aeon flux

ready for the action now, danger boy?

a magyar kalózok miatt beintett a warner Zalaba_Ferenc
2011. június 09. 19:20:08

Kategória: 131 komment

Az imént kiment az oldalra egy sajtóközleménynek vélt levél, amiről közben kiderült, hogy csupán magyarázat volt a tömeges bemutató-halasztásokra, ezért ezt a posztot levettük.

De a lényegen ez mit sem változtat.

Megtudtuk az InterComtól, hogy mivel az elmúlt néhány hónapban több amerikai filmstúdió - a Sony, a Warner és a Fox - is azt tapasztalta, hogy Magyarországról kerülnek fel a netre az általuk forgalmazott filmek első kalózkópiái, ezért a nagy stúdiók közül elsőként a Warner úgy döntött, hogy nem kockáztat tovább a világpremierekkel: filmjeit ezentúl kisebb-nagyobb késéssel mutatja be nálunk, hogy ezzel a Magyarországénál sokkal fontosabb piacok bevételeit védje.

A döntés értelmében új dátumra kerülnek a következő filmek:

Förtelmes főnökök – július 28.
Őrült, dilis, szerelem. – szeptember 1.
Végső állomás 5. – szeptember 8.

A Harry Potter és a Halál Ereklyéi II. részt is csak július 15-től, péntektől vetíthetik a magyar mozik (még a már megszokott éjféli előadásokat sem engedélyezi a stúdió).

Véleményem változatlan: nem lehet takarózni sem a "miért nem mutatják be", sem "miért késve mutatják be" érvekkel. Világpremierekről csúszunk le azért, mert ótvar kamerás szarokat ömlesztünk fel a netre olyan filmekből, melyek ennél sokkal többet érdemelnek. A moziba járók nevében: köszönöm.

Címkék

harry potter warner kalozkodas intercom magyarvalosag

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr814539826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Remo 2011.06.09. 19:32:59

Mindig tudtam, hogy élen járó nép a magyar, kár, hogy nem mindig abban, amiben kéne.

Ismeretlen_87170 2011.06.09. 19:35:32

Ááá, már nem sütöm el megint... de azért tényleg röhejes már minden magyarkodás, meg ez az egész napos hátrafelé nyilazás egyesek részéről: Európa szemétdobja vagyunk, de legalábbis a szégyene. Ez az ország nem a gazdasági válságban fog megfulladni, hanem már megfulladt: az igénytelenségben. Ezek ilyen kis koporsószegek: egy kis fluortomi, egy kis alekosz, egy kis büntetés a warnertől. Én megértem őket, sőt: ne is forgalmazzanak itthon, minek? Akkora piac úgysem vagyunk, maximum a fingós-szarós vígjátékokhoz, meg persze a mesékhez. Ohh, crap :S

pitt 2011.06.09. 19:36:18

Ez szomorú:-( Adalékként azért hozzátenném, hogy én például permanens levelezésben vagyok a helyi Cinema City-vel,folyamatosan azt firtatom, hogy nálunk - vidéki megyeszékhely- miért maradnak el - vagy késnek jelentősen az országos premierhez képest - egyes filmek bemutatói. Most például a "A Pap" című filmet ignorálja a helyi multiplex, amely csak akkor serény, ha vígjátékokat kell hónapokig(!) műsoron tartani. Több ízben leírták már, hogy ez egy gondosan felépített üzletpolitika része, - amelyet gondos piackutatás (haha) előzött meg - amely szerint Budapesten minden sarkon vetítik az adott filmet, míg a megyénkben nem, vagy csak késve. Az Underworld volt az első ilyen fecske, amit a helyi multi mellőzött, - amikor a második rész mozikba került, akkor adták az elsőt! - azóta, az évek számos további példával szolgáltak. Ez persze nem mentség a kamerás letöltögetésekre, de őszintén szólva úgy gondolom, aki egy ilyen kamerás felvételt képes végignézni, annak úgysincs igénye a moziélményre, szóval a bevételek szempontjából nagyjából a nulla felé konvergál a számszerűsíthető veszteség az esetükben. Magyarul: akkor sem nézné moziban, ha 50,-Ft lenne a jegy. Így csak azokat keserítik, akkor költenének a szórakozásukra. Vagy mint én, a szándék meglenne, oszt' a mozisok meg marketingolnak/piackutatnak vetítés helyett.

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 19:43:08

3: Ez is egy érv, de ha nem lenne fenn a cucc a neten egy perccel a bemutatót követően, akkor Kalóz Peti talán mégis elhúzná a belét a moziba. De itt nem csak Magyarország Kalóz Petijeiről van szó, hanem az egész világéról, akik úgy tűnik, a tőlünk kiáramló kamerás kópiák kapcsán csábulnak el szépen. Ők pedig már vannak néhányan.

Ismeretlen_87170 2011.06.09. 19:46:38

#4: tessék, valami, amiből minőséget szállítunk :S

chris92 2011.06.09. 19:49:10

"Véleményem változatlan: nem lehet takarózni sem a "miért nem mutatják be", sem "miért késve mutatják be" érvekkel. Világpremierekről csúszunk le azért, mert ótvar kamerás szarokat ömlesztünk fel a netre olyan filmekből, melyek ennél sokkal többet érdemelnek. A moziba járók nevében: köszönöm." Nos ezekben a mondatokban tökéletesen benne van a lényeg ahogy az én véleményem is az egészről. Én is hatalmas "köszönetet" szeretnék nyilvánítani Kalóz Petiéknek (legyen az hazai vagy külföldi) hogy még annyi tisztesség sincs meg bennük, hogy normális minőségű warez verziókat rakjanak a lengyelpiaci kamerás verziókkal szemben és ezáltal ilyenfajta büntiket kapjunk mi mozinézők. UI. egyébként én is szoktam letölteni filmet, de csak is nézhető minőségben vagy akkor ha nincs lehetőségem moziban megnézni.

pitt 2011.06.09. 19:54:53

4. Persze, persze, igazad van. Nem is mentséget/feloldozást kerestem a kamerás töltögetésre, a hangsúly inkább azon volt - remélem azé' átjött valamennyire - hogy vannak olyanok is, akik mennének moziba, ha hagynák. Azért nonszensz, hogy egy másik megyébe kell(ene) turnézni, egy film kedvéért. Nyilván, egy ilyen volumenű, látvány orientált mozit nem néz meg -épeszű- ember kamerás felvételen, ha csak nem a pixelek háborújára kíváncsi. Viszont, amikor az illetékesek összesítik a - pl. a fent, általam említett film - nézettséget, remélem rájönnek arra, - egy fenét, eddig se jöttek - hogy egy majd' 80 000 várost, + a megye moziba járó közönségét dőreség figyelmen kívül hagyni, amikor - az egyre kevesebb - bevételt számolják. Nem beszélve arról, hogy mielőtt a Cinema C. leölte, a helyi mozi - ha nem is premierként - minden filmet bemutatott. Végül is, ha jobban belegondolok, ez a "csúsztatott bemutató" mizéria engem(minket) nem is érint, a filmek jó részéről így is úgy is lemaradunk:(

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 19:56:46

Csak egy infó: az egyik legnagyobb magyar torrentoldal szerint a Másnaposok 2. szinkronos, kamerás változatát - ami a premier napján már fent volt a neten - csak azon az egy oldalon 58.000 ember osztotta meg. Az X-Men: Az elsőket "csak" 23.000-en. Igaz, az csak négy napja került ki. :)

Action 2011.06.09. 20:02:38

Ez szégyen. És akkor csodálkozunk, hogy nem megy moziban semmi. Tiszta Balkán, komolyan :(

Melkor 2011.06.09. 20:04:39

Elég álszent intézkedés, ha nem kerül ki tőlünk kikerül mástól, aki meg eddig nem járt moziba ezután se fog (pl. én, de nem kell lehurrogni, amit szeretek megveszek DVDn), a lényeg az, hogy szopunk, más jelentősége nem lesz. Ha azt akarják, hogy ne kerüljön ki (mellesleg nézhetetlen) minőségben minden újonnan érkező film, akkor igenis belezze ki a securitys akinél kamera van, vagy mittudomén EMP-et minden moziterembe.

Ismeretlen_180758 2011.06.09. 20:07:05

Micsoda szórakozás lehet ez. A kép szar, a hang kannából szól és ott figyel a magyar felirat alul, amire majd még rárakja a saját nyelvén készült feliratot. Izgi.

tommckay 2011.06.09. 20:09:26

8:Üdv! És ha jól sejtem ez ugyanaz az oldal ahova egy jó ideig nem kerültek ki a Black Swan ilyen olyan verziói mert a forgalmazó megkérte őket, hogy ne rakják ki. Lehet ezt így is csinálni az helyett, hogy egy egész országot büntetünk mert képtelenek vagyunk megírni pár e-mailt. Ha már nem kerülnek fel a legnagyobb oldalakra, már akkor jobban járt a forgalmazó, és ez csak 2-3 e-mail lenne. Egyébként én is bűnös vagyok mert mozira nincs pénzem, és DVDt csak akkor veszek ha a film tényleg megérdemli, így néha letöltöm ezeket a kamerás verziókat...

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 20:09:53

10: Miért álszent? Mivel tőlünk került ki a legtöbb, ezért tőlünk vonták meg a világpremiert. ha ezután Kamerunból vagy Láoszból kerül ki a legtöbb kamerás szar, akkor tőlük is megvonják. A nagyobb országoktól azért nem fogják. Azt mondjuk nem vitatom, hogy a mozik körmére kellene nézni.

safranyn · http://megneztem.blog.hu 2011.06.09. 20:11:34

Én azért néhány dologban nem értek egyet. Nem tudnék mondani kapásból egy filmet se, ami tőlünk került fel először a netre. Mindig az orosz kamerás szarok vannak fent először. Az is biztos, hogy egyik nemzet fia se fog megnézni egy filmet magyarul (persze most a szinkronizált filmekre gondolok).

tommckay 2011.06.09. 20:13:03

14: Ha jól rémlik nemrég a Thor volt ilyen többek között.

Ismeretlen_82723 2011.06.09. 20:14:28

9: Nem megy moziban semmi? Tavaly soha nem látott mennyiségben/arányban kaptuk meg az amerikai országos premiereket, köszönhetően az annak rendje és módja szerint ki is iktatott Palace Pictures tevékenységének.

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 20:14:39

14: Mivel minden ország kópiáit színkóddal látják el, ezért nagyon könnyen ki lehet deríteni, hogy melyik ország a forrás. Lehet, hogy nálunk felveszik, aztán átküldik egy orosz kalózhajóra és onnan megy a netre, mittudomén. :)

Gandalf 2011.06.09. 20:14:47

A francba, ezek szerint ne is reménykedjek egy hazai 2012-es decemberi Hobbit-premiernek?

Gandalf 2011.06.09. 20:15:39

Jav: mármint premierBEN, bocsánat.

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 20:18:29

12: Megnéztem, a Black Swan BDripje március 4-e óta elérhető. Az végül is kapott két hetet, hogy termeljen. De ahogy nézem, ha egy filmből megjelenik egy jobb minőség, akkor visszamenőleg törlik a rosszabbat, szóval nem lennék meglepve, ha nem március 4-én került volna fel először.

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 20:19:46

19: Talán egy ilyen volumenű film alól nem húzzák ki a szőnyeget, hisz a HP7/2 megkapja a világpremiert, csak az éjféli vetítéseket nem.

macsi 2011.06.09. 20:21:48

szerintem teljesen jogos, örülhetünk ha csak kicsit tolják a premiert. bár szerintem nem a moziban ülő néző a ludas, hanem a mozigépész. tuti belső ember, dolgozó filmez, nem az emberke a nézőtérről. őket figyelik,nem?

tommckay 2011.06.09. 20:25:56

Nem mondom, hogy nem volt korábban is mert nemtudom mikor volt a premier , csak annyit tudok, hogy forgalmazói kérésre mindig törölték ha valaki feltöltötte és benne is volt a tiltott anyagok közt. Én is láttam néha hogy egyik pillanatban fenn van a következőben meg már törölve.

zabos 2011.06.09. 20:26:23

"A moziba járók nevében: köszönöm." ne komolytalankodjunk már. jellemző dolog meg minden, de duzzogni??? kit izgat, hogy xy filmet ma látom 2 hét múlva vagy egy hónap múlva? ha később lesz, akkor most azt nézem meg, amit két hete halasztottak a mai napra. nem értem, mi ez a világpremier fóbia.

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 20:28:33

22: Nem tudom. Ki az, aki látott mostanában kamerás rippet? Én egy rakás olyanra emlékszem, melyeken néha átvonul egy-egy néző és behallatszik a közönség moraja is. :)

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 20:29:43

24: Oké, ha "a moziba járók" helyett azt írom, hogy "a mozibuzik", akkor már nem lesz annyira elszállt és megérted a kínomat? :)

marion crane 2011.06.09. 20:35:00

1490 lett egy jegy. engem a mozik ezzel és nem a tolódó premierekkel veszítenek el.

Ismeretlen_81703 2011.06.09. 20:45:41

"Mivel minden ország kópiáit színkóddal látják el," jó ideje nem nézek camet már, igaz, homálymoziba sem járok, szimplán megvárom a bd-t, szóval nem tudom, pontosan mi megy az utóbbi időben, de általában cirill betűs filmcímkiírás is kiséri az orosz cameket, azt meg színkódozhatják bárhogy ugyanígy, rengeteg film nem hozzánk jött először ettől eltekintve sem, mégis kint van minden hétvégén a cam a kinti premier után szóval ez elég felemás magyarázat, szerintem persze amúgy a fentebb említett black swan sokáig nem volt fent, és most is vannak tiltott filmek az egyik nagyon: - Ne engedj el - Never Let Me Go - You Will Meet A Tall Dark Stranger - Le concert - Blue Valentine - Torrente 4 (Új) de persze, én annak örülnék a legjobban, ha kihagynák a mozit, és rögtön rendelhetném amazonon a bd-t :) vagy akár a mozi mellett, ha vki ott akarja nézni, én nem vagyok ellene :) bár így se kell szerencsére olyan sokat várnom

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 20:48:03

28: Jó ideje? Nem te szoktál kritikákat írni a világpremier napján a nálunk akkor még be nem mutatott filmekről egy bizonyos oldalra? Bocs. :)

Fangtasia 2011.06.09. 20:49:47

Egyetértek. Elég drága már a jegy. Csak akkor megyek el moziba, ha valamit nagyon meg akarok nézni...

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 20:50:45

28: De nézzünk egy elméleti példát! Ha teszem azt minden tíz kamerás ripből öt orosz és csak egy magyar, akkor sem az oroszokat fogják eltiltani a világpremiertől, hisz az ő piacuk százszor akkora, mint a miénk, hanem minket, ugyanis a kis bevételhez képest viszonyítva jóval nagyobb a kár, amit okozhatunk.

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 20:52:00

27, 30: Oké, de a kamerás sasolásra ott van alternatívaként több tucat magyar nyelvű tévéadó. Hm?

marion crane 2011.06.09. 20:58:17

de én azt nem írtam, hogy cam verziókat nézek:-) kb egy kezemen meg tudom számolni, amit vha láttam. én csak azt írtam, hogy ismét drágult a jegy és ez némi visszatartó erő lassan, hogy heti egy-két mozit meg engedhessek magamnak. sokkal jobban felhúztam magam azon, minthogy a filmek lassabban jutnak el nálunk a moziba. szóval én megértem, ha vki passzolja a mozit, bár a cam verzió akkor is gáz. legalább várják meg a rip-et. tiszteljék meg magukat meg a filmet is.

Ismeretlen_81703 2011.06.09. 21:00:46

29: bocs, hogy kiábrándítalak, de nagyon rég nem írtam kritikát, max ajánlót, de ez mindegy is... viszont elég rég nem tettem ilyet sem új filmmel amúgy azok közül, amikről írtam, és cam volt a kép (nem mind volt ilyen), mind cirill betűs volt, so...

Zombi-z 2011.06.09. 21:01:31

"A Harry Potter és a Halál Ereklyéi II. részt is csak július 15-től, péntektől vetíthetik a magyar mozik (még a már megszokott éjféli előadásokat sem engedélyezi a stúdió)." Ha megnézed az angol trailert mindenhol 15-én kezdik a vetítést:)

zabos 2011.06.09. 21:03:36

tök felesleges ez az egész vita. a warnernek egész évben egy világpremierje volt itthon. egy rohadt világpremierje. egy. 1. 1 filmről készülhetett volna először magyar kópia. akkor kinek a kurvaanyját? nekik vagy a kamerázóknak.

Ismeretlen_6170 2011.06.09. 21:11:56

@aeon_flux: az én vagyok, és nem mintha magyarázkodnom kellene, de az összes premierfilmet amiről írtam, moziban láttam. Még az Expendables-t is...

schray · http://schrajmund.info 2011.06.09. 21:14:58

Ennek a dolognak két oldala van, mert az tény, hogy valóban szánalmas ez a CAM-os dolog, de ha olcsóbb lenne a mozijegy, akkor pl én sokkal többet járnék moziba és összességében több pénzt áldoznék rá. Hogy miért? Mert elég sok szar film van, az a helyzet. És ameddig összevágnak a legjobb jelenetekből vmi remek dolgot, de közben egy unalmas, sablonos filmet adnak, addig 1500Ft a lélektani határ felett van, hiszen nem elég, hogy megkockáztatok 2 óra időpazarlást, még ennyi pénzt is rááldozzak? Persze a CAM ilyenkor sem jöhet(ne) szóba, vagy elfelejtem és sose látom az adott filmet, vagy letöltöm majd ha megjelent lemezen, vagy évekkel később a tesco 99Ft-os dvd formájában megveszem. De nem, nem veszem meg, mert nem gyűjtök dvd-ket, mert még söralátétnek sem jók. Viszont, ha 500-1000Ft között lenne a mozijegy, akkor az már jobban megközelíti a lélektani határt, ami mellett az ember megkockáztat egy átlagos vígjátékot is (ami manapság sajnos egy két kivételtől eltekintve vagy egy romantikus film ami erős izzadtságszag mellett humoros próbál lenni, vagy pedig vmi fingós-káromkodós hulladék)

Ultra(: 2011.06.09. 21:22:12

Azért elég durva lenne, ha magyar országról kerülne fel a legtöbb...én fentvagyok x akárhány torrent oldalon de istennek se kerül fel rögtön magyar, először mindig orosz megy fel angol hangal, néha csak orosszal és rá pár napra megy rá a magyar hang...szóval nem értem ezt a dolgot, de persze az oroszoknál nem lesz ilyen, ugye drága Warner? Amúgy én amennyi filmre elmennék moziba, nem usznám meg olcsón, szóval inkább kivárok valami jó verziót és letöltöm....

SoZi 2011.06.09. 22:07:18

34: És basszus most áll össze a kép, miért érzem néha úgy egy kritika (vagy ajánló) olvasása közben egyes oldalakon, hogy két teljesen különböző filmet láttunk az íróval! Ezek szerint vannak olyan önjelölt firkálók (ezek után nem hívom írónak), akik egy kamerával felvett fájl megnézése után osztják az észt! Az élmény 90%-áról lemarad!

Ultra(: 2011.06.09. 22:24:00

40: azért attól még, hogy jobb a kép pl a színész játéka nem lesz jobb, vagy a történet nem lesz jobban megírva mert jobb a kép, maximum pár szép dologról marad le, ami miatt valszeg nem fogja lehuzni a filmet, szimplán azért nem értesz egyett az írókkal mert legtöbbször teljesen más véleményen vannak a "kritikusok" és a normális nézők.

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 22:25:28

33: A filmet akkor tisztelnék meg leginkább, ha legális módon tekintenék meg. A számottevő érdeklődésre számító filmek 90%-át meg ehet így tekinteni. És szerintem az se túl jó érv, hogy drága a mozijegy, mert azoknak is drága, akiknek igazából nem az. Hisz nem tudom, hány iPod, iPhone és iPad talált gazdára Magyarországon, ahol állítólag a béka segge alatt van az életszínvonal... Ne vedd magadra, általánosítok. :)

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 22:26:38

34, 37: Még egyszer bocs, bennem ez az emlék rögzült.

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 22:28:32

35: Akarod mondani: az amerikait. Amerikában péntekenként vannak a filmpremierek, nálunk csütörtökönként. Ettől csak néha szoktak eltérni: egészen mostanáig a HP7/2 is csütörtökön, július 14-én került volna bemutatásra.

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 22:31:08

36: Nem hinném, hogy egyetlen film vagy akár egyetlen év tapasztalatai alapján döntöttek így. Ráadásul a cikkben is benne van, hogy nem egy stúdióról van szó - úgyhogy inkább "örüljünk", hogy a Warner csinálja ezt és nem a Paramount, ami nem ritkán az amerikai premier előtt pár nappal vagy héttel vetíti nálunk a filmjeit.

Ismeretlen_81703 2011.06.09. 22:33:18

40: ez igen érdekes, mert én többnyire inkább éltettem a filmeket, mivel utálok lehúzni, így ha te máshogy láttál egy filmet, amiről én írtam, akkor te bizony 90%-nyi rossz élménnyel lettél gazdagabb... ez esetben ki járt jobban?

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 22:33:59

38: Szerintem az ingyenes beszerzéssel még a 100 Ft-os mozijegy sem tudná felvenni a versenyt (a moziünnepek kirívó esetek, hisz ha minden hónapban megrendeznék, közel se lenne olyan nagy az érdeklődés, mint évente egy-két alkalommal - habár én azért gyakorítanám mondjuk negyedévente egyre), hisz el kell menni moziba, kukoricát kell venni, stb-stb. Egyszerűbb rányomni a download gombra, nem?

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 22:36:26

41: Egy filmet szerintem olyan körülmények között kell megnézni, ahogy azt az alkotók szánták: csak úgy éri el azt a hatást, amit neki szántak. Woody Allent például nem érdekli a surround hangzás, meg a képarányoknak sem túl nagy híve, viszont ő is vászonra alkot, pedig az ő filmjei tényleg nem túl látványosak (már ha a csajokat nem vesszük annak :).

SoZi 2011.06.09. 22:41:02

41: (talán már OFF) Szinte csak a neten cirkáló írásokkal kapcsolatban érzem ezt. Valszeg azért, mert ott bárki írhat, míg egy magazin, off-line lap szerkesztőségébe bekerülni bizonyos szűrőkön keresztül lehet. Egy film megítélésében szerintem több szerepet játszik az összhatás és a körülmény annál, hogy max egy-két dologról lemarad. És lehet hogy a színész képességei nem nőnek, de a kép és hang tökéletes környezetében nem figyelsz rá annyira. Ez a mozivarázs. (Kb, mint azok az optikai csalódás ábrák, ahol az adott környezetben az egyenest görbének látod) Ezért járok/járunk moziba.

Ultra(: 2011.06.09. 22:44:26

Én is járok moziba, de ha minden filmet ott néznék amit megakarok nézni akkor elég sokba kerülne, főleg így hogy még nem dolgozok hanem tanulok, és ha rossz a színész játéka attól még nem fogom kevésbé rossznak látni mert szép a kép :D

SoZi 2011.06.09. 22:50:57

46: Ha mindenhol Mammut a neved, akkor valszeg nem olvaslak, de nem is az írásaidról van szó (lehúzásról pedig nem szóltam). Te magad vallottad be, hogy van, amikor kamerás letöltések alapján írsz ajánlót. Ebből lejött, hogy valszeg nem vagy ezzel egyedül, erre reagáltam. Ha azonban az írásaid (és élményeid) a kamerás verziókkal is pozitívak, akkor szerintem moziba kéne járnod, mert te viszont 90%-nyi JÓ élménnyel lennél gazdagabb... ;)

Ismeretlen_1068 2011.06.09. 22:54:15

Egyébként mielőtt melegebb éghajlatra küldenénk a Warnert, amiért így kicsesztek velünk, érdemes megnézni a Crazy, Stupid, Love. bemutatótervezetét az IMDb-n. Ott még mi vagyunk az ELSŐK: http://www.imdb.com/title/tt1570728/releaseinfo De még a csúsztatást követően is előbb hozzák be, mint Angliába vagy Franciaországba. :)

Ismeretlen_82723 2011.06.09. 23:05:00

52: Úgyhogy a franciák továbbra is előbb nézik majd meg a kamerás, magyar szinkronos kalózverziót. (Yeah, right.) Ide is beírom, amit már máshová is elkövettem: a WB csinált egy látszatintézkedést a kalózkodással kapcsolatban, s erre Magyarországot választotta bemocskolandónak.

Ismeretlen_81703 2011.06.09. 23:17:22

51: jártam én hetente, míg be nem zárták a Sportot, azóta csak pár havonta mióta meg hdtv-t nézek (úgy 4-5 éve), még annyira sem érdekel a mozi, egyszerűen homályosnak látom a képet... mostanra meg már más a munkám, így örülök, ha időm van filmet nézni, annyi már a lemaradásom, hogy a filmek többségénél észre se veszem, hogy látatlanban kivártam a bd megjelenést :) vannak persze nagyon várósak, de elég ritka amúgy meg mindent megnéztem általában bd-n is később, és nem volt meg az a plusz 90%, a látvány sosem érdekelt, max a részletgazdagságban volt meg számomra plusz egynéhány százalék, de azt a mozi sosem adná meg azért az imax digire kíváncsi lennék, ha nem folyton csak 3d menne...

Deadly 2011.06.10. 00:00:08

nem tudom felmerült-e, csak futva néztem át a kommenteket: miért nem csinálják azt, hogy nincs szinkronos film, csak feliratos? oké, rendben, hogy az meg hazai bevételkiesés, de feliratos filmet nehezebb kamerázni, mert akkor még ki kell blurölni a feliratot is. én mondjuk még sosem láttam kamerás letöltöttet, de tényleg nevetséges, hogy mennyien szedik azt és azokhoz képest a dvd vagy bdripek letöltői sokkal kevesebbek.

Ismeretlen_87470 2011.06.10. 00:57:53

Inkább menne csődbe a Warner a többi nagy stúdióval együtt. Leszarnak minket annyira, hogy normális online szolgáltatást csináljanak, meg emberi áron adják a BD-ket, de ilyenkor bezzeg a figyelmük középpontjába kerülünk. Köszi Warner, de nem fognak hiányozni a szarabbnál szarabb filmek, olcsó CGI-vel még 3D-ben sem. Bár kerülne az összes régi nézhető katalóguscím egy olyan céghez, aki tud normális szolgáltatást csinálni. Igen, 2011-ben egyszerűbb a download gombra kattintani, kár, hogy a Warner szerint Magyarországon a 7000 forintos BD és az 1500 forintos mozijegy sokkal eladhatóbb.

marhaság 2011.06.10. 01:39:34

Nem lepne meg, ha ez egy Andy Vajna által "szinkronizált" sztori lenne. Ahol a valódi cél az internet törvényileg történő korlátozása.

Ismeretlen_74688 2011.06.10. 02:09:48

CINEDUB csapata olyan minőségű mozis felvételeket csinál, ami után minden torrent poronty a tíz ujját megnyalja :)

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 07:54:00

56: Atomot nekik!

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 07:54:14

57: Nomen est omen.

Ismeretlen_9654 2011.06.10. 08:14:45

újabb szomorú hír. igazából megint csak azzal basztak ki, aki hajlandó volt áldozni a szórakozásra (nem mintha ezek a címek annyira lázba hoztak volna) aki eddig is töltött, megosztott, ezután is fog. ez egy szélmalomharc. viszont azt én is pofátlanságnak tartom, hogy még mindig 6-7000 ft egy blu ray, a cinema cityben egy 3D-s karib-tenger kalózai mozijegy 1650 + 150 ft (bár a blu-ray fájóbb pont). könyörgöm! a mai technikai fejlettség mellett a bd-nek nem lenne szabad prémium kategóriás terméknek lennie. oké, legyen árdifferencia az sd és a hd között, de ne több mint 100%-os, hanem max 20%-os. persze itt más jellegű a probléma forrása - nevesítve: minek fizetni, ha ingyenesen, GYOMBNYOMÁSRA is elérhető a film. érdekes, a zeneipart talán már talált alternatívát a lemezpiac összeomlása utáni időkre (lásd: beatport, itunes stb. - bár évtizedes késéssel).

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 08:20:46

61: Bár a két dolognak szerintem nem sok köze van egymáshoz (a kamerás mozinézegetésnek és a BD-áraknak), de azért érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy miért is olyan drága a BD? Azért, mert keveset lehet belőle eladni vagy azért lehet keveset eladni belőle, mert drága? :)

Ismeretlen_81703 2011.06.10. 08:41:53

62: "Azért, mert keveset lehet belőle eladni vagy azért lehet keveset eladni belőle, mert drága? :)" pont ez az, pl. tavaly aliennél nem hinném, hogy jobban jártak, mikor felemelték majd' a duplájára a kiadás előtti hetekben, hiszen rengetegen lemondták, sok olcsóbb, de még mindig drága többet ért volna szvsz, lehet, hogy még anyagilag is, de a felbosszantott vevők számának minimalizálásában mindenképp... valami nagyon nem gömbölyű itthon már rég

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 09:03:59

63: Az az áremelés azért történt, mert jóval kevesebb példányt kapott az ország, mint amennyit eredetileg akart, ezért kevesebb darabra kellett szétosztani a kiadás nem gyártási költségeit (hanem a képhez és hanghoz tartozó jogdíjakat). Egyébként még így is elfogyott. Persze megtehette volna az IC, hogy ilyen áron inkább ki sem adja, de akkor meg kitört volna a palotaforradalom. Amúgy most rengeteg filmet lehet beszerezni 3-4.000 Ft-os áron. De sem a Fantasy Film, se a GHE nem azért akciózik a lokális produkcióban készült kiadványaival, mert olyan jól mentek, hogy már megtérült neki a befektetés és most már csak a maradékot árusítja ki, épp ellenkezőleg: a veszteségét akarja minimalizálni.

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 09:05:36

Itt is felteszem a kérdést: http://aeonflux.freeblog.hu/files/2011/06/x-men_firstclass_camrip.jpg Te hajlandó lennél ilyen minőségben megnézni egy filmet?

Süti 2011.06.10. 09:13:42

a kamerás minőségre nincs mentség, aki ilyet néz az igénytelen. 720p bd rip viszont jöhet :) dercetoval értek egyet. a mozi drága és nagyon kevés film éri meg az árát. érdekes, a 2000-es évek elején nem hallottam a filmforgalmazók sirámait. asszem akkoriban évente 110-120 filmet néztem meg moziban. gondolom az itt kommentelők többsége is sokkal többet mozizott annak idején. aztán robbant a net, és jött az ingyenes alternatíva. élek vele, még úgy is, hogy jelenleg kb. 700 dvd és 120 blu ray nyomja a polcot. az azóta eltel évtizedben a filmcézárok meg nem csinálnak semmit. ülnek a bőrfotelben és sírnak, hogy kevesebb a bevétel. urak, megváltozott a világ, tessék alkalmazkodni! nem a műanyag 3D-vel kell visszacsábítani az embereket a moziba. az otthoni filmnézésre tessék alternatívát kínálni. manapság az emberek java szívesebben néz filmet otthon. tv adott, széles sávú net szinte mindenhol van. várjuk a legális, letöltős oldalat. többfajta minőségben (xvid, dvd, hd) szinkronnal vagy felirattal és nem drágán. (hd film, letöltésre, korlátlan számú megtekintési lehetőséggel, mondjuk 5 dollár) amíg ez nincs(!), addig nem kell a szöveg, hogy "felesleges, mert akkor is az ingyenest választják!" tessék lépni, tessék befektetni. lehet, hogy sokkal célravezetőbb lenne, mint hülye korlátozásokat kitalálni.

Süti 2011.06.10. 09:15:54

javítás! az előző hsz-ben, a "filmforgalmazók" helyett a "film gyártók", illetve "filmstúdiók" a helyes!

Ismeretlen_81703 2011.06.10. 09:19:04

64: "Egyébként még így is elfogyott." hm, még mindig azonnal szállíthatónak írják, ezek szerint csak nem fogyhatott el alien előtt vettem jó pár 2-3-4 ezres bd-t itthoni mm-ben és társaiban, de most nem látok egy deka akciót sem ilyen árkategóriában netes boltban, tavasszal volt egy-kettő

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 09:23:09

66: Süti, ez, amit leírtál, külföldön már rég adott. Ugyan nem feltétlenül 5 dollárért, de több tucatnyi alternatívából választhatsz. Hogy nálunk miért nincs ilyen szolgáltatás? Nem érné meg. Honnan tudják? Az összes olyan hagyományos értékesítési csatorna is a csőd szélén van, ami más országokban is visszaesett ugyan, de közel sem ennyire.

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 09:24:25

68: Én erről a változatról beszéltem: http://www.xpress.hu/bluray/prod.asp?FILMAZ=12922

Ismeretlen_81703 2011.06.10. 09:26:47

70. ja, értem, én a szobrosról, hiszen az szökött fel a csillagos egekbe 30-ról, azt mondtuk le sokan

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 09:30:10

71: Mikor a 30e (ha annyi volt egyáltalán) ki lett írva, az is fel lett tüntetve, hogy ez nem hivatalos ár. Na mindegy, szerintem ennél sokkal aggasztóbb, hogy ezek az akciós árú, egyébként remek filmeket remek kiadásban tartalmazó BD-k is mind-mind vannak raktáron: http://www.xpress.hu/bluray/keres.asp?GOMB=15&VID=R33540240260182113&PINF=66 Ugyanezekből a filmek a Saturnban és a Media Marktban hegyekben állnak 2.990 Ft-ért.

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 09:30:58

Egyébként a 6-7e Ft-os árat én is sokallom. A lélektani határ nálam 4.990 Ft. Ennyiért meg is vettem tegnap A Teh Kings Speechet. Hogy mikor fogom megnézni, az már más kérdés. :)

Süti 2011.06.10. 09:31:25

69. akkor itthonra áll amit leírtam. nincs alternatíva, marad a torrent. pont.

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 09:32:45

74: Miért ne lenne alternatíva? Van több tucat magyar nyelvű tévéadó havi néhány ezer Ft-ért.

Ismeretlen_81703 2011.06.10. 09:43:27

69. Ha csak simán globálisan elérhetővé tennék, egyelőre magyarosítás nélkül mondjuk, ami ugye akár nulla befektetéssel is menne, csak le kell venni a geobant, több reális statot nyernének, mint azzal, hogy folyton az elavult hagyományos értékesítési csatornák visszaesésére hivatkoznak. De, gondolom én, akkor elesnének a forgalmazói meg még ki tudja, milyen jogdíjaktól. Az e-könyveknél is hasonló a helyzet, rengeteg könyv van, amit egész eu-ba nem vehetsz meg a jogi bizbaxok miatt (bár amazonon szerencsére jóval kevesebb, mint teszem azt barnes & noble-n, ott szinte a fele ilyen, no de hukerz, mikor a másikon simán megvehető), mégis vesznek itthonról is elég sokan már. De ott is állandóan a nyomtatott boltban fogyott könyvek számáról hallani itthon. Az hukerz? A comicoknál szerencsére normális hozzáállás van, globálisan lehet venni teszem azt comixologyn a digiket, és most már marvel is kezd feltűnni a webes felületen, nem csak ipaden, dc és a többiek meg eleve ott vannak rég. Szívesen is vásárolja őket az ember ilyen légkör mellett. No meg eleve nem is drágák, 2 dollár egy füzet, de szoktak akciózni is, olyankor 1. De persze annak meg nincs itthon akkora kultúrája, hogy rendes statok legyenek.

Ismeretlen_81703 2011.06.10. 09:47:08

72: ez az akció, amit linkelsz, áprilisban lejárt... amúgy meg, ahogy mondod, a felét (lehet, a többit is, azok nincsenek meg) olcsóbban meg lehetett venni mm-ben, viszont már az akció előtt is, és ez a gond

todie 2011.06.10. 09:48:58

75: kérdés: ha nem jarok moziba (az most mindegy miert) es egy ev utan (amikor megy az rtlklubbon a film - ami asszem ingyenesen foghato egy darab szoggel is)letoltom a filmet es a tv adassal szinkronban elinditom a 720-as hd-t rossz ember vagyok?

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 09:49:51

77: Mi az, hogy lejárt? Most is, ebben a szent pillanatban is akciós áron vásárolható meg mind a nyolc cím.

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 09:50:51

78: Nem, de szerintem a többi torrentező hangosan röhög rajtad. :\ :)

Ismeretlen_81703 2011.06.10. 10:01:38

79. az akciós linkre rámegyek, és ezt írja: "Fantasy Film - Tavaszköszönto BLU-RAY AKCIÓ! (2011. március 17. - 2011. április 28.)" ez esetben esetleg cseréljék le az elavult szöveget, hogy végtelenségig tart, mert a fene sem vacakol utólag a kosárból való törléssel, ha kisül, hogy mégsem olcsóbb (magamból indulok ki) no de, mint írtam, ezek már megvehetők voltak olcsón, akinek kellett, sztem már bezsákolta őket meg aztán eleve le kéne menni erre az árra már akció nélkül, esetleg többen észrevennék a bd-ket, mert az, hogy most megvehet vki 10 filmet, és fél év múlva megint 10-et egy-egy emberi árral ellátott akcióban, sztem nem túl vonzó, egyszerűen maradnak inkább a dvd-nél, minthogy az átállással vesződnének amúgy tudod, mi az akció? mikor fémdobozos band of brothers bd-t veszek 5 ezerért, mikor a dvd drágább, na, az akció :)

toxi 2011.06.10. 10:06:04

Aki azt írja hogy ki képes olyan rossz minőségben megnézni az adott filmet az csak azt felejti el hogy nem biztos hogy azért tölti le mert annyira kíváncsi a filmre hanem mivel az ilyen kamerás cuccokat sokat töltik ezért nagyon jók az ilyen cuccok arányjavításra is. Tehát a letöltés nem egyenlő a megnézéssel legtöbbjük inkább az arányjavítás céljából tölti ezeket. Vagy a másik akár hiszitek akár nem nálunk 1 hónapban 1 filmet adnak a moziba mire például a most bemutatott X-Men eljut majd hozzánk arra lesz majd dvd is belőle. Ha most akarnám megnézni utazhatnék oda vissza 50km ami durván 1000FT akkor ehhez jön még a mozijegy 940 FT ha 3d a film az 1290 FT. Ha a párommal megyek az már 2000-2500Ft plusz 1000 ft az útiköltség tehát 3000-3500Ft adjak azért hogy megnézek egy 130 perces filmet ami lehet hogy a végén nem is fog tetszeni. Azért hogy elmehessünk egy 2 órás filmre mindkettőnknek 3 órát kel dolgozunk a munkahelyünkön tehát 6 óra munka fizetésébe kerül egy 2 órás film megtekintése két embernek. Ez menyire normális?

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 10:08:15

81: Ja, ez volt a szöveg, amit a kiadó kért, mert azt hitte, ennyiért tényleg elfogynak a filmek egy hónap alatt, de nem így történt, így inkább meghosszabbította az akciót. Az már csak Robi trehánysága, hogy kint hagyta ezt a szöveget - a lényeg az árcédula, nem a dátum. :) Egyébként meg rengeteg BD-s akció van/volt/lesz (legutóbb pl. két filmet vehettél meg 6.990 Ft-ért, méghozzá egész szép választékból, egész jó címeket), de ezek nem hoztak akkora lendületet, ami alapján tartósan lehetne nálunk csökkenteni a BD-k árát. Sőt, egy-két kiadónál még feljebb is mentek, ami a közhiedelemmel ellentétben nem azt jelenti, hogy olyan nagy a siker.

Llew 2011.06.10. 10:12:48

BR off 73: Azt magyarázzátok meg nekem, hogy mikor olyan kapacitású adathordozóról van szó, mint a BR, akkor miért kell ilyen országos verziókat gyártani? Miért nem lehet egy régióba való lemezre rányomni az ottani össze hangot, és akkor nem kell siránkozni, hogy kis piacra drága a honosítás. Most az SW BR kiadását néztem, hogy a xpressen kb. a külföldi ár duplájáért előrendelhető, ráadásul limitált számban. Ez lenne az első BR vásárlásom, de valahogy aránytalannak tartom, hogy a hazai árképzésben szinte 1:1 arányban szerepel a kiadványban a hat film jó minőségben plusz az extrák a magyar szinkronhoz és felirathoz viszonyítva. Ami több mint sok, és erre nem érv a kis piac vagyunk drága megcsinálni.

Ismeretlen_81703 2011.06.10. 10:42:58

83. "de ezek nem hoztak akkora lendületet, ami alapján tartósan lehetne nálunk csökkenteni a BD-k árát." pedig emlékszem, dvd-nél is pont akkor állt át egy jó nagy réteg vhs-ről, mikor fixen lement 4 ezer körüli árra a dvd, nem csak akcióknak köszönhetően, megint jó páran meg az olcsóbb lejátszók megjelenésénél ruháztak be persze, tömegesen meg akkor mentek át dvd-re, mikor megjelentek a tecsó-gazdaságos fapadok (no de elnézve pár bd-t, fapad ott is akad, csak jó drágán, pl. piranha, holott alig 20 giga a lemez tartalma) tény, bd-nél tévét is kell venni, az plusz pénz, de a filmek itthoni ára egyáltalán nem ösztönző a váltáshoz... pedig a tévékereskedők is kitesznek magukért már, elég jó akciók szoktak lenni, a minap is vmi 80 ezer volt a 82 centis 1080p lcd az egyik netes boltban, az már (habár bd-nek sztem még kicsi) megfontolandó akár sima analóg leváltáshoz is, ténylegesen olcsóbb sok analógnál

deschain 2011.06.10. 10:45:52

Nem olvastam végig az egész komment-folyamot, így, ha már szó lett volna róla, elnézést. Ha jól tudom, az amerikai filmstúdiók a filmek nagy részét nálunk mutatják be először, talán bizonyos adókedvezmények miatt. Elég csak az IMDB-n megnézni a premier helyszíneket és dátumokat. Én nem akarom mentegetni a magyar kalózokat, elítélem az ilyen dolgot, magam is közel 600 eredeti dvd-nek vagyok a boldog tulajdonosa. De nem nehéz észrevenni a párhuzamot. Nyilván onnan fog legelőször kikerülni az anyag, ahol előbb mutatják be... A magyarországi premierek ignorálása nem lesz megoldás a problémáikra, innentől fogva majd más ország fogja vezetni a toplistát. Szóval, akármilyen elszomorító is ez a hír, szerintem elég képmutató dologról van szó.

Komplikato 2011.06.10. 10:51:08

"10: Miért álszent? Mivel tőlünk került ki a legtöbb, ezért tőlünk vonták meg a világpremiert." Nem szoktam kamerás cucokat letölteni, sem nem vagyok hajlandó nézni. Ellenben el szoktam olvasni NFO-kat, meg véleményeket és ezek alapján a legtöbb kamerás film ami fent van ilyen-olyan mégsz*rabb hanggal, azoknak az erdetijét spanyol, orosz és egyéb nyelvű kópiákról csinálják. Szóval erősen kamunak tűnik nekem ez, hogy innen töltik fel ezeket. De tévedés jogát fentartom. Annak idején pont ilyen csúsztatások miatt kezdtem el nem "eredeti" filmeket nézni. Például a Mátrixot vagy az Ötödik elemet. Aztán megnéztem őket moziban is (többször) és persze meg vannak DVD-n, mert megérdemlik. Aztán elmúltak azok az idők, hogy hónapokkal vagy évekkel később kapjuk meg a filmeket (mondjuk ez csak amcsi filmekre igaz, mondjuk egy jóféle japán, koreai vagy akár skandináv filmre most is lehet sokat várni), erre most ezt hozzák vissza?

Komplikato 2011.06.10. 10:55:13

OFF: "hogy mikor olyan kapacitású adathordozóról van szó, mint a BR, akkor miért kell ilyen országos verziókat gyártani? " Én ugyan még (sajnos) nem tértem át BD gyűjtögetésre, melynek egyik oka pont a hazai árak, de valószinüleg sok kiadványnál nincs csak magyar verzió, mivel sok "aljas" ember kintről rendeli bagóért felirattal, jó esetben szinkronnal. Ilyen esetekben engem is érdekelne az itthoni .. khm ... árképzés. (Mondjuk ez játékprogramoknál is igen durva, és ott 99%-ban még a honosítás sem indokolja.)

freddyD 2011.06.10. 12:21:11

Úgy bírom ezt az "1500 forint egy mozijegy" dumát. Vannak (Voltak) mozik olcsó jegyárakkal, mégis be kellett zárni őket, vagy vergődnek (lásd Vörösmarty mozi Helyár 900 Ft. Hétvégi matiné 450 Ft. Hétfőn 50% kedvezmény 450 Ft!) Lehet, hogy régebbi filmeket adnak, de a nagyágyúkat úgyanúgy leadják, nem csak art filmeket) Még a legdrágább mozikban is vannak olcsóbb alternatívák, nem kell mindig péntek este 8-kor mozizni

csokapik 2011.06.10. 12:31:01

47: szerintem meg akkor is nagy lenne az érdeklődés, ha a moziünnepet havonta tartanák. az emberek olyankor az olcsó mozijegy miatt mennek moziba, mert sokan nem engedhetik meg maguknak manapság a drága jegyek miatt nem pedig az érdekesség miatt, hiszen mindenki tudja mi az a mozi. ha olcsóbb lenne a jegy szerintem igen is többen járnának moziban, pl. én is. camot sosem nézek azt hozzáteszem, de dvdripeket sokat.

Eszter 2011.06.10. 12:37:05

1500ft-ért is ugyanúgy elmegyek arra,ami érdekel,havi egyszer,tán kétszer belefér,eddigi 20 évem alatt 3 olyan hónap volt,már nem tudom,mikor,amikor ennél többször mentem,annyi jó bemutató volt de havi egyet sztem mki kibír,ha meg lehet várni a DVD és BD-megjelenést,azt sem kötelező venni,lehet kölcsönözni,1500ft-os év tagdíjért,legalábbis errefelé persze,én is örülnék,ha nálunk is lenne olcsóbb megoldás,kedvezményes jegy,ez annyiban merül ki,hogy az első előadás pár száz forinttal olcsóbb,de ez ált. du. 1-kor,2-kor van,olyankor meg jobbára dolgozik az ember,és nem is akkora élmény,ugye...a moziknak is kell a bevétel,eleget bezártak már így is,szóval hiába lenne jó,nem számítok rá,hogy lejjebb viszik az árat...de ha valakinek elég a kamerás minőség,az akkor sem fog moziba menni,ha ingyen dobnak hozzá egy jegyet,szóval igazából nem a jegyáron múlik,hanem az igénytelenségen,és hogy nem kell felemelni a segged az otthon kényelméből

Eszter 2011.06.10. 12:39:25

90: moziünnepnél az első jegyet,amiért kapod a füzetecskét,ugyanúgy meg kell venni,de sztem moziünnepre is az jár,aki alapvetően jár moziba is

bubby 2011.06.10. 12:44:07

Én nem értem, minek ez a cirkusz. Ki veszít azzal, ha én két hónappal később nézek meg egy filmet? Én biztosan nem. Mert látni fogom. Két hónap múlva. Elkopik addigra? Elavul ebben a rohanó világban? Harry Potter felnő? Mi is a baj? Majd letöltjük a svéd illegális kópiát a vetítés előtt :)

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 12:51:21

Kapcsolódó anyag: http://asva.info/vege-a-hazai-mozipremiereknek-a-warner-beragott-2011-06.html

Ismeretlen_82723 2011.06.10. 13:22:39

A Petőfi rádió déli híradásában bemondták a dolgot: "A Warner Bros. beszünteti filmjei magyarországi világpremierjeit - tudta meg az Index."

Ismeretlen_53615 2011.06.10. 13:24:31

hosszabb ideje nem járok moziba, mert -nincs időm rá -ha mégis, akkor is ezerszer meggondolom, hogy hallgassam-e más evését, büfögését, fingását, belepofázását a moziban, vagy sem? és általában az otthoni mozizás mellett döntök. a jegyárakról meg nem is beszélve: ez a leghazugabb része az egésznek - nem hinném, hogy tényleg szükséges lenne folyamatosan emelni. de a moziipar hatalma nagy, és még mindig nem jöttek rá, hogy a kevesebb néha több (illetve, mint a zeneipar: hogy az árak hozzáadott érték nélküli folyamatos emelése buborékot generál, ami kipukkan, és az nagy pofára esést jelent). ha harmadennyibe kerülne a jegy, istenbizony úgy mint rég, ha kis időm akadna, beülnék mozizni; és nem számítana, hogy 2x vagy 3x már láttam az adott alkotást, hiszen ha szeretem, akkor otthon is megnézem sokszor (szerintem pont ezért vesz az ember dvd-ket is). szóval ez tipikus hazug "valakit büntessünk meg, mert nem jött össze elég pénz az ötödik malibui bungalómra" gondolkodás által keltett vihar a biliben. mi pedig, kis észak-balkáni provinciaként, tehetetlenek vagyunk. de tökmindegy: egy ideje már úgyis csak a dvd-megjelenések érdekelnek. mondom: ezer éve filmvilágot olvasó, de már "csak" látens mozibuzi vagyok (vagy dvd-gyűjtő filmbuzi, ahogy tetszik), és sosem néztem kamerás felvételt.

Ismeretlen_122737 2011.06.10. 13:48:56

Hát ez elég szomorú... és valaki korábban írta, amivel egyetértek, hogy ezzel azt büntetik, aki eddig is áldozott (na jó, kajával együtt) 2000 forintot a mozikra; aki meg az egész ügyről tehet (a feltöltők), az semmiféle kárát nem látja a dolognak, max már nem fogják annyian letölteni a torrentjét, mert a film már 2 hete a moziban megy. Én lehet, még abba is belemennék, hogy legyenek a mozitermek bejáratai előtt fémdetektorok meg hatalmas, izmos emberek, akik mindenkitől elveszik a telefont, és az előadás után visszaadják. De ez a helyzet így kicsit gáz. Mondjuk az utóbbi időben azok a filmek, amiket vártam, nem világpremieren jöttek, hanem 1-2 héttel később, remélem, ez most is így fog maradni az én esetemben.

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 13:50:04

95: :D Baszki, nem jönnek többé hozzánk a sztárok? Nem lesz se vörös szőnyeg, se csillogás? :(

frmn 2011.06.10. 14:18:09

97: Ugye nem gondolod komolyan, hogy nem belsős segítséggel evszik fel ezeket a kamerás változatokat?

Ismeretlen_122737 2011.06.10. 14:19:56

99: sajna nem ismerem ezt az "ipart", szóval tényleg nem gondolok semmit:-D

frmn 2011.06.10. 14:25:22

100: Persze, én sem, de Magyarországról beszélünk, ahol az emberek 70%-a 2 forintért az anyját is eladná, szóval, ha ezen is lehet keresni és közben még a szomszéd tehene is megdöglik, akkor miért ne? Annyira tipikusan magyar ez a szituáció, de sajnos nem az egyetlen, az egész életünket a proli igénytelenség és a lehúzás kettőse közötti vergődés tölti ki :((( Lásd 2-es számú hozzászólás...

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 14:40:01

97, 99: Állítólag az X-Men első napjaiban a forgalmazó monitorozta a mozikat (azért is tartott olyan sokáig, mire felkerült a camrip a netre :), de mivel ez egy kisebbfajta vagyonba kerül, ezért ezt nem lehet hosszútávon folytatni. Egyes campripek egyébként olyan statikusak, hogy szinte kizárt, hogy ne egy mozis munkatárs közreműködésével készülhessenek...

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 14:42:54

101: És meg vedd hozzá azt, hogy az okostelefonokért és egyéb cuccokért, trendi bulibelépőkért, csúcséttermekért, stb-stb. senki sem sajnálja a pénzt, de hogy ez mozijegy 1.500 Ft (amit persze simán meg lehet úszni olcsóbban is, az már rablás. És nem az tölt le, aki nem engedheti meg magának. Olvassatok bele az Indexes cikk hozzászólásaiba!

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 14:48:06

90: A moziünnep az, amikor messzire elkerülöm a mozikat. Nem a tumultus zavar, hanem azok az igénytelen suhancok, akik hangoskodással és dobálózással teszik tönkre az élményt. Velük máskor nem szoktam találkozni, csak ezeken az eseményeken, mégsem néznek ki úgy, mintha kilógna a seggük a nadrágból.

Ismeretlen_82723 2011.06.10. 14:50:13

102: Megerősíthetem, csütörtökön az Arénában az X-Men előtt a terem bejáratánál egy telefonálgató öltönyös faszi kérte, hogy kapcsoljuk ki a mobilokat.

Ismeretlen_81703 2011.06.10. 15:49:37

105: mondjuk ennek alapnak kéne lennie mozi előtt, no nem feltétlenül azért, hogy ne kamerázzanak, hanem azért, mert film közben csörög, és persze pont olyannál, aki üvöltve tud csak telefonon beszélni

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 15:53:15

106: Nem egy moziban (pl. az Odeonban) bemondják, hogy "kezdődik az előadás, kérjük, kapcsolják ki a mobiljaikat", szóval van, ahol ez alap.

toxi 2011.06.10. 16:39:18

Lehet igy is csinálni ahogy a Warner vagy pedig mint a Netflix parancsoljatok http://www.digibiz.hu/europaba-keszul-a-filmkolcsonzo-orias/20110112 pár érdekesebb mondat: a streamelt média Amerikában, a csúcsidőben a forgalom 43%-át teszi ki. Ennek közel fele, azaz az összforgalom 20%-a pedig a Netflix felhasználók filmletöltéseiből ered. A három évvel ezelőtti 6,7 milliós előfizetői kör mára 17 millió körülire duzzadt valamint iPhone-on és iPad-on is elérhető a 7.99 dolláros havi díjért. Plusz pár dollárért a postán keresztül pedig továbbra is jár a "korlátlan" DVD és Blu-ray kölcsönönzés. A Netflixhez hasonló előfizetéses csomag azonban egyelőre csak a tervekben van: jelenleg az itthoni nagy szolgáltatóknál egy-egy filmért kell fizetni, melynek az összegét a következő havi számlához adják hozzá. Megnéztem a T-home oldalán ilyen árak vannak Mozifilmek, koncertek: 498 Ft és 594 Ft ez egy film kölcsönzése mért érzem megint a lehúzás szagot? Ami most elfogadható nálunk az a HBO On Demand csomag havi 890Ft bár az is csak úgy hogy mellé kérsz egy HBO MaxPak előfizetést ami már 2500Ft a kettő egyűt már 3390 bár még így is belefér de azért ez már megint a kinti ár duplája. De az is érdekes ezekről a hírekről valahogy sose lehet annyit hallani itthon mint a szemét letöltőkről.

Süti 2011.06.10. 16:52:52

74. ugye csak viccelsz? szinkronnal, megvágva és reklámokkal tűzdelve.

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 17:52:56

109: A legtöbb filmcsatornán (van belőlük vagy 7-8) már eredeti nyelven is nézhetsz filmeket, reklámok nélkül, eredeti képarányban. Meg ott van az HBO OD, ahol még csak meg sem kell várnod, hogy mikor kezdődjön a film.

Ismeretlen_81703 2011.06.10. 18:03:27

108. nekem a havi 2 rugós hbo maxpackhoz teljesen ingyen jár az on demand, nem fizetek érte plusz 890-et, és persze a filmek is mind ingyenesek, és korán felkerülnek rá, pl. game of thrones is fent van mindig már kora reggel, holott csak este mutatják be a rendes hbo-n... szóval hbo on demand nagyon rulez én mondjuk upc-nél vagyok, viszont az itteni sima upc-s videótárban 700 forint egy film, a hd-k meg 950 forintba kerülnek, szóval az meg nálad olcsóbb

Süti 2011.06.10. 18:11:46

110. full hd felbontásban? új filmeket?

Ismeretlen_81703 2011.06.10. 18:17:47

112. hbo od-n az megy, ami hbo-n is, sima videótárba pedig általában sima tékával egyidőben kerülnek be a filmek, most épp rec 2, új tron, aranyhaj, meg ilyenek mennek... tehát nem mozi újak :) én mondjuk szívesebben kölcsönözném ki a bd-t, tekintve, hogy videótárban csak a film van, semmi extra, pedig néha jó extrák vannak a filmekhez (nem, nem az interjúk), de itt a tékában csak dvd van ezerért, gőzöm sincs, hogy bírja

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 18:18:27

112: Süti, azért szerintem gyere le egy kicsit a Földre, mert a következő kérés az lesz, hogy félmeztelen csajok legyezgessenek bambuszlevéllel. :) Itthon nem kell a fullHD, sem az eredeti képarány, sem az eredeti nyelv. De ezt szerintem te is nagyon jól tudod. A legtöbb nagy tévészolgáltatónak meg már van tékája, ahonnan lehetne válogatni, még csak nem is drágán, de hát az ingyenes camripekkel melyik tudna versenyezni?

Ty 2011.06.10. 20:36:58

A super 8-ből kint van a kamerás...

kacknab 2011.06.10. 21:08:45

Super 8 2011 CAM READNFO XViD - IMAGiNE na akkor most hogy is van ez? Amúgy tolhatják későbbi időpontra a magyar vetítéséket, majd feltöltik más országból a camos verziót. Azoknak meg külön gratulálni tudok, akik ilyen silány minőségbe néznek filmet.

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 21:35:29

115, 116: Hát, ehhez minden szerencsétlennek jó szórakozást kívánok: http://www.grinshare.com/img/YRPNFQ.png

Ty 2011.06.10. 21:47:25

117. Itt nem azon van a hangsúly, h milyen minőség (nézhetetlen fos), hanem, h a Warner indoka egy bullshit

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 21:53:51

118: Nem az indok bullshit, hanem a szankció.

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 22:00:59

Egyébként ehhez mit szóltok? Míg a már többször megidézett meghívásos magyar torrentoldalon 60.000-en töltötték le a Másnaposok II első release-jét, addig a világ legismertebb és nyilvános torrentoldalán, a PirateBayen 12.000-en.

Ismeretlen_77441 2011.06.10. 22:10:12

Én még emlékszem arra az időre, mikor egy "új filmre" 3 hónapot vártam, és agyonrongyolt minőségben, dolbymono hanggal(bal hangszóró recsegett kegyetlen) néztem kicsiny városom mozitermében huszonvalahány ember társaságában. Ööö... várjunk csak, ez tegnap volt! Premier? Fuck off.

Ty 2011.06.10. 23:01:07

Ezt most találtam: "három éve ez a közösség segített nekünk egy kutatásban, ami a hazai torrentezés és mozis filmforgalmazás összefüggéseire volt kiváncsi. Az eredmények azóta megjelentek, és elolvashatók itt is: http://www.warsystems.hu/hu/publikaciok/online-black-market-of-films-and-cinematic-distribution-in-hungary/ a legföbb megállapítások: - a vizsgálat 2 hónapja alatt 3619 új film jelent meg az általunk vizsgált trackereken - ezek közül 152 (4%) volt ugyanebben az időben moziban is elérhető, - e 152 film esetében a 2 hónap alatt 1 millió 650 ezer eladott mozijegyre 158 ezer letöltés jutott."

gaillard 2011.06.10. 23:17:07

120: a magyar trackeren valószínűleg kiemelt torrent volt, így boldog-boldogtalan rábökött ha másért nem, a szokásos bónuszokért (arányjavítás, presztízsnövelés :) etc. ).

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 23:24:17

123: Egyébként meg mi az a Másnaposok, ugye.

Ismeretlen_1068 2011.06.10. 23:36:14

122: Az egy olyan tracker lehetett, ahol a kamerás ripek tiltottak, de az is lehet, hogy az X-Men (25e), Sucker Punch (23e) és The Hangover II (60e) mellett az általam szondázott torrentoldalon nincs is más camrip. :) Nem akarom végigolvasni a tanulmányt, mert nem vagyok időmilliomos, de azt is leírták, hogy a 3.619 filmből mennyi volt az, ami DVD-n/BD-n is elérhető volt a felmérés idején? Vajh milyen lehet az eladott DVD/BD vs. letöltés arány? :)

Ismeretlen_62806 2011.06.11. 02:25:09

120: ha jól látom a piratebay számait, te a seedereket veszed letöltésszámnak - ez minden, csak nem reális. ha valaki letöltötte a filmet, de utána a torrent kliensből kitörölte magát a torrentet (tehát a fájlok megmaradnak a gépén, de nem tölti vissza őket), akkor érthető módon eltűnik a seederek sorából. mivel a meghívós oldalakon általában szigorú szabályok vannak a fel/letöltött adat arányaira vonatkozóan, ezért ott jóval többen, jóval tovább maradnak seedelni, sőt, nagyon, nagyon sokan csak arányjavítás céljából töltik le az adott torrentet. Ezzel szemben a piratebayen semmiféle szankció nem jár azért, ha tíz másodperccel a letöltés befejezése után már zárod is befelé a torrent klienst. Az a 60 ezer nagy valószínűséggel ennél valamivel kevesebb olyan usert akar, akik tényleg kíváncsiak a kamerás verzióra, és nem csak arányt javítanának, míg a piratebay 12 ezres számának sokszorosát kell venni ahhoz, hogy reális adatot kapj a letöltések számára vonatkozóan.

Ismeretlen_62806 2011.06.11. 02:25:55

*akar = takar

Ismeretlen_1068 2011.06.11. 07:09:10

126: Ó, így már némileg árnyaltabb lenne a kép, csakhogy én nem a seedelök számát akartam összevetni, hanem az egyedi letöltésekét, de most nézem, hogy elbasztam. :) (A piratebayen jelenleg 10.000 a seed, a magyar oldalon meg 4.000 körüli).

Süti 2011.06.11. 07:54:26

114: Nem is rossz ötlet :) Persze nem a nagy átlag igényeit írtam le, hanem a sajátomat.

gusson 2011.06.11. 15:06:54

59. Megjárna nekik. 84. Egyszerű: lustaság+kapzsiság+hanemtetszikkapjátokbe filozófia. Szóval a meghatározó stúdiók vezetői nem ismerik a naptárt, vagy a térképet, vagy a számítástechnikát. Még mindig 20 évvel ezelőtt élnek. 108. Így van, NetFlixet a népnek! Egyébként mióta előfizettem a HBO MaxPackra (+HBO OD), azóta nagyságrendekkel több filmet nézek meg, pedig fenn vagyok egy viszonylag nagy torrenoldalon. Kamerás filmeket elvből nem nézek (nem viccből költöttem egy raklap pénzt elektronikára, azt nem etetem szeméttel), de arányjavításra le-le szoktam húzni valamely népszerűbb filmet. Aztán vagy kikölcsönzöm a közeli tékából, esetleg megveszem, amikor megjelenik DVDn, vagy kicsit később megnézem a hábénullán. Öreg és lusta vagyok már moziba járni, na. :)

Ismeretlen_87470 2011.06.15. 12:10:32

A kettős mérce: A Warner kivonul Magyarországról és szankcionál a sok csúnya kalóz miatt, Kínában meg most indít pay-per-view és on demand szolgáltatást. Gondolom jó olcsó is lesz jutalmul azért mert olyan becsületesek. http://www.engadget.com/2011/06/15/warner-brings-pay-per-view-video-on-demand-to-china-hopes-peop/ Legalább nem hazudnak: "le vagytok ti szarva".

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása