aeon flux

ready for the action now, danger boy?

top 2015: a 25 legjobb film Takács Máté
2016. január 01. 17:49:00

Kategória: film 29 komment

Több mint 280 filmet mutattak be tavaly a magyar mozik, és mi nem panaszkodtunk a kínálatra: a változatosság gyönyörködtetett, még ha az eloszlással volt is némi problémánk – mozibarát legyen a talpán, aki mindent meg tudott nézni, amit szeretett volna! Amit nekünk sikerült, arról most számot vetettünk, és úgy találtuk, hogy a következő 25 volt a legjobb 2015-ben.

inside_out_kep.jpg

#25 Shaun, a bárány - A film
„Miközben a Shaun, a bárány - A film a televíziós alapanyagot egyáltalán nem ismerőknek könnyen befogadható, egyúttal újdonsággal tud szolgálni a megrögzött rajongók számára is. Ennél jóval fontosabb, hogy közérthetően mesél olyan értékekről, mint család, otthon, összetartás, remény és szeretet, bármilyen banálisan hangozzék mindez.” (kritika bővebben)

#24 Kosok
„Sok birka, a hófödte izlandi táj gyönyörű képei, alázattal és empátiával ábrázolt főhősök, jó ritmusban elbeszélt egyszerű és emberi történet: ezek a mozgókép legfőbb erényei, aminek megtekintése után a nézőnek nem marad kétsége afelől, hogy az egymással való törődésnek nemcsak az ünnepi eszem-iszom év végi közeledtével van itt az ideje. Grimúr Hákonarson alkotása mindezt sötétebb ecsetvonások felhasználásával, és balladai tömörséggel meséli el másfél órás játékideje alatt.” (kritika bővebben)

#23 Aferim!
„Az Aferim! Radu Jude XXI. századi énünk elé tartott torz tükre, ami történelmi parabola és egyben egzisztencialista dráma is. A kényes kérdések feltevésén túl rámutat vele, hogy közel két évszázaddal később élhetünk lényegesen nagyobb kényelemben, rendelkezhetünk több információval, mint a történelem során bármikor, az eltelt idő dacára előítéleteink és ellentéteink szemernyit sem változtak. Pesszimista véleményével a rendező a hazájában tapasztalt rasszizmus és társadalmi fóbiák mélyen a múltban gyökerező eredetét látja igazoltnak.” (kritika bővebben)

#22 Kémek hídja
„Bár nem egyszer kritizálták 2000 utáni rendezései miatt, szerintem középszerű mozgóképek nem, maximum kevésbé jól sikerült művek kerültek ki az utóbbi másfél évtizedben Spielberg keze alól. Az ezredforduló óta direktorként levezényelt mozijai továbbra is szakmai profizmusról árulkodnak, emellett a messziről felismerhető, pozitív értelemben vett érzelmi töltet is szerves elemük. A visszaemlékezésszerű Kémek hídja nemcsak illik ebbe a sorozatba, hanem a jobban sikerült darabok közé tartozik, így mindent megtalálunk benne, amiért a rendezőt szeretjük. Figyelemre méltóan megvalósított, sokszínű, de a didaktikus merevségtől távol álló, minőségi alkotás, ami történelemleckének is nagyszerűen megfelelne.” (kritika bővebben)

#21 Valami követ
„Már-már vakmerőnek is nevezhető az a szerzői koncepció, hogy Mitchell a horrorfilmek talán legelcsépeltebb és legközhelyesebb toposzát, a menekülést és az ezt kiváltó üldözve levés elementáris érzését tette meg a cselekmény alapvető motívumává, de merészsége ellenére egyáltalán nem vallott kudarcot. A lassú sodrású, nagy csendekkel és meditatív pillanatokkal operáló forgatókönyvet is jegyző Mitchell olyan biztos kézzel teremti meg a szuggesztív és fojtogató atmoszférát a film elejétől kezdve, amihez foghatóval mostanában nem igazán találkoztam, miközben néhány igazán felejthetetlen jelenettel úgy hozza ránk a frászt, hogy közben kiugrunk a székünkből.” (kritika bővebben)

#20 Kingsman - A titkos szolgálat
„A Kingsman olyan, mintha Tarantino leforgathatta volna a Casino Royale-t, de legalább valamilyen (szuperhős)képregényt kapott volna a kezei közé. A popkult kis semmiségek és a menő egysorosok tárháza mellett a zene és a vágás használata, a videoklipes lassítás-gyorsítás esztétikája, az erőszak egyszerre könnyed és súlyos ábrázolása – a templomi táncjelenet mindent visz – mind-mind arról árulkodik, hogy emberünk sűrűn jegyzetelhetett, miközben a legeminensebb QT-tanítvány pályájának beindításánál bábáskodott. Érzéseim szerint ettől függetlenül a Kingsman: A titkos szolgálat megtekintése után a Matthew Vaughn produceri előéletéről mit sem tudó egyszeri mozilátogató ugyanúgy visítani fog gyönyörűségében, mint a megrögzött mozimániások.” (kritika bővebben)

kingsman_kiskep.jpg
#19 Amy - Az Amy Winehouse-sztori
A Senna alkotójának tartalma miatt vitákat generáló, ezzel együtt egyöntetű kritikai elismerésben részesült alkotása a fiatalon elhunyt énekesnőről azok számára is érdekességet jelenthet, akik teljes közömbösséggel, urambocsá' ellenszenvvel viseltettek a címszereplő iránt. És ez lehet a legtöbb, amit egy dokumentumfilm remélhet.

#18 A tenger dala
A Kells titka alkotójának roppant kedves rajzfilmje égető szükségű színt vitt a múlt év animációs kínálatába. Az ír folklórtörténetből merítő A tenger dala megható történetével, fantáziadús színhelyeivel, eredeti és változatos figuráival, nehezen feledhető dallamaival és puszta szépségével is mély benyomást tesz gyerekekre és felnőttekre egyaránt. Hálásak lehetünk, hogy a hazai mozikba is elsodródott, mert így most méltán foglalhat egy helyet magának listánkon.

#17 Victoria
Egyedülálló filmélményt nyújt a Victoria: az európai nagyvárosi éjszaka atmoszférája és a bravúros főszereplői teljesítmény (Laia Costa nevét minden adandó alkalommal le kell írni) játszi könnyedséggel telepszik a nézőre, s olyannyira belefeledkezünk abba, ami a címszereplő és a néhány srác között kibontakozik, hogy észre sem vesszük: mindent egyetlen felvételbe sűrítve látunk. Sűrítve, 140 percben.

#16 Hétköznapi vámpírok
„Egy hatalmas, másfél órás geget fog látni az, aki jegyet vált erre az agymenésre, amely nem hagy parlagon heverni egyetlen témát sem. Amit a vámpírokkal kapcsolatban ki lehet figurázni, azt ez a film meg is teszi, méghozzá tényleg viccesen és átgondoltan. Jó volt végre egy olyan paródiát látni, ami nem blőd, hanem tényleg megragadja a lényeget, szóval ha nem vagy Twilight, akkor irány a mozi! Zsebkendő nem kell, let’s misbehave!” (kritika bővebben)

#15 Vadon
„Cheryl Strayed (Reese Witherspoon) láthatóan felkészületlenül vág neki a több mint 1 000 mérföldes vándorútnak. Jean-Marc Vallée (Mielőtt meghaltam) rendező mesterien bánik a flashbackekkel: a szó legszorosabb értelmében tényleg csak flessek, villanások formájában ötlenek fel a nőben képek, gondolatok, hangok, ahogy az emberi emlékezés valójában működik, és a nézőnek eleinte ezekből a szilánkokból kell kikövetkeztetnie azt a szándékot, amely elindította Cherylt a PCT-n. És ez izgalmas, érzelmileg nagyon kifizetődő játék.” (kritika bővebben)

wild_kiskep.jpg
#14 Tangerine
Transznemű prostik, több kapura játszó stricik és aberrált örmény taxisok népesítik be Sean Baker kis karácsonyi meséjét Hollywood utcáiról, ám a Tangerine nem szokatlan figurái vagy rendhagyó forgatási eszköze (egy iPhone, de ezt már biztosan sokszor olvastátok) révén nyer figyelmet, hanem elkerülhetetlenül konvencionális, emberi mozzanataival.

#13 Saul fia
„Talán nevezhetnénk megváltástörténetnek is, de Nemes Jeles nem adja olyan könnyen filmjét, mert ahogy érzelmek, úgy megváltás sincs. És ez így együtt adja ki mindazt, amitől okkal bolydult fel a filmvilág: a Saul fia új utakat nyitott meg a műfaj számára, Magyarországnak pedig adott egy rendezőt, akit majd nem valakihez hasonlítunk, hanem akihez majd később másokat hasonlíthatnak.” (kritika bővebben)

#12 Az ajándék
„A szinte kamaradarabszerű Az ajándék a lélek finom rezdüléseivel, és a felismerés villanykörtéinek apró pukkanásaival van tele. A történet során folyamatosan növő feszültséggel szembesülünk, amit a nagyjátékfilmes rendezőként debütáló Edgerton biztos kézzel kormányoz a végkifejlet felé. Nagyszerű rendezése nemcsak a tartalom terén – azaz a kérdések bátor feltevésével –, hanem a forma tekintetében is elnyerte a rokonszenvemet: Az ajándék igazi lélektani thriller, ami hagyma módjára egymásba burkolt rétegekből épül fel.” (kritika bővebben)

#11 Citizenfour
Edward Snowden a Nemzetbiztonsági Hivatal infói után magából is szivárogtatott egy kicsit Laura Poitras dokumentumfilmes számára, és ami egy hongkongi hotelszobában kibontakozik a nő és társai kamerája előtt, az ritkán látott módon köti le annak a figyelmét, aki egy kicsit tudatosabban járna-kelne a 9/11 utáni, telekommunikált világunkban. Tanulságos, egyszeri alkalommal kecsegtető néznivaló az Oscar-díjas Citizenfour.

#10 Star Wars: Az ébredő Erő
„Soha rosszabb ne történjen a Star Warsszal, minthogy az egeres céghez került, és hogy annak égisze alatt J. J. Abrams Kathleen Kennedyvel és Lawrence Kasdannel karöltve elkészíthette azt a mozgóképet, amivel a Lucasfilm és jelenleg óriásbébiként duzzogó névadója tartozott nekünk, az őt elévülhetetlen érdemei elismeréseként naggyá és gazdaggá tevő nézőknek. Üresjárat nélkül pörög, mint az a bizonyos stanicli, a történetvezetés hibátlan, a dramaturgia éppen annyi szálat hagy elvarratlanul, hogy ne csikargassuk véresre magunkat a feszültségtől a következő részig; és még a direktor mániájaként, másként szerzői kézjegyeként visszaköszönő rejtélyesség is működik.” (kritika bővebben)

#9 Sicario - A bérgyilkos
Denis Villeneuve legutóbbi rendezése nem drámaiságával terhel, mint a Felperzselt föld vagy a Fogságban. Nem, ezúttal gőzöd se lehet, mi bontakozik ki, mik a szándékok, hol vannak a határok. Kezdettől fogva feszült vagy, sodródsz Emily Blunt mellett, majd a végén hálát adsz, hogy te csak szemlélő vagy, egy óceánnal arrébb. A Sicario - A bérgyilkos kompromisszummentes, jól eljátszott, csendesen könyörtelen film.

sicario_kiskep.jpg
#8 Foxcatcher
„Mintha torz tükörjátékot látnánk, ezúttal két páros életébe nyerünk bepillantást, nagyító alatt vizsgálhatjuk két család egy-egy magányos tagjának küszködését, a megfelelni vágyás azonosságait és eltéréseit. Arcba mászóan bensőséges alkotás a Foxcatcher, bár máshogyan, mint A pankrátor. Mi lehet szorosabb viszony két ember között a rokonságnál? Mi jelenthet közelibb kapcsolatot az érintésnél, legyen az ölelés, vállveregetés, a homlokok összedugása, pofon vagy a birkózópartnerünk megragadása? Létezik intimebb a gyilkosságnál?” (kritika bővebben)

#7 Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni
Az év legtüneményesebb amerikai függetlenjének fiatal színésztriója és a filmkészítés iránti lelkesedéssel átitatott, gondos, érzékeny forgatókönyve külön-külön is megszolgálta, hogy az Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni az év tíz legjobb filmjének egyike legyen. Az a mozi, amiről már e sorokat olvasva tudod, hogy kár volt eddig kihagynod.

#6 Mentőexpedíció
„Ridley Scott zseniális hozzáértéssel elkészített filmje münchauseni módon, saját hajánál fogva húzza ki alkotóját a "régen minden jobb volt" mocsarából. Legnagyobb erénye emellett, hogy nemcsak a direktorba rajongói által, hanem mindannyiunk az általánosan értett közös ügyekbe vetett hitét is visszaadja: azt, hogy katasztrófák bekövetkeztével képesek vagyunk önös érdekeinken túllépve a bajba jutottakon segíteni. A Mentőexpedíció Santangel az 1492: A Paradicsom meghódításában majd' negyedszázada Kolumbusznak adott válaszát visszhangozza: "Faith, hope, charity".” (kritika bővebben)

#5 Agymanók
„Jópofa és szeretnivaló figurák gyülekezőhelye, szellemes és kreatív ötletek tárháza, elmés vizuális megoldások és szemkápráztató animáció bemutatóterme, nagy téttel bíró kalandok sorjázása és magával ragadó érzelmek kavalkádja. Ez mind így együtt – még több mint egy tucat film után is megdöbbentő, hogy ennél az alkotóműhelynél micsoda páratlan képességgel bírnak rátapintani arra, ami a mozilátogatást maradandó élménnyé teszi. Nem fér hozzá kétség: az Agymanók a Pixar eddigi legötletesebb és legeredetibb filmje.” (kritika bővebben)

#4 Whiplash
„Nem tudom, mikor láttam utoljára ennyi energiát, ilyen elemi, zsigeri erőt összegyűlni a filmvásznon. A Whiplash 100 perce olyan, mint a sistergő kanóc hangja, egy olyan kanócé, amelyről nem tudhatod, milyen hosszú, de tudod, hogy egy kurva nagy bombához van kötve, és szinte már az első perctől kezdve várod a robbanást. Adrenalin, mit adrenalin: glicerin spriccel a pórusaidból, és miközben egyik iszonyú erős jelenetből a másikba zuhansz, levegő után kapkodva gondolod, hogy baszd meg, ez igen, ez MOZI.” (kritika bővebben)

#3 Birdman, avagy (A mellőzés meglepő ereje)
„Iñárritu egy színpadi mű premierjét megelőző napokról készített színpadi jellegű – megszakítások nélküli, színészeit lecsupaszító, őket közszemlére tévő –, mégis minden ízében filmszerű – audiovizuális trükkökkel teli, tudatosan felépített – alkotást, egy szatírát, amely úgy tesz, mintha a Broadwayról mesélve karikírozná Hollywoodot, mintha egy kórkép lenne a hírnévről, annak mesterkéltségéről, miközben valójában az öregedésről szól, arról, hogy sorsodat, helyzetedet elfogadva légy ismét teljes.” (kritika bővebben)

#2 Ifjúság
„A nem mindennapi alakokat mozgató Ifjúság hol humorral, hol pedig drámai felütéssel mesél szülőkről és gyerekeikről, idős korról és fiatalságról, barátságról, érzelmekről, alkotásról, művészetről és a művészekről – röviden szólva: az életről –, ugyanakkor zsúfoltnak tűnő tematikája ellenére szinte végig koherens egészet alkot.  Paolo Sorrentino A nagy szépség után ismét egy számvetéssel és visszatekintéssel foglalkozó alkotást tett le az asztalra, ami egyszerre hat a szívre és az agyra, és amelynek olyan mozgóképek a legközelebbi rokonai, mint A nap vége Bergmantól, illetve a 8 és ½ Fellinitől. Emlékezetes élmény megtekinteni, lebilincselő hatása napokig elkíséri az embert, hiszen ahogy Mick Boyle mondja: "Csakis az érzelmek számítanak".” (kritika bővebben)

#1 Mad Max: A harag útja
„George Miller a jobban vagy a kevésbé sikerült kitérőkként megkülönböztethető malackodás (Babe és folytatása), valamint egyéb állatságok (a Táncoló talpak mindkét része) után végre tető alá hozta az év(tized) legjobb (akció)filmjét. Pont. Nem is, inkább felkiáltójel! Úgy száztizenhét darab. Reméljük, legközelebb nem kell majd harminc évet kibírnunk a következő kanyarig.” (kritika bővebben)

mad_max_fury_road.jpg

Címkék

toplista magyarfilm birdman animation mad max ridley scott pixar spielberg documentary matthew vaughn alejandro gonzalez inarritu paolo sorrentino radu jude joel edgerton denis villeneuve top film star wars the force awakens top 2015 the martian nemes jeles laszlo

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr1008220956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaamir 2016.01.01. 18:30:24

Mad max...hát oké. 2009-ben meg gondolom a Transformers 2 volt az év legjobbja. Kb egy szinten vannak.

Nekem nincs listám, az Agymanók, a Birdman és a Backcountry tetszettek a legjobban.

Pé Er 2016.01.01. 19:00:55

Birdman?Egy ilyen film megnézéséhez túl rövid az élet...

HaPLeX 2016.01.01. 19:05:19

A Valami követ az év legjobb 25 filmje között? Hú. Hova jutottunk...

Atkakukac1989 2016.01.01. 19:28:34

Keresztút és a Macbeth esetleg a M.I. 5 rajta lehetne a listán, de mivel ott van a Vadon vagy A tenger dala, így a lelki kompenzáció máris megvan a részemről. :D Nagyon jó ez a lista, sajnálom, hogy 1-2 film csak nagyon limitáltan jutott el az emberekhez még. :(

A Valami követet egyébként én sem szerettem, de simán el tudom fogadni, hogy sokaknak tetszett. Szerintem a Spring vagy a Starry Eyes az utóbbi években jobbak a műfajban, de ez csak apróság. :D

kaamir 2016.01.01. 19:41:30

@Zalaba_Ferenc: szinte mindenért: tökéletesen felépített feszültség, szerethető, emberi főhősök, és persze az utóbbi évek talán legsokkolóbb horror jelenete. Igazi, régimódi horror, ami végre nem olcsó jump-scarrel meg túlvilági blablával akar hatni.

mojoking77 2016.01.01. 22:52:30

@kaamir: Nananana....
Sokkal jobb az a film, csak tudod ez pont egy olyan alkotas, ami igazan moziban mukodik,nem a 15.6 colos laptop kepernyon, lopott, kameras verzioban.

kpapper 2016.01.02. 01:15:29

Klassz lista, többé kevésbé egyetértek vele, a Saul helyezését megcserélném az Agymanókéval, a Mentőexpedíciót pedig a Valami Követ-tel!

Tizedes1 2016.01.02. 04:21:40

Valami követ..... pfff. Végigszenvedtem. Egy rakás szoáré.
mad max az első...mindent elárul.
Whiplash és az agymanók minden tekintetben sokkal jobb,értékesebb filmek.

Tizedes1 2016.01.02. 04:24:30

@kaamir: a Backcountry jó lett volna,ha az a medvetámadásos sátras jelenetet nem cseszik el.
Nézd meg A visszatérő Dicaprio filnet.
Az ott egy hihető medvetámadás!

igazi Ténytár 2016.01.02. 08:08:40

@ "az év(tized) legjobb (akció)filmjét. Pont. Nem is, inkább felkiáltójel! "

Itt mindenki 12 éves heavy metálra magát összepisiló fiú?

LÁNGSZORÓS "GITÁROSOK", száguldó roncsderbin mint a legjobb film?

Komolyan???

kaamir 2016.01.02. 10:00:53

@mojoking77: .nem nézek kamerás szutykokat, pláne nem laptopon. Igaz, nem is moziban láttam. De ha egy film csak nagy vásznon működik, akkor az nem film, hanem eyecandy.

@Tizedes1: elcseszték?! Mondom: az elmúlt évek legsokkolóbb jelenete. A Visszatérőt még nem láttam.

mestska · http://cities.blog.hu 2016.01.02. 10:33:00

Az ex machina fájóan hiányzik a listáról szerintem.

Tizedes1 2016.01.02. 10:39:34

@kaamir: Tényleg ízlések és pofonok.
Ha neked az egy hihető és legsokkolóbb jelenete volt, akkor legyen.
Ott nekem az volt sokkoló, ahogy utána az halott srácot megcsinálták, ahogy eszik, evett belőle a medve.

De maga a támadás, ahogy az a mű medve vicsorít a sátorban több másodpercig, majd a béna csaj elejti a medveriasztó sprét, és megint csak több másodpercen keresztül ,egyszer csak odaharap a medve asrác lábához, majd ott még rácsodálkoznak, hogy ez megharapott b+ és fáááj, aztán ráeszmél a medve, hogy mehet tovább a támadás és kihúzza a srácot a sátorból....

Ez a jelenet majdnem ZS kategóriás volt.
Ennél rosszabb már csak a Valami követ c. film története volt. :((

Vektor- 2016.01.02. 10:43:37

@mestska: Nem mutatták be a magyar mozikban, ezért nem szerepelhet a listán.

Argus_ 2016.01.02. 10:59:17

Itt is ez a gusztustalan, ízléstelen, giccses, ostoba, infantilis, idiótaság: a Mad Max 4. Egyetlen szó van rá, 9 év efelett és minimális igényesség megléte esetén: FERTELEM!

tjunior 2016.01.02. 12:05:57

Na valaki még leírja miért is értékelhetetlen, hulladék és a hasonló jelzők tetszőleges permutációja a mad max 4?

mestska · http://cities.blog.hu 2016.01.02. 12:55:03

@Vektor-: ok, formai okokból maradt távol akkor :)

mojoking77 2016.01.02. 13:42:32

@tjunior: :)
Hagyd a fenebe.
Szerintem (plusz meg sok millio - foleg idosebb mozirajongo szamara) meg zseniais volt. Nincs ezzel semmi gond, a fanyalgok 90%-a valoszinuleg meg nem is elt, amikor az elso harom resz lement, szamukra mas kell. Arrol en is beszelve, mennyire mosolyogtato a sok kis filmeszteta pruszkolese. Csinaljak csak, majd felnonek ok is idovel... :))

HaPLeX 2016.01.02. 16:55:31

@tjunior: Nincs azzal a filmmel semmi gond. Nekem is tetszett. Kétszer is megnéztem. De hogy az év legjobb filmjeinek 25-ös listáján az első helyet kapja, az erőteljes túlzás. :)

Edrick 2016.01.02. 17:32:43

Én még mindig nem láttam a Mad Maxet, de annyi biztos, hogy nagyon megosztó, ha egyszerre ennyire sokan szeretik és utálják is. Majd egyszer időt szakítok rá.
Jó lista, a Me and Earl and the Dying Girl-nek külön örülök, a magyar mozik sajnos csak elvétve és nagyon lehetetlen időpontokban vetítették, de teljesen máshogyan nyúlt a témához, mint mondjuk a The Fault in our Stars, szó, ami szó: kár kihagyni.
Az Ifjúságot a héten láttam, jogos a helyezése. Az egyetlen, amit úgy hiányolok a listáról mint magyar filmet az a Liza. (Úgy tudnám jellemezni, hogy a magyar Amélie.) Mert újat húzni, és bártan meglépett mindent, amit tudott: kockázatos volt, de működött, ezért nálam mindenképpen helye van.

Marci9595 2016.01.02. 17:56:59

Az ex machinát komolyan nem mutatták be a magyar mozikban? :O

Amúgy a Liza nekem is hiányzott, amellett még A szobát is hiányolom.

A Mad Max értékelése pedig nem vegyes, amikor kijött a film, mindenki ájuldozott, aki rendszeresen néz filmeket, azoknak hatalmas százalékuk pozitívan vélekedik róla, a negatív kritikák akkor jöttek, amikor a film felkerült a torrentoldalakra, no comment...

Amúgy én az első 3 mad maxért egyáltalán nem voltam oda, ez mégis az év legjobbjai között van, bár első helyre én sem raknám.

2016.01.02. 18:05:15

@Marci9595:

és ebből te milyen következtetést vonsz le? attól hogy a kritikusok imádják, még max. arra következtethetsz, hogy valamekkora értéke biztosan van, többre nem.
ott van pl. slant magazine összesített listája, év 2 legjobb angol nyelvű filmje:
1. mad max
2. blackhat
míg mondjuk rottenen blackhat értékelése jóval szerényebb. most akkor kinek van igaza?:)

kaamir 2016.01.02. 18:10:35

@Marci9595: nem kell ilyen hülyeségeket belemagyarázni. Van akinek tetszik a Mad max, van akinek nem. Ez minden filmnél így van, és soha, senkinek nincs "igaza". Vélemények vannak.

Marci9595 2016.01.02. 18:45:39

Egyszerű statisztika, miszerint a moziba járó közönség valamint az idősebb közönség többre értékelte a Mad Maxet mint az ezen halmazokon kívülesők. Ez nem az én következtetésem, ez statisztika, és azt meg pláne nem mondtam, kinek van "igaza".

isvaen 2016.01.02. 19:21:40

25-ből hatott láttam. 2 volt jó, 3 xar, 1-en még gondolkodom, a többit nézésre alkalmasnak sem találtam.
a mad max elsőségén nem lepődöm meg: nem abban a korban, társadalomban élünk, ahol az értelem felülemelkedhetne az obszcenitáson, pornográfián, erőszakon és ostobaságon. ez egy látleletnek is elmenne, sőt, tovább megyek: kapszulába kéne tenni, hogy 2245-ban kibontva ássák az akárkik, milyen volt a világunk tavaly esztétikába mérve.

kaamir 2016.01.02. 19:52:21

@Marci9595: na jó, ez egy parttalan vita, ha te nem létező statisztikákra hivatkozol, meg arra az ostobaságra, h moziba az igényes nézők járnak, a torrentet meg az igénytelenek választják.

Repce Manó 2016.01.02. 22:42:47

Sok jó film van a listán, sokat nem láttam és sok nem érdekel.
Mad Max: nálam semmi extra, képi világ tényleg nagyon egyedi és érdekes, néhány dolgot érdemes megjegyezni és elismerni vele kapcsolatban, de amúgy teljesen közhelyes, néhol még összecsapottnak is éreztem, illetve hiányoztak számomra az érdekes karakterek.
Star Wars: én élveztem ugyan a filmet, de csak mert én is szerettem a sorozatot, de az nálam is kitisztult, hogy ez több sebből vérző, ötlettelen és primitív poénokkal megtűzdelt ez a remekmű, ami folytatta minőségbeli lejtmenetét, amit az előzmény trilógia már megágyazott neki, csak mivel a régi környezetben játszódik, ezt még senki nem veszi észre. Én már látom, hogy ha így folytatódik, akkor 20-30 év múlva fingós poénok is lesznek Star Wars filmben.

Liza, a rókatündér lazán befért volna, négyszer néztem eddig meg és még nem végeztem :)
Mission Impossible: Rouge Nation számomra nagy meglepetés volt, mint közönségfilm, egy-egy jelenetet leszámítva nem tudok belekötni, folyamatosan pörgős, feszültséggel teli, látványos, dinamikus, csak a helyzet által megkívánt, de azért mégis kreatívabb poénokkal volt megtűzdelve. Szerintem méltatlanul hanyagolta a listát.
The Man from U.N.C.L.E. - ez volt az a film, melynek megtekintése után tanácstalanul néztem a kritikákat, sokszor mint ha nem is azt a filmet láttuk volna. Szinkron milyen? Mert eredeti nyelven én úgy éreztem, hogy ez a film az év egyik legstílusosabb alkotása, mely egyszerűen klassz, humoros, szórakoztató, csak hát nem költöttek 200 milliót robbanásokra és effektekre. Az ilyen filmek hiányoznak.

Amúgy kicsit korán van még a top filmekhez szerintem, elvégre mondjuk a Star Wars még friss egyeseknél, tuti felpontozza, míg a régebbieket már elfelejtette. Májusig ráérnének ezek a listák.

Repce Manó 2016.01.03. 14:46:58

Megnéztem az Agymenőket is, izé, Agymanók-at. Inside Out - szerintem méltó helyen van a listán. Tetszett nagyon, majd megnézem magyarul is, mert angolul biztos kimaradt pár dolog. Meg eleve kíváncsi vagyok, hogy fordították azt, hogy San Frastinkstown :D

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása