aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: a szépség és a csempészek Takács Máté
2012. január 15. 17:51:42

Kategória: 2 komment

A Martin Luther King Jr. emléknapot megelőző hétvégén Mark Wahlberg villantotta meg box office-izmait, s vezérelte erőteljes belépőhöz a Csempészek című krimit, míg a Disney újabb klasszikusát hasznosította újra meggyőző eredménnyel.

A Martin Luther King Jr. emléknapot megelőző hétvégén Mark Wahlberg villantotta meg box office-izmait, s vezérelte erőteljes belépőhöz a Csempészek című krimit, míg a Disney újabb klasszikusát hasznosította újra meggyőző eredménnyel.


Baltasar Kormákur rendező a maga főszereplésével készült, 2008-as Reykjavík-Rotterdam című thrillert szabta amerikai ízlésre a Universal Pictures műhelyében, potom 25 millió dollárból, így a Csempészek (Contraband; hazai bemutató: március 22.) rövid úton vált sikerré: a hétvégén 24 millió dollárt fizettek ki a nézők 2863 moziban. Ez markánsan túlmutat a 17-20 millió közé lőtt, négynapos elvárásokon, tehát egyértelműen jól folytatódik a 2012-es év Az ördög benned lakozik előző heti, hirtelen megindulása után. A Csempészek kedvező nézői fogadtatása több elemből tevődik össze: élen az előzetes áll, ami töviről-hegyire elmesélte az egész filmet, s már jó párszor láthattuk a korábbiakban, hogy ez kifizetődő; megfelelő szereposztással bír, hiszen Mark Wahlberg számára jól bejáratott szerepkör a nem túl tisztességesen eljáró főhős, akiért szorítani kell (Az olasz meló, Négy tesó), s többnyire olyan filmekben tűnt fel az elmúlt években, amelyek az őt Marky Markként megismerő fiatal felnőtt korosztálytól a középkorú nézőkig lőtték be reménybeli közönségüket; végül pedig ideális volt a premier ideje, hiszen azon túl, hogy hosszú a hétvége, a decemberi hajrában a mozizásra újból rákapók még kellő mértékű késztetést éreznek ilyenkor az ismétléshez, plusz a Mission: Impossible: Fantom protokoll már kellő helyet engedett egy újabb bűnügyi akciónak. A Csempészek tehát teljességgel kiszolgálta viszonylag széles célközönségének igényeit, s sikerült nem csak Wahlberg korábbi, gyakran hasonlatos munkáinak javán túltenni (a már említetteken kívül Max Payne - Egyszemélyes háború, Az éjszakai urai, Orvlövész), de a közelmúlt olyan népszerű darabjain, mint a Tolvajok városa és a Tökéletes bűnözők. A kritikusok ugyan nem törtek lándzsát a Csempészek mellett, ám az ilyen filmek alapvetően népszerűek, így a túl gyors háttérbe szorulástól azért nem kell tartani, akár 70 millióig is elvándorolhat.

Néhány éve a Walt Disney Pictures már kilátásba helyezte A szépség és a szörnyeteg (Beauty and the Beast; hazai bemutató: február 16.) 3D-s bemutatóját, ám a terv végül is polcra került, s ott is maradt egészen tavaly szeptemberig, amikor is Az oroszlánkirály csaknem 95 millió dollárt tett hozzá amúgy is grandiózus bevételéhez. A stúdió nem lacafacázott, nyomban négy másik korábbi kedvenc újjászületését jelentette be, köztük az 1991-es meséjét, ami annak idején azon megkülönböztetésben részesült, hogy rajzfilmként a legjobb film Oscarjára jelölték. Ez és az akkor elért 145 millió dollár tévedhetetlen jelzője a film népszerűségének, ami ugyan nem ér az 1994-es "leg" nyomába, de most, húsz évvel később még elegendő újabb 18,5 millió dollárra, ami ugyancsak jobb valamivel a vártnál: a forgalmazó Az oroszlánkirály 30 milliójának felét remélte hivatalosan. A tíz évvel ezelőtti IMAX-bemutató alkalmával 171 millióra növelt összbevétel így most 190 millió közelébe gyűrűzött, s innen nevetve meglesz a 200 millió. Az pedig azt jelenti, hogy ennyi év után a Terminátor 2: Az ítélet napja (204m) kénytelen lesz búcsút inteni éves elsőségének. Ezt James Cameronnak, a 3D-zés mesterének persze nem muszáj annyiban hagynia, de most egyelőre maradjunk a Disneynél: a terv tökéletesen működik. A nézők világosan érdeklődnek a korábbi filmek iránt, amikről már biztosan tudják, hogy kellemes élményt nyújtanak, míg a stúdiónak mindösszesen 10 millió dollárba került a térhatásúvá varázsolás, ergo mindenki nyer. Úgyhogy nagy ebben az üzlet.

A Joyful Noise című zenés vígjáték szereplését már nem kísérik fanfárok, hiszen a Warner terjesztése 11 millió dollár alatt maradt a hétvégén, s így minden bizonnyal nem lesz meg a várt 15 millió a négy napra. Ez a bemutatkozás éppen olyan, amilyet egy mérsékelten népszerű afroamerikai színésznőtől, mint amilyen Queen Latifah, el lehet várni. Hat éve Az utolsó vakáció valamivel jobban iramodott neki, amúgy meg a Dívára vagy a Kísértés két szólambanra is nagyjából ekkora volt a kezdeti érdeklődés. A közönség kívánt mértékű mozgósításának részleges meghiúsulása egyébként nem meglepő egy olyan produkciónál, amiben az a pláne, hogy a vásznon húsz éve nem látott Dolly Parton játssza a másik főszerepét; a Kilenctől ötiggel és a The Best Little Whorehouse in Texasszal jelentős sikereket elkönyvelt énekesnőt alighanem a Joyful Noise tíz nézőjéből egy ismeri. A 25 millió dollárból forgatott film azért nem fogja megfeküdni a producerek gyomrát (a kritikusok már egy más kérdés), 30 millióig bőven elverekedheti magát.

Meryl Streep az utóbbi években három kasszasikerben tűnt fel (Mamma Mia!, Egyszerűen bonyolult, Julie és Julia), így nem túlzás már box office-tényezőként is tekinteni rá. A Vaslady (The Iron Lady; hazai bemutató: február 2.) teljességgel a színésznőre épít, amint az amerikai közönség számára is jól ismert brit miniszterelnököt formálja meg. Két hétig tartó, erőteljes limitált futás után a The Weinstein Company 800 fölé emelte a filmet vetítő mozik számát, s az eredmények a múlt heti Suszter, szabó, baka, kéméhez hasonlóan egész jól alakultak, így elmondható már, hogy ebben a szezonban többségében jól sikerül a tranzíció néhány moziról országos szintre. Az 5 milliós hétvégét még többnyire hasonlók követhetik, amíg kiderül, hogy a főszereplő megkapja-e harmadik Oscar-díját. Thatcher és Streep erejét szemlélteti, hogy A Vasladytől amúgy nincs úgy elragadtatva a kritika, mint az Utódoktól van az említett le Carré-adaptációtól.

Az ördög benned lakozik a mozgalmasabb vasárnap ellenére is nyitánya több mint háromnegyedét veszítette el, vagyis messze tíz millió alá esett a 33,7 milliós start után. Jelentések szerint régen volt tapasztalható ekkora nézői ellenszenv egy film iránt, így a horrorrokra jellemző alapvetően rövid élettartamra még ez is rásegített, na nem mintha ez bármennyit is számítana a Paramountnak: az egymillió dollárból készült film 46 milliót gyűjtött tíz nap alatt, a vége pedig 55 millió alatt lesz. A folytatás elkészülte már tény, csak azt fedi rejtély, hajlandóak lesznek-e a nézők ismételten kitenni magukat ennek az egésznek (hát ja).

A Mission: Impossible: Fantom protokoll újabb stabil hétvégét zár, s összbevétele már a 190 milliót célozgatja. A nagy kérdés most az, hagynak-e az újonnan érkező filmek elegendő helyet és időt még úgy 30 millió dollárra, vagyis képes lesz-e legyűrni a szériabajnok második részt a negyedik. Ha igen, az több mint szuper volna egy olyan franchise esetében, amit a harmadik rész bevételeinek láttán már sokan temetni kezdtek.

Az első tíz helyezett 105 millió körüli összeggel járul hozzá az egyelőre jól álló 2012-höz. A Csempészek és A szépség és a szörnyeteg a tavaly ilyenkor rajtolt Zöld Darázs ill. A dilemma kielégítő utódjának bizonyult, s még a következő héten is érdemes rájuk számítani. Az első helyre azonban az Underworld: Az ébredés pályázik, ami az akcióhorror-sorozat első kirándulása lesz a harmadik dimenzióba, továbbá Kate Beckinsale visszatérését jegyzi a harmadik rész kihagyása után. A vérfarkasok lázadása 20 milliós startján biztosan javít az új rendező(páros)t köszöntő film, a nagyobb talány az, hogy az első, de főleg a második epizód közelébe jut-e végül. A Warner országos mezsgyére küldi a Rém hangosan és irtó közelt, amit az újságírók nem úgy fogadtak, ahogy a stúdió vélhetően remélte, a függetlenek pedig A bűn hálójában és a Red Tails című, kis reményű akciófilmekkel neveznek.

cím | becsült moziszám | első hétvége-előrejelzés
Underworld: Az ébredés | 2900 | $22,000,000
Extremely Loud & Incredibly Close | 2500 | $12,000,000
Haywire | 2000 | $8,500,000
Red Tails | 2500 | $6,250,000


01. (ú) Contraband ($24.1m/$24.1m)
02. (ú) Beauty and the Beast ($18.5m/$189.8m)
03. (2) Mission: Impossible - Ghost Protocol ($11.5m/$186.7m)
04. (ú) Joyful Noise ($11.3m/$11.3m)
05. (3) Sherlock Holmes: A Game of Shadows ($8.4m/$170.0m)
06. (1) The Devil Inside ($7.9m/$46.2m)
07. (4) The Girl with the Dragon Tattoo ($6.8m/$88.0m)
08. (5) Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked ($5.8m/$118.8m)
09. (6) War Horse ($5.6m/$65.8m)
10. (26) The Iron Lady ($5.4m/$6.0m)
(hivatalos becsült adatok)

Címkék

disney musical box office comedy animation drama action meryl streep mark wahlberg crime movie children movie 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr174541320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2012.01.15. 22:19:01

A múltkor belefutottam a moziban a Contraband előzetesébe: hallod, anno a Flamex mutatott be ilyen jellegű filmeket, és minden másodikban Mark Wahlberg játszott. :)

Ismeretlen_82723 2012.01.15. 22:53:30

Nekem csak a Mocskos zsaruk ugrik be, amire illik a leírásod. Bár a Boogie Nights-ot még nem láttam, az is ilyen? :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása