aeon flux

ready for the action now, danger boy?

szókátrány: tékozló szív [thérèse desqueyroux] (2012) Takács Máté
2013. augusztus 21. 09:59:00

Kategória: film 4 komment

Valahol egy szívnek kell lenni,
Bomlott, beteg szegény,
Megölte a vágy és a mámor
Éppúgy, mint az enyém.

Thérèse legjobb barátnőjével élvezi ifjúkori gondtalanságát és szabadságát a két világháború közötti Franciaországban, egészen addig, míg érdekházasságba nem kényszerül. A Nobel-díjas François Mauriac regénye és a mozgókép eme találkozása mögött is megbújhat valami láthatatlan cél, mert látható nem szolgálja frigyüket. A boldogtalansága által emésztett fiatalasszony története a film médiumának korlátait ismerve minden bizonnyal több dimenzióját is a lapokban hagyta, pedig túlnyomóan azokra lenne szükség ahhoz, hogy Thérèse-ből igazán kitapintható figura váljék, és a történet központi fordulatát / fordulópontját / mederváltását maradéktalanul fel tudja dolgozni az eredeti művet nem ismerő néző.

Persze akad néhány jól ábrázolt vonal (miként közömbös Thérèse barátnője iránt, mikor az igaz szerelmet él át), de ez csak éppen elégséges ahhoz, hogy a film első órája is lekösse a figyelmet. A kiváló operatőri munka és Audrey Tautou alakítása, ami megkövetelt módon mentes a rá jellemző bűbájosságtól (s mint ilyen, ritkaságszámba megy), elég fogódzkodót ad a módfelett érdekfeszítőbb végkifejlet kibontakozásáig, de alighanem nagyobb türelem kell a 110 perces film végignézéséhez, mint a 192 oldalas könyv elolvasásához.

tekozlo_sziv.jpg
A versidézet Ady Endre Szívek messze egymástól című költeményéből származik.

Címkék

drama audrey tautou adaptation eurocinema kritika szokatrany 6csillagos vertigo media french cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr915469221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.21. 10:09:00

Rajongtam érte az Amélie-ben (és még a Szeretni bolondulásig esetében is neki drukkoltam), de az évek során eljutottam odáig, hogy most már tűzzel-vassal irtanám Audrey Tautou-t a mozikból. Nem tudom szebben megfogalmazni, de ez a nő kiszikkadt. Manapság már annyira tűnik bűbájosnak, mint egy száraz kóró.

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.21. 10:22:39

@Zalaba_Ferenc: Én mondjuk nem láttam túl sok filmjét, de ez a mostani kicsit lelombozott, mert úgy éreztem, nem csak a szerep miatt hiányzik belőle az, amit miatt megkedveltem korábban.

TomPowell25 2013.08.21. 10:39:09

@Zalaba_Ferenc: @Takács Máté: Nem tudom miért, de nekem Tautou kisasszonyt nézve a film alatt többször az ugrott be, hogy Judi Dench fiatalabb kiadását látom, és ezt nem a pozitív értelemben értettem.

Wintermoots (törölt) 2013.08.21. 11:34:13

én sosem kedveltem, de szélsőséges ellenérzéseim sincsenek vele kapcsolatban. az is igaz, hogy utóbbi filmjeit nem láttam, csak jeleneteket meg pár interjút vele.
ez a kritika sem hozta meg a kedvem:)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása