett uraknál nem. futólszalag az egész. mad maxszel lehet újra életjelet adni? ne már... egy film, amiben fel van gyorsítva egy jelenet, miközben felrobban két benzinszállító meg mad max vicsorog... ne már :o)
2, inarritu új szintre emelte az elmúlt 2 évben a filmművészetet.
3, azzal hogy természetes fényben, valós helyszínen készített egy mozit, önmagában alap hogy hollywood kicsit elgondolkozzon. nyilván nem fog, de hátha...
4, az ő víziói az elmúlt 2 évben olyan tömények, rétegesek, sokoldalúak, hogy azon nem lehet egyik napról a másikra túllépni. a birdman önmagában megér egy 120 oldalas szakdolgozatot, és sztem balga, aki nem szedi szét atomjaira, olyan kurva sok rétege van... persze, hogy fanyalog a marvel-, SW-társadalom; gondolkozni kell, sokat, érteni kell, sok mindent, etc.
5, a pali fényévekre jár a mai zeitgeisttől. lásd kubrick...
6, az ő filmjeiben értelmet nyer az a lejáratott fogalom (frázis), hogy filmművészet.
7, rajta kívül nemes-jelesben bízom dmég e qrvára. nem egy nolanben, j.j.-ben...

Edina34 2016.01.14. 21:11:06

A tenger dala nincs benne a legjobb animációkban? Az hogy lehet?

A te embered · bumerang19.blog.hu 2016.01.14. 21:48:44

@etlan: A tenger dala tavaly volt jelölve, ha jól tudom.

Edina34 2016.01.14. 21:51:55

@A te embered: Igen, tényleg, köszönöm!

sung_tongs 2016.01.14. 22:31:51

@misafeco: @Atkakukac1989: Láttam én is, anélkül nem nyilatkoztam volna. Igen, magához képest tartom gyengébbnek, plusz nem szeretném, hogy Meryl Streep-szindróma legyen ennek a vége, kb. mindenért jelölik lassan. Kedvelem JLaw munkásságának javát, de ez most nekem nem ért jelölést, és a díjat sem a Napos oldalért adtam volna oda.

Nem mellesleg hajrá a Saulnak, ill. bár nem sok esély van rá, hogy ne az Agymanók nyerjenek, én csendben drukkolok az Anomalisának. És a Big short-nak, meg Ruffalo-nak.

cjnin 2016.01.14. 23:17:11

@isvaen: Kicsit nagy szavak (arról nem beszélve, hogy más rendezők gyengébb munkáit állítod Iñárritu legjavával szemben). A Birdmant most hagyjuk, ha lehet, újra szeretném nézni, addig nem akarok nagyon belemenni, a Revenant viszont nagyon friss élmény. És érdekelne, hogy ebben mi az új, a sokrétű, a réteges? A Mad Max semmivel se kevésbé friss az akciófilmek között, mint ez (természetesen más, pörgősebb az egész, a vágás, operatőri munka, és ugye ott is kalapot lehet emelni a trükkökhöz való viszonyulás miatt), persze, ha a Birdman mellé állítod, akkor az ízlés látványosan hasba fogja szúrni. Írtam korábban, hogy nálam a Revenant 7-8 pont, tehát nem akarom szapulni vagy ilyesmi, de leszámítva a látványt egy faék egyszerű film, átlagosan megírt karakterekkel, kiszámítható végjátékkal, közepes dramaturgiával, semmi extra történetvezetéssel. Irigyellek, hogy ennyire lelkesedsz érte, komolyan, és asszem értem is, hogy miért, mert tényleg másféle élmény, mint az átlag kasszasikerek (ezzel nálam kihúzta kb 90 percig, addig nagyon élveztem, valóban kicsit olyan, mint mikor a városi paraszt vidéki levegőhöz jut, csak aztán megláttam a félig összedőlt viskót, amiben aludni kell), ez viszont egy meglehetősen érdekes gondolathoz vezet. Konkrétan, mikor részben azért az alma a kedvenc gyümölcsöm, mert nem körte.

De hogy más téma is előkerüljön: remélem behúzza az Oscart és még inkább remélem, hogy legalább 150 milliót összehoz odahaza. Elnézve a tavalyi bevételeket nagy szükség van arra, hogy a felnőtt kategóriás, nagy költségvetésű, nem folytatás/előzmény/képregényszar filmek taroljanak, mert hiába a rekord számok, a helyzet azért messze nem rózsás, sőt...

kaamir 2016.01.15. 08:03:30

@isvaen: Azért Nemes Jelesben még korai bízni. A POV Holokauszt hatalmas ötlet volt és zseniálisan sikerült, de várjunk még a nagy szavakkal.

Az Inarritu-ról írtakkal viszont nagyjából egyetértek.

isvaen 2016.01.15. 08:18:51

@cjnin: nagy szavak... nagy szavak... ettől jó a filmművészet, nemde? filmrajongó nagyokat mond. sokan ezért fizut is kapnak :o)))))
jó pénzért írok neked egy tanulmányt róla :o)

isvaen 2016.01.15. 08:20:32

@kaamir: részben igaz, de: egy filmen látszik, hogy a készítői hol állnak értelem, érzelem stb szintjén. ebben a srácban óriási tartalékok vannak, és kérem: 39 évesen elsőfilmesként ekkorát menni... hol vannak az szfe-s nyikhajok, meg a többi nagymenő vén puma a honi filmiparból???? hol?

kaamir 2016.01.15. 08:27:28

@isvaen: Ja, ezen már én is gondolkodtam, hogy a sok magyar überfasza, hatalmas meg nem értett művész rendezőnek mennyire fájhat a Saul sikere :D

isvaen 2016.01.15. 08:47:29

@kaamir: elmondom, innen a... Ego. ezekben nincs ALÁZAT, SZERÉNYSÉG, KITARTÁS, KREATIVITÁS, EGYEDISÉG. csak pusztán az EGO.
Akárhányszor Nemest látom-hallom, pont ezeket tapasztalom. semmi kivagyiság. kétféle művészt különböztetek meg magamnak: aki azért művész, mert művésznek akar tetszeni, a másik meg azért, mert abban akar kiteljesedni. persze, az illúzióban is el lehet lenni, de azért a végeredmény sem utolsó, ugyebár :o)

2016.01.15. 13:50:07

@isvaen:

www.newyorker.com/culture/richard-brody/the-suffocating-solemnity-of-the-revenant

én csak a birdmant (majd este emez), meg a korábbiakat, hát azért túlzásokba ne essünk...
amúgy ez az évtized sem egy nagy csoda, ahogy az előző sem, vannak nézhető meg kevésbé nézhető filmek, ennyi.
de örülök hogy rajongó vagy:)

2016.01.15. 13:52:15

@WiteNoir:

nem szeretem a fentebbi kritikust, csak egy lehetséges megközelítés miatt linkeltem

isvaen 2016.01.15. 13:55:35

@WiteNoir: igen, sajnos én a 2000. évtől csak hanyatlást érzékelek.
én a jó filmeket szeretem, de most komolyan: anno elképzelhetetlennek tűnt, hogy - mint azt más topicban említettem - nemhogy nem premierhéten, de még csak megfontolás tárgyává sem teszek pl egy QT-t stb moziban. sajnálom rá az időt és a goddam monít :o))). változnak az idők...

2016.01.15. 14:38:45

@isvaen:

tarantinoról azt gondolom, hogy a becstelen brigantikkal le kellett volna zárnia a szűkebb értelemben vett tarantino-vonalat.
nyilván bizonyos stílusjegyek megmaradnak, de tovább kellett volna lépni, rendezni-írni másfajta filmeket is, mert ugye 27 volt mikor megírta a kutyaszorítóbant, remek, de most már 50 felett, ezekből a tarantinikből ki lehet nőni...
nem újszerű, nem provokatív, nem okos viszont trágár, erőszakos, rasszista, unalmas, stb.stb.
akkor meg minek? a csúcsról kellett volna továbblépni...

cjnin 2016.01.15. 15:01:47

@WiteNoir: Kérdés, hogy tud-e továbblépni? Feltéve, ha akar, persze. Egy zseni a srác, ha pl. feszültséget kell teremteni, viszont egyébként erősen limitált az eszköztára (ez másokra dettó igaz, de nála még inkább, és mivel már a sokadik filmje, így más szintén limitált eszköztárral felvonuló rendezők munkássága többeknek izgalmasabb lehet (mert pl egy Revenant-ból pont a feszültség hiányzik - bár ez kicsit olyan, mint a Gyűrűk Ura karakterek, valaki bírja bennük, hogy fekete-fehér tulajdonsággal rendelkeznek, más meg hiányolja a szürkét).

Marci9595 2016.01.15. 15:40:17

Én ne mvagyok Mad Max fan, de komolyan, mi ez az utálat? Amikor kijött egy film, egy rossz szót nem lehetett róla hallani.

Hmmm elég érdekes, pont miután a film felkerült torrent oldalakra, jöttek az elégedetlenkedők, hmmm...

Remek mentalitás, lelopni egy filmet, majd szidni hogy mennyire szar, gratulálok.

Marci9595 2016.01.15. 15:40:51

@sung_tongs: Hogyhogy, láttad te egyáltalán a filmet? Vagy csak a szokásos Jennifer Lawrence hate trainre akarsz felszállni?

Marci9595 2016.01.15. 15:47:01

@isvaen: Hát szerintem minden idők legjobb filmje is a 21.század terméke, az Isten Városa, de még bőven vannak itt remek filmek. Ostobaság egy érát a többivel összehasonlítani úgy, hogy az egyik 1 lépéssel, a másik 100-al van mögöttünk. Az idő szépen kirostázza a dolgokat, így a régebbi idők minőségibbnek tűnnek, holott a fejlődés, újítás szerintem jelen van.

Bár igaz, a bezzeg régen minden jobb volt hozzáállás sokkal egyszerűbb.

Marci9595 2016.01.15. 15:52:34

@cjnin: Nem tudom miért mondják hogy tovább kéne lépnie. Tarantino az egyik legsokoldalúbb rendező, legtöbb filmje megvan dvd-n, ahol az extrákban beszélnek róla a stáb tagjai, ahonnan megtudtam, hogy lényegében mindent Tarantino csinál egy filmben, beleértve a díszlettervezést, koreográfiát, operatőri munkát. Nyilván nem 100%-ban, de a filmjei minden egyes képkockáját személyesen ellenőrzi, és ez az elhivatottság kevés más embernél van jelen (állítólag Hayao Myjazaki is ilyen).

A filmjeiben jelen van az erőszak, a trágárság, a rasszizmus. Hogy képzeli? Hiszen a való életben ilyen egyáltalán ni.. várjunk csak, hisz a valóság sem egy vákum, nincs minden vattacukorba csomagolva, és igen, a rasszizmus is jelen van, az pedig nem segít, ha mindenki próbálja a szőnyeg alá söpörni, mert a problémákról beszélni kell, Tarantino ezt teszi. A tragédiákat (holokauszt, rabszolgaság) pedig sokkal jobban segít feldolgozni egy vígjáték (Az élet szép), mintsem egy dráma, ami a sebek feltépésére szolgál csupán.

misafeco 2016.01.15. 16:31:15

@Marci9595: Később írta, hogy látta a filmet.
Szerintem egészen kiváló az alakítása (megkockáztatom, hogy a Napos oldallal egyenértékű), nagy kár, hogy a film nem tudott felnőni mellé, úgy meg elég nehéz. Ebből a szempontból kilóg a többi jelölt közül. Az is a kezére játszott némileg (illetve Ramplingnek is sokat segített), hogy Mara és Vikander végül maradtak a mellékszereplő besorolásnál. Ettől függetlenül nem lehet azt mondani, hogy csak a neve miatt jelölték, nyilvánvalóan a maximumot hozta ki a szerepből.
Ránézésre a női kategória idén erősebb, mint a férfi (nem láttam még minden alakítást). Nem úgy kellett összekukázni a jelölteket, mint tavaly.

misafeco 2016.01.15. 16:35:09

@Marci9595: Már sokkal hamarabb, amikor hazajöttem a moziból meg is lepődtem, hogy egy csomóan csalódottak voltak. Pedig pont ez az a film, ami kiszolgálja azokat is, akik csak robbanásokat és akciókat várnak el, és azokat is, akik rendszeres mozibajárók. Nyilván a torrentesek kevésbé lesznek elégedettek, mint akiknek legalább egy mozijegy árát megéri a film, de ez mindig így van.

kaamir 2016.01.15. 17:03:18

@Marci9595: Mert neked gondolom minden film tetszik, amit letöltesz és ódákat zengsz róla.

Marci9595 2016.01.15. 21:40:56

@kaamir: Tehát két lehetőség van, vagy leszarozod, vagy ódákat zengesz róla? Ha egy film, ami érdekel, de nincs lehetőségem fizetni érte, nem tetszik, egyszerűen nem nézem újra, nem panaszkodok, illegálisan, ingyen szereztem be, nem nagyon van jogom rá. Ha pedig tetszett, megveszem dvd-n hogy támogassam :).

kaamir 2016.01.15. 22:15:44

@Marci9595: éljen a véleménycenzúra, ahol csak annak van joga véleményt mondani, aki fizetett. Gondolom a Mona Lisáról se lehet véleményem, a Beatlesről sem, Pilinszky verseiről sem. Ezeket ugyanis mind a neten láttam, hallottam, olvastam. Ingyen.

sung_tongs 2016.01.15. 23:31:30

@Marci9595: Fogalmam sincs, mit szokás vele kapcsolatban, alapvetően csípem, de összességében én a Winter's bone-t szerettem leginkább a jelölései közül, azért adtam volna neki a díjat. Most kérdezzek vissza, hogy a szokásos nem-olvasok-végig-mindent-és-úgy-általánosítok-vaktában vonaton toltál egy kört? Na ugye. :) Ahogy említette misafeco, láttam igen, anélkül nemigen alkothatnék véleményt. A futószalagon jövő fiatal színésznők között, és egyébként is csípem, ez most lehet, hogy a téma miatt, de nekem annyira nem jött át. A jelölést nem sajnálom, de a díjat Rampling-nek vagy Larson-nak adnám.

sung_tongs 2016.01.15. 23:39:07

Ha jól sejtem, Leo idén behúzza az Oscart-t. Nem láttam még a Visszatérőt, viszont aki igen: megérdemeltnek tartjátok az eddigiekhez és a többi jelölt alakításához képest, vagy kárpótló/életműdíj jellege lesz inkább?

isvaen 2016.01.16. 08:53:48

@Marci9595: a valóságban nem nyírták ki a teljes birodalmi vezérkart. itt kezdődnek a bajok tarantinoval...

isvaen 2016.01.16. 08:55:43

@Marci9595: "A tragédiákat (holokauszt, rabszolgaság) pedig sokkal jobban segít feldolgozni"

na, akkor ezen a mondaton akkor most gondolkodj el egy cseppet. aztán nézd újra az utolsó két filmjét.

Vektor- 2016.01.16. 14:57:10

@sung_tongs: Inkább utóbbi, de az is igaz, hogy a mezőny nagyon gyenge, szóval lehet, hogy a jelölek közül így is ő a legjobb. Volt pár nagyszerű alakítás férfi főszereplőktől idén, de a többségük nem jutott el a jelölésig (sajnos esélyük se volt, pl. Röhrig Géza, Abraham Attah).

Marci9595 2016.01.17. 01:28:11

@kaamir: A mozifilmeket a mozivászonra szánják, ezután ha valaki a 15 colos laptop monitorján gyenge gép és hang minőséggel megnézi, majd leszarozza, szerintem az ő véleménye egyáltalán nem mérvadó. Az hogy egy verset/regényt egy monitoron, vagy papíron olvasol, tök mindegy, egy festmény pedig képen úgysem fogja azt nyújtani, mint a valóságban, tehát ezek a példák teljesen irrelevánsak voltak.

Marci9595 2016.01.17. 01:30:21

@isvaen: Igen, ha beszélünk egy problémáról, az segít feldolgozni az adott problémát, nem tudom hol itt ezzel a gond. Bár nyilván aki eleve viszolyog Tarantinotól, egyszerűen ráfogja hogy rasszista, vagy lejáratókampányt indít ellene, anélkül hogy látta volna az adott filmet, mint pl. Spike Lee. Lehet felületesen nézni a filmjeit, de nem érdemes :).

kaamir 2016.01.17. 09:13:56

@Marci9595: Értem. Mozivászonra szánják. Akkor csak a régi filmeket nem lehet fikázni, amiket nem volt lehetőségem moziban megnézni. Senkinek a véleménye nem mérvadó ma a Keresztapáról, a Cápáról, a Száll a kakukkról. Jó tudni.

Egyébként az elébb még attól tetted függővé, hogy valaki fizet-e érte, arra írtam analógiaként a mona lisát. Azóta úgy tűnik, változott a véleményed.

isvaen 2016.01.17. 12:17:38

@Marci9595: hol dolgoz fel bármit is a basterds? és a django? hol van BÁRMIFÉLE történelmi hűség, reflexió az utolsó filmjeiben? hol? (segítek: sehol. öncélú, gyerekes, karikatúraszerű kis paródiák ezek a filmek.)
nem viszolygok QT-től, egyszerűen nem értem, miről beszél(sz).

2016.01.17. 14:23:26

@isvaen:

erre mondtam, hogy tarantino szűkebb értelemben vett világa 92-09 között volt valamennyire érdekes. most már tovább kellene lépnie, nyilván bizonyos vonások megmaradnak, de hogy ugyanazt folytassa, eddig éppen westernköntösben, hát a rajongókat lehet hogy érdekli, engem finoman szólva már egyáltalán nem.

Edrick 2016.02.29. 06:15:48

Sly és a betétdal miatt egy kicsit szomorú vagyok, de Leo valamiképp segít a dolgon. Meg persze Saul :) Nagy gratula neki! Szép volt! :D

OFF: most nem volt liveblog, vagy csak nagyon nem találtam?

Németh Barna 2016.02.29. 06:20:03

@Edrick: Nem volt, biztonsági okokból. Totál szalonképtelenné váltam volna, ha díjazzák azt a dögunalom giccs visszatérőt. Szerencsére nem így lett :D

kaamir 2016.02.29. 07:45:57

Fú, de felb**tam magam. Ott van előttük két mestermű (Visszatérő, Szoba), de csak megtalálják a masszív középszert.

Kezdem azt hinni, hogy az a céljuk, hogy megutáltassanak egyes filmeket az emberekkel. OK, tényleg, jó film a Spotlight, na de Oscar? Ugyanmár. Ez kb. a Király beszéde, az Argo, meg a Némafilmes színvonala. Mind aranyos filmecske, de a bicska kinyílik a zsebembe, h Oscar-díjasok.

Mondjuk illik a 2010-es évek trendjébe: a médiáról szól, annak hatalmáról, kvázi bennfentes film. Manapság ezzel lehet tarolni (Argo, Némafilmes, Birdman, Király beszéde).

tjunior 2016.02.29. 08:51:34

A Mad Max rendesen letarolta a technikai Oscarokat, a díjátadó legfőbb nyertese, 6 díj az 6 díj. Meglepő A visszatérő veresége (vagy inkább a Spotlight győzelme) de teljesen jogos, Lubezki kivételével nem is érdemelt semmi díjat ( még Leo sem a mea culpa oscarját). A Saul fiának meg hatalmas gratuláció

tjunior 2016.02.29. 08:53:04

ja és a legnagyobb királyság Morricone Oscar-díja

fade 2016.02.29. 08:54:41

DiCaprio végre!!! Halleluja, erről fog szólni most a net kb 1 hétig. Az életművétől függetlenül ezért a filmért nagyon megérdemelte, jó döntés.

A Spotlightnál meg kicsit az az érzésem hogy nem mertek kockáztatni, inkább a langyos vízben úszkálnak. Lehetett volna "provokatív" díjat is adni (Mad Max) vagy "művészeti" díjat (Revenant), de maradt nekünk ez. Nem gond, nagyon jó film és végre kicsit piszkálják az egyházat és ezzel együtt a vallást is.

Jester. 2016.02.29. 09:37:14

@fade: És az miért is jó, hogy piszkálják az egyházat és a vallást is? Mert például én ezért kerülöm nagy ívben ezt a filmet.

Pölös 2016.02.29. 10:02:40

@Jester.: Lehet, hogy nem érdemes kerülnöd, mert a legkevésbé se piszkálják benne a vallást. Az "így mindenkinek jobb" jellegű összekacsintást talán kritizálják vele ugyan, de az meg csak nem baj.

Amúgy egy igazán jó (de nem világklasszis) film, kár lenne azért kihagyni, mert van benne hatalomkritika.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2016.02.29. 10:48:17

Most ez így komoly, hogy az Ex machina kapta a legjobb vizuális effektek díját? vicc, ez, kérem szépen...
Scifinek nagyon jó film, de hogy látványban megverje a MArtiant, Mad MAx-et, vagy a Star Warst, az röhej.

2016.02.29. 10:48:39

@fade:

a mad max nem lett volna provokatív és a revenant sem lett volna művészi.

@Jester.:

eléggé visszafogottan teszik, egyébként van miért piszkálni, persze nem mindegy hogyan.

Jester. 2016.02.29. 11:34:28

@Pölös: Köszi a véleményt! Meggondolom.

fade 2016.02.29. 12:53:19

@WiteNoir: Mikor nyert utoljára látványos nagy költségvetésű közönségfilm Oscart? Mikor nyert akciófilm (kevés dialógussal) Oscart? És még sorolhatnám miért lógott volna ki nagyon a Mad Max.

fade 2016.02.29. 12:55:27

@Jester.: A filmből kiderül a katolikus egyház miért érdemli meg a piszkálást, majd jól lepődj meg :)

A vallást olyan szempontból érinti, hogy ha a papok és feljebbvalóik a Bibliával homlokegyenest szembenő dolgokat művelnek, akkor azért az ember elgondolkodik azon vajon ők maguk mennyire hihetnek abban amit prédikálnak.

Atkakukac1989 2016.02.29. 13:28:56

@kaamir: Azért ez így nem igaz. Persze ez csak a személyes véleményem, de az általad felsorolt filmek közül (Argo, Némafilmes, Birdman, Király beszéde) kb. csak a Birdman jobb, mint a Spotlight. A többitől sokkal erősebb a mostani nyertes.

Ilyen komoly témát ennyire hitelesen, közérthetően, egyértelműen bemutatni nagyon nehéz. Sok kommentben olvasom, hogy tv filmes jellege van, meg tök unalmas. Most őszintén, ez egy oknyomozó újságírós film, nem lehet minden 5 percben valami nagy drámai jelenet. Inkább arra törekedtek, hogy valósághűen ábrázoljanak egy már kint is kihalófélben lévő szakmát. Plusz, akinek uncsi volt, az nem tudom mit várt, hogy mutassanak a bántalmazásokból? Akkor meg azt mondják rá, hogy hatásvadász. Semmi nem jó az embereknek, a francba.

Amúgy meg, ha A visszatérő nyer, az lett volna az igazi mellélövés. Tavaly nyert a Birdman, végre elindult valami jó tendencia, erre meg nyert volna egy sima bosszúfilm, amit az operatőri munka emel ki a közepesből. Ez így ne legyen már legjobb filmre érdemes.

kaamir 2016.02.29. 13:35:37

@Atkakukac1989: A Visszatérő nem bosszúfilm. Egyáltalán, a legkevésbé sem szól a bosszúról.

Atkakukac1989 2016.02.29. 14:03:50

@kaamir: Szerintem meg vastagon szól arról is. Ha igazán tökös lett volna a film, akkor meglépi azt, ami igazából ezzel a felderítővel történt. Ugyanis Hugh Glass valójában annyira kimerült a vadonban, hogy utána már eszébe sem volt bosszút állni. Akkor lehetett volna a film egy olyan meditatív utazás, amiben mondjuk a figura megtalálja a lelki békéjét és egyesül a természettel meg hasonlók.

A filmben viszont DiCaprio túlélő üzemmódba kapcsolja testét és Hardyt üldözi nem is kicsit. Ott is ott van a mögöttes tartalom, de ez a felszínes hajsza lazán elnyomja. Azért Inarritu nem egy Malick. Még akkor sem, ha most nagyon szeretett volna az lenni.

kaamir 2016.02.29. 14:09:16

@Atkakukac1989: Ennél sokkal-sokkal bátrabb dolgot csinál. Lecsupaszítja állati szintre az embert, aki a végén már bosszút sem tud állni, mert az is egy emberi tulajdonság. Ahhoz embernek kell lenni. Hugh Glass a film végére már nem az.

Atkakukac1989 2016.02.29. 14:33:53

@kaamir: Jó, de attól ezt még nem érzem erősnek. Mármint a filmet. Emiatt is érződik sokakban Leo díja is keserédesnek, mert egy percig sem szimpatikus a figura. Ha az olvasatod nézzük, akkor a film elején is inkább állat, mint ember.

kaamir 2016.02.29. 14:36:38

@Atkakukac1989: Nem szimpatikus, de hát istenem. Ez nem az a film.

A film elején még nem állat. Van egy fia, akiért a maga módján aggódik és akivel törődik. Vannak vágyai, céljai. Vannak emlékei, vannak álmai. A végén már semmije sincs.

skaven 2016.02.29. 15:07:58

@Atkakukac1989: mondjuk annyira nem malick hogy mi pl a birdmant ugy lattuk hogy utana kozvetlenul megneztuk az elet fajat. elkeserito volt a kulonbseg, a birdman mar onmagaban is bena, tuljatszott es erdektelen lett volna, igy meg aztan foleg az lett.
ettol meg persze a revenant lehetne akar jo is, de mindentol fuggetlenul ugy erzem hogy inarritu az egyik leginkabb tulertekelt rendezo manapsag.

sung_tongs 2016.02.29. 15:20:57

@skaven: Az utolsó mondatodhoz csatlakozom. Ha valami kapcsán el lehetett volna ismerni a munkásságát, azok nem az utóbbi filmjei voltak, hanem pl. a Korcs szerelmek. Vagy ha a jelöléseknél tartunk, akkor a Bábel.
Nem rossz film A visszatérő, de tőle nekem kevés, és A szobához mérve is. DiCaprio-val kapcsolatban pedig részemről nagyon érzem a kárpótlás szagát, ahogy tavaly Julianne Moore-nál is. Ahogy valószínűleg a jövőben Roger Deakins-nél is, ha megéri, hogy díjazzák is.

BloggerBiker 2016.02.29. 17:24:03

Engem egyre inkább nem az zavar, hogy vannak "Oscar-esélyes témák", hanem hogy egy elvileg szakmai díjat nagyrészt nézői szemszögből osztanak ki.

Én már ott meresztem a szememet, hogy hogyan lehet, hogy még a technikai díjak nagy részére is a legjobb film jelöltjeit választják?
Mert szó se róla, nagyon jó lett a set design, vagy a smink a Mad Max-ben. Az 5 jelölt közül valszeg tényleg ő a legjobb. De én inkább azon csodálkozom, hogy más "sminkben erős" alkotás hogy nem kerülhetett ide?
Vagy a legjobb VFX díjat egy olyan film kapja amiben minimális (bár tényleg szuper) CGI munka volt? Miközben ebben az éveben volt a Star Wars és a Jurassic Park új része is? Utóbbi filmeknél hosszabb idő volt a számítógépes munka, mint az összes többi feladat együtt!

De mondhatnám a kevésbé egyértelmű díjakat is. Szerintem a legjobb rendező az, aki a legjobb karmester. Nekem tetszett a visszatérő, de az egyértelmű, hogy ott Lubezki volt a főnök. A dráma rovására a kép érvényesül és nincs meg az egyensúly.
Nagyobb kihívás lehetett mozgatni 5-6 újságírót a Spotlight-ban akkor már. Bár itt is felmerül, hogy egyáltalán jók-e a jelöltek. Simán lehetséges, hogy egy amúgy ne igazán jó film rendezője ragyogó munkát végez, csak mondjuk egy szar forgatókönyvet már nem tud ellensúlyozni. Ilyen szerintem a Hateful 8, ami szerintem messze nem a legjobb történet, de Tarantino egyik legjobb rendezése.

És még folytathatnám a sort...
Az akadémia papíron szakmai tagjai mintha az alapján osztogatnák a díjakat, hogy az adott film mennyire tetszett nekik. Minden évben van 3-4 ilyen film, akik között kiosztják a fontosabb elismeréseket.

Na meg persze azért vannak az ökölszabályok is. Abban biztos voltam, hogy az amúgy feminista Mad Max, a nők évében (women is the new black) sem fog fontos díjat nyerni, hiszen egy akciófilm vagy egy vígjáték soha nem kaphatja meg a legjobb film díját.

BloggerBiker 2016.02.29. 17:26:22

Ja a másik bosszantó (ahogy már többen írtátok) ez az egyre gyakoribb utólagos díjazás. Nagyon jó zeneszerző Morricone, de az Aljas nyolcas zenéje a saját életműben is kifejezetten átlagos lett.
Leo is fele annyira sem volt jó, mint a Wall Street farkasában. stb.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2016.02.29. 18:10:43

@BloggerBiker: nagyrészt egyetértek veled (VFX-el kapcsolatban különösen:)), de az utolsó mondatoddal részben vitába szállnék:
Akciófilm - ha jól emlékszem - valóban soha nem kapott Oscart, mint legjobb film (most itt tisztán akciófilmről beszélek, nem akciódús thrillerről, vagy drámáról:)
De vígjáték azért kaphatott - régebben. (Annie Hall óta mondjuk nem nagyon, talán a Chicago, de azt meg hagyjuk. szeretem , de hogy nem neki kellett volna akkor kapnia, az tuti:)) Most már szinte esélytelen, hogy egy nem dráma-thriller kategóriába sorolható film kapjam meg....

sung_tongs 2016.02.29. 18:19:19

@BloggerBiker: Vannak jelentősebb szerzeményei, bár én kifejezetten szeretem az Aljas nyolcas zenéjét, a nem sok értékelhető pontja a filmnek. Abszolút megérdemelten nyert a mezőnyből. Elégedettebb vagyok, mint akkor, amikor Scorsese pont A tégláért kapta meg. Morricone legalább egy jó munkáért aranyozódott be, míg A tégla középszer, és akkor még finom voltam.

2016.02.29. 19:42:48

@BloggerBiker: Kezd zavaró lenni de legalább van 'korrekció'.

Hol lehettek idén a nagy öregek? De Niro, Pacino v Nicholson.

A gála meg sokszor elég kínos volt, mint egy átlagos SNL rész.

Németh Barna 2016.02.29. 21:00:51

@BloggerBiker: Nem az a díj neve, hogy "legtöbb effekt" hanem hogy "legjobb effekt". Szerintem ne az számítson, hogy menny ideig dolgoztak rajta, hanem, az, hogy hogyan. Az Ex Machina egy szép és színvonalas munka volt. Mondjuk a Mad Max is, de a Jurassic Worldben nem volt semmi lélek, csak pénz.

@Vészmadár: Ezt a vígjáték dolgot nem értem. A Birdman szatíra volt. A némafilmes egy romantikus vígjáték, de a Gettó milliomos sem az a kifejezett sorsdráma a maga meglehetősen zenés-táncos happy endjével :)

Németh Barna 2016.02.29. 21:03:18

@Németh Barna: Ezzel kapcsolatban idén az volt az egyik legbosszantóbb dolog, hogy például A visszatérőt ezzel reklámozták: sokat dolgoztunk rajta a hidegben. Hát basszák meg, ez volt a dolguk, ezért fizették őket. Leo kapott vagy 20 millió dollárt, hadd ne sajnáljam már. A kígyó ölelésének szereplői valószínűleg 500 dollárért töltöttek heteket a dzsungelben. mégsem írták ki a plakátra.

NorthopViggo 2016.02.29. 22:41:12

@Németh Barna: Ámen. Ezt most kinyomtatom, és ki plakátolom vele a várost.

BloggerBiker 2016.02.29. 22:46:52

@Németh Barna: Ne a filmet nézd, hanem a konkrét effekteket! Miközben az Ex Machinában egy-egy testrészt kellett animálni, addig pl. az JW-ben rengeteg díszletet és élőlényt.

Régebbi példával éve a Transformers akármelyik része egy nagy kaki, de a CGI részleg azért kitett magáért.

Persze bizonyos különbségeket valszeg csak a szakemberek tudnak megítélni (nehezebb-e Autobotok átalakulását renderelni a T-Rex vs D-Rex harcnál), de az akadémiatagok életkorát ismerve gyanítom nekik az egész számítógépes hókusz-pókuszról igen kevés ismeretük van.

Németh Barna 2016.03.01. 08:27:37

@BloggerBiker: Nekem sem sok ismeretem van, de a filmet látom. Látom, hogy mi működik és mi az, ami csak mű. Látom, hogy mi money shot vagy erődemonstráció és mi az, ami szépen beleilleszkedik a filmbe. Persze én is a Mad Max-re szavaztam volna, de második helyen nálam is az Ex állt.

iopi 2016.03.01. 11:25:04

@BloggerBiker:

Mit számít, hogy Dicaprio vagy Morricone vagy bárki korábbi alakításához, művéhez képest milyen a legfrissebb jelölése/díjazása?

Egy adott év jelöltjeit kell legyőzniük, nem a saját korábbi teljesítményüket.

Morricone leggyengébb műve is lehet erősebb, mint az adott évben született más művek.

2016.03.01. 13:57:52

@iopi:

tévedés.
az előző díj(amennyiben volt) óta alkotott életmű, az esetleges díjak száma legalább annyit kell hogy számítson, másképp nem is lenne értelme.
ha X minden évben jobbat produkál mint bárki más, akkor élete végéig minden évben ő nyerjen? a díjnak aligha ez a funkciója.
pláne, hogy különböző jellegű dolgokat nehéz összevetni.

lsd. pl. színészek: különböző rendezők keze alatt különböző karaktereket játszanak el, az összehasonlítás elég suta.

iopi 2016.03.01. 14:52:46

@WiteNoir:

Több ilyen példa van, akik ideig-óráig uralnak egy kategóriát. Walt Disney, Alan Menken stb.
De most is Lubeczki zsinórban triplázott, Inarritu duplázott.

Én annak nem látom értelmét, ha pl. Morricone megalkotta mondjuk fő műveként '86-ban a Missziót, akkor ezt kellene újra megugrania, hogy egy adott év legjobbja legyen.

2016.03.01. 15:04:07

@iopi:

és ez hiba.
egy díjazottnak már jóval többet kell hoznia a második, még többet a harmadik díjért.
lubezki egy zseniális operatőr, de pl. egy kétszeres oscar-díjas operatőrtől _teljesen átlagos elvárás_ hogy pl. a revenantot megalkossa. korábbi teljesítményeihez képes semmi extra, sőt.
innaritu is dolgozhatott volna még a második díjért.

az említett morricones esetben is egyszerű dönteni:)
van már díja? ha igen, mennyi és az aktuális műve hogyan viszonyul a többihez?
ha nincs, akkor értelemszerűen érdektelen hogy valamikori főművét megugorja-e vagy sem.
ugyanez dicaprio.
akár már 93-ban kaphatott volna egy mellékoscart, vagy később sok szerepéért. nem kapott. akkor meg édesmindegy, hogy a mostani a legjobb alakítása volt-e vagy sem.

Pápu nem sárga tetű 2016.03.01. 20:27:38

@WiteNoir:
Ezen analógiát követve akkor aki a legutóbbi olimpián 9,8-al nyerte a 100m-t akkor a következőn 9,9-el nem lehet bajnok akkor sem ha mindenki más 10 fölött van?

2016.03.01. 23:49:34

@Pápu nem sárga tetű:

ez nem sport, hanem (többé-kevésbé) művészet.
itt a díj nem egyszerűen mérhető teljesítmény (másodperc, gólok száma, stb) alapján díjaz, hanem erősen szociális funkciót tölt be (felhívja a figyelmet a tehetségekre,témákra, stílusra, stb. azokat díjazza egy idő után néha már azonnal.)

nem lenne rossz, ha ez is sport lenne és jól mérhető, de hát nem az.

BloggerBiker 2016.03.03. 15:22:24

@Németh Barna: A Mad Max-re szavaztál volna? Arra filmre, amit azzal reklámoztak a készítői, hogy ahol lehetett nem használtak CGI-t? Egy ilyen film nyerje a legjobb CGI díját? :)
Szerintem egy porfelhő vagy egy robotkar renderelése ma már rutin feladat. A Jurassic World-ben pl. "ember-bábukból" csináltak élethű raptorokat. A Marsi c. filmben hiteles űrjelenetek voltak. Ez egy technikai díj, kapja a legmagasabb színvonalú számítógépes trükk!

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása