aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: texas gyilkos földjén [texas killing fields] (2011) Takács Máté
2012. január 06. 11:40:05

Kategória: 13 komment

Mindenkinek megvannak a maga filmes perverziói. Ha összeállnak a körülmények, akkor nálam is előtör a játékos elme: milyen volna az adott film magyar környezetbe helyezve?

Mindenkinek megvannak a maga filmes perverziói. Ha összeállnak a körülmények, akkor nálam is előtör a játékos elme: milyen volna az adott film magyar környezetbe helyezve? A Texas gyilkos földjén megfelelően unalmas ahhoz, hogy ilyesmi már negyedidő előtt motoszkálni kezdjen az ember agyában, a címszereplő, mocsaras vidék, melyre magában a műben csak "The Fields"-ként utalnak, éppen megfelelő alteregóra bukkanhat a Hortobágyban, amit a külföldi turistáknak "The Puszta"-ként igyekeznek eladni a hazai idegenforgalmi szóróanyagokban. Tehát az már megvan, hogy az Alföld gyilkos pusztáján nyomoz néhány zsaru valamiféle gyilkos után. És itt nagyjából meg is reked az átültetés, ám ennek oka egész egyszerűen az, hogy a film képtelen bármi egyéb markáns vonást produkálni az egyébként csak pár perc erejéig feltűnő ominózus helyszínen kívül, sőt mi több, alig képes összeállni működő mozgóképpé. Semmi ritmus, semmi fejlődés, egyszerűen csak vannak a jelenetsorok, amiket mintha egy vágószoba kukájából kotortak volna elő, hogy valahogy egymás mellé illesszék őket.

A rendezői tehetetlenség elég hamar kiütközik: alig telik el tíz perc, máris kapunk az arcukba egy szomorú dallal aláfestett "kemény az élet itten"-montázst, ami hétfő esti krimisorozatok végén szokott előfordulni. A két főszereplő teljesen kiforratlan, hol az egyik, hol a másik követi el a rendőri túlkapás vétségét, és még csak nem is jó zsaru/rossz zsarut játszanak. Jeffrey Dean Morgan bágyadtan vészel át minden jelenetet, Sam Worthington szeretne mutatni valamit, de nem hagyják neki (már megint), míg Jessica Chastain sokkal többet nyújt, mint a film megérdemelné, szemmel láthatóan küzd félig megírt és igencsak elhanyagolt karakterével. A ködösen felvázolt bűnügy ráadásul meglehetősen érdektelenné válik, nem csak a néző számára, mihelyst a fókuszpont a Chloe Grace Moretz által játszott kislányra terelődik, akit Morgan karaktere vesz a szárnyai alá.

Mivel igaz történet ihlette filmről van szó, az alkotók nyilván szükségtelennek gondolták, hogy akár csak a legcsekélyebb mértékben is filmszerű hitelt próbáljanak biztosítani egyetlen képkockának is; érezhetően egyedül a végkifejlet érdekelte őket, mert az legalább rendesen meg van komponálva, bár ez nem jelenti azt, hogy konkrétan kielégítő lenne. Az odáig vezető események, motivációk (bár manapság ilyesmire már alig-alig van szükség) felvázolásával, realizálásával küszködhettek rendesen, s ezzel már meg is találtuk a még szükséges rokonságot a hazai viszonyokkal: alighanem így nézne ki egy magyar sorozatgyilkosos krimi, amit csak az ambíciók fűtenek át, hozzáértés nem. Talán Michael Mann producer úrnak nem leányára kellett volna bíznia a rendezést.


60 áldozat? 30 év? Alighanem átaludhattam a film egy jelentős részét...

Címkék

kritika 3csillagos michael mann jeffrey dean morgan sam worthington parlux chloe moretz jessica chastain crime movie

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr874541277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kelemen 2012.01.06. 11:46:44

o, ó, mindjárt jön gulyás balázs és elvisz.

Bada 2012.01.06. 11:59:43

A Filmvilágnak/Varró Attilának tetszett: http://kepgep.hu/2012/01/06/main/img00281.html

Ismeretlen_82723 2012.01.06. 12:00:47

1: ...és majd pár év múlva kiásnak a Hortobágyon. Én amúgy igazán drukkolok a Parluxnak. Viszont a digitális kópiával még meg kell barátkoznom.

Ismeretlen_1068 2012.01.06. 14:05:13

Gondolom, e-cinema volt, nem DCP.

Ismeretlen_82723 2012.01.06. 14:28:20

4: Nem értek hozzá. Az elején kiírták nekünk, hogy "a digitális kópiát XY készítette", a feliratban pedig az ű betű helyén hieroglifa volt.

Ismeretlen_1068 2012.01.06. 14:33:49

Milyen volt a minősége? Rosszabb, mint a 35mm-é? Habár belegondolva, nem hiszem, hogy a Toldiban van DCP-projektor...

gaillard 2012.01.06. 14:38:06

.....és Sam-nek továbbra sincs egyetlen jó filmje sem. (de azért bírjuk)

Ismeretlen_82723 2012.01.06. 14:40:50

6: Nekem rettentően sötét volt az egész. Szóval lehet, hogy csak egyszerűen nem láttam fontos dolgokat, s ezért nem állt össze a film. :)

Bada 2012.01.06. 23:16:08

biztos jó filmet néztél? a Pesti Est is 7/10-et adott neki: http://est.hu/film/26013/texas_gyilkos_foldjen és a kulturography-soknak is tetszett: http://www.kultography.hu/2012/01/04/hallgat-a-mezo-titkot-rejt-a-lap/

Ismeretlen_1068 2012.01.06. 23:25:05

Ők is biztosan rossz filmet néztek: http://www.rottentomatoes.com/mobile/m/texas_killing_fields/

Ismeretlen_1068 2012.01.06. 23:28:54

Értsd: kinek a pap, kinek a Mann.

Ismeretlen_82723 2012.01.07. 08:24:08

9: A PestiEst a Hupikék törpikékre is 7/10-et adott, szóval szerintük egy szinten van a két film. Szerintem a TGYF azért jobb.

Bada 2012.01.07. 22:11:56

Mindenki szembe jön az autópályán: http://www.campusonline.hu/kultura/film/egy-hely-sotet-varazsa

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása