Végre elérkeztünk ahhoz a szakszervezethez, aminek a legnagyobb befolyása van az Oscar-versenyre. Az még csak hagyján, hogy az itt kitüntetett rendezők döntő többsége az Oscaron is újráz, ennél sokkal fontosabb a legjobb film kategóriára gyakorolt hatása: a hatvanas évek óta mindössze egy film akadt, ami úgy tudta elvinni az Oscar fődíját, hogy itt nem kapott jelölést a rendezője: a Miss Daisy sofőrje. Ennek értelmében a Steven Spielberg - Ben Affleck - Kathryn Bigelow hármasnak ezt kötelező behúznia, hogy megmaradjon a jelenlegi hármas versenyünk, de még érdekesebb a maradék két hely sorsa. Vajon a Weinstein tesók csatasorba tudják állítani Tarantinót és/vagy David O. Russellt (és velük együtt a filmjeiket), esetleg bekerül Paul Thomas Anderson? És persze rajtuk kívül még ott van Ang Lee, Wes Anderson, Michael Haneke, Benh Zeitlin és a másik nagy talány, Tom Hooper.
De még mielőtt belemerülnétek a listákba, hadd mondjak el egy dolgot: nyilvánvaló hogy a DGA hatezer körüli tagsága zömében tévés rendezőkből áll, így gyakran előfordul, hogy egy-egy populárisabb jelöltjüket az Akadémia egy művészfilmesebb direktorra cseréli. Így lett tavaly David Fincherből az Oscarra Terrene Malick, tavalyelőtt pedig Christopher Nolanből Coen-testvérpár. Ez persze a fentebb említett statisztikai adatokon nem változtat, maximum megkönnyíti a tippelést. De most már jöjjenek a jelöltek:
LEGJOBB RENDEZŐ
Ben Affleck (Argo)
Kathryn Bigelow (Zero Dark Thirty)
Tom Hooper (Les Miserables)
Ang Lee (Life of Pi)
Steven Spielberg (Lincoln)
Bónuszként pedig jöjjenek a Cinema Audio Society jelöltjei.
(Megjegyzés: Ők nagyon ritkán egyeznek teljesen az Oscar-jelöltekkel. Előfordul néha ötből öt, de erre kilenc éve nem volt példa - tavaly például két jelöltjük jutott el az Oscar-jelölésig.)
Legjobb hang (film)
The Hobbit
Les Miserables
Lincoln
Skyfall
Zero Dark Thirty
Legjobb hang (animáció)
Brave
Frankenweenie
The Lorax
Rise of the Guardians
Wreck-It Ralph