aeon flux

ready for the action now, danger boy?

magyar box office: halhalál Takács Máté
2013. szeptember 09. 15:05:00

Kategória: film 11 komment

Az ősz megvetette lábát a hazai mozikban is: a csendesebb vizeket csak a Riddick kavarta meg kicsit, de nem tett mélyebb benyomást, mint Az elnök végveszélyben egy hete. Ami a többi premiert illeti, a One Direction: This Is Us felvonultatta a fiúbanda jó pár rajongóját, A bűn éjszakája hozta a horrorok formáját, a Halbalhé című térhatású rajzfilm pedig döbbenetesen nagyot hasalt. Harmadik hete a Családi üzelmek viszi a prímet.

one_direction_this_is_us.jpg


> új filmek
A már réges-régen megboldogult Flamex forgalmazó mindig hadilábon állt a premiernapok meghatározásával: a Pitch Black - 22 évente a sötétség is például 2000 május eleje helyett végül csak egy hónappal később került a hazai vásznakra, ami mondjuk még enyhe tili-tolit jelent. A zugsci-fi igen tisztességes kört futott az első kettessel kezdődő esztendő nyarán: 83.935 fő eredt Vin Diesel nyomába. Ezt a tömeget nagyjából sikerült mozgósítania a folytatásnak is: A sötétség krónikája 2004 augusztusában, még mindig feliratosan, de immáron a UIP égisze alatt, 81.533 magyart vezérelt a 22 vászon valamelyike elé. A kilenc évet várató harmadik rész, vagyis a Riddick ismét forgalmazóváltáson esett át, és a ProVideo a szinkront se spórolta le, továbbá az IMAX-vásznat is beszervezte a 30 moziban pergő filmnek. A magyarok valamennyire még őrzik a fúriai emlékét, ám a 17.029 néző, amit csütörtök és vasárnap között produkált David Twohy filmje, nem lesz elég a korábbi, combos szint teljesítéséhez, sokkal inkább 50 ezer néző környékére programozza a kapuzárást. Mondhatjuk, hogy ennyit csökkent általánosságban a mozizás értéke a második rész óta, meg azt is mondhatjuk, hogy azért simán lehetett volna ez 20 ezer néző fölött is - meg a dobogó legfelső fokán. A 23.1 millió forint ugyanis csak a második helyet engedte meg a Riddicknek, ami nagyon kedvező esetben még fejlődhet 72.2 millióvá, azaz A sötétség krónikája bevételével egy vonalba.

Az amerikai tini-popsztárok köré alaposan fel van építve egy-egy brand, ami jó szolgálatot tesz a mai mozifilmes trendek mellett, miszerint meglévő anyagból érdemes dolgozni. Persze a veszélyei is megvannak, ha egy együttes ügynökei-producerei mozifilm legyártására adják a fejüket: a Jones Brothersről például mind a tengerentúlon, mind nálunk kiderült, nem is olyan nagy az elhivatott rajongótáboruk, mint azt sokan vélték. A One Direction azonban fellélegezhet, legalábbis az említett példához képest módfelett jobban állnak: Amerikában még vezették is a toplistát, nálunk pedig sikerült igen nagy hátrányokkal (felirat csak a 2D-s verzióhoz volt, a kétség kívül csábítóbb 3D-st csak originálban lehet elérni) is valamennyire értékelhető eredményt produkálniuk: a 7.099 néző önmagában nem túl izgalmas szám, pláne 27 moziból, de ha azt vesszük, hogy sikerült a This Is Usnak az elmúlt négy nap folyamán ilyen sok embert összeterelnie egy eleve szűk körből, akkor azért nem rossz. A nézői átlagéletkor valahol a 12 év környékén tanyázhatott, hiszen a 8.6 millió forintos bevétel alapján átlagosan 1212 forintért váltottak jegyet a filmre - miközben manapság 1500 felett mérik a multiplexekben a tiketteket (a 3D-sről nem is szólva), ergo röpködtek rendesen a deákigazolványok. Azért érdekes lett volna látni, mire képes nálunk a Hannah Montana- meg a Justin Bieber-doku/koncertfilm.

A UIP-Duna Film 18 moziban eresztette szélnek A bűn éjszakáját, remélve a csodát, hogy talán egy Ideglelés Csernobilban van a kezükben. Hát nem: az utolsó helyet csípte meg a 10-es élmezőnyből a thriller/horror/sci-fi, méghozzá 3.283 nézővel. Ez a szám visszalépést jelent Ethan Hawke parakarrierje számára, hiszen a Sinistert tavaly decemberben 3.573-en választották első négy napján, igaz, az szinkronizált volt (bár minek). A hazájában nagy sikert aratott házinváziós mozi alapötlete tehát nem tudott nagyobb hatást gyakorolni a magyarokra, mint amennyire műfaja rettentette őket, és újabb strigulát jelent az egyre kétségbeejtőbb (ám ezzel együtt érthetően) érdektelenségbe vesző zsáner cellájának falán, ahová cirka háromnegyed évtizede zárták a nézők.

the_purge_small.jpg
Nem csak azért nem lehet A bűn éjszakáját a hét legnagyobb blamájának tekinteni, mert egy horror eleve csak erre képes manapság, hanem mert ez a nem túl megtisztelő jelző a Halbalhé című maláj rajzfilm jussa. A Big Bang Media mutatta be a térhatású mesét 30 moziban, ám még a top 10-be sem tudta beverekedni magát. Kétség kívül merész húzás az iskolakezdéskor bemutatni egy kicsiknek szóló, vagyis az egész család jelenlétére igényt tartó filmet, különösen úgy, hogy hemzseg a piac a konkurens címektől (a Repcsiket még most is két és félszer annyian látták, mint ezt a filmet). A 2.486 néző üresen kongó termeket sugall, a 3.4 millió forintos bevétel pedig a térhatás dominanciáját, lévén átlagosan 1375 forintért váltott jegyet az a kevés érdeklődő. Néha nagyon bejön valamelyik forgalmazónak egy-egy mellékvágányos animációs produkció (Sammy nagy kalandja), néha pedig meglehetősen félre megy (Sammy nagy kalandja 2.), de talán a Halbalhé minden eddigit alulmúl. Ezek után a hónap végén érkező Hópihe című, majmos spanyol darabnak fel kell kötnie a nadrágját.

> korábbi filmek
Harmadik hete háborítatlan az élen a Családi üzelmek. Az InterCom vígjátéka ezúttal 22.280 nézőt érdekelt, összesen pedig már több mint 140 ezret. A 200 ezres határ meghódítása kérdésesnek látszik, ámbár a szeptember nem fog igazán kiugró filmet kínálni, szóval a lehetőség adott. Több mint 50%-ot zuhant a múlt héten felemásan indító Az elnök végveszélyben. A szintén az InterCom által istápolt akciófilm 11 nap után még nem érte el a 30 ezer eladott jegyet. Ugyancsak szaltózott lefelé A végzet ereklyéi: Csontváros. A ProVideo fantasyje 31 emberrel vonzott kevesebbet eddig, mint Emmerich zúzdája.

> végszó & ami jön
Tavaly ilyenkor jobban álltak a top 10 összesített számai, de ebben a lelassuló időszakban nem kell szigorúnak lenni, még úgy sem, ha meglehetősen magas volt a premierek száma. Ez a következő héten is így lesz, hiszen a 2 kaliber és a Hajsza a győzelemért mellett jó pár kisebb cím is versenybe száll. A Washington-Wahlberg páros bizonyosan vezetést szerez, de ami érdekesebb, hogy vajon hogyan viszonyul a Forma-1-et kedvelő nemzetünk Ron Howard dicsért filmjéhez.

A TOP 10 (csütörtök-vasárnap)

# volt
#
film csüt-vas
Ft bevétel
változás Ft össz-
bevétel
össznéző
1 1  Családi üzelmek
29.4m -39.7% 186.1m 144.125
2 ú  Riddick
23.1m - 23.1m 17.029
3 2  Az elnök végveszélyben 11.0m -52.5% 40.1m 29.603
4 3  Elysium - Zárt világ
8.6m -47.3% 160.2m 119.501
5 ú  One Direction: This Is Us
8.6m - 8.6m 7.099
6 4  Repcsik
8.1m -48.1% 114.1m 85.980
7 5  Hupikék törpikék 2.
7.0m -53.4% 238.9m 184.053
8 6  A végzet ereklyéi: Csontváros
5.9m -58.5% 37.2m 29.572
9 7  Blue Jasmine
5.2m -38.0% 17.0m 12.633
10 ú  A bűn éjszakája
4.5m - 4.5m 3.283

a cikk elkészültében segítségünkre volt: UIP-Duna Film

Címkék

horror box office animation sci fi ethan hawke intercom sequel vin diesel david twohy riddick provideo one direction asian cinema children movie 3d cinema uip duna film box office hazai big bang media

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr925503486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.09.09. 15:14:40

Ván Dájreksön 7099... OMG. Van itt pénze az embereknek... :D

A bűn éjszakája meg bukó. De ez a sok negatív kritika után érthető is.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.09.09. 16:16:58

Máté, szerinted miért érthető, hogy a horror nem érdekli a magyarokat?

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2013.09.09. 16:40:58

@Zalaba_Ferenc: Korábban egy másik film kapcsán már írtam erről, de röviden annyi, hogy ez a zsáner rendkívül keveset nyújt a nézőknek (pillanatnyi jellegűt), ráadásul annyira nem differenciáltak a filmek, hogy bármely otthon is elérhető, régebbi cím is megteszi azt a hatást, amit valaki elvár, ha horrorra esik a választása. Jelen film ráaádásul jól példázza azt is, hogy nem csak jellegében, de tartalmában is olcsó szórakozásról van szó - drága jegyáron. Szóval a Démonok közöttet elég kéretlen helyzetbe hozták műfajtársai.

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2013.09.09. 16:42:04

@Takács Máté: Ja igen, azt meg ugye fölösleges is taglalni, mennyire más (helyzetű) nép is az amerikai és a magyar (lévén hogy előbbi zabálja ezeket a filmeket).

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2013.09.09. 16:46:03

@Takács Máté: Na még egy gondolat: a magyar tömegek számára kétféle mozizás létezik: 1. vígjáték (a kellemesért hajlandóak vagyunk fizetni), 2. látványban bővelkedő. Plusz még vannak a családi filmek ugye, amik mindig is megéltek.

Németh Barna 2013.09.09. 16:50:51

@Takács Máté: Mi tömegesen nézünk horrort, és kábé úgy, mint ahogy a Sikolyban nézik a Döfést. Pofázunk, röhögünk, hülyepicsázunk, sörözünk. Amerikában elmegy ez moziban, itthon nem igazán.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.09.09. 17:29:08

@Takács Máté: Most mondhatnám, hogy ugyanezek a jelzők a vígjátékokat is leírják, csak ott bizonyos pontokon nevetni kell, míg a másikon meg rémüldözni. Persze, erre meg rávághatnád, hogy a két érzés közül természetesen az előbbi a vonzóbb, de állítólag az ember gyermeke minden olyan érzést kedvel, mellyel nem feltétlenül találkozhat a mindennapokban. Az is lehet, hogy a magyar a horrort a drámával sorolja egy kategóriába, és azt mondja, az élet kész dráma, kész horror, miért kelljen még a moziban is ezt átélnem? :)

Atkakukac1989 2013.09.09. 17:46:35

Plusz azért ne felejtsük el, hogy a horror mint műfaj, mindig egy ilyen mostohagyerek volt, amit senki nem néz, csak aki ismerkedik vele (tehát a tinédzser korosztály, de azt is otthon) vagy aki mazochista és kényszeresen szereti a véres/félős filmeket.

Azon csodálkozom, hogy egyáltalán a forgalmazók még mindig küszködnek egy-egy cím beszuszakolásával, hogy hátha ezt megnézik.

Plusz rohadt nehéz eladni is, mert ezeket a filmeket nem díjazzák komoly helyeken (kivétel ugye A bárányok hallgatnak, de ez meg mai napig nem tisztázott, hogy horror-e vagy thriller), plusz nem is lehet reklámozni jól, mert a kritikák is majd minden esetben közepesek vagy lehúzóak. Kérdem én, akkor ebből, hogy lesz aranytojás? Sehogy.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.09.09. 18:26:23

Én a Carrie remaket várom, bár ugye ott meg a bejáratott név húzza majd az embereket a moziba. Kár a horrorért, de sajnos sok az idióta rendező, akik szerint csak lélektani horrorok léteznek, és azt gyártanak agyba-főbe.

Kicsit ráállhatnának a slasherre, mert abból még ki lehetne hozni 1-2 szebb darabot szerintem. De itt nem remakeről beszélek.

Nem azt mondom, hogy ússzon vérbe a terem, de egy jó forgatókönyvvel egy fasza sorozatgyilkossal azért jó kis filmet lehetne csinálni. Én vevő lennék rá.

Amúgy meg, ha mégis remake, akkor Del Toro nekiülhetne már a Frankenstein filmnek, mert szerencsétlen szörnyeteg bő 80 éve nem kapott értékelhető filmet. Del Toro világához meg illene is.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2013.09.09. 19:05:07

A bűn éjszakájának bukásához az is nagyban közrejátszott, hogy mire ide elért, már nem csak hogy BD minőségben fenn volt torrent oldalakon, hanem készült hozzá magyar felirat is.
De egyébként nem kár érte, nem egy jó film, hogy tízezrek üljenek be rá. A Démonok közöttnek drukkolok, bár remélem, hogy nem Démoni doboz lesz belőle (hmm, már a magyar cím is rossz ómen).

mrscottpilgrim · http://twitter.com/mrscottpilgrim 2013.09.09. 23:44:41

@REMY: dehát a slashernek legalább már 4x megülték a torját (Deliria, Scream, Haute Tension, és részben a Cabin in the Woods), és slasher témában talán pont ez a 4 film volt az utóbbi sok évben emlékezetes csak, szóval a slasher szerintem döglött ló. már csak posztmodern módon lehet csak megközelíteni.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása