aeon flux

ready for the action now, danger boy?

Zalaba_Ferenc
2007. január 01. 13:04:27

Kategória: 8 komment

little miss sunshine (2006). sikersztori, amelyről minden független filmes álmodik. elsőkönyves forgatókönyvíró, klipekből átvándorolt hip rendező-páros, színészek és jövendőbeli sztárok, akik fillérekért ugranak be; őrületes siker sundance-fesztiválon, a film jogai felett licitáló nagy stúdiók, óriási nemzetközi fesztiválsiker, díjak minden mennyiségben és pénz, pénz, pénz.

az utolsó petákig megérdemelten. pedig nincs olyan momentuma a filmnek, melyet nem láthattál volna már korábban. a diszfunkcionális família egyidős chaplin tramplijával és a hozzáverődött kiskrapekkel, működésképtelenségben pedig a little miss sunshine kompániája jó sok pontot gyűjthet. richard (greg kinnear) egy bukott control-freak, aki családját is papírmasé jelszavakhoz igazítja, sheryl (toni collette) hiába próbálja egyben tartani közvetlen környezetét, egyszerűen fuldoklik tehetetlenségében, nagyapa (alan arkin) egy narkós kéjenc, a kívülálló dwayne (paul dano), a nagyobbik gyerek némasági fogalmat tett, így bizonyitandó rátermettségét, amit majd repülő akadémián kamatoztathat, frank (steve carell), sheryl testvére pedig egy meleg tanár, aki épp most kísérelt meg öngyilkosságot, mert az élete egy csődtömeg. de ők azok, akikre a kis olive (abigail breslin) felnéz, s ők azok, akikre számíthat, mikor bejut az országos gyermek-szépségkirálynő verseny döntőjébe (mivel az eredeti állami győztes betegség miatt kihullott).

bár se pénzük, se kedvük, a rozoga család felkerekedik a világ legsárgább és legbetegebb VW-buszával, hogy olive részt vehessen a döntőben. odajutnak? megnyerik? nem érdekes, hisz tudod, az utazás számít, nem a cél... és mint sok hozzá hasonló túra, ez az út is a fejlődésről szól. a figurák kilométerről kilométerre bomlanak ki, s észrevétlenül lopják be magukat a néző szívébe, legyenek is bármekkora seggfejek (mármitn a szereplők :), meg fogod hallgatni, meg fogod érteni őket.

nem kívánom lefutni a szokásos köröket a film erényeit magasztalva, megtette már másfél száz kritikus, csak két dolgot mondanék: 1. dakota fanning ideje lejárt, adj utat abigail breslinnek, 2. a little miss sunshine nem váltja meg a világot... csupán szebbé teszi. (trailer)

Címkék

kritika

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr544534407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

9step 2007.01.01. 21:05:06

ezzel az erővel semmiről nem kell írni.

ae 2007.01.01. 21:22:23

de látod, nekem mégis sikerült. :) nicked alapján feltételezem, hogy láttad a filmet: hogy tetszett?

flynn · http://netric.wordpress.com 2007.01.02. 13:56:37

megnéztem, letöröltem. pedig nagyon vártam (steve carell és office rulz), de ez egyszerűen egy rakás szemét. és igen, tudom, hogy bennem van a hiba, mert nincs még egy ember ezen a világon, aki ugyanezen a véleményen lenne.

szusi 2007.01.02. 17:04:49

Én azért megnézem. Kíváncsi lettem. Jó lesz, úgy érzem. Köszi a tippet.

Ismeretlen_17339 2007.01.12. 12:21:51

Kedvet kaptam Toled, megneztem. Elbaszott egy csalad, az teny, de a humoruk es a stilusuk... Ezert meg lehet oket szeretni. Van az a jelenet, amikor megallnak, mert a srac kiborul es ahogy lent ul, hatterben felette a furgon... nem tudom, valami van ott es akkor, ami fotos szemmel nagyon megfogott. Mondat: A nagyapamnak dedikalom... (Hol van o most?)

Ismeretlen_1068 2007.01.12. 13:21:38

erre gondolsz, ugye? http://media.outnow.ch/Movies/Images/2006/LittleMissSunshine/movie.fs/08.jpg szavak nélkül is fantasztikus.

Ismeretlen_17339 2007.01.12. 13:44:07

igen, csak meg jobb, amikor olyan aranyban van komponalva, hogy a VW bal felso, o meg lent jobb szelen es egyedul

Ismeretlen_57573 2007.01.15. 11:31:02

Én ilyet még nem éreztem egy filmnél sem. Volt, hogy el voltam bűvölve, volt, hogy mosolyogtam, volt, hogy majdnem sírtam és volt amikor épp nem is tetszett annyira, de az utolsó 1 percben csak ültem vigyorogva, aztán még 3-4 percig csak ültem vigyorogva és kérdeztem magamtól, mit röhögsz? De csak vigyorogtam :) Mert ez a film ilyen.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása