A mai nappal kezdetét veszi a 66. cannes-i filmfesztivál, és ennek megfelelően az elmúlt napokban nyakló nélkül jelentek meg a (sok esetben első) promóciós anyagok a fesztiválon megforduló alkotásokhoz, így a nagyobb durranások (Az irgalmatlan, Lopom a sztárom, Behind the Candelabra, Inside Llewyn Davis, Fruitvale Station...) után most már a kisebb hátszéllel rendelkező produkciókból is bőven tudunk ízelítőket mutatni – íme néhány érdekesebb, Jim Jarmusch vámpírrockereitől James Franco déli akcentusán át Léa Seydoux csáberejéig...
Először is itt van Jim Jarmusch remek szereposztású, a versenyprogramhoz az utolsó pillanatban hozzácsapott vámpíros szerelmesfilmje, amelyből végre kaptunk két rövid hangulatkeltő részletet az eddigi egyetlen szál fotó mellé. A sztori szerint Adam (Tom Hiddleston), a megkeseredett underground zenész újra egyesülhet élete párjával, Eve-vel (Tilda Swinton), akivel több évszázados szerelem köti össze, ám amikor Eve vad és öntörvényű húga, Ava (Mia Wasikowska) is felbukkan, akkor bizony borul az idill. Alább egy-egy perc a nagy újraegyesülésből és a vad húgicából, és örömmel jelentjük, hogy David O. Russell készülőben lévő új filmje kapott némi konkurenciát, már ami az elnagyolt frizurákat illeti...
James Franco és az ő szerelemprojektjei nélkül már nem is nagyon lehet valamirevaló filmfesztivált rendezni. Hollywood kedvenc polihisztorának az Un Certain Regard szekcióba William Faulkner klasszikusának adaptációjával sikerült beférkőznie – a Míg fekszem kiterítve egy család kálváriája, akik halott mátriárkájukat igyekeznek végső nyugalomra helyezni.
Ari Folman öt évvel ezelőtt az Arany Pálmáért versenyzett a később Oscarra is jelölt Libanoni keringővel, idén pedig a Rendezők Kéthetét nyitja meg rendkívül érdekesnek tűnő új filmjével. A The Congress-t Stanislaw Lem A futurológiai kongresszus című műve ihlette, de nehezen lehetne besorolni az idei sci-fi dömpingbe: az élőszereplős/animációs hibridben Robin Wright alakítja Robin Wright-ot, az idősödő, a hollywoodi fősodorból már kiszorult színésznőt, aki lényegében eladja magát egy stúdiónak, hogy az mintázhasson róla egy új, digitális filmsztárt, ám ez a döntés nem várt következményekkel jár...
Asghar Farhadi is előző sikersztoriját igyekszik folytatni idén, ismét egy elválás történetével, de ezúttal francia közegben, ütőképes francia színészekkel (Bérénice Bejo, Tahar Rahim), így a Nader és Simin rendezőjének gyakorlatilag bérelt helye volt a cannes-i versenyprogramban. Itt egy erős részlet a The Past-ból, amelyben a tavalyi fesztivál háziasszonya messze nem olyan tüneményes, mint amilyennek A némafilmesben megismertük...
Tahar Rahim és Léa Seydoux is azok közé tartoznak, akik idén dupláznak Cannes-ban – közös románcukban A próféta sztárja egy veszélyfüggő férfit alakít, aki egy atomerőműben vállal munkát, és szenvedélyes viszonyba kezd egyik új kolléganőjével. A Grand Central talán nem az Un Certain Regard szekció legnagyobb ütőkártyája, de az biztos, hogy az alábbi jelenetben Seydoux elég jól eladja a filmet...