aeon flux

ready for the action now, danger boy?

szókátrány: hibrid [splice] (2010) Zalaba_Ferenc
2010. szeptember 23. 08:00:10

Kategória: 13 komment

Vincenzo Natali filmjének talán az a legnagyobb talánya, hogy mit láthatott benne Joel Silver és a Warner Bros., mikor felvásárolták a jogait (nem kevés pénzért) és a nyár közepén bedobták a blockbusterek közé országos terjesztésre. Szórványosan szokványos jelenetei ellenére ugyanis ez a body horror nem a multiplexekbe való. Mondjuk, az arthouse közönségnek sem kell feltétlenül magához ölelnie a Frankenstein történetével egyidős passzust, amit ez a film is felmond - miszerint ne babrálj a természettel, mert úgy is te húzod a rövidebbet.

Vincenzo Natali filmjének talán az a legnagyobb talánya, hogy mit láthatott benne Joel Silver és a Warner Bros., mikor felvásárolták a jogait (nem kevés pénzért) és a nyár közepén bedobták a blockbusterek közé országos terjesztésre. Szórványosan szokványos jelenetei ellenére ugyanis ez a body horror nem a multiplexekbe való. Mondjuk, az arthouse közönségnek sem kell feltétlenül magához ölelnie a Frankenstein történetével egyidős passzust, amit ez a film is felmond - miszerint ne babrálj a természettel, mert úgy is te húzod a rövidebbet.

Ugyanakkor Natali filmjét mégis érdemes megkörnyékezni, mivel a teremtő és teremtmény kapcsolata eme produkcióban jóval hétköznapibb, földhöz ragadtabb, mint teátrális elemekben gazdag testvérei esetében (épp ezért legközelebbi kapcsolatban a Cronenberg féle THE FLY-hoz van). Most tekintsünk el az executive produceri minőségben jelenlévő Guillermo Del Toro szellemétől, azaz az elképesztően kreatív szörnyelemektől - a SPLICE ugyanis jóval nagyobb hangsúlyt fektet egy teljesen átlagos problémákkal szembesülő gyermek-szülő kapcsolatra, mint ezen látványelemek kiteljesedésére.

Talán emiatt a legkellemetlenebb azt látni, ahogy a különböző génekből mixelt Dren fokozatosan rátelepszik Adrien Brody és Sarah Polley életére, s ezzel együtt a náző elméjére is. A film utolsó harmadában elszabaduló monszter által rendezett népirtás ehhez képest felüdülés.

Címkék

kritika horror drama adrien brody vincenzo natali kritika szokatrany 6csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr454538687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.09.15. 15:01:08

Horrort vártam, nem az lett. Azt gondoltam félelmetes film lesz, nem az lett. Persze nem lett volna baj, ha leköt a film vagy megfog, de nem történt meg. Én untam, az elejétől kezdve.

tristram 2010.09.15. 19:17:00

Én nem vártam horrort. Nekem pont azzal van a bajom, hogy a film mérhetetlenül kiszámítható, szinte minden fordulatát meg lehet előre jósolni, ezen kompenzál valamelyest Natali hangulatos rendezése. És a vége... na ott aztán végképp primitív horrorrá válik az egész, kár érte, bár felfelé kerekítve a 6 pontot én is megszavazom neki.

Ismeretlen_140561 2010.09.16. 12:40:28

Nem lehet véletlenül tudni, hogy az adott filmet hány kópián vetítik majd? Csak kíváncsi vagyok, mennyi eséllyel jut el Nyíregyházára ez a film.

Ismeretlen_1068 2010.09.16. 13:19:48

Én csak a hétvégi jelentésekben szoktam látni, hogy egy filmet hány kópián hoznak be. Talán TheHun tudja...

Melllvar 2010.09.23. 12:21:53

Barmennyire kevesebb lett a film mint amit vartam, azert fontos megjegyezni, hogy Sarah Polley jatekaval uj ertelmet ad a "batshit crazy" kifejezesnek. A csaj oruletes tehetseg, miatta erdemes megnezni a filmet.

Ismeretlen_16964 2010.09.23. 12:42:04

Azt hiszem, ezt visszhangzom. Egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy egy ilyen-amolyan módon elmaszkírozott, eldigitalizált színésznőcskét nézek valójában. Ezt még az Avatarnak sem sikerült elérnie.

Ismeretlen_1068 2010.09.23. 21:07:47

Talán azért, mert csak apróbb módosításokat hajtottak végre rajta, és mikor lehetett, a lábait offscreen hagyták? Egyébként itt van az eredeti: http://www.imdb.com/name/nm0152035/

Melllvar 2010.09.24. 00:08:03

csak a rend kedvéért: az őrülten tehetséges "csaj" alatt Sarah Polley-t értettem. Dren inkább kötelező bútordarab volt nekem.

Ismeretlen_1068 2010.09.24. 00:12:17

Lehet, hogy tehetséges, de hogy nem szimpatikus...

Melllvar 2010.09.24. 09:12:04

neked az új Dawn of the Dead-ben sem volt szimpi? Vagy csak a Splice-ban? Mert utóbbi esetben q.e.d. :)

Ismeretlen_1068 2010.09.24. 09:13:27

Soha semmiben nem volt az. Ettől függetlenül a DAWN egy kurva jó film.

duwy 2010.09.24. 09:55:06

A film szerintem is 6/10 volt, nem is igazán érdemes szót vesztegetni rá. Sarah Polley-t én nagyon szeretem, óriási tehetség (az Away from Her-rel mint forgatókönyvíró és rendező is bizonyított). A legjobb alakítását magasan a My Life Without Me-ben nyújtotta, ráadásul ott nekem szimpatikus is volt (és ha már ez a film, akkor hadd reklámozzam Mark Ruffalo-t, aki minden idők egyik legjobb mellékszereplői alakítását nyújtja).

anita 2010.09.29. 21:31:40

Elmondanám, hogy nekem TETSZIK ez a film!!! Mer' jó!!! Köszönöm! :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása