Pontosan tudjuk milyen jó is tud az lenni, amikor Susanne Bier és Anders Thomas Jensen egy csapatot alkot (Egy jobb világ, Esküvő után), úgyhogy lehet örülni, hamarosan érkezik a páros új filmje, méghozzá Jaime Lannisterrel Nicolaj Coster-Waldauval a főszerepben. Annak is örülhetünk, hogy Ben Stiller a komolyabb filmeknél maradt, ezúttal a nagyszerű Noah Baumbach irányítása alatt, miközben Willem Dafoe a legendás olasz filmrendező, Pier Paolo Pasolini bőrébe bújt. A torontói felhozatalt ismertető sorozatunk ezen darabja pedig Ethan Hawke-kal zárul, aki ismét együtt forgatott a Gattaca rendezőjével, Andrew Niccollal.
A Second Chance (2014)
Nagyon úgy tűnik, hogy a könnyedebb kitérő után (Csak a szerelem számít) Susanne Bier visszatér a gyökereihez ezzel a komor hangvételű, thrillerbe oltott családi drámához. A történet középpontjában két rendőr áll, akik nem is különbözhetnének jobban egymástól. Egyik gondos családapa, míg másikuk elvált, aki ideje jó részét a söröskorsók környékén tölti. Egy nap hívást kapnak egy családi perpatvarhoz, ami egy átlagos rutinmunkának tűnik, egészen addig a pillanatig, míg meg nem találják a civakodó pár szekrénybe zárt csecsemőjét.
While We're Young (2014)
Egy középkorú pár (Ben Stiller és Naomi Watts) házassága próbatétel elé kerül, mikor felbukkan az életükben egy fiatal pár (Amanda Seyfried és a frissen kinevezett Star Wars főgonosz, Adam Driver). Ez pontosan az a szinopszis, amire legyinteni illenék ha nem tudnánk, hogy pont az ilyen kis egyszerű történetekkel szokott csodákat művelni Noah Baumbach (A tintahal és a bálna, Frances Ha). Meg különben is, ezzel a gárdával mi baj lehet? Reméljük semmi.
Pasolini (2014)
1975. november 2., Róma. Ez volt az a nap, amikor a kiváló rendezőt és írót, Pier Paolo Pasolinit meggyilkolták. Sokan istenítették, de legalább ugyanannyian utálták művészetét, amely provokatív volt, mert szembeszállni a konvenciókkal és a hatalommal. Pasolini az édesanyjával töltötte utolsó napját, majd este barátaival szórakozott, másnap reggel pedig holtan találták. Nem egy hétköznapi élet, még kevésbé hétköznapi karrier, amely remélhetően jó helyre került a szintén különc Abel Ferrara, és a nem kevésbé fura Willem Dafoe kezei között.
The Good Kill (2014)
Háborúból egy monitor mögé, ez lesz Andrew Niccol új filmje főhősének sorsa. A férfi (Ethan Hawke) egykor az egyik legjobb vadászpilóta volt, majd az új idők szavának engedve drónpilótává léptették elő. Tizenkét órán át a számítógépen keresztül vívja végeláthatatlan csatáját a terroristákkal, a másik tizenkettőt pedig otthon tölti a családjával. Így megy ez minden nap, míg szép lassan megfogalmazódik benne a kérdés: Van ennek értelme? Vége lesz valaha ennek a háborúnak? Tisztességes így játszani?
Szó se róla, ezek a kérdések sokakban felmerültek, a drón-kérdés a mai napig heves viták tárgyát képezi; talán ez majd segít kicsit előtérbe tolni a filmet.