aeon flux

ready for the action now, danger boy?

szókátrány: män som hatar kvinnor / a tetovált lány (2009) Zalaba_Ferenc
2010. július 01. 08:53:16

Kategória: 13 komment

1966-ban egy gazdag, ám kicsinyes és gyűlölködő nagycsaládban nyoma vész egy 16 éves lánynak, s a családfő még évtizedek múltán is meg van győződve arról, hogy a lány erőszakos halált halt és az elkövető a családban keresendő.

1966-ban egy gazdag, ám kicsinyes és gyűlölködő nagycsaládban nyoma vész egy 16 éves lánynak, s a családfő még évtizedek múltán is meg van győződve arról, hogy a lány erőszakos halált halt és az elkövető a családban keresendő.

Jó darabig azt hittem, végre eljött az, amire vártam: egy thriller, amely fel tud nőni a nagyokhoz s képes olyan produkcióvá válni, amely nem csupán mérföldkő, hanem viszonyítási alap is lehet a sokat koptatott műfajban. Első két órájában a svéd könyvszenzáció hasonlóan népszerű filmváltozata mindent el is követ annak érdekében, hogy eme vágyamat táplálja. Kiválóan megírt figurákat - egy börtönbüntetés elé néző középkorú újságíró és egy lelki és testi hegekkel /értsd: tetoválásokkal és testékszerekkel/ teli lány szokatlan párosát - állít rá egy szövevényes és magával ragadó bűntény bogozgatására, amely kellően izgalmas és intelligens ahhoz, hogy a néző egy pillanatig se érezze sem fárasztónak, sem bagatellnek. Látszik, hogy jó az alapanyag, melyet gondos és és értő kezek dolgoznak vászonra...

...aztán az utolsó fél órában ez a hatásvadászattól mentes felnőtt film egyszerűen darabokra hullik. Az öngól teljesen érthetetlen, hisz a játékosoknak csak annyit kellett volna tenniük, hogy tartják magukat a filmben többször is elhangzó jelmondathoz, mi szerint mindenkinek lehetnek titkai. Egy filmnek is. Nem kell az utolsó morzsát is a néző szájába rágni, méghozzá jó sok vajjal, nehogy bárki is éhen maradjon. Nem kell minden egyes szálat elvarrni, minden egyes lelki gyűrődést simára vasalni, mert a kitűnően megfőzött intellektuális elemózsiából egy csapásra olyan mesébe illő mézeskalács lehet, mint jelen film esetében. Vagy csak én szeretem azt, ha a moziból kifelé menet is még dolgozik az agyam?

Címkék

kritika thriller eurocinema kritika szokatrany 6csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr374538308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kox 2010.07.01. 09:24:04

"Vagy csak én szeretem azt, ha a moziból kifelé menet is még dolgozik az agyam?" sztem minden valamire való ember azt szereti, ha meg ragodhat a filmen egy darabig, jobb esetben akar napokig is :) en nem lattam, nem olvastam, de ha odaig jutok akkor az utso felorat - ezek szerint - tuti kihagyom :D ugy is nezheto meg? :)

Ismeretlen_1068 2010.07.01. 12:11:21

Nézhető, de úgysem bírod ki, hogy ne nézd végig. :)

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.07.01. 13:35:42

A tetovált lány még jó is volt, a második rész már inkább unalmasra sikerült szerintem, ásítozós lett, de azért végigültem. A harmadikba belekezdtem, de ott már nagyon nem tudott érdekelni mi lesz Lizbethtel és nem értem a végére.

Ismeretlen_77710 2010.07.01. 14:10:56

Én úgy tudtam csináltak egy TV filmet a Tetovált lányból, ami a Svédeknél tök nagy siker lett, ezért az amcsik csinálnak egy mozifilmet belőle, amit majd David Fincher fog rendezni. Vagy ez kb 1 éve volt így, azóta meg totálisan más a felállás, és iszonyúan haladnom kéne a korral? :D

Ismeretlen_83946 2010.07.01. 14:12:12

Mi mikor fogunk egy ilyen filmet csinálni?

Ismeretlen_83946 2010.07.01. 14:13:02

4: a svédek csináltak egy mozifilmet, aminek még lett két folytatása és még mindig készülőben van az amerikai remake.

Ismeretlen_1068 2010.07.01. 14:34:05

4: Előbb a filmek voltak (egy év alatt három), aztán a tévésorozat (de az is lehet, hogy a filmeket vágták tévére, ennek nem nagyon néztem utána - a két főszereplő ugyanaz), aztán jön majd az amerikai remake Finchertől.

Ismeretlen_77710 2010.07.01. 15:18:34

6;7: Áhááá! Köszi szépen. ;)

Ismeretlen_27676 2010.07.02. 00:01:52

nekem a konyvek meg a filmek is tetszettek :)

Ismeretlen_77710 2010.07.02. 11:31:50

9: A könyveket (legalábbis az elsőt) mindenképpen elakarom olvasni. Aztán jöhet a Finch féle változat. Ha egyáltalán elkészül. :D

Action 2010.07.28. 18:58:03

A vége télleg kicsit hollywoodi lett, de nekem nagyon bejött a film. A hangulata, a színészek, a történet, minden. Úgy gondolom, hogy az amerikai verzió nem lesz ilyen jó. De legyen nekik, ha már nem szeretnek olvasni :)

galahad 2010.07.31. 16:12:51

7: igen, a mozifilmeket vágták tv-re van esély rá hogy a két folytatást is bemutatják a hazai mozikban?

Ismeretlen_45995 2011.02.13. 10:40:27

Az első könyvet olvastam, totál érdektelen és középszerű (abból is alsó kategóriás), lassan halad - és lehet, hogy csak a fordítás hibája, de - nyelvileg is egy szürke újságíró művével van egy színvonalon. A dialógusok elképesztően laposak, gyakorlatilag 1-1 párbeszéd 1-2 oldalas monológnak felel meg, amiben a másik fél 3 bekezdésenként közbeszúr egy "értem"-et. A filmben legalább ezek a diskurzusok élnek, és emiatt élvezhetőbb is a mozi, mint a könyv. De így is csak átlagos.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása