aeon flux

ready for the action now, danger boy?

koncert: muse@sportaréna, 07-10-10 Zalaba_Ferenc
2007. október 10. 23:53:26

Kategória: 31 komment

azt leszámítva, hogy

  • matthew bellamy thom yorke-ot majmolja - frizurában is -, énekhangja néha nem több, mint keserű vinnyogás,
  • a dob személytelen, ugyanakkor a billentyűkön és a húrokon fel-alá rohangásznak és hármasával veszik az oktávokat,
  • a sportaréna jó kétharmada le volt zárva, hogy tömegnek tűnjön az a kb. 4.000 ember,
  • itt is voltak élményromboló német turisták,
  • a hangosításban sokszor elveszett a basszgitár, a visszatapsra meg az énekhang,
  • a koncert közepén előadott tingli-tangli sanzon lazán kettétörte a show-t,
  • a plug in baby alatt szétküldött megalufik közül egyik se jött a közelembe :(
  • a veszett bohóckodással kísért klimpírozás a "fényzongorán" néha megmosolyogtatott,

egész jó volt ez a muse-koncert. a sors iróniája, hogy a számokat összekötő zúzdák voltak a legélvezetesebbek. néhány eltévedt véglényt leszámítva meglepően szofisztikált volt a közönség. értelmiségi rock, hm? egy kis ízelítő:


starlight

hysteria

map of problematique

knights of cydonia

Címkék

koncert muse beszamolo

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr234534782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_71663 2007.10.11. 08:30:42

Ott voltam, de nem élveztem. Utáltam a német túristákat, utáltam, hogy több, mint 40 percet vártam rájuk. A hangosítás nagyon gyenge volt, mondhatni élvezhetetlen, s egyáltalán nem értettem, hogy ezt a koncertet mért a Puskásba szervezték, ehhez túl nagy volt... Na, azért egynek jó volt (azt azért leszögezném, hogy nem ez volt életem koncertje), s ha nem mentem volna el, akkor tuti, hogy két hétig bánkódtam volna!

kicsikacsa · http://kicsikacsa.freeblog.hu 2007.10.11. 08:48:12

Ott voltam és élveztem! Az énekes hangja nem vinnyogás, hanem az egyik legjobb hang a pop-rock palettán, a német turisták nem zavartak, legalább többen voltunk és nem volt gáz a kongó stadion, a szervezők viszont kapják be az irreálisan magas jegyárak miatt.... Az erősítés sajna magyar volt, de még így is jobb, mint sok más koncerten. Egyébként a Puskás után a PeCsa a legnagyobb koncerthely, oda viszont ez az embermennyiség nem fért volna be. Lehetne építeni egy közteset! A koncert közepi tinglitangli sanzon meg az egyik kedvencem... A klimpirozást pedig nem nevezném bohóckodásnak... Szerintem ez az év egyik legjobb koncertje volt! UFF!

FoLib · http://friendofliberty.freeblog.hu 2007.10.11. 10:13:25

Aeonflux, ha ennyire nem bírod a Muse-t, mi a fenének mentél el a koncertjükre? Tipetupa! Élvezhetetlen volt a koncert a hangosítás miatt? Ez most komnoly? Az énekre meg a basszusra ugyan én is adtam volna még, de összességében azért szerintem rendben volt. Legközelebb ne felejtsd el kivenni a füldugóidat! kicsikacsa: Szerintem is az év egyik legjobb koncertje volt. Ha nem a legjobb. De hát tudjuk, izlések, pofonok.

Ismeretlen_1068 2007.10.11. 10:19:51

tudom, kicsit túlzásba vittem a vitriolt, de a lényeg a főmondatrészben van. :) pofás, könnyen megkülönböztethető zenét játszik a muse, csak jól jönne nekik egy énekes. :)

nandras 2007.10.11. 11:15:07

Ha most ismerkedik velük valaki akkor nézze meg a muse.mu oldalt ahol a 23 videó mellett meg tudja hallgatni az összes lemez összes számát is.

kicsikacsa · http://kicsikacsa.freeblog.hu 2007.10.11. 11:15:12

FoLib: Persze, izlések és pofonok...no, de ennyire?! aeon: "pofás, könnyen megkülönböztethető zenét játszik a muse, csak jól jönne nekik egy énekes. :)" Ne máááár! Ennek a pasinak mind az énekhagját, mind a játéktudását (zongorán is) lekicsinyelni az egyet jelent a botfülüséggel, már bocs! :-)

Ismeretlen_1068 2007.10.11. 11:39:36

hát istenem, akkor legyen botfülem. :)

Ismeretlen_61802 2007.10.11. 15:14:36

Nekem ez volt az első Muse koncertem ezér is tetszett annyira. Én azt sajnáltam, hogy csak 15 számot játszottak mikor már van 4 albumuk. De ez a 15 azért elég jól összevolt válogatva. Közepén az a kis pihenés jó volt főleg , hogy feeling good. Viszont a Soldiers Poem nem volt túl jó. Halk volt a gitár és néha az énekes hangja is egy kicsit eltűnt. A riffek viszont tényleg b@szott jók voltak. Az énekhangon meg nem vesznék össze :) Szerintem jó hangja van a srácnak. Élőben is olyan jó, mint a cdken szerintem. Az, hogy volt 4000 ember az sem gáz mert a fügönyökkel szerintem jól megoldották a problémát. Ja és ak özönség meg istenkirály volt legalábbis ahol én áltam középen :) 50 perces várakozás meg nem gáz. 15 percet késtek. Az semmi. Gunsra három órát vártam és kivártam és megérte :)

Ismeretlen_62806 2007.10.11. 17:40:04

"pofás, könnyen megkülönböztethető zenét játszik a muse, csak jól jönne nekik egy énekes. :)" Ez kb olyan, mintha azt mondanám, hogy a NIN zenéjéből hiányzik egy Trent Reznor :) szvsz Bellamy az egyik legjobb mai könnyűzenei énekes; falsettot pedig már évszázadok óta énekelnek, attól, hogy Yorke is ezt teszi, még nem majmolás. Ennyi erővel Federer Nadalt majmolja, mert ő is egy rácsos izével ütöget labdákat (oké, a séró tényleg hasonlít). :) A többi észrevétellel se nagyon értek egyet (a németeket leszámítva, nomeg az énekre adhattak volna egy kis hangot), lufi is volt nálam (sőt, az egyik fölöttem engedte szabadjára tartalmát), rockbillentyűsként pedig a "veszett bohóckodással kísért klimpírozás"-t élveztem a legjobban. Egy olyan fényzongorát pedig be kell szereznem. p.s.: még mindig nem jöttem rá, mi volt a mindent kettétörő tinglitangli.

Ismeretlen_1068 2007.10.11. 18:40:53

ööö, számcímet ne kérdezz, de a lejátszása előtt kérték meg a közönséget, hogy integessen a mobiltelefonjával. :) haverom kommentje: "ezt a számot valószínűleg 5 perc alatt írták meg." én: "megírták? azt hittem, most rögtönözték." :P

Ismeretlen_62806 2007.10.11. 18:45:32

Hehe, Soldier's Poem a szám címe, tényleg nem a karrierjük fénypontja, igazából csak a Black Holes album Bush-ellenes tematikájában van szerepe, de a magyar (és bunkónémet) közönség előtti koncerten ebből aligha jön át bármi is a minimálzenén kívül. Nem egy nagy szám, na, de nem éreztem out of place-nek (perzse, lehet, hogy ha nem ismerem, másképp lett volna :))

Ismeretlen_1068 2007.10.11. 18:51:26

most mondhatnám, hogy ha itthon se tűnt volna fel, miről szól a dal, ugyanis az esetek 90%-ban nem értem, mit vinny... izé, énekel a srác, de ez nem ritkán thom yorke-kal is így van. :) (meg tegye fel a kezét az, aki érti, mit hörögnek azok a csúnya metálos bácsik. :)

Ismeretlen_61802 2007.10.12. 08:04:27

amugy te hogy kerültél erre a koncertre jama? SZereted te a muset?:)

Ismeretlen_71663 2007.10.12. 08:29:11

Csak megjegyezném, hogy nem volt 4000-es közönség, max. 3000-en lehettünk, az meg simán befér a PeCsába, oda viszont pont azért nem rakták a szervezők, mert az "akkusztika" nem lett volna elég jó! Szóval leginkább technikai okok miatt kerültünk az Arénába, nem a közönség száma miatt... és... FoLib: ezt tudván mondom azt, hogy a hangosítás hagyott némi kívánni valót maga után. (Ha tudom, hogy "kis" közönséget azért raknak "nagy" arénába, hogy minőségi zenét, tökéletes hangosítást kapjunk vissza, akkor igenis kritizálom, mert nem azt kaptunk!)

Ismeretlen_1068 2007.10.12. 08:57:30

jó lett volna, ha a hangzás is hozott lett volna: a zenék néha úgy szóltak, mintha repedt fazekakat csörömpöltettek volna egymáshoz. persze, még így is ég és föld volt a különbség pl. a sziget wan2 sátrához képest. azért a hangosításért embereket kéne felkoncolni. gerike: az oldalborda nagy muse-rajongó, egyik barátomnak meg volt egy ajándékjegye, szóval becsatlakoztam. persze, nem most hallottam őket először, sz'al nem ért váratlanul a dolog. :)

Ismeretlen_61802 2007.10.12. 15:39:22

okés :)

Ismeretlen_17209 2007.10.12. 20:39:48

Sziasztok! Szerintem nagyon jó volt a koncert, mondjuk néhány dalt nagyon hiányoltam, pl: muscle museum, vagy micro cuts, amik a kedvenceim, de hát na, uj albumukat akarják bemutatni. Valaki tudja melyik számokat játszották el, mert én csak 10re emlékszem. Látogassátok meg a blogomat!!!

rolo · www.oriasi.blog.hu 2007.10.14. 16:18:14

Annak ellenére,hogy nem szeretem annyira a Muse-t levettek a lábamról.A 30Y is nagyon jól szólt,a Muse pedig jó kis showt csapott a turnéjuk 157.ik (!)állomásán is.A szánalmas magyar koncert felhozatal ritka jó darabját láthattuk.Az már más kérdés,hogy a megasztárföldön csak 3000 ember kiváncsi egy csúcsformában lévő aktuális zenekarra:(

Seth 2007.10.14. 17:01:37

Nem kéne negatívkodni! Örüljetek hogy eljöttek. Sok embernek ez volt az első (és lehet hogy az utolsó) alkalma hogy látta a Muse-t élőben... ennyi.

Ismeretlen_38951 2007.10.15. 11:33:30

Ha már ennyire kevesen voltunk, kicsit kommunikálhattak volna a közönséggel. Lehetett volna kicsit belsőségesebb a hangulat!

Seraphin 2007.10.17. 20:57:12

Miket játszottak? Mármint voltak régebbi dalok is, vagy csak az újakat játszották? Mert őszintén, a nagy hype ellenére elég trendkövető-unalmas lett az utsó albumuk, bár azt profin tákolták össze. Voltam pár éve Szigetes koncertjükön, nem volt nagy szám az sem... Régebbi "slágereket" játszottak egyáltalán, vagy letudták az unalmasabb új anyaggal, tudván az emberek 80%-a úgyis csak azt ismeri? van valami tracklist?

Zoci 2007.12.15. 14:14:21

Azért az elég durva hogy a Bellamy-nak nincs hangja nem gondolod??? Fikázni azt a legkönnyebb! Talán azért voltak csak 4000-en mert ebbe a kurva országba alig hallotak a Muse-ról mint zenekarrol,mert itt csak a Tokio Hotel meg a No Thanks a "menő"! Előbb gondolkodj mielött felelötlenül fikázol együtteseket! na csá

Ismeretlen_9654 2007.12.15. 15:33:43

hogy jön ide a tokió hotel!?

Zoci 2007.12.15. 16:45:04

Nem tudom melyik szót nem érted, de elmagyarázom szivesen neked. Senki ne lepődjön meg azon ha egy No thanks-es koncerten vagy mint már emlitettem Tokio Hotel magyarországi koncertjén többen vannak mint egy sokkal igényesebb zenét játszó Muse esetében, hiszen minden honnan ez folyik, minden kibaszott zenecsatorna ezeket játsza. Bocsáss meg ha megbántottalak volna ,hogy felmertem hozni a TH nevét...

Ismeretlen_9654 2007.12.16. 16:16:04

éljen a demagógia. kemény gyerek vagy!

Ismeretlen_1068 2007.12.16. 19:49:32

az addig oké, hogy a zenecsatornák mit nyomatnak, de a kérdés még mindig áll: hogy jön a tokio hotel az aeonfluxhoz?

Zoci 2007.12.18. 12:10:35

Azért a felfogásotok ott van ám...

Ismeretlen_1068 2007.12.18. 12:18:29

jól van, észosztás helyett inkább magyarázd meg, mi köze van egy koncertkritikának ahhoz, hogy az átlagember mit hallgat magyarországon? igazán megtisztelő az aeonfluxra nézve, hogy kultúravezérnek tartod, s ha ez a blog azt írja, a muse nem olyan nagy szám (amúgy nem rossz banda, ezt egy percig se vitattam), akkor azzal a muse mindjárt el is veszíti itthoni közönségének kétharmadát. amúgy igazad van: "fikázni a legkönnyebb", megmagyarázni a gyermeteg kirohanásokat már sokkal nehezebb.

Zoci 2007.12.18. 18:58:23

Figyelj nem az én bajom ha a korlátolt agyaddal nem tudod felfogni a dolgokat...Csak egyet hagy emlitsek: "énekhangja néha nem több, mint keserű vinnyogás"! Gyermeteg kirohanás... ez tetszik!

Ismeretlen_9654 2007.12.20. 23:34:52

ebből az következik, hogy a tokyo hotel meg a kösz szépen, de nem a menő itthon.

Jododo 2007.12.25. 15:14:19

Kicsit fura ez a kritika dolog! Szerintem zenét, koncertet és képet kritizálni egy és ugyanaz. Mindegyik esetben a "szépség" a szemlélő szemében, vagy hát a hallgató fülében van. Nekem tetszett, nekem nem... Ennyi mondható biztosan (persze még ez sem, mert néha nehéz eldönteni, hogy most teszett-e az a valami vagy sem). Nekem tetszett, a német turistákkal, a jellegzetes énekhanggal, meg a lezárt teremmel együtt. Kár, hogy másnak nincs a fülében az a "szépség", ami miatt neki is tetszett volna ez...

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása