aeon flux

ready for the action now, danger boy?

Zalaba_Ferenc
2007. április 17. 15:06:05

Kategória: 5 komment

el aura (2005). sajnos, most már nem fogom megtudni, mire képes fabián bielinsky rendező, ugyanis 47 éves korában szívroham végzett vele. két filmet hagyott maga után, melyek közös témán osztozkodnak - a bűn és bizalom összeférhetetlenségén -, hangulatukban viszont fényévekre vannak egymástól. a nueve reinas (a kilenc királynő) könnyed krimi kollázs volt guy ritchie és quentin tarantino szájízére hangszerelve és a francia policierek borostás, nemszép figuráit mozgatva, ezzel szemben az el aura inkább atmoszférát továbbit, pozíciót közöl, és a történet csupán másodlagos.

ez utóbbiban valóban nincs hiba: hogy is lehetne, hisz apró papirfecnin is elfér, a toldalékokat pedig az ősöreg hollywoodi közhelytárból kapja, melyek legalább annyira nélkülözhetetlenek az előre jutáshoz, mint amennyire zavaróak az emlékezetbe vésődés érdekében. emberünk, aki nem csak névtelen, de jellemtelen is, véletlenek sorozata folytán kerül olyan helyzetbe, amiről mindig is álmodott, hogy aztán ugyanezen egybeeséseknek hála újra meg újra kivágja magát: hogy ebben menyi szerepe van fotografikus memóriájának, az erőteljesen megkérdőjelezhető, hisz akár magával is cipelhetné a talált tervrajzokat, attól még nem lenne kevésbé gyanús a teszetoszasága.

a cím arra az állapotra utal, amely az epilepsziás rohamot megelőzi: a beteget ilyenkor számtalan élmény éri, szinte kéjesen lángolnak az érzékei, és arra gondol, hogy most bármire képes - aztán jön a sötétség, hogy a hirtelen támadt bátorságot áthatolhatatlan korlátok törjék le. az epilepsziában szenvedő főhőst is eme kettőség készteti állandó hezitálásra, végül aztán persze rosszul dönt, hogy egy gondosan előkészített filmes véletlen, egy láthatatlan szövetséges, egy üzentrögzítőre mondott terv vagy egy jól elhelyezett pisztoly megint kihúzza a csávából.

második és egyben utolsó filmjében bielinsky úgy gondolta, a lassú tempó majd segít abban, hogy elmerüljek eme jellemtípus belső gyötrődésében, de a számos kifagyott pillanat és dekódolhatatlan metafora (mi a szitu a kutya kötődésével?) ellenére nehezen betörhető a halkszavú, bátortalan ember buksija, szóval az egyszeri néző hajlamos lenne inkább a sztorira fókuszálni, az viszont nem kielégítő. (trailer)

Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr204534532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pizsama · http://pizsama.blogter.hu 2007.04.17. 15:16:53

Nem tudtam, hogy meghalt, a Kilenc királynő nagyon tetszett anno. Állítólag volt egy amerikai remakeje is...

Ismeretlen_1068 2007.04.17. 15:51:13

igen, van neki john c. reilly, maggie gyllenhaal és diego luna főszereplésével. egy az egyben lemásolja az eredetit, de a szereplőkért azért mindenképp érdemes megnézni. aszt hiszem, the criminal a címe.

mr. 2007.04.17. 21:57:41

azon kevés filmek egyike, ahol a remake (rossz pénz 10/4) jobban bejött, mint az eredeti (kilenc királynő 10/3).

hinher 2007.04.18. 00:38:05

a kutya még hagyján, de az a szegény farkas mit is keres ott?

Ismeretlen_1068 2007.04.18. 00:55:25

sztem kutya volt. mondjuk farkaskutya. az imdb is úgy jegyzi "eva... the dog".

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása